Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@tncosmin - acele o-ringuri de la injectoare nu sunt cele care etanseaza talpa injectorului fata de capacul culbutorilor pentru ulei ci sunt cele care sunt sub talpa si etanseaza talpa pe injector (vorbim de motor Y20DTH). acele O-ringuri sunt foarte importante si au o insertie metalica in ele si nu trebuie stranse prea tare... sunt si destul de scumpe dar asta este...
p.s. sunt cunoscute si sub denumirea de semering injector
Skip ads

  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Acele"oringuri" cu insertie metalica se numesc SIMERINGURI. E foarte important sa se stie pt. ca e mare diferenta intre un inel O sau O-ring si Simering !
Stiu ca despre acele Simeringuri este vorba care etanseaza injectorul fata de talpa lui ! Tocmai de asta am precizat ca sa nu se faca confuzii. Acestea daca sunt uzate ( fiind piese fixe uzura lor apare prin imbatranire respectiv pierderea proprietatilor initiale - cea mai importanta elasticitatea) si de aici problemele. Masina fiind oprita se pierde presiunea din injector pe aici si e normal sa porneasca greu pt. ca trebuie timp pana se creeaza din nou presiune in injector. Ba daca uzura este mare e si mai rau - pornire foarte grea sau doar trasa.
Vin cu aceste precizari pentru ca este o problema la aceste motoare (dezamorsarea), dar trebuie descoperita in primul rand cauza si nu cum sa compensam aceasta problema (supape, pompite....).
La mine problema este ca nu porneste daca sta cu botul in sus indiferent de temperatura. Cu botul in jos a pornit la sfert chiar si dupa 5 zile. Daca sta cu botul in sus gasesc filtrul de motorina de pe o zi pe alta cam de 2 degete gol.
Eu inca ma documentez, studiez si fac incercari. Am schimbat doar furtunasele de retur si T-urile. Urmeaza O-ringurile la capac filtru motorina - sau inlocuirea filtrului pentru incercari. E si vremea cum e si nu pot lucra la ea.
O sa revin cu detalii .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
multumesc pentru completare @tncosmin...
cat despre pornirea doar cu botul in jos, am auzit de la un coleg de forum ca in rezervor unde este si o supapa de sens chiar in ansamblul acela de plastic unde este si plutitorul si s-ar putea ca aia sa fie dusa. la vara am zis ca voi curata si eu acolo si o sa vad daca este asa sau nu. pana atunci deocamdata a mea porneste bine chiar daca invarte de 2 ori motorul pana porneste acum cand este mai frig ca vara porneste la fix...
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pentru cei care au probleme cu pornirea greoaie datorata dezamorsarii eu le recomand procedura care am folosit-o eu la masina mea si anume:
-Cumpratati 1 m de frutun de al GATES cu impanzatura interioara de bumbac special pt compustibil. Il gasiti la magazinele de piese Opel. si inca 1 m de 8 sau de 10 mm si inca 1 m de furtun de 3.2 mm tot de la GATES, sa fie la fel cu impanzatura pe interior. si mai adaugati la cumparaturi coliere pentru furtunul de 8 sau de 10 (4 buc)
-Apoi cumparati de la magazinele de piese auto filtru capsulat de la MANN codul WK 820/1
-Apoi eliminati filtrul vechi de motorina dar fara a elimina si carcasa acestuia metalica de sustinere deoarece va fi necesara pentru sutinerea filtrului nou
-Scoateti furtunele originale din filtrul original si inlaturati acel filtru
-Montati filtrul nou capsulat nu inainte de ctaia 10 cm de furtun pt compustibil pe care-l fixati pe furtunuele vechi si-l strangeti cu coliere atat la furtunele originale cat si la filtrul nou montat pentru a inlatura eventualele scapari de compresie pe al acele furtune.
-Scoateti furtunele vechi de la retur si bazandu0va pe ele taiati din furtnul nou de retur de 3,2 mm exact marimile pentru acele furtune. Inainte de a le monta scoateti joj de ulei si cu un bat de chibrit ungeti-le pe interior cu ulei pentru a intra mai usor in stuturile din chiuloasa.

Daca dupa aceasta operatiune mai face iar probleme atunci refaceti traseul de retur al motorinei.
Skip ads

  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai inteleg nimic.Astazi am pornit masina la sfert de cheie dupa 2 saptamani de stat pe dreapta.Fara fum,fara a sta turat,ca si cand ar fi vara si motorul este cald.
Din treaba asta inteleg ca nu este dezamorsare.
  • Vectra Power

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua!

Zi-mi te rog si mie de unde se pot procura furtunasele de retur injectoare?masina este un opel vectra c motor: z19dt 120 cai 2007 160 000 km.
Aceeasi problema o am si eu cu pornirea grea la rece; am schimbat bujiile incandescente,releul de bujii e ok ,electromotorul ok,
bateria e noua..ma gandeam sa incerc si chestia asta apoi oringurile de la injectoare.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
VECTRA_POWER intra pe AutoA SI CUMPERI FURTUN DE LA GATES Este un pic mai scump dar calitatea este cu mult superioara .
Vezi ca au link la publicitate .
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=75733
  • roberto_v

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Am si eu un Y20DTH , 16V si de cand cu gerul asta face figuri mari la pornire dimineata. Am verificat : alternator - incarca , bujii - bune ( verificate la calculator si manual ... cu firul pe borna ) , schimbat filtru motorina si furtunase retur , bateria este ok . Cand pornea prima oara dupa 2-3 incercari in cateva secunde murea motorul . Apoi la urmatoarea incercare insistam putin si o lua , uneori si cu piciorul putin pe acceleratie . Dupa ce am schimbat furtunasele de retur si filtrul a pornit la prima cheie insa tot a cedat dupa ceva secunde . Diseara mai incerc si revin . Mai trebuie sa zic ca atunci cand porneste nu scoate fum negru ci mai degraba spre alb dar nu imi dau seama sigur. Cineva zicea de motorina proasta . Mai trebuiesc verificate semeringurile , sau cum le-o zice , de la injectoare . Nu ma pricep la mecanica si ma intreb de ce cedeaza daca a pornit , sa fie dezamorsata ?Multam pentru orice idee.
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Roberto_v . DA este dezamorsare . Incearca sa schimbi capacul filtrului de motorina sau pune pe direct fara filtru(elimini filtru de motorina ) si vezi daca mai face ceva. daca tot face atunci problema vine de la pompa de injectie si in acest caz te sfatuiesc sa iei leg cu userul [editat] din ploiesti si sigur vei rezolva problema .!
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Vectra Power a scris:Buna ziua!

Zi-mi te rog si mie de unde se pot procura furtunasele de retur injectoare?masina este un opel vectra c motor: z19dt 120 cai 2007 160 000 km.
Aceeasi problema o am si eu cu pornirea grea la rece; am schimbat bujiile incandescente,releul de bujii e ok ,electromotorul ok,
bateria e noua..ma gandeam sa incerc si chestia asta apoi oringurile de la injectoare.

chiar sunt curios ce vrei sa faci...
cum vrei tu sa schimbi oringurile la injectoare din moment ce ele nu exista la motorul tau?
un sfat : lasa furtunasele in pace.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
roberto_v a scris:Salutare! Am si eu un Y20DTH , 16V si de cand cu gerul asta face figuri mari la pornire dimineata. Am verificat : alternator - incarca , bujii - bune ( verificate la calculator si manual ... cu firul pe borna ) , schimbat filtru motorina si furtunase retur , bateria este ok . Cand pornea prima oara dupa 2-3 incercari in cateva secunde murea motorul . Apoi la urmatoarea incercare insistam putin si o lua , uneori si cu piciorul putin pe acceleratie . Dupa ce am schimbat furtunasele de retur si filtrul a pornit la prima cheie insa tot a cedat dupa ceva secunde . Diseara mai incerc si revin . Mai trebuie sa zic ca atunci cand porneste nu scoate fum negru ci mai degraba spre alb dar nu imi dau seama sigur. Cineva zicea de motorina proasta . Mai trebuiesc verificate semeringurile , sau cum le-o zice , de la injectoare . Nu ma pricep la mecanica si ma intreb de ce cedeaza daca a pornit , sa fie dezamorsata ?Multam pentru orice idee.

din ceea ce ai descris rezulta o dezamorsare de la corpul filtrului de motorina. Schimba corpul (impreuna cu capacul filtrului) . Mai verifica sa nu ai zgarieturi pe capetele tevilor care intra in capacul filtrului.
  • roberto_v

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2008

  • Mesaj Privat
De unde cumpar si eu un corp pentru filtru motorina , l-as prefera nou ....
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
roberto_v a scris:De unde cumpar si eu un corp pentru filtru motorina , l-as prefera nou ....

Nou este foarte scump(300 lei) dar iti zic sa cumperi u filtru capsulat de ford focus cu motor de 1.8 diesel si vei scapa definitiv de aceasta problema a dezamorsarii pe la capacul filtrului de motorina Mergi cu filtrul sa ti l monteze [editat] si sa t faca si o verificare a sistemului de alimentare a motorinei. .alegerea este a ta Succes!
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La mine se pare ca am rezolvat problema sau asa sper. De vina au fost O-ringurile de la capacul filtrului de motorina, adica cea cea ce si banuiam pt. ca nu-mi placea mie cum se infigeau conductele in capac mi se parea ca intra prea usor si joaca. Deci am inlocuit oringurile , am lasat-o cu botul in sus pe o rampa improvizata si a stat de la ora 17.00 pana a doua zi dimineata la ora 9.00 si la -6 gr (stiu ca nu e mult si oricum nu avea importanta temperatura exterioara la mine, mi-a pornit si la -18gr.C la prima cheie dar parcata cu botul putin in jos) a pornit din prima. Reamintesc ca in cca.8 ore la serviciu pe o panta foarte usora ( adica cu botul in sus) cand sa plec - pauza. A pornit doar trasa.
A mai ramas un singur semn de intrebare pt. mine ( mentionez ca am facut schite si am stat si citit si analizat toate posibilitatile) - in timpul in care am inlocuit O-ringurile la capac pe conducta care iese din filtru si se duce in pompa s-a dus motorina au intrat cca. 30-40 ml de motorina introdusa cu siringa. Intrebarea este de ce se duce motorina inapoi in rezervor ? Aici intervine supapa de pe surubul conductei de retur care banui ca nu tine bine. O sa verific oricum cand va fi vremea mai buna.
A si O-ringurile de la capac au dimensiunea (dupa STAS) : diametrul interior 8,73mm si diametrul inelului de cauciuc 1,78mm.

Pt.al3xisos - incearca sa o lasi cu botul in sus de pe o zi pe alta si vezi ce face poate ai aceeasi problema ca mine !
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am lasat masina in toate modurile posibile si la fel este pornirea.
cat au costat acele orignuri?se schimba greu?Am sa incerc si asta,poate scap de probleme
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu se schimba greu dar se gasesc greu .costa 2.5 lei/buc. si sunt 4 bucati.
  • dani resita

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Pt colegul tncosmin,spune-mi te rog daca ai comandat acele oring-uri de la capacul filtrului de motorina de pe vreun site sau le-ai gasit in magazin?Am scos si eu acele oring-uri si am observat ca sunt de culori diferite,mai exact unul galben si unul maro?Are vreo importanta culoarea acestora?Este singura solutie pe care o mai am inainte de a schimba oring-urile si simeringurile de la injectoare.
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am cautat si pe internet dar nu se vand decat la seturi de 50 sau 100 bucati.
Am gasit la o firma in magazin nu cred ca se gasesc si eu am pus negre nu cred ca are importanta culoarea ci dimensiunea si sa reziste la produse petroliere.
  • dani resita

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2009

  • Mesaj Privat
tncosmin a scris:Am cautat si pe internet dar nu se vand decat la seturi de 50 sau 100 bucati.
Am gasit la o firma in magazin nu cred ca se gasesc si eu am pus negre nu cred ca are importanta culoarea ci dimensiunea si sa reziste la produse petroliere.


Am gasit si eu tot negre,insa diametrul interior este de 8 mm si nu de 8,76 parca cu spune-ai tu iar grosimea de 2 mm.Crezi ca se vor potrivi?ma gandesc sa le schimb pt ca nu am nimic de pierdut.
  • Vectra Power

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:VECTRA_POWER intra pe AutoA SI CUMPERI FURTUN DE LA GATES Este un pic mai scump dar calitatea este cu mult superioara .
Vezi ca au link la publicitate .
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=75733


Ms de ajutor! sper sa rezolv problema...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR