Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • craciunpaul

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2005 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2011

  • Mesaj Privat
am vectra 1.9 cdti 120 cp si nu se incalzeste motorul chiar daca merg 100 km...si in plus consuma mai mult...aveti vreo idee, daca schimb termostatul?!?
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
schimba termostatul ca nu are voie sa faca asa ceva...
  • catalinflorin39

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 xy17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2012

  • Mesaj Privat
buna.sunt nou si poate nu postez unde trebuie.nu vreau sa va deranjez,am doar o intrebare.pornesc motorul 1.7 diesel classic isuzu.merge la 700de ture si dupa 1 min se tureaza la 900.in fiecare zii.care ar fi problema?va multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu ai postat unde trebuie, fii si tu mai atent unde postezi pe viitor.

Nu e nicio problema daca face asa la prima cheie dimineata, e doar socul automat care-si face treaba.
Relantiul trebuie sa fie 780-800rpm iar dupa 1-2min relantiul accelerat va creste turatia pana la 950rpm.

Corecteaza-ti in profil codul motor la Masina mea/Motorizare: (din xy17td in X17DT) si dupa acest cod motor vei gasi la cautare discutiile legate de motorizarea de pe Vectra ta.
Skip ads

  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !
Faptul ca am 2 bujii arse poate duce la o incalzire greoaie a motorului ?
Daca ar fii sa ne luam dupa manuale , cam asa ar trebuii sa fie .
Insa practic ,participarea bujiilor la aceasta treaba (procentual vorbind) cred ca este destul de scazuta ,mai ales ca daca am inteles bine la temp de 15 grade ele nu mai lucreaza.
Deci daca motorul ajunge la 40-50 de grade consider ca acestea nu mai lucreaza.
Furtunul de la termostat este rece cu o mica exceptie (chiar langa termostat este un pic cald dar probabil datorita faptului ca este prins pe un foarte bun conducator de caldura - termostatul care e din aliaj )
De la Metro Militari pana la Unirii nu ajung la 80 grade daca afara sunt mai putin de 0 Grade.
Chiar si la +5-6 grade tot nu se incalzeste la 80-85.
Caldura face, da nu sa ma dea pe spate . Nu s-au aburit geamurile nici la -27 grade , a pornit la a doua cheie (deh bujiile) iar termostatul e Behr la 92-107 .Daca cumva se ridica acul ,cum o calc pe coada cade acul jos de tot si acolo sta pana cand are ocazia sa se ridice , dar destul de rar.Asta m-i sa intamplat si la 15-16 grade.
In afara localitatii nu am avut drum in iarna asta sa vad cum se comporta dar o sa imi fac.
Am schimbat si senzorul de temp. lichid racire cu unul original si tot asa se intampla.
Exista posibilitatea ca sa fie totusi o problema electronica ? Un electronist imi spunea ceva de genul ca daca o masa in mufele de la ECU nu e OK atunci se inseriaza automat o alta masa si valorile masurate sunt denaturate ?
Cum mai toate valorile citite/interpretate de ECU sunt influentate de valorile de la diferiti senzori ( valori care vin si pleaca prin mufele K si M )
ar avea logica ceea ce mi-a explicat acel electronist.
Apropo' in iarna sta am avut un consum de zici ca am mers cu Dacia 1310 (cand au fost -18 - 25 am consumat ca 11-12 %),iar timp de reparatii nu am avut.Am facut 500 de km cu un plin in oras Mad
Astept o parere si eventual o .........................solutie.

Mersi anticipat pentru orice interventie Respect!
  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bujiile nu au rolul de a incalzi motorul ci doar camera de ardere pentru a asigura pornirea optima a motorului in conditii de temperaturi scazute, deci nu te astepta la schimbari in sensul incalzirii mai rapide ci doar la o pornire mai usoara.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stfan a scris:Bujiile nu au rolul de a incalzi motorul ci doar camera de ardere pentru a asigura pornirea optima a motorului in conditii de temperaturi scazute, deci nu te astepta la schimbari in sensul incalzirii mai rapide ci doar la o pornire mai usoara.



Te inseli !
Si in TIS si in Autodata ai sa gasesti principiile de functionare ale acestor bujii in care este specificat ca pana la atingerea unei anumite temperaturi (a motorului) ele functioneaza la 50% din capacitate (adica in impulsuri) .Deci ele functioneaza chiar si dupa pornirea motorului nu numai pana la pornirea lui. Mai bine citesti 100 de pagini decat sa dai sfaturi gresite. No ofense.
Trebuie citit cu atentie .Eu doar am scos un pic in evidenta ca : in procente participarea bujiilor la incalzirea motorului este mica.
Stima si Respect!

2,4 V este echivalentul la aproximativ 25grade temp. lichid de racire
  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Motorul se incalzeste datorita bujiilor sau datorita exploziei combustibilului?...sfaturile nu sunt gresite deloc, stiu cum functioneaza, chiar am verificat practic, nu di vorbe sau citit.....dar cum crezi ca 4 bujii cat un creion iti va incalzi atata masa de fonta si aluminiu in care mai circula si antigel?
Skip ads

  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Daca, in loc de a face polemica ai fi citit cu atentie ceea ce am scris ai fi sesizat ca vorbeam despre aportul adus de catre bujii la incalzirea mai rapida a motorului si nu de faptul ca ele incalzesc motorul. Prin incalzirea tuturor camerelor de ardere e logic ca motorul se va incalzii mai repede deci trage concluziile. Iar faptul ca ele stau aprinse mult mai mult decat doar aprinderea motorului demonstreaza ceea ce am spus mai inainte.
Cititul la foc automat nu e benefic pentru niciunul dintre membrii forumului.
Nu putem sa fim obiectivi asa. Eu ma opresc aici.

Eu astept niste sfaturi vis-a-vis de problema cu indicarea temperaturii in instrumentele de bord.

Respect!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bujiile au rolul de a ajuta la ardere cand este frig (asta ma refer dupa ce a pornit motorul si bujiile inca mai functioneaza) pentru ca motorina este rece si groasa si atunci pana ajunge sa se incalzeasca motorul ajuta bujiile ca motorul sa nu scoata asa de multe noxe si sa se faca arderea mai completa...
  • al3x_vl

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@cataro1970 la motoarele diesel temperatura optima este intre 90-95 grade (asa sunt reglate si termostatele). Nu inteleg un lucru: ai schimbat termostatul recent de stii ce model e (si iti face ce ai spus) sau l-ai schimbat acum "n" ani (in cazul acesta sigur termostatul este defect si trebuie schimbat)?
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Este schimbat de curand.
Skip ads

  • mikyboss68

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
asa se intampla la vreme rece ,ai sa te convingi la vara
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Saptamana trecuta am schimbat uleiul. Castrol Edge 5W40, full sintetic. Masina e astra G 1,7 tdi. Azi dimineata mergand la servici, am observat ca temperatura apei era aproape de 90 grade, adica aproape de functionarea normala. Distanta pana la servici e de 9 km. Conditiile climatice sant/au fost apropiate si azi dimineata si saptamana trecut, cand, inainte de schimbul de ulei, temperatura abia ajungea la 50-60 grade, iar stilul de condus a fost acelasi. Intrebarea care mi-am pus-o este: are influenta asa mare faptul ca are ulei nou sau ca e full sintetic? Exista ulei Castrol Edge altfel? Am mai facut un schimb de ulei, tot Edge, tot 5W40, dar nu mai imi amintesc daca era full sintetic. Si motorul tot greu se incalzea, fie vara fie iarna. Din gugaleala reiese ca este doar full sintetic.
  • mikyboss68

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
nu are legatura uleiul cu temperatura apei
  • Morarescu C

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Aceasta este o problema specifica Opel.In sezonul rece la deplasari prin oras sunt slabe sanse sa vedeti acul mai sus de 40/50 de grade.Nu va chinuiti si nu chinuiti masinile inutil.Sunt utilizator Opel de ani buni si toate variantele diesel (Astra,Vectra,Zafira,Vivaro) au aceeasi dambla.Si acum la serviciu avem in flota Zafire si Vivaro,iar in sezonul rece,la viteze de deplasare reduse,nu se incalzesc corespunzator.
  • myrceabobo83

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
salut. am si eu un opel astra H caravan 1.9 150 cp , 2005 ; nustiu ce sa intampla dar nu mai porneste ventilatorul de racire motor,obsev ca este ventilatorul de sub numar si se incarzezte si apa si la 104 si tot nu porneste,ce parere avetii . ms
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@myrceabobo83
Nu sunt de specialitate insa cred ca ori ti s-a ars siguranta de la ventilator, ori s-a ars motorasul ventilatorului, ori vreun senzor (posibil si termostatul) s-a ars de asemenea sau nu mai functioneaza.
Verifica in primul rand sigurantele sa fie toate intacte , e cel mai usor si cel mai ieftin de reparat, altfel mergi la un specialist / service.
  • D.Claudiu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Am Opel Signum 2005 1.9 CDTI 150Cp, z19dth cv AUTO(6 trepte)

Am o problema de ceva timp, mi se incalzeste cam greu motorul, pe vremea asta de 30+ grade, precizez ca am probleme grave la motor, trebuie schimbat EGR-ul, turbina reconditionata si admisia(toate facand parte din teapa vanzatorului..).
Doar ca pana acum cateva zile nu a facut(s-au n-am observat) asa ceva. Merg 2-3km incet drum rau, neasfaltat(treapta 1-2) si acul nu se ridica de la 0(prima linie din ceas), pe urma urca spre 80 grade dupa ce merg mai tare pe sosea, si in afara localitatilor unde merg cu 80-100km/h urca la 85, uneori 90 grade, dar de obicei sta pe la 80-85-87grade....

stiti ce ar putea avea? De cateva ori mi s-a aprins un martor de lichid racire la bord..am completat cu ~150-200ml si nu s-a mai aprisn amrtorul dar merge la fel..
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
termostatul si vezi ca daca tot trebuie sa completezi cu lichid de racire atunci ai undeva o scurgere si nu e bine...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR