- craciunpaul
- *
- 16 mesaje
- din 22 Nov 2011
- Vectra 2005 z19dt
- Mures
craciunpaul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2005 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- catalinflorin39
- *
- 10 mesaje
- din 03 Mar 2012
- Vectra 1997 xy17td
- Arad
catalinflorin39
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 xy17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu e nicio problema daca face asa la prima cheie dimineata, e doar socul automat care-si face treaba.
Relantiul trebuie sa fie 780-800rpm iar dupa 1-2min relantiul accelerat va creste turatia pana la 950rpm.
Corecteaza-ti in profil codul motor la Masina mea/Motorizare: (din xy17td in X17DT) si dupa acest cod motor vei gasi la cautare discutiile legate de motorizarea de pe Vectra ta.
- cataro1970
- **
- 64 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
Faptul ca am 2 bujii arse poate duce la o incalzire greoaie a motorului ?
Daca ar fii sa ne luam dupa manuale , cam asa ar trebuii sa fie .
Insa practic ,participarea bujiilor la aceasta treaba (procentual vorbind) cred ca este destul de scazuta ,mai ales ca daca am inteles bine la temp de 15 grade ele nu mai lucreaza.
Deci daca motorul ajunge la 40-50 de grade consider ca acestea nu mai lucreaza.
Furtunul de la termostat este rece cu o mica exceptie (chiar langa termostat este un pic cald dar probabil datorita faptului ca este prins pe un foarte bun conducator de caldura - termostatul care e din aliaj )
De la Metro Militari pana la Unirii nu ajung la 80 grade daca afara sunt mai putin de 0 Grade.
Chiar si la +5-6 grade tot nu se incalzeste la 80-85.
Caldura face, da nu sa ma dea pe spate . Nu s-au aburit geamurile nici la -27 grade , a pornit la a doua cheie (deh bujiile) iar termostatul e Behr la 92-107 .Daca cumva se ridica acul ,cum o calc pe coada cade acul jos de tot si acolo sta pana cand are ocazia sa se ridice , dar destul de rar.Asta m-i sa intamplat si la 15-16 grade.
In afara localitatii nu am avut drum in iarna asta sa vad cum se comporta dar o sa imi fac.
Am schimbat si senzorul de temp. lichid racire cu unul original si tot asa se intampla.
Exista posibilitatea ca sa fie totusi o problema electronica ? Un electronist imi spunea ceva de genul ca daca o masa in mufele de la ECU nu e OK atunci se inseriaza automat o alta masa si valorile masurate sunt denaturate ?
Cum mai toate valorile citite/interpretate de ECU sunt influentate de valorile de la diferiti senzori ( valori care vin si pleaca prin mufele K si M )
ar avea logica ceea ce mi-a explicat acel electronist.
Apropo' in iarna sta am avut un consum de zici ca am mers cu Dacia 1310 (cand au fost -18 - 25 am consumat ca 11-12 %),iar timp de reparatii nu am avut.Am facut 500 de km cu un plin in oras 😠
Astept o parere si eventual o .........................solutie.
Mersi anticipat pentru orice interventie

- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cataro1970
- **
- 64 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
Te inseli !
Si in TIS si in Autodata ai sa gasesti principiile de functionare ale acestor bujii in care este specificat ca pana la atingerea unei anumite temperaturi (a motorului) ele functioneaza la 50% din capacitate (adica in impulsuri) .Deci ele functioneaza chiar si dupa pornirea motorului nu numai pana la pornirea lui. Mai bine citesti 100 de pagini decat sa dai sfaturi gresite. No ofense.
Trebuie citit cu atentie .Eu doar am scos un pic in evidenta ca : in procente participarea bujiilor la incalzirea motorului este mica.
Stima si


2,4 V este echivalentul la aproximativ 25grade temp. lichid de racire
- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cataro1970
- **
- 64 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cititul la foc automat nu e benefic pentru niciunul dintre membrii forumului.
Nu putem sa fim obiectivi asa. Eu ma opresc aici.
Eu astept niste sfaturi vis-a-vis de problema cu indicarea temperaturii in instrumentele de bord.

- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
al3x_vl
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2011
- Mesaj Privat
- cataro1970
- **
- 64 mesaje
- din 12 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
cataro1970
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mikyboss68
- *
- 3 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2002
- Constanta
mikyboss68
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
- marin70
- ***
- 517 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mikyboss68
- *
- 3 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2002
- Constanta
mikyboss68
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Morarescu C
- *
- 5 mesaje
- din 01 Mai 2012
- Astra 2000 2.0DTH
- Iasi
Morarescu C
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2012
- Mesaj Privat
- myrceabobo83
- *
- 4 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Astra 2005 dth
- Bucuresti
myrceabobo83
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 489 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Nu sunt de specialitate insa cred ca ori ti s-a ars siguranta de la ventilator, ori s-a ars motorasul ventilatorului, ori vreun senzor (posibil si termostatul) s-a ars de asemenea sau nu mai functioneaza.
Verifica in primul rand sigurantele sa fie toate intacte , e cel mai usor si cel mai ieftin de reparat, altfel mergi la un specialist / service.
D.Claudiu- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am o problema de ceva timp, mi se incalzeste cam greu motorul, pe vremea asta de 30+ grade, precizez ca am probleme grave la motor, trebuie schimbat EGR-ul, turbina reconditionata si admisia(toate facand parte din teapa vanzatorului..).
Doar ca pana acum cateva zile nu a facut(s-au n-am observat) asa ceva. Merg 2-3km incet drum rau, neasfaltat(treapta 1-2) si acul nu se ridica de la 0(prima linie din ceas), pe urma urca spre 80 grade dupa ce merg mai tare pe sosea, si in afara localitatilor unde merg cu 80-100km/h urca la 85, uneori 90 grade, dar de obicei sta pe la 80-85-87grade....
stiti ce ar putea avea? De cateva ori mi s-a aprins un martor de lichid racire la bord..am completat cu ~150-200ml si nu s-a mai aprisn amrtorul dar merge la fel..
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat