- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ala de-a gustat uleiu sa vada daca are benzina cred ca e fachir in timpul liber,daca baga si o dusca de antigel sa vada daca are concentratie sigur nu-l mai apuca primavara in viata....uleiul se verifica daca nu are benzina in el foarte simplu se pun cateva picaturi pe o bucata de hartie si se observa cat de departe si de repede pleaca de langa demarcatia uleiului urmatorul cerc .....
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut din nou
Foarte tare comentariul lui mecaNIK . Am mai "umblat" si pe alte forumuri dar nicaieri nu am primit atata ajutor.Deja ma repet deranjant daca va tot multumesc asa ca...o las mai moale.
Asadar, uleiul Mobil 1 semisintetic 10W40 eu credeam ca e bun. Mi-e si mila de el ca nu are decat vreo 1000 de km de cand l-am bagat dar...asta e. Cand m-am uitat ieri la el( motorul la temperatuta de functionare) era ok dupa parerea mea : culoare maronie, vascozitate ok, nivel la fel. Acuma, daca bag tot 10W40 ma gandesc sa nu am aceleasi probleme asadar as incerca ce a zis colegul Andrei_vl adica Liqui Moly dar 15W40 sau 15W50 daca gasesc. Nu as baga 20W40 ca oricum la rece, la prima - a doua invartire a motorului electromotorul are turatie f mica...deabia invarte motorul, nu stiu ce are deoarece i-am schimbat saptamana trecuta carbunii si bucsile(electromotorului) apoi am luat si baterie noua ca am crezut ca ea e de vina. Ar mai putea fi de la avans am inteles sau de la distributie...Cand am fost cu ea pe tester mi-a zis ca e pusa un dinte in minus parca (sau in plus?)dar ca nu e problema , ca merge si asa.O sa fac azi si celelalte teste pe care mi le-ati zis voi si o sa va zic rezultatul.
Multa bafata si o ultima intrebare: voi (membrii "clubului") nu va intanliti niciodata la o discutie/cana de vin/plimbare sau orice altceva de ganul asta? Mi-ar placea sa va cunosc
Foarte tare comentariul lui mecaNIK . Am mai "umblat" si pe alte forumuri dar nicaieri nu am primit atata ajutor.Deja ma repet deranjant daca va tot multumesc asa ca...o las mai moale.
Asadar, uleiul Mobil 1 semisintetic 10W40 eu credeam ca e bun. Mi-e si mila de el ca nu are decat vreo 1000 de km de cand l-am bagat dar...asta e. Cand m-am uitat ieri la el( motorul la temperatuta de functionare) era ok dupa parerea mea : culoare maronie, vascozitate ok, nivel la fel. Acuma, daca bag tot 10W40 ma gandesc sa nu am aceleasi probleme asadar as incerca ce a zis colegul Andrei_vl adica Liqui Moly dar 15W40 sau 15W50 daca gasesc. Nu as baga 20W40 ca oricum la rece, la prima - a doua invartire a motorului electromotorul are turatie f mica...deabia invarte motorul, nu stiu ce are deoarece i-am schimbat saptamana trecuta carbunii si bucsile(electromotorului) apoi am luat si baterie noua ca am crezut ca ea e de vina. Ar mai putea fi de la avans am inteles sau de la distributie...Cand am fost cu ea pe tester mi-a zis ca e pusa un dinte in minus parca (sau in plus?)dar ca nu e problema , ca merge si asa.O sa fac azi si celelalte teste pe care mi le-ati zis voi si o sa va zic rezultatul.
Multa bafata si o ultima intrebare: voi (membrii "clubului") nu va intanliti niciodata la o discutie/cana de vin/plimbare sau orice altceva de ganul asta? Mi-ar placea sa va cunosc
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,680 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,680
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Bogdan, daca bagi 15W40 nu rezolvi nimic, rezolvi DOAR daca bagi un indicativ mai mare al vascozitatii uleiului la CALD deci xxW50, zic eu un 10W50, si zic asta uitandu-ma pe o schema... 10 e bun pentru temperaturile din romania, iarna, adica minim -20grade si maxim +40grade, asta e marja in care uleiul 10W40/ 10W50 iti poate oferi o ungere buna...
Daca ne intalnim? Da, ne-am intalnit anu trecut in vara, a fost o intalnire reusita zic eu, ne-am simtit bine, oameni de calitate, trasee frumoase, masini bune, cativa zeci de km de traseu montan Daca ajungi prin/ pe langa Valcea si ai chef de o iesire, numaru meu e 0735987615 si mai multe numere gasesti in topicul " Frontera friends". Daca iti face placere sa te intalnesti si cu alti fronteristi si sa te dai prin zone montate, sigur facem si anu asta un " Frontera Fest"
Ultima modificare facuta de Andrei_vl la Mie 15 Feb, 2012 6:21 pm
Daca ne intalnim? Da, ne-am intalnit anu trecut in vara, a fost o intalnire reusita zic eu, ne-am simtit bine, oameni de calitate, trasee frumoase, masini bune, cativa zeci de km de traseu montan Daca ajungi prin/ pe langa Valcea si ai chef de o iesire, numaru meu e 0735987615 si mai multe numere gasesti in topicul " Frontera friends". Daca iti face placere sa te intalnesti si cu alti fronteristi si sa te dai prin zone montate, sigur facem si anu asta un " Frontera Fest"
Ultima modificare facuta de Andrei_vl la Mie 15 Feb, 2012 6:21 pm
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
salut
am facut testele...
iata tristele constatari: opresc motorul cald (in a cincea si luat picior dupa ambreiaj) bec ulei nu o secunda - doua - instantaneu se aprinde
joja nu da ulei dar da un jet anemic de aer (dar incolor, nu se vede nimic) - l-am depistat punand mana. capacul de la ulei cande e scos si motorul cald arunca stropi in draci. asta chiar nu mai stiu daca e de bine sau de rau. asadar...ce am de facut? motorul?
merci
bafta
am facut testele...
iata tristele constatari: opresc motorul cald (in a cincea si luat picior dupa ambreiaj) bec ulei nu o secunda - doua - instantaneu se aprinde
joja nu da ulei dar da un jet anemic de aer (dar incolor, nu se vede nimic) - l-am depistat punand mana. capacul de la ulei cande e scos si motorul cald arunca stropi in draci. asta chiar nu mai stiu daca e de bine sau de rau. asadar...ce am de facut? motorul?
merci
bafta
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
E foarte bine ca da mult ulei, aia inseamna ca pompa functioneaza si ai ungere buna.
Ca sa fie totu sigur poti face un test de compresie dar intai sa aflam cat trebuie sa fie compresia minim.
Dar eu sincer zic sa tragi de el asa pana iti da ulei pe admisie, adica peste multe zeci de mii de km si sa nu bagi bani sa faci motorul fiindca s-ar putea sa nu iti mai iasa bine si o sa iti para rau.
Daca nu da ulei pe la filtru de aer (admisie) se poate totusi sa fie sonda defecta. Verifica si filtru de aer ca e usor.
Si dupa asta, testu de compresie va spune concluzia!
Si repet, ia-ti gandu de a face motoru, foloseste masina!
Numai bine!
Ca sa fie totu sigur poti face un test de compresie dar intai sa aflam cat trebuie sa fie compresia minim.
Dar eu sincer zic sa tragi de el asa pana iti da ulei pe admisie, adica peste multe zeci de mii de km si sa nu bagi bani sa faci motorul fiindca s-ar putea sa nu iti mai iasa bine si o sa iti para rau.
Daca nu da ulei pe la filtru de aer (admisie) se poate totusi sa fie sonda defecta. Verifica si filtru de aer ca e usor.
Si dupa asta, testu de compresie va spune concluzia!
Si repet, ia-ti gandu de a face motoru, foloseste masina!
Numai bine!
cip077- Suspendat
- 1,301 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Andrei_vl a scris:Poti folosi intre 10W40 pana la 20W50... hai ca la benzina sa zici ca porneste iarna cu 20W50 dar daca bagi asta intr-un motor diesel nu doar ca porneste mult mai greu sub -10grade dar nici nu isi mai face treaba sunb aceasta temperatura...10W40 merge pana la -20 de grade... Deci un compromis bun ar fi 10W50, fiindca pe el il intereseaza indicativu de vascozitate la cald, adica 40 respectiv 50, s-ar putea sa aibe rezultate.
ce treaba are pornitul, cu uleiul? porneste si fara ulei....
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Ia 2 motoare identice, unu cu ulei 0Wxx altu cu ulei 20Wxx, lasa-le o noapte la -20 de grade, spune daca au pornit la fel
Cu cat primu indicativ e mai mare cu atat uleiul e mai gros, la rece, deci se " rupe" mai greu, asta inseamna ca motorul va invarti mai greu si de aici rezulta pornirea mai grea. Crezi ca gresesc?
Fara ulei da, la rece, porneste foarte bine, ca nu mai opune rezistenta uleiul, dar dupa pornire e mai naspa
Cu cat primu indicativ e mai mare cu atat uleiul e mai gros, la rece, deci se " rupe" mai greu, asta inseamna ca motorul va invarti mai greu si de aici rezulta pornirea mai grea. Crezi ca gresesc?
Fara ulei da, la rece, porneste foarte bine, ca nu mai opune rezistenta uleiul, dar dupa pornire e mai naspa
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Andrei_vl a scris:Ia 2 motoare identice, unu cu ulei 0Wxx altu cu ulei 20Wxx, lasa-le o noapte la -20 de grade, spune daca au pornit la fel
Cu cat primu indicativ e mai mare cu atat uleiul e mai gros, la rece, deci se " rupe" mai greu, asta inseamna ca motorul va invarti mai greu si de aici rezulta pornirea mai grea. Crezi ca gresesc?
Fara ulei da, la rece, porneste foarte bine, ca nu mai opune rezistenta uleiul, dar dupa pornire e mai naspa
Cu cat primu indicativ e mai mare cu atat uleiul e mai gros, la rece, deci se " rupe" mai greu, asta inseamna ca motorul va invarti mai greu si de aici rezulta pornirea mai grea. Crezi ca gresesc?
Fara ulei da, la rece, porneste foarte bine, ca nu mai opune rezistenta uleiul, dar dupa pornire e mai naspa
gresesti. cata rezistenta crezi tu ca opune uleiul ala cand dai la automat?
vascozitatea are si ea rolul ei la rece... dar nu de pornire!
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Eu nu vreau sa discut in contradictoriu, sunt atat de parere cat si total de acord ca vascozitatea ueliului influenteaza destul de mult pornirea motorului la temperaturi cu multe grade sub minus.
http://www.losado.ro/Functii.htm
Mai multe iti poate spune un mecanic bun sau un om priceput...
http://www.losado.ro/Functii.htm
Mai multe iti poate spune un mecanic bun sau un om priceput...
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Andrei_vl a scris:Eu nu vreau sa discut in contradictoriu, sunt atat de parere cat si total de acord ca vascozitatea ueliului influenteaza destul de mult pornirea motorului la temperaturi cu multe grade sub minus.
http://www.losado.ro/Functii.htm
Mai multe iti poate spune un mecanic bun sau un om priceput...
http://www.losado.ro/Functii.htm
Mai multe iti poate spune un mecanic bun sau un om priceput...
da, sunt de acord chiar si cu cei de la lubrifin (cu toate ca nu cred ca le mai foloseste nimeni uleiul).
dar arborele se roteste mai usor datorita ungerii adecvate, si doar atat... pai ce frate, crezi ca se ingroasa ca mamaliga uleiul ala?
turatia, cand actionezi demarorul, este de 100-150 rot/min; crezi ca la 1-2 ture /secunda influienteaza? nu.
un ulei bun, (ca marca, ca vascozitate...) ajuta motorul la rece lubrifiindu-l corespunzator.
mecanici buni, nu prea mai exista...
toti ne dam cu parerea... pan la urma tre sa se rezolve si defectiunea cumva si apoi : urmeaza laudele pentru mecanicul care a ghicit unde era buba
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Corect, ai dreptat in tot ce ai zis, dar totusi crede-ma si pe mine, am vazut pe propria piele, un ulei cu indice de vascozitate mic la rece influenteaza relativ mult pornirea... nu vorbesc din povesti... La fel, cum ai spus, conteaza si marca dar as adauga ceva: felul uleiului adica mineral, semi- sintetic, sintetic, cu sau fara MOS2 sau alti aditivi...
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Aveti foarte mare dreptate ....la temperaturi extreme uleiul poate influenta dramatic pornirea ,mai mult decat atat daca da dumnezeu si porneste un ulei prea vascos nu asigura ungerea suficienta pana se incalzeste si iar este periculs dar de ferit sa va feriti de mizeria de MOS 2 si alti aditivi , MOS 2-ul adica mai pe larg bisulfura de molibden este tehnologia anilor 50 de limitare a uzurii motorului dar neaplicabila motoarelor moderne nu mai vorbim de cele cu catalizatoare ori alte filtre,acea depunere care se formeaza pe lagare si orificii de ungere in timp reuseste sa strice ceva,credeti-ma ca repar motoare mai multe de la defectiuni datorate aditivilor decat datorate vechimii ori suprasolicitarii,asta fac mult laudatele solutii minune de pus in uleiuri ori aditivii care refac compresii si preiau jocuri,ele initial asta fac dar in timp distrug prin depunerea lor necontrolata si consider ca este solutia minune a samsarului inainte sa dea masina.
Astazi o sa pun ceva poze cu motoare decedate si cu depunerile de MOS 2 care le-au facut inutilizabile ,asa ca nu credeti reclama mincinoasa pentru ca utimul patit a platit aproape 8.000ron reparatia unui motor doar ca si-a dorit o protectie suplimentara impotriva uzurii(exact ce spune reclama printre altele).
Astazi o sa pun ceva poze cu motoare decedate si cu depunerile de MOS 2 care le-au facut inutilizabile ,asa ca nu credeti reclama mincinoasa pentru ca utimul patit a platit aproape 8.000ron reparatia unui motor doar ca si-a dorit o protectie suplimentara impotriva uzurii(exact ce spune reclama printre altele).
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salve...din nou.
Mama , mama ce discutie s-a iscat vis-a-vis de ulei, motor uzat etc. imi place.
Asadar in primul rand merci de nr de telefon. Le-am salvat si o sa strig cand am nevoie.
Am desfacut filtrul de aer - ABSOLUT CURAT - adica fara pic de ulei. E adevarat, l-am schimbat acum 3000 si ceva de km dar...e bine ca e curat.
O sa fac un test de compresie cum ziceti voi. Sa vad unde gasesc service-ul in Ploiesti care sa faca asta.
Pentru Andrei_vl - am fost la doua magazine de uleiuri si mi-au zis ca vascozitatea uleiului e data de PRIMUL REPER nu al doilea. Al doilea e punctul de inghet. Asadar eu ar trebui sa bag 15W40 conform astora nu 10W50 cum ai zis tu. Sper sa nu te superi dar...cam inclin sa-i cred pe ei. Am intrebat la doua magazine dintre care unul se ocupa numai cu asta.
In alta ordine de idei eu cred ca pentru motoarele noastre , astea mai vechi '94 - '98 e mai indicat sa bagam ulei semisintetic...pe vremea aia nu prea erau din astea complicate. Acum sincer nici nu stiu ce marca sa cumpar...as lua tot mobil 1 de care am acum dar 15W40. Voi cam ce bagati?
In rest puteti conta pe mine pentru un Fest Frontera numai sa fiu prin tara.
Frontera sa traiasca !
Mama , mama ce discutie s-a iscat vis-a-vis de ulei, motor uzat etc. imi place.
Asadar in primul rand merci de nr de telefon. Le-am salvat si o sa strig cand am nevoie.
Am desfacut filtrul de aer - ABSOLUT CURAT - adica fara pic de ulei. E adevarat, l-am schimbat acum 3000 si ceva de km dar...e bine ca e curat.
O sa fac un test de compresie cum ziceti voi. Sa vad unde gasesc service-ul in Ploiesti care sa faca asta.
Pentru Andrei_vl - am fost la doua magazine de uleiuri si mi-au zis ca vascozitatea uleiului e data de PRIMUL REPER nu al doilea. Al doilea e punctul de inghet. Asadar eu ar trebui sa bag 15W40 conform astora nu 10W50 cum ai zis tu. Sper sa nu te superi dar...cam inclin sa-i cred pe ei. Am intrebat la doua magazine dintre care unul se ocupa numai cu asta.
In alta ordine de idei eu cred ca pentru motoarele noastre , astea mai vechi '94 - '98 e mai indicat sa bagam ulei semisintetic...pe vremea aia nu prea erau din astea complicate. Acum sincer nici nu stiu ce marca sa cumpar...as lua tot mobil 1 de care am acum dar 15W40. Voi cam ce bagati?
In rest puteti conta pe mine pentru un Fest Frontera numai sa fiu prin tara.
Frontera sa traiasca !
cip077- Suspendat
- 1,301 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare. Dupã cum þi-am spus ºi la tel, 15Wxx e cam vâscos pentru iarnã. Faci cum crezi. Când o sã ajung acasã o sã citesc ce scrie pe bidonul rãmas de la schimbul meu. Vezi cã am pozã la "Frontera B". Pe telefon nu-mi aratã poza! E 'Made în Spania', nu îmbuteliat pe vreo centurã din nu's ce oraº! Asta pânã la proba contrarie! Baftã.
- kriu
- OP
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Bogdan, imi pare rau sa spun asta, dar ai nimerit la doua magazine unde personalul avea orice alta facultate decat una de auto si ca sa te convingi ca nu eu am inventat indicativele alea:
http://www.castrol.com/cast...contentId=7063235
http://www.uleiuri.ro/artic...rticol&aid=12
http://bucatidincarti.wordp...racteristici-etc/ ( si un citat de aici: " Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula."
Acum nu pot contrazice persoanele care doresc sa isi vanda marfa cu orice pret, ei sunt intr-adevar destepti, te mint in fata fara sa le pese doar ca sa le iasa cativa lei...
Mai mult decat atat, uita-te atent la ce a zis Cip, 15W e prea vascos pentru IARNA, deci indicele de vascozitate la rece e prea mare, de aici rezulta clar ca primul indice e de fapt indicatorul de vascozitate la rece si al doilea la cald... cat despre " punct de congelare" la ulei, asa se numeste el, mai plastic, " punct de congelare" dar uleiul nu va ingheta la clima noastra, isi va modifica doar vascozitatea adica la rece va creste iar la cald va scadea, uleiul cel mai bun e ala care la cald are o vascozitate care sa ofere maximum de performanta in lubrefierea motorului... zic si eu...
http://www.castrol.com/cast...contentId=7063235
http://www.uleiuri.ro/artic...rticol&aid=12
http://bucatidincarti.wordp...racteristici-etc/ ( si un citat de aici: " Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula."
Acum nu pot contrazice persoanele care doresc sa isi vanda marfa cu orice pret, ei sunt intr-adevar destepti, te mint in fata fara sa le pese doar ca sa le iasa cativa lei...
Mai mult decat atat, uita-te atent la ce a zis Cip, 15W e prea vascos pentru IARNA, deci indicele de vascozitate la rece e prea mare, de aici rezulta clar ca primul indice e de fapt indicatorul de vascozitate la rece si al doilea la cald... cat despre " punct de congelare" la ulei, asa se numeste el, mai plastic, " punct de congelare" dar uleiul nu va ingheta la clima noastra, isi va modifica doar vascozitatea adica la rece va creste iar la cald va scadea, uleiul cel mai bun e ala care la cald are o vascozitate care sa ofere maximum de performanta in lubrefierea motorului... zic si eu...
cip077- Suspendat
- 1,301 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat