Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Intrucat vine iarna, trebuie sa ne pregatim rotile de iarna. C-o fi obligatoriu sau nu, aste e alta poveste. Eu am circulat intotdeauna cu roti de iarna in sezonul rece. Si sunt adeptul schimbarii rotilor cu totul. Am 4 roti cu jante de aluminiu pentru vara iar iarna 4 jante de tabla. Mi se pare cel mai convenabil. Este la inceput investitia nitel mai mare dar nu trebuie sa te duci in vulcanizare de 2 ori pe ani sa-ti scoata / puna cauciucuri si sa ti le echilibreze. Cu toate ca e bine sa verifici macar o data pe an echilibrarea rotilor.
La masina actuala aveam de anul trecut 2 jante de tabla cu cauciucuri de iarna. Acum 2 saptamani am gasit in dezmembrari inca doua jante de tabla - 50 lei bucata. Cam ruginite dar bune.
Primul pas a fost sa merg la o vulcanizare sa verific toate cele 4 jante daca nu joaca, nu sunt descentrate. In caz de sunt descentrate cautati un centru care indreapta jante de tabla, nu la ciocan cum am mai vazut ci la strung.
Pentru a le face frumoase in primul rand trebuiesc curatate bine de rugina iar daca sunt prea ruginite si raman adancituri se pot chitui si apoi smirghelui. Pentru curatare am folosit o perie de sarma rotativa, de aia de montat pe bormasina si smirghel.

Trebuie insistat mult la marginea unde vine in contact janta cu cauciucul. Acolo raman multe urme de la pasta de esaentizare folosita la montaj. Si e destul de pacatoasa, se-ntareste si se ia foarte greu. Am folosit chiar un cutit pentru a o putea rade.

Dupa curatarea jantelor se incepe pregatirea pentru vopsire. In primul rand se degreseaza foarte bine cu o carpa inmuiata in diluant sau alcool tehnic.

Nu recomand aplicarea vopselei direct. E bine sa se foloseasca si un strat de grund. Se gaseste in comert la spray. Intrucat am luat numai un spray am dat cu grund toata fata jantei, marginile interioare si exterioare iar la interior doar partea sudata si locul unde janta face contact cu butucul rotii. Mi-a ajuns la fix.

Pentru vopsit am ales vopsea neagra si am preferat sa cumpar vopsea la cutie, la litru intrucat am avut de unde lua si folosi un compresor cu pistol de vopsit. Dar se pot folosi spray-uri fara probleme. Am ales vopseaua la litru ca am ajuns mai ieftin. Pentru folosirea pistolului de vopsit trebuie strecurata vopseaua foarte bine. Am folosit ciorapi de dama pusi in doua. C-o fi sotia de acord sau nu... Very Happy Daca vopseaua e prea groasa se dilueaza cu diluant.

Am vopsit jantele 2 maini la interior si 5 maini la exterior in straturi subtiri de vopsea.
Iata ce a iesit:

Si acum 2 fotografii cu vopseaua si grundul folosite. Pe vopsea am dat 15 iar pe grund 24 lei.

Acum imi mai trebuiesc 2 cauciucuri de iarna ca 2 mai am din iarna trecuta!

Spor la treaba!

P.S. Pentru ca eram la serviciu mi-am gasit si ceva de treaba: am vopsit si o tabla ce vine prinsa de un banc de lemn impreuna cu menghina. Wink
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Excelent, bravo pentru tutorial in mod sigur voi tine cont de experinta ta Marius, urmeaza sa-mi cumpar jante de tabla echipate cu anvelope de iarna.
  • zady

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bravo. Trebuie urmat exemplul!
  • dan-awm

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2008 z16xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna treaba cu reconditionarea este o solutie convenabila !
Skip ads

  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Io le-am reconditionat altfel:
1. Perie si smirghel din plin pe toate zonele ruginite
2. Degresate cu putin diluant
3. Aplicat generos cu o pensula Feruginol si lasat minim 30 de minute sa actioneze. Rezultatul a fost asta:

4. Spalat jantele cu apa, sterse bine si apoi degresate cu diluant (Solvoxol)
5. Din lipsa de compresor + pistol de vopsit si mergand pe principiul ca oricum nu se vede, am dat 2 straturi de vopsea Protecta 3-in-1 cu pensula.

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Foarte frumos si elegant si asa! Imi place!
P.S. Ne laudam cu ele la Felix?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Foarte frumos si elegant si asa! Imi place!
P.S. Ne laudam cu ele la Felix?

Cred ca rezultatul era si mai bun daca era cald afara cand am facut operatia. Weekendul ala au fost, din pacate, 8-10 grade Celsius.
Btw, ar fi bine date jos greutatile de echilibrare. Io n-am gasit cu ce sa le dau jos asa ca o sa ramana urma la echilibrare.
Oricum, ale tale au iesit mult mai fain fiind vopsite cu pistolul. Ai dat cu grund-grund sau spray cu zinc (din poza pare grund clasic)?

Iar daca vremea se va raci o sapt. la rand, cu siguranta Corsica va incalta bocancii de iarna (si ar trebui sa caut un tutorial de reconditionat aliajele Laughing )
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Era grund. Pai si eu cand am inceput am lucrat afara. Era cald si soare - o placere. Cand sa ma apuc de dat cu grund a inceput un vant... si m-am mutat in atelier la caldurica, de fapt la dos... Smile Iar plumbii se dau usor jos. Pui o surubelnita de exemplu in partea cealalta si lovesti usor cu un ciocan pana iese nitel. Apoi bagi surubelnita sub plumb, faci pargie si iese. Iar plumbii ii faci cadou unui pescar. Very Happy
Iar eu cred ca voi trece pe cele de iarna inainte de plimbarea la Felix.

P.S. La alea de aliaj nu prea am ce face. Arata bine. Dar cine stie... Pana la primavara mai e.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:...Cand sa ma apuc de dat cu grund a inceput un vant...


Te-am deranjat si pe tine? Laughing Glumesc,desigur. Wink Bravo Marius...demn de urmat tutorialul tau.
  • townboy

  • Mesaje scrise: 608
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
OFF:@URAGAN-Daca nu ai inchis geamurile sigur ca ai deranjat multa lume din Iasi!Eu zic sa iti incerci norocul si la Cotroceni si sa spulberi toata shleahta de acolo!Smile)
ON:Felicitari @marius pt tutorial! Acelasi procedeu l'am folosit si eu acum vreo 2-3 saptamani.Am curatat bine de tot jantele cu smirghel si peria rotativa de la bormasina apoi degresat bine de tot cu diluant.Am folosit grund la litru si un spray de vopsea.Am aplicat 2 straturi de grund(la intervale de 1 zi) cu pensula,apoi 2 maini de vopsea.
Asa aratau inainte:

In timpul operatiei:

Cam asa a iesit:

Eu m'am chinuit mai mult ca am avut anvelopele de iarna montate pe jante.Oricum,eu zic ca se merita o reconditionare-chiar daca este vorba de jante de tabla.Mult succes celor care vor sa se apuce de treaba!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR