t-daniel
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
Pai nu am ce detalia.Sunt doar doua comutatoare cu doua pozitii, conectate ca in schema.
NC:contact normal inchis (atunci cand comutatorul nu este actionat)
NO:contact normal deschis(se inchide cand comutatorul este actionat)
+.- sunt firele care vin la motor de la instalatia masinii
Pe mijloc este masa permanenta de la caroserie.
Pentru modificare ai nevoie de doua astfel de comutatoare montate in asa fel incat sa fie actionate de clapeta cand ajunge la capetele de cursa.
Se gasesc la orice magazin de componente electronice sau prin casetofoanele auto mai vechi.
Atasez doua poze sa vezi cum arata si cum le-am montat eu.
NC:contact normal inchis (atunci cand comutatorul nu este actionat)
NO:contact normal deschis(se inchide cand comutatorul este actionat)
+.- sunt firele care vin la motor de la instalatia masinii
Pe mijloc este masa permanenta de la caroserie.
Pentru modificare ai nevoie de doua astfel de comutatoare montate in asa fel incat sa fie actionate de clapeta cand ajunge la capetele de cursa.
Se gasesc la orice magazin de componente electronice sau prin casetofoanele auto mai vechi.
Atasez doua poze sa vezi cum arata si cum le-am montat eu.
vioc37
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
b33tza
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2011
- Mesaj Privat
vioc37 a scris:Multumesc foarte mult pt. raspuns, intelesesem eu gresit schema,acum m-am lamurit si ma apuc de treaba.
Tu chiar acum cand citesti mesajul asta stai cu mana pe 3 comutatoare de tipul ss-5gl de care ai nevoie se gasesc in mouse(butoanele mouse-ului)
M-am gandit ca e mai usor sa iei un mouse vechi decat sa cauti la nu stiu ce magazin, si eu chiar acum ma apuc de schema bafta si tie
vioc37
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
b33tza a scris:
Tu chiar acum cand citesti mesajul asta stai cu mana pe 3 comutatoare de tipul ss-5gl de care ai nevoie se gasesc in mouse(butoanele mouse-ului)
M-am gandit ca e mai usor sa iei un mouse vechi decat sa cauti la nu stiu ce magazin, si eu chiar acum ma apuc de schema bafta si tie
vioc37 a scris:Multumesc foarte mult pt. raspuns, intelesesem eu gresit schema,acum m-am lamurit si ma apuc de treaba.
Tu chiar acum cand citesti mesajul asta stai cu mana pe 3 comutatoare de tipul ss-5gl de care ai nevoie se gasesc in mouse(butoanele mouse-ului)
M-am gandit ca e mai usor sa iei un mouse vechi decat sa cauti la nu stiu ce magazin, si eu chiar acum ma apuc de schema bafta si tie
Salutare, butoanele de la mouse au fost primele incercate dar am adaptat alte limitatoare cu tablita deoarece pe clapeta de la recirculare care le actioneaza este lipit un burete si riscam sa nu fie actionare. Per ansamblu functioneaza foarte bine si isi fac treaba,spor la treaba si inca o data multumiri colegului t-daniel.
- Band1T
- **
- 424 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 2000 X17DTL
- Brasov
Band1T
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
si eu am aceasta problema.
am citit tot topicul, am desfacut torpedoul => motorasul blocat, si din cauza asta=>tumburusul care misca tija de actionare a clapetei era rupt => clapeta blocata pe recirculare (adica tragea aer doar din interior)..
din aceasta cauza mi se abureau geamurile exagerat.
am lasat manual clapeta in jos , adica acum trage aer doar de afara, si am montat torpedoul inapoi.
cand voi avea timp si bani, voi cauta un astfel de motoras si-l voi inlocui...
am citit tot topicul, am desfacut torpedoul => motorasul blocat, si din cauza asta=>tumburusul care misca tija de actionare a clapetei era rupt => clapeta blocata pe recirculare (adica tragea aer doar din interior)..
din aceasta cauza mi se abureau geamurile exagerat.
am lasat manual clapeta in jos , adica acum trage aer doar de afara, si am montat torpedoul inapoi.
cand voi avea timp si bani, voi cauta un astfel de motoras si-l voi inlocui...
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
La mine se intampla chestii ciudate. Ba merge, ba nu merge. M-am chinuit intr-o zi sa bag mainile pe acolo sa desfac toate cele 3 suruburi de la motoras, si cand am ajuns la ultimul surub, si-a dat drumul... a mers fara probleme. Se blocheaza cand are chef si daca scot motorasul si isi da drumul, il pun inapoi si iar merge o perioada, pana se blocheaza.
Curent primeste, ca era cald motorasul cand l-am scos, pe semne ca incerca sa miste ceva. Clapeta nu pare sa agate in nimic...
Curent primeste, ca era cald motorasul cand l-am scos, pe semne ca incerca sa miste ceva. Clapeta nu pare sa agate in nimic...
- danywhy
- **
- 494 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 494
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu de ceva timp. Cred ca am probat vreo 7-8 motorase de recirculare. Cateodata imi merge fara probleme cateva ture. Ciudat e ca daca ii dau comanda si nu porneste , il ciocanesc un pic si functioneaza fara probleme. L-am desfacut , i-am dat cu vaselina si face la fel. De o saptamana merg cu torpedoul pe bancheta din spate si actionez clapeta manual. Cred ca pana la urma o sa ii trag o sfoara )
- cristyliviu
- ****
- 1,060 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,211 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,211
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
am si eu o problema la reciculare. Pana ieri a functionat ok dar acum apas pe buton si nu se actioneaza si nici ledul de la buton nu se aprinde. Comutatorul nu este setat pe pozitia dezaburire ca sa nu existe neintelegeri. A mai patit cineva asa ceva? eu banuiesc ca ar fi din blocul de comanda...
ms
ms
- Andrei WPX
- **
- 470 mesaje
- din 12 Dec 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
Andrei WPX
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2009
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Merlucius
- **
- 108 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
de cand am cumparat masina am tot auzit zgomot de motoras in bord/dreapta care se "chinuie" si se tot opreste porneste din nou, tot timpul cat e cheia in contact pe poz II sau pornit motorul. Zilele trecute am fost la tara unde am avut ceva timp (putin) sa desfac torpedoul si sa vad care-i treaba. Am descoperit ca acea clapeta de recirculare aer este antrenata de un mic motoras care nu se mai opreste, ci doar isi schimba sensul de rotatie daca apas butonul de recirculare aer, cel de langa AC. Insa MOTORUL NU SE OPRESTE. Cum se poate remedia aceasta problema enervanta, mai ales ca am deconectat motorasul pt ca se poate arde (vezi cuvantul "chinuie" care spune tot).
Am tot cautat prin forum dar nu se prea explica multe pt aceasta problema.
Mutlumesc
de cand am cumparat masina am tot auzit zgomot de motoras in bord/dreapta care se "chinuie" si se tot opreste porneste din nou, tot timpul cat e cheia in contact pe poz II sau pornit motorul. Zilele trecute am fost la tara unde am avut ceva timp (putin) sa desfac torpedoul si sa vad care-i treaba. Am descoperit ca acea clapeta de recirculare aer este antrenata de un mic motoras care nu se mai opreste, ci doar isi schimba sensul de rotatie daca apas butonul de recirculare aer, cel de langa AC. Insa MOTORUL NU SE OPRESTE. Cum se poate remedia aceasta problema enervanta, mai ales ca am deconectat motorasul pt ca se poate arde (vezi cuvantul "chinuie" care spune tot).
Am tot cautat prin forum dar nu se prea explica multe pt aceasta problema.
Mutlumesc
- oxigen_unu
- *
- 17 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Ilfov
oxigen_unu
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut .
De ceva vreme tot caut raspuns pe forum dar nu gasesc, poate ma puteti ajuta(este vorba de clapeta de recirculare aer).
Clapeta de recirculare aer merge in continuu din moment ce ii pun contactul pana cand il iau (opresc motorul).Intrebarea mea este DE CE? , va mai mentionez ca atunci cand inchid sau deschid clapeta (din buton )aceasta face operatia (de a deschide sau inchide ) dar cum ar fi normal cand ajunge la capat sa se opreasca aceasta merge in continuu....?...de ce nu stiu...
Am desfacut motorasul de recirculare aer dar acesta nu are nimic (rotite sau jimti la rotita rupti ).
Ma puteti ajuta va rog.....
De ceva vreme tot caut raspuns pe forum dar nu gasesc, poate ma puteti ajuta(este vorba de clapeta de recirculare aer).
Clapeta de recirculare aer merge in continuu din moment ce ii pun contactul pana cand il iau (opresc motorul).Intrebarea mea este DE CE? , va mai mentionez ca atunci cand inchid sau deschid clapeta (din buton )aceasta face operatia (de a deschide sau inchide ) dar cum ar fi normal cand ajunge la capat sa se opreasca aceasta merge in continuu....?...de ce nu stiu...
Am desfacut motorasul de recirculare aer dar acesta nu are nimic (rotite sau jimti la rotita rupti ).
Ma puteti ajuta va rog.....
ric
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
oxigen_unu, asa cum este scris si pe forum, problema acestei clapete este tocmai motorasul ei, care din fabricatie este gandit sa ramana sub tensiune atat timp cat motorul masinii este pornit. Deci, ceea ce ai constatat tu nu este un defect, dar pentru nu a avea probleme pe viitor, este bine sa aplici una din metodele de prevenire prezentate pe acest forum. Presupun, totusi, ca daca clapeta inca se mai misca atunci cand ajunge la capatul cursei, sau axul motorasului continua sa se roteasca, acesta este un semn ca axul clapetei a inceput sa cedeze.
La mine s-a rupt axul clapetei si, din pacate, a trebuit sa cumpar una noua, la care i-am aplicat solutia intreruperii curentului dupa cateva secunde de la primirea comenzii, cu speranta ca de aceasta data nu voi mai avea probleme.
La mine s-a rupt axul clapetei si, din pacate, a trebuit sa cumpar una noua, la care i-am aplicat solutia intreruperii curentului dupa cateva secunde de la primirea comenzii, cu speranta ca de aceasta data nu voi mai avea probleme.
- oxigen_unu
- *
- 17 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Ilfov
oxigen_unu
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
ric
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
- oxigen_unu
- *
- 17 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Astra 2009 Z14XEP
- Ilfov
oxigen_unu
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
ADM
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2011
- Mesaj Privat
o.amariei
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salutare.
Am avut si eu problema cu motorasul- mergea cand vroia el- dar am rezolvat-o. La mine defectul era dezlipirea magnetului motorului de pe carcasa de metal. Cand ajungea la un capat, se oprea rotorul, iar magnetul se rotea de pe pozitie. Astfel, la urmatoarea actionare nu se mai invartea.
Solutia - consolidarea magnetului. ATENTIE - ACESTA ARE O ANUMITA POZITIE CA MOTORUL SA FUNCTIONEZE.
Studiind sistemul, am observat - ca si altii - ca motorul este alimentat tot timpul cu "+"->"-" pentru o pozitie, sau "-"->"+" pentru cealalta pozitie. Pentru a preintampina redefectarea motorului, am fost nevoit sa "tai" alimentarea motorului la capat de cursa. Am facut asta cu ajutorul a doua microintrerupatoare de mouse si doua diode. Acum merge perfect de vreo 2-3 ani.
Am sa fac niste desene si o schema daca este cineva interesat.
Am avut si eu problema cu motorasul- mergea cand vroia el- dar am rezolvat-o. La mine defectul era dezlipirea magnetului motorului de pe carcasa de metal. Cand ajungea la un capat, se oprea rotorul, iar magnetul se rotea de pe pozitie. Astfel, la urmatoarea actionare nu se mai invartea.
Solutia - consolidarea magnetului. ATENTIE - ACESTA ARE O ANUMITA POZITIE CA MOTORUL SA FUNCTIONEZE.
Studiind sistemul, am observat - ca si altii - ca motorul este alimentat tot timpul cu "+"->"-" pentru o pozitie, sau "-"->"+" pentru cealalta pozitie. Pentru a preintampina redefectarea motorului, am fost nevoit sa "tai" alimentarea motorului la capat de cursa. Am facut asta cu ajutorul a doua microintrerupatoare de mouse si doua diode. Acum merge perfect de vreo 2-3 ani.
Am sa fac niste desene si o schema daca este cineva interesat.
ADM
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2011
- Mesaj Privat
N-ar fi rau, ca am observat si eu problema la mine, nu imi mai deschidea recircularea, am desfacut, am observat ca motorul nu mai pleaca, dar am si parghia rupta in capatul de la motor (momentan am facut o improvizatie - am legat o prelungire si am scos-o in jos, la picioare... si schimb manual.... dar nu-mi place) Oricum, am incercat sa desfac suruburile motorului... hai ca 2 dintre ele mergeau, dar cel din spate - sufletu') o sa mai incerc cand o sa mai am ceva timp...