51501
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2011
- Mesaj Privat
Daca aveti timp macar sa va dati cu parerea v-as fi tare recunoscator. Iarna trecuta am avut niste simptome legate de servo...Porneam dimineata, nu aveam servo+martor in bord, mergeam cel mult 10 min si o opream....la pornire nu aveam nicio problema. La un drum lung s-a aprins martorul baterie din bord: gata diodele. Le-am schimbat si nu am mai avut niciun fel de problema pana cand a dat frigul toamna asta, in septembrie: aceleasi simptome. Am mers la mecanici, service-uri, reprezentanta (G&P Iasi). Partea amuzanta e ca la intrarea in reprezentanta si-a revenit servo din senin si n-au mai gasit oamenii aia nimic. Am sch ulei servo si bateria ca era de 5 ani si am sperat ca e de la asta (asa sperau si maj mecanicilor). Problema e ca nu dadea niciun fel de eroare. . Acum vin de la ea dupa toate astea si nu merge. O sg data am reusit sa o prind cu martorul aprins la un tester si au gasit aia ceva eroare dar n-au stiut ce sa explice. Mentionez ca bateria dupa ce am sch nu trecea de 13.80 v cu masina pornita...oare nu incarca bine alternatorul ? si ajung la diode ca iarna trecuta, dar ce distruge diodele?
Va multumesc anticipat!
- horica
- **
- 151 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
De cateva zile am inceput sa am de a face si eu cu aceasta problema (mai exact , aprinderea martorului de servodirectie si al esp-lui) . Inainte sa am aceasta problema switch-ul de la pilotul automat mergea cand vroia, am crezut ca e vorba de un contact imperfect si l-am lasat asa avand de gand sa-l desfac sa-l curat.
N-am mai apucat sa-l desfac pentru ca am intampinat aceasta problema cu martorii in bord , observand ca si butonul de ESP merge cand vrea . O alta problema era ca atunci cand acesti martori erau aprinsi si dadeam semnal si reveneam cu volanul in pozitia 0 semnaul in continuare mergea. Asadar am luat frumos opcom-ul si-am dat repede un diagnose. Ce sa gasesc ? Toata chestia asta este din vina senzorului SAS (Steering Angle Sensor) care nu mai comunica cu modulul de ESP, cu servodirectia (tin sa precizez ca aceasta mergea cand erau aprinsi martorii) . Am sters erorile de rigoare si am plecat cu masina. Toata ziua a fost in regula , dar a doua zi au aparut din nou martorii . De nervi (cred) sau din nebunia mea 😃 am parcat masina am scos cheia din contact si i`am aplicat 2 palme partii din spate a volanului. Azi am plecat cu masina , am mers toata ziua n`au mai aparut neam 😊) , e posibil sa fie doar vorba de niste contacte imperfecte din cauza vibratiilor si voi desface modulul cat mai curand . Sper sa fie doar asta si sa nu fie nevoie sa caut alt CIM 😊)
- deleted-67352
- **
- 70 mesaje
- din 04 Oct 2011
deleted-67352
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
Simptome:
- Volan care misca greu
- Volan care se blocheaza daca este bruscat
- Semnul de volan si ESP pe bord
- Nu mai functioneaza semnalizarea
OP-COM:
U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
U2139 - Invalid Data from CIM (Steering Column Module)
B3883 - Rear Licence Plate Lights Circuit Open ( astea sunt becurile care ilumineaza numarul, dar am bagat toate erorile ca sa fie cat mai clara situatia )
1. Prima si prima chestie care trebuie verificata este OBLIGATORIU uleiu de servodirectie. Tragea greu volanul, am zis ca tampesc, dar vazand unde e bagat tubul de servo, am zis ca nu are cum sa fie asta de vina. Dar, am verificat, si spre surprinderea mea, aveam lipsa cam 2/3 CM din tub. Dupa ce am bagat plin pana la limita, a inceput sa miste mult mai usor.
Concluzie: NU va bazati pe faptul ca tubul de servo fiind ascuns, este bine protejat si nu pierde ulei, si nu cautati miliarde de explicatii si prostii cum ca nu e posibil. Va zic eu, e posibil. Eu am pierdut cam 150ml din cei 900ml, dar cunosc un coleg care a verificat cu mine deodata ( nu avea erori, dar misca greu de tot volanul ) si avea lipsa 450ml.
2. Desi am completat cu ulei de servo, am observat, ca uneori in curbe, volanul devenea rigid. Dupa o scurta vizita la mecanic, am descoperit ca rulmentii care sustin telescoapele din fata erau sparti, asa ca am schimbat rulmentii si flansele de presiune de la telescoapele din fata.
Pana aici, totul a fost perfect. Masina a mers cum am vrut eu, volanul mergea perfect, erorile de servodirectie au disparut, dar a mai ramas una singura U2139. Dupa o diagnoza la ceva " service jmecher( cu 2 de jm ) " concluzia lor a fost ca trebuie schimbat CIM-ul, la oferta, 2000 RON + reporgramari etc etc etc, doar 2500 RON.... Simptomele ramase erau volanul aprins in bord, ESP-ul aprins in bord, si nu mai mergea semnalizarea lunga ( nu mai sarea inapoi ) dar... acuma vine partea frumoasa
3. Am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, cand le-am bagat in portbagaj ( facand 24.000 km cu masina, se vede uzura pe ele, clar ) am observat ca cele din fata erau roase pe interior asa ca am decis sa fac si unghiul de fuga. Deviere la roata din fata de 6 grade de la pozitia normala.
Problema reparata usor, si... spre uimirea mea, in OP-COM am 0 erori, pe bord nu mai am nici o eroare, volanul misca cu degetul mic ... deci 😐
Cost total:
Ulei Servo Hydraulic Verde - 41 RON
Flansa Telescop SACHS - 80 RON x2
Rulment Flans SACHS - 170 RON x2
Reglare Unghi de Fuga - 50 RON
Echilibrare Roti - 10 RON
Cost total: 601 RON
Deci, inainte sa aruncati banii pe geam, cu servodirectie grea, si sunt FERM CONVINS ca daca mergi la mecanic o sa iti zica ca e CIM-ul, sau pompa servo, verifica uleiul de servo si unghiul de fuga. Daca astea ajuta si imbunatatesc situatia masinii, e clar. Daca ai si simptoma pe bord cu volanul si ESP-ul ( masinuta care derapeaza ) incearca si restul! La noi... mecanicii nu au chef sa lucre... nu toti, si atunci, citeste eroarea, si in scarba si lene " Eh, pompa servo, 3400 RON, trebe schimbata, constatarea te costa 20 RON si diagnoza 50 RON, hai hai hai ca n-am timp " ...
Sper sa te fi ajutat! 😊
- horica
- **
- 151 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
- deleted-67352
- **
- 70 mesaje
- din 04 Oct 2011
deleted-67352
- Mesaje scrise: 70
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2011
- Mesaj Privat
- horica
- **
- 151 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- skipero
- **
- 451 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Ilfov
skipero
- Mesaje scrise: 451
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
Mie in service opel mi-au zis ca trebuie sa schimb caseta de directie dupa o diagnoza, dar spre norocul meu diagnoza a fost gresita si problema a fost doar cea mentionata mai sus, problema descoperita prin telefon de un mare meserias in casete.
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
costin36
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pentru cine ma poate ajuta am si eu ceva probleme cu masina (Opel Vectra C - 2004 Z19DT) :
1) volanul il rotesc cu dificultate dupa ce merg mai mult cu masina (dimineata merge super usor). Am completat cu ulei si pe tester pompa functioneaza in parametrii. Am schimbat ceva rulmenti de la telescoape si am reglat unghi de fuga si echilibrat roti. (din cand in cand mi se aprinde si martorul cu volanul si semnul exclamarii - opresc si repornesc masina).
2) am schimbat ceasurile din bord si am martori aprinsi: airbag (nu se strerge eroarea pentru ca siguranta are rezistenta prea mare cca 6 ohmi fata de 2 ohmi cat are cea de la pasager) si ESP (n-a stiut sa-l calibreze);
3) dupa ce o las mai mult timp (o noapte sau mai multe ore) cand o descui sau dupa ce opresc motorul se aude un zgomot pentru cateva secunde. Se aude ca si cum ceva de plastic ar lovi altceva care se invarte. Dupa parerea mea se aude in spatele torpedoului ... sa fie ceva de la inchiderea centralizata?
4) semnalizarea nu mai "sare" dupa ce iau viraj si indrept volanul (doar cateodata chiar foarte rar).
Cam atat pentru moment... daca exista ceva pareri va rog sa le impartasiti!
Cu stima,
Ciprian
...zgomotul de care zici atunci cand deschizi masina, este de la motorasul de reglaj din ansamblul de incalzire, are niste roti dintate de plastic care sunt deteriorate. Actioneaza clapeta care deschide/inchide accesul aerului de afara. Daca a ramas pe inchis o sa ai probleme cu dezaburirea parbrizului. Atentie, desi in butonul de actionare a dezaburirii semnalizeaza ca este in regula, in realitate trage aer din habitaclu sporind efectul de aburire al parbrizului si al geamurilor laterale. Motorasul este pozitionat in spatele torpedoului (trebuie dat jos torpedoul). Nu este f greu de inlocuit daca esti putin indemanatic si ai sculele adecvate, numai ca pozitia este destul de dificila, trebuie sa stai cu capul sub bord. Eu am schimbat 2 pana acum, le-am luat de la dezmembrari cu 50 de bucata. Nou este mult mai scump .
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
costin36
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
...atunci sigur e pe inchis daca se abureste cand mai esti cu cineva. poti verifica scotand filtrul de polen din compartimentul motorului este o fanta acolo.... bagi mana si verifici, clapeta este de plastic si are forma ovala cu niste nervuri, trebuie sa fie ridicata.
kozoonak
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2008
- Mesaj Privat
...atunci sigur e pe inchis daca se abureste cand mai esti cu cineva. poti verifica scotand filtrul de polen din compartimentul motorului este o fanta acolo.... bagi mana si verifici, clapeta este de plastic si are forma ovala cu niste nervuri, trebuie sa fie ridicata.
O sa incerc sa fac o verificare, dar in cazul in care o sa schimb motorasul si o sa caut la dezmembrari ... ce caut de fapt? Piesa are vreun nume sau tre sa explic?
costin36
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
...atunci sigur e pe inchis daca se abureste cand mai esti cu cineva. poti verifica scotand filtrul de polen din compartimentul motorului este o fanta acolo.... bagi mana si verifici, clapeta este de plastic si are forma ovala cu niste nervuri, trebuie sa fie ridicata.
O sa incerc sa fac o verificare, dar in cazul in care o sa schimb motorasul si o sa caut la dezmembrari ... ce caut de fapt? Piesa are vreun nume sau tre sa explic?
...ti-am trimis pm unde gasesti, dar in prealabil vezi ce model ai tu, din cate stiu eu sunt mai multe modele.
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Mie in service opel mi-au zis ca trebuie sa schimb caseta de directie dupa o diagnoza, dar spre norocul meu diagnoza a fost gresita si problema a fost doar cea mentionata mai sus, problema descoperita prin telefon de un mare meserias in casete.
Sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate ca mi-ai impartasit aceasta informatie. Am fost la service , am schimbat burduful, si cei de-acolo mi-au zis ca in caseta e problema... Am ajuns acasa, am dat cu WD40 , si acum e parfum directia. Multa stima si respect !
- skipero
- **
- 451 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Ilfov
skipero
- Mesaje scrise: 451
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
razvan.5
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2012
- Mesaj Privat
Mie in service opel mi-au zis ca trebuie sa schimb caseta de directie dupa o diagnoza, dar spre norocul meu diagnoza a fost gresita si problema a fost doar cea mentionata mai sus, problema descoperita prin telefon de un mare meserias in casete.
Sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate ca mi-ai impartasit aceasta informatie. Am fost la service , am schimbat burduful, si cei de-acolo mi-au zis ca in caseta e problema... Am ajuns acasa, am dat cu WD40 , si acum e parfum directia. Multa stima si respect !
Sa le dea sanatate la toti care sciu aici informatii pentru care alt fel am fi platit foarte multi bani si unor oameni care prefera sa te jecmaneasca cu o caseta sau pompa noua in loc sa te ajute sa iti rezolvi problema cu sinceritate.
Mi-am schimbat singur uleiul de servodirectie doar cu ajutorul unei surubelnite si a unui furtun, numai pe baza celor cititie aici. La service autorizat mi-a zis ca trebe sa schimb toata caseta ca are scurgeri. Scurgerile de ulei nu ma deranjeaza ... ca pun alt ulei (50-60 ron litrul, cam odata pe an cand simt ca mi se intareste volanul) ma deranjeaza scurgerile de bani in schimb 😊.
Stima!
- alex_paval
- ***
- 619 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 619
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat