linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
- marian7519
- *
- 4 mesaje
- din 04 Dec 2011
- Astra 1.7 dtj
- Prahova
marian7519
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1.7 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2011
- Mesaj Privat
linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Masina a ajuns in stadiul in care fie ca avea debitmetrul conectat sau nu, statea pornita doar cateva secunde dupa care murea motorul. Asa ca in service s-a apucat mecanicul sa ii curete cam tot la ce a avut acces, filtre, egr, galerie, senzori, tuburi, etc. Interesant este ca mi-a gasit o "funingine" si o mizerie de s-a crucit cum s-a strans atata in doar 55.000 de km. Vestea buna e ca masina merge perfect de atunci. Singura chestie care s-a pastrat este ca se tureaza singura in continuare, tot are un relanti neregulat...
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza, ba chiar se aprinde cheita in bord daca trag de ea spre 160-170 de km/h...
- alexx1402
- ****
- 1,754 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,754
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
Tot in service mi-a spus ca filtrul de particule este infundat 85%, si o sa ma duc la o curatare mecanica, fiindca desi am incercat sa o curat dandu-i mai tare in afara localitatii nu prea functioneaza,
Nu are rost sa dai filtru jos pentru curatare "mecanica", risti sa-l compromiti. Filtrul se regenereaza singur cand depaseste un anumit grad de saturatie. Mergand mai turat nu rezolvi nimic, regenerarea e comandata de ECU.
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,754 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,754
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
Trebuie sa-ti faci griji cand depaseste 100%. Dupa ce se regenereaza, filtrul se incarca progresiv pe masura ce mergi cu masina, distanta parcursa intre regenerari pote fi de 500-1000km in functie de mediul in care conduci (oras sau extraurban) Regenerarea e comandata de ECU cand gradul de saturatie saturatie depaseste 95-100%.
Parerea mea e ca te legi la cap fara sa te doara daca nu ai nicio eroare legata de DPF.
pS. Regenerarea se face pe la 700 de grade, temperatura se obtine prin injectarea unei cantitati suplimentare de motorina (comandata de ECU cand saturatia depaseste 100%). Degeaba ai mers turat daca nu era in timpul regenerarii.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,454 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,454
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
P.S. : asa cum am mai zis si in postul anterior, acea fluctuaie de 1-2 mm de la relanti este datorata in mare parte de filtrul de particule.
bafta!
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,454 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,454
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
1.la filtrul de particule nu se aprinde martorul cu masinuta ci acela cu sarma arcuita de la bujii.
2.la acea turatie nu se plafoneaza de la DPF. daca acesta era stricat iti ramanea eroare mereu in bord.
sfat.
1.incearca cu senzor de presiune admisie (map) nou, eventual de la un coleg la care merge cu siguranta si nu i-a dat eroare in bord.
2.incearca debitmetru.
3.verifica electrovalva (tip para) si traseul de vaccum. de mentionat nu westgate.ul de la turbina.
4.verifica EGR.
concluzie.
tind sa cred ca ti se trage de la senzorul de presiune admisie. am avut si eu aceasta problema. se aprindea cand o calcam mai tare si brusc undeva la 3500-4000 rpm. s.a rezolvat cu unul nou.
P.S. nu intotdeauna rezolvi problema cu o curatare.
asteptam rezultatele. bafta!
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva 😢
Mersi ! 😊
- alladin_allibaba
- ****
- 1,454 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,454
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
1.Acum ceva timp, s-a oprit subit regenerarea filtrului de particule (cu un zgomot de decuplare, un "clamp") dar fara sa se opreasca motorul, in acel moment s-a aprins in bord aceeasi cheita si nu martorul de bujii.
2.EGR-ul a fost verificat si curatat
3.Senzorul de presiune desi e singura piesa care a avut o eroare stocata in computer, nu a fost considerata vinovata pt turare, ci doar debitmetrul, atat de cei de la Opel cat si de mecanicul de la service-ul care a avut masina mai mult in grija...
4.Ideea cu senzorul nou a fost deja incercata, numai ca acesta vine doar pe comanda si daca il comand trebuie sa-l platesc, iar un prieten cu opel astra la care sa se potriveasca piesa nu am, deci nu prea am cum sa testez, decat sa dau banii si sa sper ca se rezolva 😢
Mersi ! 😊
la mine atunci cand se aprindea in bord masinuta cu cheita, cand o calcam puternic, nu se mai tura mai mult de 3500 rpm sub nicio forma.
intr.o zi chiar s.a aprins cand mergeam cu ea normal. am pus tetserul si eroare P0234-5a parca, oricum ceva legat de senzor. m.am suparat si am luat unul nou, de atunci masina merge brici.
P.S. fazele cu taiatul turbinei le facea foarte rar(de 3 ori mi s.a intamplat in decurs de 6 luni), cel mai relevant semn fiind acela ca la turatii de pana in 2000 de rpm nu prea mai avea forta din.nainte.
Kraft
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pt sprijin !
linuske
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Nisip
- **
- 355 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
In primul rand fluctuatile de 1 mm ale acului sunt o problema cunoscuta care nu este decat o eroare de afisaj a bordului.
In al doilea rand cautati un mecanic care stie opel si care are minim op-com.
Op-com asta arata valorile cerute de ecu pentru diversi parametri si arata si valorile masurate de senzori. O diferenta intre ce se cere si ce se masoara va exista mereu dar aceasta diferenta trebuie sa fie mica si oarecum constanta.
Codurile de eroare nu fac altceva decat sa indice locul in care sa cauti. Eroarea poate fi electrica (scurt sau intrerupere) sau poate fi o eroare de valoare masurata (prea mare sau prea mica). Daca e de natura electrica se cauta pe la fire pe la mufe sau chiar senzorul in sine. Daca e de valoare masurata, inainte sa se traga concluzia ca e senzorul defect se cauta pe la piese ce ar putea sa cauzeze o valoare prea mare sau prea mica a parametrului masurat.
@kraft
Daca vrei idei ia legatura cu maiandrei. Si nu te apuca de filtru de particule pana nu citesti tot ce scrie aici
@linuske
Din pacate doar in cazul in care alimentai din "butoi" cu ceva lichid care continea si motorina in el puteai sa ai probleme. Faptul ca nu mai face acum, e bine, doamne ajuta dar in mecanica nu se repara nimic de la sine.