- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
o operatiune care a durat 3 minute
asta din momentul in care m-am prins cum se desface dispersorul transparent...
metoda e simpla la vectra C
se scoate cu grija plasticul care e in fata dispersorului transparent (inspre parbriz)
acum uitandu-va pe gaura care a ramas libera va uitati si o sa observati ca dispersorul transparent are 2 lamele aproape de colturi care ies inspre copertina. apasati usor in jos (inspre podea a se intelege) pe ambele in acelasi timp si pur si simplu cade de acolo dupa ce se elibereaza din cele 2 clips-uri
acum se pot vedea becurile pe care le schimbati
aveti grija daca montati LED-uri sa le montati in pozitia corecta altfel nu se vor aprinde.
asta de montase LED-urile inaintea mea unul il montase bine si pe celalalt invers...
mi se parea mie ce plafoniera se aprinde doar jumatate dar am crezut ca sunt eu orb si nu vad bine...
poze nu am facut pentru ca e relativ intuneric in masina si cu telefonul nu ies extraordinar pozele chiar si cu blitz...
Omega
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat

astept idei.multumesc frumos !
Salut, desfacerea plafonierei se va face prin deschiderea clapetei de la spatiul de depozitare ochelari unde are 2 suruburi in torx (t 15). Apoi cu grija se preseaza din interior marginea fara a se deteriora vopseaua cauciucata de proasta calitate. Mare atentie la butonul de aprins/inchis al luminilor deoarece are un sistem complex de functionare cu niste arcuri milimetrice care daca au sarit le pui foarte greu la loc. Subliniez faptul ca singura unealta cu care am realizat schimbul becurilor a fost torx-ul de 15, restul se imbina/dezbina foarte usor cu mana. Succes
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat

eu nu am folosit decat mainile goale ca sa demontez lampa de la plafoniera...
si la becuri la fel...
poate pui o poza sa vedem si noi unde ai suruburile alea?
Cele 2 suruburi sunt vizibile pe "tavanul" suportului de ochelari.
Tu ai facut abordarea prin partea opusa, adica pe la oglinda.
Eu am evitat aceasta abordare din urmatoarele considerente:
1. abordarea se face fara sa vezi clar si exact in interior cu usurinta.
2. modalitatea de declipsare nu ofera posibilitatea d/m de mai multe ori datorita calitatii inferioare a plasticului folosit de catre producator. (in general astfel de piese se monteaza doar 1 data).
3. exista un motiv pentru care inginerii fabricii au conceput acolo acele suruburi.
Pentru a nu fi inteles gresit fiecare este liber sa isi aleaga modalitatile de lucru asupra masinii sale, eu am dat o sugestie pe care o consider pertinenta datorita faptului ca a fost testata si nu a produs daune suplimentare.
Pentru alte informatii referitoare la interior va raman la dispozitie.
- GTS-MAN
- OP
- 305 mesaje
- din 03 Dec 2009
- Vectra 2004 2.2 DTI
- Bucuresti
GTS-MAN
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2009
- Mesaj Privat
asta pentru cine are suportul de ochelari pentru ca eu nu il am ,deci singura metoda e cea care a spus-o colegu mai devreme.
- Mijareta
- **
- 265 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Vectra 2003 Y20DTH
- Constanta
Mijareta
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 931 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 931
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- ***
- 519 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
dassvalencia- Suspendat
- 368 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Astra 2004 z17DTL
- Alta tara
dassvalencia- Mesaje scrise: 368
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
DECI: REZISTENTA 470 OHM + LED DE INALTA INTENSITATE. Eu am optat in a face gaura in plastic, dar se poate face si cu o placuta din plastic si led-urile montata pe placuta fara sa faci gaura in plastic cum am facut eu) CULORI: ALBASTRU, GALBEN, ROSU, VERDE, VIOLET, ORICE CULOARE VREI TU!




- bame
- **
- 307 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
bame
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
asta din momentul in care m-am prins cum se desface dispersorul transparent...
metoda e simpla la vectra C
se scoate cu grija plasticul care e in fata dispersorului transparent (inspre parbriz)
acum uitandu-va pe gaura care a ramas libera va uitati si o sa observati ca dispersorul transparent are 2 lamele aproape de colturi care ies inspre copertina. apasati usor in jos (inspre podea a se intelege) pe ambele in acelasi timp si pur si simplu cade de acolo dupa ce se elibereaza din cele 2 clips-uri
Am incercat si eu asta si am impresia ca dispersorul e tinut si din alta parte. Cele doua clipsuri sunt cele din dispersor, la 1-2 cm de coltul lui, nu?
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- bame
- **
- 307 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
bame
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- bame
- **
- 307 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
bame
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- bame
- **
- 307 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
bame
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
trebuie doar sa fii atent si il scoti imediat
A mers prin faþã. Pe lângã cele doua piciorușe de ghidaj, vizibile dupã ce scoți capacul de senzori alarma din fata, mai sunt doua piciorușe care sunt blocate de niște lamele din plafoniera. Alea trebuie sa se deblocheze. Merci.
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
mi s-a ars mai intai la pozitia de pe fata (acum vreo 3 luni) si becul fiind la fel am scos unul din plafoniera (am ramas cu unul acolo)
apoi s-a ars inca unul din semnalizarea de pe aripa si cum acesta dadea eroare de bec ars pe GID (si piticii mei ziceau ca nu e normal) am scos si cel de-al doilea bec de pe plafoniera si l-am montat in semnalizator...
in consecinta, am ajuns sa pun la plafoniera LED-urile cu care a venit masina (de la vechiul proprietar)
unele albastre si foarte urate...
poate peste vreo luna-doua o sa ajung si eu la un magazin de piese auto sa-mi cumpar 2 perechi de W5W-uri sa am pentru plafoniera dar si de rezerva pentru orice eventualitate...
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
m-am uitat la mufa si am vazut ca am 4 fire in plafoniera noua iar la cea veche am 3 fire...
probabil lampile de citit se alimenteaza pe fir separat si permanent...
am sa consult schema din TIS sa vad ce mai am nevoie sa trag...
am sa revin cu poze si sper sa fac si un mic tutorial...
- jgyprime
- *******
- 9,911 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,911
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
teoretic conform diplomei si eu ar trebui sa ma pricep dar nu am practicat si nu vreau sa stric ceva...
momentan pe masina la plafoniera am intercalata urmatoarea chestie (asa am luat masina):

am luat o plafoniera noua si acea dioda + fir ce duce spre alarma nu exista...

as putea sa implementez schema urmatoare fara sa afectez functionalitatea alarmei?

mentionez ca aceasta modificare este temporara, alarma actuala de pe masina nefiind can-bus...
anul viitor as vrea sa montez una can-bus si sa scap de aceasta improvizatie...
imi cer scuze si pentru poze dar sper sa se inteleaga ceva (sunt facute in paint)