Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Rolling Eyes salutare colegi .io sunt mai nou pacilea...am si io o problema la care astept sa ma ajute careva cu un sfat......am luat un opel vectra b din 97.......motor benzina de 1.6 xel 16v....si nui merge aerul conditionat....vanzatorul mia zis ca a bagat anul trecut freon in instalatie....dar il pierde si nu stie pe unde...crede cai de vina compresorul...ACUM.....intreb si io ......cum imi dau seama daca compresorul e de vine ..cand pornesc aerul ar trebui sa scada un pic turatia sa se simta putin ..nu ? nu face asa ceva.....poate ma ajuta careva....multam anticipat
Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
generralu a scris:Rolling Eyes salutare colegi .io sunt mai nou pacilea...am si io o problema la care astept sa ma ajute careva cu un sfat......am luat un opel vectra b din 97.......motor benzina de 1.6 xel 16v....si nui merge aerul conditionat....vanzatorul mia zis ca a bagat anul trecut freon in instalatie....dar il pierde si nu stie pe unde...crede cai de vina compresorul...ACUM.....intreb si io ......cum imi dau seama daca compresorul e de vine ..cand pornesc aerul ar trebui sa scada un pic turatia sa se simta putin ..nu ? nu face asa ceva.....poate ma ajuta careva....multam anticipat
Cand ramai fara freon compresorul nu mai functioneaza...dute la un specialist si cu siguranta iti va da verdictul.
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
corect ....dar ma uit la compresor si vad ca se invarte fulia cu tot cu ambreiaj, fara sa pornesc aerul conditionat...
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
cred ca trebuia sa se invarta si ambreiajul cand pun aerul conditionat sa mearga nu? siapoi trebuia sa se simta putin la relanti cand pornea..nu...?
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Daca se invarteste cu totu' fara a fi cuplat din bord, posibil sa fie probleme cu arcurile lamelare ale ambreiajului, ori cota(degajare) inexistenta intre platanul ambreiajului si electromagnet.....in alta ordine...daca nu ai o anumita presiune in instalatie (lipsa freon) compresorul nu porneste datorita uneia din cele doua electrovalve ce nu stabileste inchiderea circuitului de alimentare al bobinei (electromagnet) de la compresor(acestea se pot vedea in partea inferioara a radiatorului de racire)! Dupa cum vezi la semnatura, am doua Vecte X16SEL si la ambele am reparat in vara asta compresoarele...schimbat semeringuri si garnituri, etc...
Cu ambele aveam probleme in sensul ca dupa doua. trei saptamani pierdeam freonul! Dupa reparatia ambelor compresoare, totul este OK! Se pare ca este o regula la Vectele astea ca dupa niste ani, garniturile si semeringurile de la compresor sa imbatraneasca....
Tot ce am scris este valabil atata timp cat masina nu a fost busita! Daca in istoric are vreo lovitura frontala, trebuisc cautate fisuri la radiatorul AC( condensor), conducte, vaporizator!
Cel mai bine este sa mergi la un meserias si sa-ti faca un plin de freon cu substanta UV, iar dupa cateva zile (in care vei merge obligat cu AC ul pornit) sa ti-o inspecteze amanuntit cu fanta de lumina UV. Daca ai norocul sa-ti depisteze locul pe unde pierde...este bine.....eu am facut acest test la ambele masini si nu mi-a depistat buba, deoarece pierderea era pe linga axul compresorului si nu se vedea la lumina UV....ce sa-ti spun....am trecut printr-un mare stres...dar intr-un final am rezolvat problemele....bani....6 mil, reparatia la ambele compresoare si inainte de asta cate 1,5 mil de bucata...incarcare freon. substanta UV, plus diagnoza ulterioara!
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
In general la vectra b dupa cum ti-a spus si colegu cedeaza garniturile la compresor. Eu am mai gasit la diverse b-uri si sonda cu mufa patrata de pe teava de inalta(ea iti comanda turatia la ventilatoare).
Deci verifica in mod special compresoru si cele doua sonde de pe inalta. Personal la masina mea am scimbat 4 compresoare sh, toate scapau freon pe la mijlocul lor sau prin fata pe la semerin. Daca vrei sa nu patesti ca mine pune-ti din start un compresor nou(costa 1130) si nu te mai doare capu.
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
acu.... va multumesc ft mult oameni buni.... ca m-ati scos din ceata.....aku sunt mai luminat.....deci trebuie dat jos si luat la bani marunti...ca sa fie treaba buna.....deci daca stie cineva cam ce trebuie sa cuprinda un kit de reparatie ptr compresor aer conditionat OPEL VECTRA 1.6 XEL. -16 V-1997....poatel fac io acasa pe balcon.....multam fine ..baieti ! AM GLUMIT BINEINTELESSSSSSSSS ! Wink
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Kitu de reparatie cuprinde toate oringurile si garniturile din interion si costa vreo 65 lei daca vrei sa schimbi si semeringu(recomand sa-l schimbi si pe ala) costa vre 220 fara rulment.
Totusi dute la cineva care a mai lucrat in compresoare.
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@generralu
Mergi la un meserias cu experienta in compresoare.....la prima vedere par niste operatii mecanice comune....usoare....dar nu-i chiar asa! Multi au cumparat kitt-ul si in urma montarii au cam dat-o-n bara! Bafta!
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
stie cineva de c nu vine curent la compresor cand actionez butonul de aer conditionat.....ca nu porneste.....sa fie vreun releu......?
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
pote fi din liplsa freonului. cele doua sonde de pe teava de inalta citeste presiunea din instalatie, daca in instalatie nu ai presiune ele nu dau comanda si automat nici la compresor nu ai curent.
  • generralu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 1589
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
acum domle multumesc . cum dau de ceva bani ma pun sil dau jos,, COMPRESORUL"......DAR acu vine iarna si cred ca nu este o asa urgenta de bagat banii in aer rece .....INSA a aparut o alta problema adica, la roata spate dreapta , cand merg se aude un URUIT ...cu cat merg mai repede se aude mai tare.....cred cai RULMENTUL ?.....sau RULMENTII ? acu ma gandesc cam cat costa RULMENTUL acesta ? am verificat roata are un pic de joc vertical.....DACA stie cineva cam ce preturi sunt si cati rulmenti sunt la roata spate? MULTUMESC ANTICIPAT......CU RESPECT !
Skip ads

  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
nu stiu detalii dar pot sa-ti spun ca a cumparat un prieten la o astra un rulment pe fata si a dat in jur de 400lei, asa ca sa te astepti la ce-i mai rau...
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salutare. am rascolit prin toate posturile care aveau in titlu "compresor", dar nu am gasit ceea ce caut. scuze daca emai exista acest tip de post si nu l-am vazut eu. detin un opel vectra b din 1996 cu motor x16xel si cutie automata. vreau sa imi schimb compresorul de la aerul conditionat , intrucat pierdea freonul cam in doua saptamani pe la capace , dar si huruia (anul trecut). m-am saturat sa tot intreb in dreapta si in stinga daca reconditioneaza cineva compresoare, iar cand aud ca este de opel si vechi, sa zica ca nu. am inteles ca acest compresor a mai fost reparat de cel putin doua ori de-a lungul anilor, asa ca m-am hotarat sa fac un efort si sa iau unul nou. problema este ca nu stiu ce sa comand, intrucat sticker-ul care era lipit pe el nu mai este si nu stiu ce model sa iau. am mai dat jos compresorul de pe masina, asa ca stiu sigur ca prinderea este in trei suruburi, fulia cu ambreiaj electro-magnetic si 6 nervuri. in partea din dreapta -fata a masinii este un sticker in care scrie ca se pun 295 ml ulei in compresor, refrigerant 134a si parca tipul de ulei PAG...ceva. ce ma nedumereste pe mine este ca la compresoarele la cere m-am uitat pe net tot apar niste informatii suplimentare de genul :
- Restrictiile producatorului : harrison V5 sau delphi/harrison
-Identificare compresor : V5 sau poly-V6, sau ambele
as fi recunoscator daca imi poate spune cineva ce semnificatie au aceste coduri, sau cum as putea sa iau ceva care sa se potriveasca. multumesc anticipat.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Cu siguranta ai avut Delphi. Incearca sa cauti in acest catalog:
http://www.michelecaroli.co...tpr=S3&page=1
  • sansansan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2013

  • Mesaj Privat
opel astra g motor y17 dt (1,7 tdi) 2002
probleme cu ac-ul dupa ce mi s-a spart o teava care am sudat-o, la cateva ore
a patinat cuplajul de la compresor si a ars bobina, am schimbat-o; desfacut compresor sanden sd6v12 (am crezut ca e o problema mecanica din el) si am pus ulei ca era putin, dupa care am vacumat si incarcat cu freon, problema e ca nu porneste ventilatorul de la condensator decat pe la 28 bar (am notiuni de frigotehnie, dar nu stiu exact cand ar trebui sa porneasca, din ceea ce am vazut pe diagrama la R134 cam 25 bar ar fi maxim) si nu imi decupleaza nici compresorul (teoretic ar trebui sa aiba protectie sa-mi decupleze compresorul); asha ca am dat o comanda de senzor de presiune, dar am o foarte mare rugaminte sa-mi spuna cineva daca fulia de la compresorul sanden sd6v12 in caz ca a patinat se schimba; intreb asta deoarece am vazut incastrat in ea un material antifrictiune (gen ferodou) care este in plan cu toata fulia nu iese deloc in afara, iar discul cu arcuri lamelare care este tras de bobina intra in contact cu toata suprafata fuliei nu numai cu materialul antifrictiune, banuiesc ca la patinare se roade fulia cu totul si creste distanta dintre disc si fulie nemaiputand transmite un moment motor suficient de mare cat sa antreneze compresorul mai ales la presiuni mari.
Si daca ar putea cineva sa-mi trimita documentatie cat mai completa de la instalatia de ac ar fi nemaipomenit ma intereseaza in mod special presiuni de lucru si distanta dintre fulie si disc
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Va salut colegii, imi puteti spune si mie va rog cateva pareri in legatura cu compresorul meu de pe masina, am o vectra b 2001 z18xe, acum 1 luna am incarcat instalatia cu freon de la 0, in acest timp am pornit clima zilnic sa ruleze compresorul, ce-i drept se cam auzea un mic scartait in timp ce rula, pana acum 5 zile cand am constatat ca nu mai porneste, astazi am fost cu ea la service am pus-o pe tester, am dat test la releu si mi-a pornit termocupla la radiatorul de clima si s-a auzit tac-ul acela la compresor. Cand am incarcat instalatia cu freon la testul de etansietate imi arata ca nu pierd gram de freon si am si verificat eu acolo la ambele conducte apasand pe bilele acelea sa vad daca am presiune in instalatie, si este presiune, am ridicat masina pe elevator pornita si am scos mufa la compresor si am constatat ca nu vine curent.
Astept si eu cateva pareri va rog sa stiu ce sa verific ca imi da foarte multe batai de cap.
Va multumesc !
  • dragomir claudiu

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Colegi ajutatima am un vectra c cind ii cuplez clima compresorul incepe sa huruie am fost la service de ian bagat freon cu ulei si lau bagat fortat in 5 min nu au mai asteptat sa se faca vidarea.
  • Alex300

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Pentru toti detinatorii de vectra b 97,98 si 99.
Toti care aveti probleme cu compresorul a/c.
Raspunsul la problema.....de ce pierdem freon e simpla. Materialul din care este facut compresorul este "atacat" de freon. Azi am desfacut compresorul si se vede clar ca "buza" de jos care etanseaza cele doua parti din care este facut este mai subtire de cat parte de sus a acestuia. Fac acest comentariu pt ca stiu ce inseamna sa pierzi bani si timp....daca mergeti in service si va sp mecanicul ca trb schimbata garnitura, ii puteti spune sa se mai gandeasca. Eu am un vectra b din 98 si am schimbat 3 compresoare pana acm 2 saptamani. Rezolvarea este mai costisitoare si consta in cumpararea unui compresor nou...
Eu detin un vectra b din 98, x16xel. Sper sa fiu de ajutor. BAFTA
  • didutu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut ! Detin un Vectra b din '97, x20xev . Dupã ce pornesc motorul dau drumul la ac , compresorul cupleazã dar nu baga rece . Merg câtiva km ,opresc motorul il repornesc dau drumul la ac si baga rece cum ar trebui . Ce ar putea fii ? Poate sa mai întâlnit cineva cu simptomele astea . Multumesc !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR