- Brook
- ***
- 759 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
luciraica a scris:este un joc mare la una sau mai multe supape... cauze: montaj defectuos, arc slabit, chiar tija rupta..
asa a facut un motor la care s-a rupt tija la o supapa..cred ca era un Ford
asa a facut un motor la care s-a rupt tija la o supapa..cred ca era un Ford
ok dar cum iti explici ca motorul merge rotund si nu tremura, porneste la sfert, se accelereaza bn, trage ca in vremurile ei bune....
nu ar trebui sa faca figuri? sa piarda compresie ? dak se rupea tija nu se spargea inevitabil si vreun piston?....nu stiu intreb si eu?
exista posibilitatea, cred eu, ca o supapa sau mai multe sa nu deschida cum trebuie din cauza vreunui tachet sau sau mai multi care probabil sa blocat.. nu mai stiu ce sa zic, de facut .............
- Brook
- ***
- 759 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
apoi daca e rupt atunci nu mai are suflu motoru'..
alea-s zgomote cand camele lovesc tachetii si acestia au joc mare... Jocu asa mare nu permit tachetii hidraulici.. e ceva la arcuri, tasuri, la saupape.. un indiciu este fumul la capacul de ulei .. simeringi care nu mai stau bine... ceva n-a fost facut bine la reparatie.. cu siguranta una sau mai multe supapa nu lucra bine
sau zgomotul asa mare apare daca nu e mai deloc ulei in chiuloasa.. adica daca pompa de ulei nu antreneaza uleiul in chiuloasa.. ceea ce nu cred ca e cazul.
Nu cred ca e de la segmenti..
Oricum nu e de exploatat motoru in halul asta
alea-s zgomote cand camele lovesc tachetii si acestia au joc mare... Jocu asa mare nu permit tachetii hidraulici.. e ceva la arcuri, tasuri, la saupape.. un indiciu este fumul la capacul de ulei .. simeringi care nu mai stau bine... ceva n-a fost facut bine la reparatie.. cu siguranta una sau mai multe supapa nu lucra bine
sau zgomotul asa mare apare daca nu e mai deloc ulei in chiuloasa.. adica daca pompa de ulei nu antreneaza uleiul in chiuloasa.. ceea ce nu cred ca e cazul.
Nu cred ca e de la segmenti..
Oricum nu e de exploatat motoru in halul asta
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
luciraica a scris:apoi daca e rupt atunci nu mai are suflu motoru'..
alea-s zgomote cand camele lovesc tachetii si acestia au joc mare... Jocu asa mare nu permit tachetii hidraulici.. e ceva la arcuri, tasuri, la saupape.. un indiciu este fumul la capacul de ulei .. simeringi care nu mai stau bine... ceva n-a fost facut bine la reparatie.. cu siguranta una sau mai multe supapa nu lucra bine
sau zgomotul asa mare apare daca nu e mai deloc ulei in chiuloasa.. adica daca pompa de ulei nu antreneaza uleiul in chiuloasa.. ceea ce nu cred ca e cazul.
Nu cred ca e de la segmenti..
Oricum nu e de exploatat motoru in halul asta
alea-s zgomote cand camele lovesc tachetii si acestia au joc mare... Jocu asa mare nu permit tachetii hidraulici.. e ceva la arcuri, tasuri, la saupape.. un indiciu este fumul la capacul de ulei .. simeringi care nu mai stau bine... ceva n-a fost facut bine la reparatie.. cu siguranta una sau mai multe supapa nu lucra bine
sau zgomotul asa mare apare daca nu e mai deloc ulei in chiuloasa.. adica daca pompa de ulei nu antreneaza uleiul in chiuloasa.. ceea ce nu cred ca e cazul.
Nu cred ca e de la segmenti..
Oricum nu e de exploatat motoru in halul asta
tot nu inteleg de ce merge motorul rotund ...si ink ceva zgomotul e mult amplificat in filmulet, in realitate nu se aude asa rau
PS stai linistit ca masina sta in parcare de aproape o luna si nici nu o sa o miste nimeni pana nu va fi reparata complet sau pana ii dau foc ca deja ma scoate din sarite
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
motorul poate sa mearga rotund... in sarcina nu cred ca mai merge asa de bine...
poi zgomotul este si asa inadmisibil de mare.... motoarele astea abia le auzi cand merg la relanti
tija supapei are aplicat pe canelura un taler care sustine arcul... poate a sarit asta si arcul nu mai trage supapa inapoi cum tebuie.. Reparatia chiuloasei n-a fost facuta cu garantie?
poi zgomotul este si asa inadmisibil de mare.... motoarele astea abia le auzi cand merg la relanti
tija supapei are aplicat pe canelura un taler care sustine arcul... poate a sarit asta si arcul nu mai trage supapa inapoi cum tebuie.. Reparatia chiuloasei n-a fost facuta cu garantie?
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
luciraica a scris:motorul poate sa mearga rotund... in sarcina nu cred ca mai merge asa de bine...
poi zgomotul este si asa inadmisibil de mare.... motoarele astea abia le auzi cand merg la relanti
tija supapei are aplicat pe canelura un taler care sustine arcul... poate a sarit asta si arcul nu mai trage supapa inapoi cum tebuie.. Reparatia chiuloasei n-a fost facuta cu garantie?
poi zgomotul este si asa inadmisibil de mare.... motoarele astea abia le auzi cand merg la relanti
tija supapei are aplicat pe canelura un taler care sustine arcul... poate a sarit asta si arcul nu mai trage supapa inapoi cum tebuie.. Reparatia chiuloasei n-a fost facuta cu garantie?
intradevar stiu f bn cum merge normal la relantii
si ca o paranteza a mea nu se aude ca o ca un benzinar stock ....incepand de la catalizator care e gol pe interior, toba de mijloc lipseste cu desavarsire, toba finala este sport .....
https://www.clubopel.com/vie...07&highlight=
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Eu zic sa te opresti....apeleaza la cineva calificat sa-ti dea un sfat referitor la pasii ce trebuiesc urmati sa refaci motorul,varianta propusa chiar daca poate fi mai scumpa dar raportata la rezultate si garantie este oricum mai avantajoasa.
in afara de faptul ca am remontat motorul nu am mai facut nimik "m-am oprit" si am cerut sfaturi colegilor mei de forum
nu cred ca poate fi vorba de nepricepere sau altceva doar am cerut niste pareri ....oricum un diagnostic concret se poate pune dupa o investigatie amanuntita in fata motorului cu "mainile in el" fie ca e intr-un service fie ca este acasa cu ajutorul unui prieten care este mecanic
si plus de asta sunt cam satul de mecanicii din service-urile de la noi care in afara de banii tai nu stiu altceva...plus ca dak se adevereste diagnosticul colegului luciraica sa stiti ca chiuloasa a fost "reparata" intr-un service de profil de o persoana calificata
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Measure height of cylinder head from cover-side sealing surface to block-side sealing surface.
Dimensions and tolerances are given in "Technical Data" in the corresponding Service Instruction. If the values measured do not correspond to those specified, the cylinder head should be replaced.
Note: Planing is not permitted on multivalve cylinder heads (4 valves per cylinder). These cylinder heads must never be subjected to planing under any circumstances.
Caution
Planing is permitted only on petrol engines with 2 valves per cylinder.
It must be noted that planing of the cylinder head is permitted only within the given measurement tolerances. Furthermore, after planing the valve recess must be checked. After planing also check whether different thickness head gaskets must be used. Dimensions and tolerances are given in "Technical Data" in the corresponding Service Instruction.
Dimensions and tolerances are given in "Technical Data" in the corresponding Service Instruction. If the values measured do not correspond to those specified, the cylinder head should be replaced.
Note: Planing is not permitted on multivalve cylinder heads (4 valves per cylinder). These cylinder heads must never be subjected to planing under any circumstances.
Caution
Planing is permitted only on petrol engines with 2 valves per cylinder.
It must be noted that planing of the cylinder head is permitted only within the given measurement tolerances. Furthermore, after planing the valve recess must be checked. After planing also check whether different thickness head gaskets must be used. Dimensions and tolerances are given in "Technical Data" in the corresponding Service Instruction.
Asta spune Opel nu Nea Vasile...
Alta treaba e ca segmentii se gripeaza sau se sparg, obligatoriu trebuiau inlocuiti.
Supapele si ghidurile au mai multe dimensiuni, daca ai supapa standard si ghid mai mare are tentinta sa se gripeze coada.
La semicuzineti arbori came cei doi de la pinioane se pune pasta de blocare, la restul numai curatat cu spray si aer comprimat, evident suruburi spalate cu carbusolv.
Din pacate motorul trebuie desfacut si facut ca la carte de unul care stie ce face sau macar citeste inainte de a se apuca de treaba.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu asa vad in poza de pe pagina 1, e rectificata pentru planare. Cum nu stiu sa existe garnitura chiulasa mai groasa nu stiu cum sta treaba la el.
Fumul cum spuneam poate fi de la gripare segmenti, ei si asa aveau clei, cand a spalat pistoanele fara demontarea lor solventul a intarit 'smoala'. Ei se blocheaza oricum la aceste motoare, cu putin ajutor se fac beton.
Fumul cum spuneam poate fi de la gripare segmenti, ei si asa aveau clei, cand a spalat pistoanele fara demontarea lor solventul a intarit 'smoala'. Ei se blocheaza oricum la aceste motoare, cu putin ajutor se fac beton.
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
toate operatiile asupra chiuloasei sau facut intr-un service specializat in asa ceva....totul a fost propus de "meseriasii" de acolo (schimbat supape semeringuri supape ghiduri supape planat etc..)
si cu asta am incheiat....masina va fi cumva reparata cu chiuloasa asta sau cu alta
va multumesc tuturor pt sfaturi si pentru critici
Respect
si cu asta am incheiat....masina va fi cumva reparata cu chiuloasa asta sau cu alta
va multumesc tuturor pt sfaturi si pentru critici
Respect
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 169 mesaje
- din 07 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2010
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
nick84
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
revin dupa foarte mult timp la acest topic pentru a da un sfat tuturor celor care vor mai avea probleme similare celei pe care am avut-o eu:
mergeti direct la dezmembrari si luati chiuloasa fara sa stati pe ganduri ...este mult prea multa bataie de cap si timp, implicit bani, pierduti
problema cu fumul la mine nu a fost naivitatea mea in a nu segmenta motorul, ci faptul ca m-am incapatanat sa repar chiuloasa existenta pe masina ...aceasta dovedindu-se fisurata, uleiul scurgandu-se in voie prin evacuare
bafta
P.S. nu faceti ca mine
mergeti direct la dezmembrari si luati chiuloasa fara sa stati pe ganduri ...este mult prea multa bataie de cap si timp, implicit bani, pierduti
problema cu fumul la mine nu a fost naivitatea mea in a nu segmenta motorul, ci faptul ca m-am incapatanat sa repar chiuloasa existenta pe masina ...aceasta dovedindu-se fisurata, uleiul scurgandu-se in voie prin evacuare
bafta
P.S. nu faceti ca mine
- pustiu_pst
- ****
- 2,954 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,954
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat