Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am vãzut cã pe forum sunt multe discuþii despre ralantiul la opel. La mine nici nu sunt sigur cã e o problemã, poate aºa trebuie sã fie. Deci, am un opel astra g din 2000, motor 1.6 16v Z16XE, cu aproximativ 148.000 km la bord. Sunt douã probleme:
- prima: pe timpul cât a fost vremea bunicicã, adicã cu temperaturi de pânã la -2 sau -3 grade, când motorul ajungea la temperatura optimã de funcþionare (85 grade), ralantiul stãtea normal, pe la aproximativ 750 rpm, iar consumul instantaneu varia între 0,6l/h - 0,7l/h . Acum când temperatura a scãzut drastic, au fost ºi -15 grade, stã turat la 1000 rpm, chiar dacã motorul este cald, iar consumul instantaneu a urcat la 1,0 l/h - 1,1 l/h. Aºa s-a manifestat ºi iarna trecutã, dar nu i-am dat importanþã. Indiferent cât aº merge cu ea, (10km - 100km), tot aºa stã ralantiul. Pe bord nu se aprinde nici un martor, porneºte la sfert de cheie, trage bine motorul. Nedumerirea e cu ralantiul asta care a urcat în funcþie de temperatura exterioarã ºi nu vrea sã coboare sub 1000 rpm, obligatoriu crescând ºi consumul. E normal sã facã aºa sau e ceva în neregulã? E oarecum deranjant cã nu prea te ajutã nici la frâna de motor, absolut necesarã la vremea de afarã.
- a doua: vara, când dau drumul la AC, compresorul porneºte ºi bagã aer rece, se vede pe BC cã consumul instantaneu creºte la 1,1 l/h - 1,2 l/h, trage puþin mai greu, dar turaþia ralantiului sta tot la 750 rpm. Nu ar trebui sã creascã ºi ralantiul odatã cu pornirea AC-ului?
Poate am plictisit, dar nu mi se par normale aceste manifestãri. Mulþumind anticipat pentru sprjin, vã urez o searã plãcutã.
Skip ads

  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Exact aceiasi problema am avut-o si eu seara tracuta cand temperatura a scazut la -10 grade.Am un Opel astra g din 2001 motor Z16XE 1.6 16V ca si tine.Pana ieri nu am avut astfel de probleme , relantiul statea la 750 rot/min , dar este adevarat ca nici asa frig nu a fost pana acum.A-si dori sa stiu si eu daca este normal acest lucru sau exista o defectiune si s-ar impune o testare a motorului. Va multumesc si eu anticipat pentru ajutor.
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Se pare cã e normal sã facã aºa. Socrul meu are un astra g 1.6 Z16SE ºi tot aºa îi stã la ralanti, undeva la 1000 rpm. Azi am fãcut un drum Bacãu - Bucureºti ºi retur cu maºina unui prieten, o SKODA Fabia II, 1.6 tdi. Temperatura exterioarã a variat între -19 grade ºi -9.5 grade. Am ajuns în Bucureºti ºi când am lãsat maºina la ralanti, surprizã : 1000 rpm la un diesel. În Bucureºti temperatura exterioarã era de aproximativ -11 grade. Consumatorii nu erau mai mulþi ca de obicei (faruri aprinse, radioul, aeroterma) încât sã zici cã motorul trebuie sã compenseze cumva consumul excesiv de curent electric ºi astfel sã þinã motorul mai turat. Totuºi trebuie sã fie o explicaþie logicã.......
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate acest lucru nu este normal ,odata ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare relantiul trebuie sa ,scada la valoarea lui normala.Astazi am pornit si eu masina cu aceeasi motorizare Z16XE si dupa 7-10 min de functionare a motorului relantiul a scazut la valoarea lui normala (750 rot/min) de la valoarea de 1000 rot/min.Temperatura exterioara afisata pe TID era de -9,5 grade.
Acum nici eu nu stiu care este cauza la voi de nu scade relantiul la normal, probabil vreun senzor.Ideal ar fi sa faceti o diagnoza sa vedeti daca aveti vreun cod de eroare. Chiar ati putea incerca metoda cu ''pedala''(acesta metoda este explicata pe forum).
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valoarea ralanti la temperaturi scazute e mai mare si este normal, ECU vede temperatura aer aspirat si chiar daca motorul are 90grdC ralantiul va fi dictat mai mare decat normalul.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,089
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ma mai gandesc la o treaba, Dan. Daca nu merge clapeta dinaintea filtrului de aer, cea care face sa aduca aer mai cald din dreptul galeriei de evacuare, atunci intradevar temperatura aerului aspirat este intotdeuna scazuta, implicit ceea ce zici tu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu toate au acea clapeta.
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2010

  • Mesaj Privat
La mine tot timpul dupa ce motorul atinge temperatura optima de functionare relantiul ajunge la normal.


Ultima modificare facuta de wizard.time la Lun 30 Jan, 2012 10:48 am
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Si la mine relantiul scade la valoarea normala aprox. 800 rot/min, chiar inainte ca motorul sa se incalzeasca bine, n-am stat niciodata cu ochii pe ceas, in orice caz cateva minute, indiferent cat de frig este afara. Posibil sa ai clapeta de acceleratie murdara, acele depuneri care se formeaza pe corpul ei iti tin clapeta deschisa si deci turatie ceva mai mare la relanti. Eu am Astra H, Z18xe.
  • Cristy M

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ma alatur voua cu aceeasi problema, motor 1.6 16v astra g 2002 aceeasi manifestare am patit-o si eu azi de dimineata la -15 grade arata pe bord, pana acum nu mi s-a mai intamplat dar au fost temp pana in -10 grade, apoi pe seara am plecat in oras cu masina aceeasi problema la semafoare relantiul la 1000 rpm cu apa indicata la 85-90 grd C, masina pe tester absolut nici o eroare... mecanicul mi-a spus k nu este o problema grava, a mai intalnit-o dar sa remediat singura daca nu se remediaza este cv la clapeta de acceleratie mi-a ziss, acum astept o zi calduroasa cel putin de 0 grade sa vad cum se manifesta
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cred totuºi cã e cum spunea dl. danciureanu. Acelaºi fenomen l-am pãþit ºi iarna trecutã când a dat un ger puternic. Iarna asta, pânã nu a scãzut temperatura spre - 10 grade, nu stãtea turatã. E ceva legat de frigul de afarã, simte ºi ea gerul, cã în rest merge normal. Spre sfârºitul sãptãmânii se anunþã o îmbunare a vremii. Mai vedem atunci. Pânã atunci, conduceþi prudent.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Avand o problema la motorul asta al meu , caruia nu ii gasesc nici acum rezolvarea , azi am facut urmatoarea experienta : am scos mufa de la debimetru si am pus in locul acestuia un rezistor de 22Kohm (valoare corespunzatoare unei temperaturi externe de -18grdC). Rezultatul a fost un relantiu de 950 rpm .
Cu o rezistenta de 10Kohm am obtinut un relantiu de 800 rpm la o temperatura virtuala de -2grdC Evil or Very Mad
Temperatura exterioara reala a variat intre -16grdC pana la -10 grdC pe un drum Slobozia -Buzau si retur. Consumul de benzina a fost de 7.4l/100km fata de un 6.8 l/100km.
Insa oscilatiile de relantiu la care nu am gasit pana acum rezolvarea au cam disparut de tot . Sa fie debimetru de vina ? Pe Op-com imi arata valori nomale de temperatura corelate cu temperatura mediului ambiant.
Candva era cineva pe forum care vindea ceea ce parea chiar un astfel de ,,chip tuning '': parca el spunea ca nu necesita decat intercalarea pe traseul electric al debimetrului a piesei respective pentru a se obtine citiva cai putere in plus.
Skip ads

  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua.Acum odata cu incalzirea vremii ( -6 grade ) relantiul a revenit la normal.In consecinta nu va faceti probleme deoarece precis ECU mareste turatia la relanti pentru ca este foarte frig.
Va doresc o zi buna tuturor!
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Azi, când am ajuns acasã de la serviciu, temperatura lichidului de rãcire era undeva la 50 grade, având în vedere cã distanþa pânã la serviciu e de aproximativ 4 km, temperatura exterioarã de 12.5 grade, relantiul stãtea la 1000rpm. Fãrã sã opresc motorul, am scos mufa de la senzorul care se aflã pe galeria dintre filtrul de aer ºi corpul clapetei de acceleraþie. Surprizã, relantiul a scãzut la turaþia normalã, aproximativ 800rpm, având în vedere temperatura lichidului de rãcire. Am pus mufa înapoi, relantiul a rãmas la fel. Am turat-o puþin, relantiul revenea la normal. Am oprit motorul, dupã câteva minute l-am pornit, turaþia a revenit mereu la cea idealã, aproximativ 800rpm. Ce senzor e acesta ºi ce rol are? E posibil sã fie niþel defect, având în vedere cã dupã scoaterea ºi introducerea mufei adiacente lui, turaþia a revenit la normal ºi nu a mai crescut? Ataºez poze cu acest senzor. El se învârte în locaºul lui, indiferent în ce parte îl dai. N-ar trebui sã stea fix, sã nu se miºte?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ala-i senzorul de temperatura ptr. aerul admis... daca-l scoti cred ca ECU sesizeaza lipsa lui si baga o valoare medie a temperaturii... oricum daca meri cu el scos n-o sa mearga motorul in parametrii optimi...
  • catalin chirila

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
SALUT eu am o vectra c 2004 motor Z16xe .la pornire relantiul este undeva la 1300 ,si mi se pare normal avand in vedere gerul de afara ,DAR dupa ce se incalzeste motorul (80grade )relantiul oscileaza undeva intre 1700 si 2000 si se aude un zgomot ciudat,un tacanit , in dreptul clapetei de aceleratie si cu cat creste turatia motorului creste si frecventa tacanitului .am curatat clapeta de aceleratie ,am incercat cu alta clapeta de aceleratie si tot la fel face ,acum doua seri mi sa aprins si becul galben cu cheia service si a ramas relantiul blocat la 2000 ture si aceleratia nu mai raspundea la nici o comanda
dupa ce am oprit motorul si repornit a disparut becul galben dar problema cu relantiul si tacanitul a ramas
cineva a zis ca ECU este de vina .voi ce credeti
va multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste cod eroare si mai vedem.
  • catalin chirila

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
azi a inceput sa nu mai stea la relanti si sa mearga in suturi
aceste erau codurile pe care le-am gasit
P0130
P0400
P1500
P1550
am curat egr ,sau sters toate codurile dar prima problema a ramas relanti mare 1700-2000 ture cu motorul cald
acum o sa incerc sa mai merg cu ea poate mai apar alte coduri
voi ce ziceti?
multumesc
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
0130 HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
P1500 Starter Signal Circuit
pe ultimul nu l-am gasit...
prima eroare zica ca e o problema la sonda Lambda..
a doua la EGR
a treia de la throttle body... motorasul pas cu pas care deschide clapeta de acceleratie.. poate de acolo tacanitul care poate indica o defectiune mecanica...
eu as exclude sonda Lambda si EGR-ul..
trebuie sa verifici functionarea motorasului de la clapeta.. cand bagi cheia in contact si dai pe pozitia mers trebuie sa zumzaie si sa deschida putin clapeta in pozitia de relantiu... poti verifica daca dai jos tubulatura de aer si pui pe cineva sa comute de cheie.. la fel si cand accelerezi..
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
P1550 este un cod generic dat de calculator indicind functionarea in regim de avarie a motorului(limp mode) si poate apare in urma erorilor generate de ,throttle valve modul,(ne corelare,sau raspuns eronat din partea potentiometrilor)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR