Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salut.am un opel vectra c gts 2.2 16v 147cv benzina si am o problema nu stiu nici de unde sa incep.poate e cineva care sa ma indrume de unde sa incep sa verific.am probleme cu relantul,care este instabil scade pana la 500 rpm sta acolo o perioada dupa care incepe sa oscileze pana la 1000 rpm oscileaza intre 500 si 1000 timp de 30 de sec dupa care se stabileste la 850.asta cu motorul rece cat si cald.am facut proba si in mers la 120 km/h am scoso pe liber si tot la fel face.iar la 2500 rpm pare ca da un tiron(smucitura).ca si cum ar fi un injector infundat.tot circuitul de la rezervor pana la motor a fost curatat si tratat cu produs de curatare.astept orice sfat,indrumare sau parere.va multumesc
Skip ads

  • Eaglle

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2008

  • Mesaj Privat
4ever a scris:salut.am un opel vectra c gts 2.2 16v 147cv benzina si am o problema nu stiu nici de unde sa incep.poate e cineva care sa ma indrume de unde sa incep sa verific.am probleme cu relantul,care este instabil scade pana la 500 rpm sta acolo o perioada dupa care incepe sa oscileze pana la 1000 rpm oscileaza intre 500 si 1000 timp de 30 de sec dupa care se stabileste la 850.asta cu motorul rece cat si cald.am facut proba si in mers la 120 km/h am scoso pe liber si tot la fel face.iar la 2500 rpm pare ca da un tiron(smucitura).ca si cum ar fi un injector infundat.tot circuitul de la rezervor pana la motor a fost curatat si tratat cu produs de curatare.astept orice sfat,indrumare sau parere.va multumesc
Verifica stteper(motor pas cu pas,IAC,senzor relanti)
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
e si asta o parere dar ma steptam la ceva mai in concret.am verificat toate valvele,debitmetrul nu-l pot verifica (e electronic doar sa-l curat),regulatorul de relantii inca nu stiu unde e.daca cineva are o poza cu el ar fi k.va multumesc oricum
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ideea la motorul asta este cam asa: nu ai debitmetru, ai senzor MAP care e foarte putin probabil sa se defecteze. De asemenea nu exista o valva dedicata pt. relanti (IAC), ai acceleratie electronica (clapeta este actionata de un motoras) astfel incat cand senzorul de la pedala de acceleratie semnaleaza "zero"-adica nu apesi pedala, clapeta se deschide putin pt. ca motorul sa aiba aer pt. relanti. In principiu problemele cu relanti-ul se datoreaza murdaririi corpului clapetei (miscarile clapetei in zona de relanti sunt foarte fine si daca are tendinta sa "agate" atunci se pierde corelatia intre pozitia dorita si pozitia efectiva a clapetei). Ar trebui sa desfaci corpul clapetei, sa-l cureti/speli f. bine. Cam aceasi poveste cu valva EGR. Daca dupa toate astea problema persista trebuie facuta o diagnoza-s-ar putea sa fie mai complicat adica probleme de senzori.
Skip ads

  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am sa incerc si asta.senzorii nu cred ca sunt pentru ca nu imi da cod de averie.am bagat tech2 si nu imi apare nimik nici ceva salvat in ECU mai vechi care sa aiba legatura cu senzorii.am sa incerc maine sa curat clapeta si dupa postez cu rezultatul.ms pentru opinie
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am curat si clapeta si corpul clapetei si vad ca problema persista.masina are si debitmetru si EGR dar le-am schimbat cu ale unui prieten ca are acelasi motor si tot nimic.cred ca trage aer fals pe undeva si din cauza aia poate sa fie.sincer nu mai stiu pe unde sa ma uit.s-au uitat si colegii mei (mecanici) si am vorbit si cu o reprezentanta mai mare opel si nici ei nu stiu cam ce ar putea fi.cred ca o sa schimb si camera cu tot cu clapeta si senzor.daca nici de acolo nu e .o vand.ieftin Sad
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
azi m-am ocupat iara de masina.am schimbat bujiile pentru ca asa spuneau unii mecanici,am curatat egr-ul precu nou a ramas.am comprobat daca prinde aer fals pe undeva(am dat spray de pornire pe tot motorul.daca avea fisura sau prindea aer fals se tura singura).deja nu stiu ce sa mai fac.mai am putin si schimb tot motorul.nimeni cu acelasi motor nu a patit ceva asemanator.va rog am nevoie de ajutor.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
O problema cunoscuta la mai toate motoarele din generatia asta ar mai fi senzorul de temperatura al apei (mai exact mufa acestuia capata jos si se oxideaza pinii). O diagnoza cu afisarea parametrilor de functionare poate sa arate multe (cu conditia ca cel care le citeste sa stie si sa interpreteze ce vede acolo, nu doar sa gaseasca niste coduri de eroare). Iar in alta ordine de idei poate faci o poza debitmetrului ca sa stim despre ce vorbim (nu de alta dar poate asa sunt astia care fac Autodata, Opel TIS sau Haynes mai nestiutori si nu l-au observat).
Skip ads

  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat


asta e debitmetrul.am sa verific si mufa de la senzorul de temperatura.ms
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
4ever,
Abia acum am vazut cum te chinui si faci tot ce ti se spune si tot fara succes.

Nu vreau sa crezi ca sint vreun profesionist, dar, daca nu ti se pare dificil, verifica si furtunele de vid.
In special alea care merg la MAP, dar e bine sa le verifici pe toate.
Scoti un capat si observi daca se mentine vid in timp ce merge motorul...

PS
Debitmetru pentru Vectra C, este acelasi cu Air Flow meter ?
Daca da, se pare ca aia de la Autodata trebuie sa isi revizuiasca baza de date.
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
gabrield am verificat tot ce se poate verifica.daca masina trage aer fals,am curatat clapeta si corpul clapetei de la admisie,am pus alt debitmetru de pe o masina care nu avea probleme,am curatat egr-ul,am schimbat bujiile,am schimbat toate filtrele(aer,benzina),toate tubuletele de vacuum,am facut diferite teste cu tech2 cu toate ca masina nu da cod de averie.chiar nu mai stiu ce sa verific.am incercat tot ce se putea si tot nu gasesc solutii si nici cei de la opel nu dau de cap acestei probleme.oricum multumesc pentru opinie.
  • 4ever

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
problema rezolvata prin studiu,stiinta si putin noroc.am facut un tester si am probat diferiti parametri una din probleme era pedala de acceleratie.fiind electronica unghiul era in 16 º cand apasam acceleratia usor in loc sa urce scadea pana la 12º si dupa urca.ceea ce trimitea un semnal prost la camera de ardere.am schimbat pedala am curatat corpul si clapeta de le-am lasat noi si am curatat si senzorul barometric .multumesc la toti cei care si-au spus parerile si au incercat sa ma ajute
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze 4ever, eu am avut tot timpul in cap motorul Z22SE de pe Vectra B, in timp ce tu ai Vectra C. Ei bine desi au acelasi cod, motoarele difera (semnificativ) pe partea de admisie/gestiune electronica. In alta ordine de idei se pare ca am avut dreptate cu clapeta de acceleratie asa ca sper sa nu mi-o iei in nume de rau...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR