cry27
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
- dorinionut
- *
- 42 mesaje
- din 15 Jan 2007
- Astra 2003 2000
- Galati
dorinionut
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
lucian78
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat

mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2007
- Mesaj Privat
primul post al tutorialului are mai multe fotografii uitate atent la toate si iti vei da seama. circa al 5-lea post mai contine cateva fotografii. Nu uita! motorul descris este Y20DTH
ataseaza eventual tipul motorului si ceva fotografii. A ta este zafira 2 (sau B) , dupa anul de fabricatie, eu personal nu cunosc motorul si pozitionarea pieselor dar poate cateva fotografii ajuta.
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Simtome initiale: martor in bord din cand in cand, cand era subturata. Sau la drum lung de peste 3 h de mers incontinu.
- master24ro
- *
- 3 mesaje
- din 10 Oct 2010
- Zafira 2003 Y20DTH
- Bucuresti
master24ro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2007
- Mesaj Privat
inseamna ca anulezi complet alimentarea servomotorului si senzorul care "citeste" pozitia supapei (secerei daca vrei sa ii spui asa). dupa mine poti sa scoti mufa si sa vezi ce se intampla. eu nu am incercat asa ceva pentru ca fara EGR motorul nu funct. normal. Nu are ce sa se strice daca scoti mufa.
asteptam raspuns.....
incearca ce spune si cornel mai jos (sau sus) cu un post.
Ultima modificare făcută de mircsu la Joi 15 Sep, 2011 11:42 pm
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Ca sa scapi de valva egr din cate am vazut eu la cei care isi modifica masina au facut urmatorul lucru. Au scos senzorul de la egr din teava afara(insa a ramas conectat la mufa ca sa nu primeasca eroare in bord parca) si apoi au blocat valva egr pe deschis. Nota daca faci acest lucru o sa cam lasi fum.
Insa in primul rand de unde sti ca ii problema de la EGR? Ai pus masinuta pe un tester?
- master24ro
- *
- 3 mesaje
- din 10 Oct 2010
- Zafira 2003 Y20DTH
- Bucuresti
master24ro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat





Am intrebat din nou pe la service-uri cam cat ar fi supapa noua, si pretul a ramas cam acelasi, adica 1.700 - 2.000 RON. Mi s-o parut cam mult, asa ca am incercat sa o dau jos si sa inteleg mai bine cum functioneaza si ce anume era defect. Am ajuns la concluzia ca uzura de la secera era destul de pronuntata, era deja o distanta de aprox 1mm intre rola si partea interioara a secerei, ceea ce ducea (am vazut in timpul functionarii) la o miscare de vibratie ca un ciocan a pistonasului (rolei de fapt) pe secera, Ceea ce duce la formarea unei umflaturi pe secera. Miscarea secerei sus/jos nu se mai facea continuu, pentru ca rola se bloca cand dadea de umflatura respectiva. Am smirghelit umflatura, dar acum aparea alta problema. Rola se misca relativ mai usor, dar partea din spate a secerei (marginea exterioara) dadea in partea din spate a pistonului si il bloca (adica secera nu mai facea acum contact cu rola, care trebuia sa impinga pistonul pe orizontala inainte, ci il impingea in sus, la contact cu partea din spate, blocandu-l). Ca sa contracarez aceasta miscare, am pus un arc care sa tina pistonul apasat in jos, impotriva tendintei secerei de a-l ridica. Am gasit prin cutia de scule un arc (cred ca de la ceva clanta de usa) si l-am montat cu o sarma otelita prin gaura de jos (lasata probabil pentru aerisire sau pentru scurgerea vaselinei in exces). Asa cum se vede pe imagini. Am mai observat un defect si anume cand secera era in pozitie inferioara (cu pistonul inchis complet), aceasta avea tendinta de blocare, ca si cum ar fi fost intr-o "piedica", dupa care miscata putin cu mana, isi putea face cursa normal. Pentru corectura, am montat un distantier (dintr-un suport de tablou, pe care l-am indoit putin), astfel ca secera nu mai putea ajunge pana la pozitia de maxim inferior (si nici senzorul nu sesiza acest lucru, fiind vorba de o distanta de 1mm).








De la montare, am facut cativa zeci de km si masina se comporta exemplar. Daca aveti curaj dar nu aveti aia 2.000 RON (care banuiesc ca nu dau pe nimeni afara din casa), va recomand sa incercati. Nu sunt adeptul carpelilor sau improvizatiilor, dar ma enerveaza la culme ca supapa asta, pe langa ca-i scumpa ca naiba, nici nu pot sa zic ca face mare lucru (ok, recircula gazele, scade temperatura de aprindere a amestecului, si astfel scade emisia de NOx-e, astfel se mentine in Euro3, etc, etc). Apropo, nu stiu daca gazele ies cu trebe la RAR daca de exemplu trebe sa faci ITP-ul, dar de fum nu scoate nici un pic acuma. Inainte sa repar supapa, scotea ca o Raba. Daca era sistemul turbo, sau debitmetru, sau o bujie incadescenta, sau o planetara, sau un disc de frana, cred ca era mai vital sa pui o piesa noua. Dar cred ca pana si sistemul turbo daca l-ai cumpara nou, nu ar fi 500 de euro cat îi supapa EGR. Pe de alta parte am citit pe forum ca nu s-o reusit ºuntarea ei, ca ECU ori isi da seama ca supapa nu-i la locul ei, ori vede ca senzoru' nu indica bine pozitia supapei, asa ca rezultatul e ca tot te trece in "limp mode".
So, astept impresii si daca o mai incercat cineva, sa ma anunte.
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
cry27
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2007
- Mesaj Privat
este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului.
adica : semnal_A, semnal_B (pt. traductor) , gnd, alimentare servomotor. ai aici o explicatie "babeasca". eu nu m-am obosit sa aflu mai multe pt. ca daca e ingreunata miscarea mecanica, servomotorul nu are forta necesara de a misca tot ansamblul dar mai ales sa "vibreze" asa cum ii comanda sistemul.
curata-l dumnezeieste si daca tot sunt probleme io zic sa il schimbi. vezi un post tot de-al meu cu "grauntele de nisip". nu am avut ce face si l-am schimbat. sau aplica metoda cu arculetul pe care a inventat-o velu. e descrisa si ea mai sus. din moment ce vibreaza dar nu destul sau vibreaza si tot iti da erori de egr, io cred ca electric e ok iar vina e de la ansamblul mecanic.
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului.
adica : semnal_A, semnal_B (pt. traductor) , gnd, alimentare servomotor. ai aici o explicatie "babeasca". eu nu m-am obosit sa aflu mai multe pt. ca daca e ingreunata miscarea mecanica, servomotorul nu are forta necesara de a misca tot ansamblul dar mai ales sa "vibreze" asa cum ii comanda sistemul.
curata-l dumnezeieste si daca tot sunt probleme io zic sa il schimbi. vezi un post tot de-al meu cu "grauntele de nisip". nu am avut ce face si l-am schimbat. sau aplica metoda cu arculetul pe care a inventat-o velu. e descrisa si ea mai sus. din moment ce vibreaza dar nu destul sau vibreaza si tot iti da erori de egr, io cred ca electric e ok iar vina e de la ansamblul mecanic.
Pe partea electrica zic si eu ca ar merge. Insa da eroare culmea cand il las la relanti. Daca vreau sa o turez si o mentin la turati gen 2000-5000 nu da pic de eroare. Imediat ce o las la relanti apare eroarea in bord si intra in limp mode. Exista un mod cum pot totusi sa dezactivez limp mode? Ca o sa-mi apara in bord eroare o sa pot trai cu ea insa sa o pot tura. Motorul parca nu mai are pic de viata in limp mode. Nici nu cred ca mai intra turbina in functiune.
De curatat am curatato de ii bec. Nu mai ii pic de negreala pe ea zici ca-i noua. Dupa ce am remontato din 4 erori. A ramas doar una.
P0400-F8 Exhaust Gas Recirculation Valve Feedback Signal Malfunction
Ce imi face zile negre 😭
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2007
- Mesaj Privat
daca zici ca "la rece" se misca usor, e curat....., dar in functionare nu e ok ....... , parerea mea e sa il declari defect. Al meu un sh are 2o.ooo de cand e la mine. il mai coafez din cand in cand cu WD40. eu nu stiu o solutie care sa faca in asa fel sa functioneze motorul aproape normal fara egr. nici nu cred ca exista. sorry.....
- cornel18
- ***
- 520 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 520
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Pot spune ca a disparut acea eroare insa am dat de alta : P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected (si iar a intrat masina in limp mode 😭 ). Acuma ce sa intaleg ? Ii dus acel senzor care scrie Bosh pe el sau ii dus tot asamblu de la EGR(atat valva cat si senzorul). Pe tester merge sa actionez valva si o vad ca functioneaza de asemenea. Am si corectat miscarea valvei cum este prezentat aici in tutorial.
A patit cineva asa ceva pana acuma? Are cineva o schema cu valva egr si senzorul cu componentele ce se afla in interior?
- ianc sergiu
- **
- 451 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 451
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
mircsu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: cluj napoca
- Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 451 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 451
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat