mihail75
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2011
- Mesaj Privat
- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
cangri a scris:Ma mir sa nu existe vreun indicator care sa nu arate sau sa te avertizeze cand nu ai apa sau cand s-a supraincalzit.
Pai nu te mira! Unele nu au nici macar SMD-ul din dreptul indicatorului de "temperatura ridicata" (termometrul rosu).Chiar si in cazul existentei martorului tot ramane o problema deoarece el se aprinde la 110 C (adica vreo 115 pe un bord analogic) mult prea tarziu dupa parerea mea.
La un bord clasic cu indicator analog cand vezi totusi ca acul ajunge la 100 C incerci sa o lasi mai usor daca esti pe un drum de munte spre ex.
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
petre.ion a scris:
Chiar si in cazul existentei martorului tot ramane o problema deoarece el se aprinde la 110 C (adica vreo 115 pe un bord analogic) mult prea tarziu dupa parerea mea.
cangri a scris:Ma mir sa nu existe vreun indicator care sa nu arate sau sa te avertizeze cand nu ai apa sau cand s-a supraincalzit.
Chiar si in cazul existentei martorului tot ramane o problema deoarece el se aprinde la 110 C (adica vreo 115 pe un bord analogic) mult prea tarziu dupa parerea mea.
Iti confirm ca martorul respectiv nu mi s-a aprins la 119 grade. Cei din service mi-au zis ca in mod normal la 120 de grade ar trebuii sa se aprinda. Stiu ca pare stupid, dar teretic, pentru un grad lipsa nu l-am vazut functionand.
In alta ordine de idei, cei care s-au confruntat cu problema furtuneleor sparte, in majoritaea cazurilor spuneau ca li s-a aprins pe bord martorul galben masinuta cu cheia si masina a intrat in safe mod.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
GL10PEL a scris:Petre ion, foarte bine punctat pentru cei care obiecteazã cu acesta idee. Apropo de smd, cum iþi dai seama ca îl ai în bord? Se aprinde când pui contactul?
cu tester-ul se poate verifica
se intra in instrumnte > testing > si apoi vezi ce indicator vrei sa testezi...
sau am mai vazut o idee aici pe forum, cum ca in momentul in care demontezi si remontezi ceasurile ar trebui sa se aprinda pentru o fractiune de secunda toti indicatorii prezenti
nu pot confirma asta pentru ca inca nu am demontat la mine
zic inca pentru ca intr-una din zile (sper anul asta) vreau sa-mi montez cateva SMD-uri lipsa...
- adibaiacos2003
- **
- 296 mesaje
- din 05 Aug 2009
- Astra 2007 1.9 cdti
- Braila
adibaiacos2003
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2007 1.9 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2009
- Mesaj Privat
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
GL10PEL a scris:Petre ion, foarte bine punctat pentru cei care obiecteazã cu acesta idee. Apropo de smd, cum iþi dai seama ca îl ai în bord? Se aprinde când pui contactul?
Eu inca n-am vazut nicio Astra H care sa aiba martorul ala (termometru rosu) , in mod categoric exista masini cu acest martor dar eu inca n-am vazut .
Oricum chiar daca ar fi e degeaba... in sensul ca daca vezi aburi sub capota ce rost mai are sa se aprinda si un bec in bord ? ) Apa sub presiune fierbe cam la 110 C, si el se aprinde pe la 115-120, unde-i afacerea ?
Era mare chestie sa puna un ac in plus , si chiar daca "n-aveau" loc il puneau in interiorul cadranului de la turometru cum e la Golf 6
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Obs: apa o fi fierband sub presiune la 110gr, dar antigelul fierbe mai sus. Am precizat mai sus ca temperatura de lucru la Z16XER A16XER este de 105gr, deci ma indoiesc ca punctul de fierbere ar fi doar 5gr mai incolo.
Mi-ai mai venit o idee cu display-ul de cutie automata ca sa compensam prezenta a doar doua cifre: pentru temperaturi peste 99gr, va afisa 00 pentru 100, 01 pentru 101, samd.
Mi-ai mai venit o idee cu display-ul de cutie automata ca sa compensam prezenta a doar doua cifre: pentru temperaturi peste 99gr, va afisa 00 pentru 100, 01 pentru 101, samd.
mihail75
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
partea proasta la display-urile astea e ca ele comunica cu CAN-ul printr-o mufa cu vreo 14 fire
nu stiu exact cate, daca vrei ma uit in TIS.
daca vrei ca din CAN-ul masinii sa scoti catre acel display de cutie automata un semnal eu zic ca e imposibil fara resoftare...
si resoftarea asta nu cred ca e la indemana oricui...
PCB-ul ceasurilor nu cred ca poate fi alterat prea simplu...
daca vrei totusi sa faci altfel (separat de CAN) printr-o mufa speciala mai bine ai monta martorul respectiv in alta parte...
eu unul nu as modifica ceasurile pentru aceasta chestie...
mai degraba as monta ceva aftermarket, un suport special pentru asta eventual cu un afisaj digital.
si ca idee, apa distilata fierbe la 100 de grade (conform teoriei)
apa de la robinet pe la 105 (masurat de noi la laboratorul de chimie cand eram prin liceu, acum cred ca e mai murdara si fierbe mai sus)
apa cu antigel fierbe pe la 130 de grade (plus sau minus in functie de concentratia acestuia)...
nu stiu exact cate, daca vrei ma uit in TIS.
daca vrei ca din CAN-ul masinii sa scoti catre acel display de cutie automata un semnal eu zic ca e imposibil fara resoftare...
si resoftarea asta nu cred ca e la indemana oricui...
PCB-ul ceasurilor nu cred ca poate fi alterat prea simplu...
daca vrei totusi sa faci altfel (separat de CAN) printr-o mufa speciala mai bine ai monta martorul respectiv in alta parte...
eu unul nu as modifica ceasurile pentru aceasta chestie...
mai degraba as monta ceva aftermarket, un suport special pentru asta eventual cu un afisaj digital.
si ca idee, apa distilata fierbe la 100 de grade (conform teoriei)
apa de la robinet pe la 105 (masurat de noi la laboratorul de chimie cand eram prin liceu, acum cred ca e mai murdara si fierbe mai sus)
apa cu antigel fierbe pe la 130 de grade (plus sau minus in functie de concentratia acestuia)...
- petre.ion
- **
- 139 mesaje
- din 08 Sep 2011
- Vectra 2006 Z19DTH
- Bucuresti
petre.ion
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:
si ca idee, apa cu antigel fierbe pe la 130 de grade (plus sau minus in functie de concentratia acestuia)...
si ca idee, apa cu antigel fierbe pe la 130 de grade (plus sau minus in functie de concentratia acestuia)...
Tot ca si "idee" chiar daca amestecul de antigel+apa are punctul de fierbere pe la 200 C nu te ajuta cu absolut nimic deoarece anumite piese (ne)mecanice incep sa sufere deformari de la o anumita temperatura mai mica decat punctul de fierbere al lichidului de racire.
Daca un lichid de racire incepe sa fiarba acesta isi pierde RAPID proprietatile de racire...
La multe motoare diesep spre ex temperatura de lucru nu este la 89-90 C ci undeva pe la 95 C , ca bordul analogic indica cu eroare asta este cu totul altceva.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
depinde de concentratia la care se face...
asta nu am testat-o nicaieri...
si nici nu vreau sa testez...
ideea e ca cu cat apa e mai impura cu atat fierbe mai sus...
in mod normal temperatura lichidului daca depaseste 130 de grade atunci te poti astepta la o racire ineficienta a motorului, tot ce e cauciuc se infierbanta si in momentul in care se raceste poate deveni casant, si multe altele...
pentru cei care vor totusi sa-si puna acest indicator de temperatura
daca cautati pe net "indicator digital temperatura apa auto" veti gasi diverse chestii, unele mai ieftine, altele mai scumpe, unele mai proaste, altele mai calitative
asta nu am testat-o nicaieri...
si nici nu vreau sa testez...
ideea e ca cu cat apa e mai impura cu atat fierbe mai sus...
in mod normal temperatura lichidului daca depaseste 130 de grade atunci te poti astepta la o racire ineficienta a motorului, tot ce e cauciuc se infierbanta si in momentul in care se raceste poate deveni casant, si multe altele...
pentru cei care vor totusi sa-si puna acest indicator de temperatura
daca cautati pe net "indicator digital temperatura apa auto" veti gasi diverse chestii, unele mai ieftine, altele mai scumpe, unele mai proaste, altele mai calitative
- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
sozel a scris:
asta la cine are BC, dar eu care nu am?
Edwin a scris: la Astra H in meniurile ascunse poti vedea - printre multe altele - temperatura lichidului de racire in format digital. Nu ai nevoie de un "extra" indicator pentru temperatura
asta la cine are BC, dar eu care nu am?
gata m-am prins care-i treaba cu meniul ascuns multumita tutorialului https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92425 de la minutul 34, nu imi trebuie BC ca sa aflu temperatura apei
- betasergiu
- *
- 39 mesaje
- din 24 Mar 2008
- Astra 2006 Z17DTH
- Covasna
betasergiu
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Ionutzcond
- **
- 191 mesaje
- din 15 Nov 2011
- Astra 2007 z17dth
- Galati
Ionutzcond
- Mesaje scrise: 191
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2011
- Mesaj Privat
Interesanta ideea lu GL10PEL din feiricire nu am fost niciodata obligat sa desfac bordul dar ma intreb daca nu cumva se poate cumpara un ceas digital care citeste temperatura cu sonda, pusa pe furtunul de apa care intra in radiatorul de incalzire si ceasul evident dezasamblat si montat in bord in acel spatiu. poate ne intalnim si punem in aplicare idee sunt dispus sa ajut cum pot. vom revolutiona modul de afisare a temperaturii motorului si nemtii isi vor baga ghiara in gat
apropo de temperatura la care functionaza motorul eu unul stiu ca cel mai bine e sa fie la 90 de grade.acum pe vremea cand aveam afla romeo pentru ca era luata din italia unde clima e mult mai calda termostatul se deschide mult mai repede (70-80 grade) si iarna nu se incalzea motorul cum trebuia si stiu ca si la opeluri mai vechi erau termostate pentru zone calde si reci. un prieten cu vectra a are termostat de iarna si de vara separate
apropo de temperatura la care functionaza motorul eu unul stiu ca cel mai bine e sa fie la 90 de grade.acum pe vremea cand aveam afla romeo pentru ca era luata din italia unde clima e mult mai calda termostatul se deschide mult mai repede (70-80 grade) si iarna nu se incalzea motorul cum trebuia si stiu ca si la opeluri mai vechi erau termostate pentru zone calde si reci. un prieten cu vectra a are termostat de iarna si de vara separate
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ionutzcond, kiturile universale pentru afisarea temperaturii, asa cum apar la inceputul acestui topic. vin cu o sonda care se interpune pe un furtun din circuitul apei, de obicei pe turul caloriferului din habitaclu.
Eu vroiam sa evit taierea furtunului masinii sa iau datele din electronica masinii. Vad doua cai pentru asta:
- te legi direct la sonda de temperatura din motor si afisezi rezultatul pe un display analogic sau digital . Pentru cel digital cel putin, mai trebuie facut un montaj care sa intrepreteze semnalul electric dat de sonda de temperatura.
- te legi la magistrala CANbus si cauti semnalul de temperatura motor si il afisezi, cu ajutorul unui montaj similar cu cel de mai sus, pe display-ul pentru cutie automata.
Eu vroiam sa evit taierea furtunului masinii sa iau datele din electronica masinii. Vad doua cai pentru asta:
- te legi direct la sonda de temperatura din motor si afisezi rezultatul pe un display analogic sau digital . Pentru cel digital cel putin, mai trebuie facut un montaj care sa intrepreteze semnalul electric dat de sonda de temperatura.
- te legi la magistrala CANbus si cauti semnalul de temperatura motor si il afisezi, cu ajutorul unui montaj similar cu cel de mai sus, pe display-ul pentru cutie automata.