- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
@ Je
Nu am sustinut ca sunt asa priceput, doar de aia scriu ca astept sfaturi si lamuriri pe sectiunea "probleme tehnice", altfel o reparam singur. In ceea ce priveste ralanti-ul, spun ce am mai citit/vazut.
Multe masini au ralanti-ul la 1000 rpm la rece (-5, poate peste), dar nu cred ca nu ai observat totusi ca marea majoritate nu se loveste de problema asta, deci ralanti la cald (indiferent de temperatura exterioara)-750 rpm.
Ca il tine socul automat la 1200, apoi 1000 si continua sa scada pana se incalzeste motorul, aia e altceva.
Eu vorbeam strict de turatia de ralanti in momentul in care ajunge temperatura lichidului de racire la 80-85 grade, deci la cald.
Despre lambda nu stiu foarte multe, am cautat si am citit si aici pe forum, tensiunile normale ale sondelor difera de la un post la altul, iar daca cei de la Ecomax spuneau sa nu-mi fac probleme in ceea ce priveste tensiunea de pe a 2-a sonda, am luat-o de buna (poate nu trebuia).
Pana una alta am curatat clapeta de acceleratie si masina merge foarte frumos, liniar si urca in ture rapid. Sa vad pana cand.....
Nu am sustinut ca sunt asa priceput, doar de aia scriu ca astept sfaturi si lamuriri pe sectiunea "probleme tehnice", altfel o reparam singur. In ceea ce priveste ralanti-ul, spun ce am mai citit/vazut.
Multe masini au ralanti-ul la 1000 rpm la rece (-5, poate peste), dar nu cred ca nu ai observat totusi ca marea majoritate nu se loveste de problema asta, deci ralanti la cald (indiferent de temperatura exterioara)-750 rpm.
Ca il tine socul automat la 1200, apoi 1000 si continua sa scada pana se incalzeste motorul, aia e altceva.
Eu vorbeam strict de turatia de ralanti in momentul in care ajunge temperatura lichidului de racire la 80-85 grade, deci la cald.
Despre lambda nu stiu foarte multe, am cautat si am citit si aici pe forum, tensiunile normale ale sondelor difera de la un post la altul, iar daca cei de la Ecomax spuneau sa nu-mi fac probleme in ceea ce priveste tensiunea de pe a 2-a sonda, am luat-o de buna (poate nu trebuia).
Pana una alta am curatat clapeta de acceleratie si masina merge foarte frumos, liniar si urca in ture rapid. Sa vad pana cand.....
claudiu81
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2012
- Mesaj Privat
salutare! revin si eu cu o problema. Am schimbat distributia la un opel astra 1600 cu 16 v motor 16xe; dupa care am observat ca motorul trepideaza putin. Se simte bine cand este rece dar si in mers daca merg cu ea in viteza a 2 a constant si o tin la 1500 de ture imi da in nas ca si cum ar intrerupe ,si la relanti se misca acul ff putin in sus si jos, nu am nici un martor pe bord aprins. Va rog stie cineva de unde ar fi cauza?
Va multumesc mult
Va multumesc mult
- djkilla
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
mandella si daca ai apa la 90 cand e frig afara o sa ai tot 1000 ralantiu ,e ceva tipic opel nu te mai consuma atat!lasa sonde, diagnoze si alte chestii deoparte.cand afara e trecut de 5-6 grade iesi pe un drum si tine un pic peste 3000 turatia vreo 10-15 minute(in a 4 sa nu rupi un parapet,ceva )dupa care-si revine,deci no stress!
cj-47-mak
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am si eu un opel vectra cu motor de 1.6 si am aproximativ aceeasi problema cu a lui mandella cu specificatia ca la mine se intampla la prima pornire de dimineata si dupa 2-3 minute de finctionare incepe sa trepideze la relanti si nu mai trage motorul. In timpul asta de la 2000-2500 de rotatii in sus palpaie martorul de eroare si se stinge daca reduc din acceleratie. Problema se remediaza daca opresc motorul pentru 10-15 secunde. Nu mai apare fenomenul cateodata tot restul zilei. Mentionez ca am inlocuit filtrul de benzina si am verificat bujiile. Rog putin ajutor. Mersi mult.
cj-47-mak
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
p0300 - multiple missfire.. adica ai rateuri (lipsa scanteie) la mai multi cilindrii..
apoi era bine daca precizai exact tipul motorului: x16.. z16xe.. scrie in talon..
afuma sau uda bujiile? Verifica vizual fisele sau modulul de aprindere sa nu fie strapunse.. sa pierzi curent.. Eventual seara sau cand e mai intuneric lasa motorul sa mearga si vezi daca nu face scanteie pe undeva pe la aprindere..
apoi era bine daca precizai exact tipul motorului: x16.. z16xe.. scrie in talon..
afuma sau uda bujiile? Verifica vizual fisele sau modulul de aprindere sa nu fie strapunse.. sa pierzi curent.. Eventual seara sau cand e mai intuneric lasa motorul sa mearga si vezi daca nu face scanteie pe undeva pe la aprindere..
cj-47-mak
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
luciraica a scris:p0300 - multiple missfire.. adica ai rateuri (lipsa scanteie) la mai multi cilindrii..
apoi era bine daca precizai exact tipul motorului: x16.. z16xe.. scrie in talon..
afuma sau uda bujiile? Verifica vizual fisele sau modulul de aprindere sa nu fie strapunse.. sa pierzi curent.. Eventual seara sau cand e mai intuneric lasa motorul sa mearga si vezi daca nu face scanteie pe undeva pe la aprindere..
apoi era bine daca precizai exact tipul motorului: x16.. z16xe.. scrie in talon..
afuma sau uda bujiile? Verifica vizual fisele sau modulul de aprindere sa nu fie strapunse.. sa pierzi curent.. Eventual seara sau cand e mai intuneric lasa motorul sa mearga si vezi daca nu face scanteie pe undeva pe la aprindere..
Motorul ii z16xE. Bujiile nu sunt afumate sau ude. Ieri am schimbat si bobina de inductie si face la fel.
- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
beyou_9
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
am un opel astra 1,6 benzina ,2001.am o problema la pornire acul turometrului urca pana la 1200rpm,apoi coboara pana la 1000,si are o mica oscilatie cam de 1 milimetru.la fel este si cand este motorul cald la temperatura de 80 grade.dac opresc motorul si il pornesc din nou,acul turometrului este la 700rpm,dupa 3 secunde urca usor pana l 1000rpm,si oscileaza iar.am fost cu ea la tester si m-ia dat codul p0136,ceva de sonda lambda.cei care au mai intalnit problema aceasta cum ati rezolvat-o? care sa fie cauza oscilarii turometrului?multumesc
dannyh
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare. Dimineata imi pornea greu, plec de pe loc, dar cand schimb din treapta 1 in 2 (defapt nici nu apuc sa schimb, ci cand calc ambreajul) imi moare motorul. Dau sa o pornesc, porneste si mai greu ca prima data, pana la urma porneste dar foarte lent, adica invatarte electromotorul, motorul se porneste, dar cam pe la 500 de ture, apoi se stabilizeaza incet pana la 900 in vreo 10 secunte. Azi am facut un drum mai lung, de circa 200 Km dus-intors, si am observat urmatoarele: am apasat ambreajul si ramanea turata la 2000 de ture. am oprit-o, si am pornit-o din nou si tot la 2000 de ture ramanea. Uneori venind spre casa, apasam ambreajul si scadea turatia pe la 500 de ture, alteori se oprea motorul. Ce poate sa fie?
Acum am fost cu ea vreo 10 minute o tura prin oras...si ramane la 1500 de ture constant. Pe langa asta, se aprinde si martorul al bord.
Acum am fost cu ea vreo 10 minute o tura prin oras...si ramane la 1500 de ture constant. Pe langa asta, se aprinde si martorul al bord.
wargasm
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
wargasm
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am curatat ieri clapeta de acceleratie si IAC-ul si nici o schimbare. Rateurile persista si lipsa de putere lafel. Pistonul nr1 (cel de langa distributie) este mereu ud leoarca si nu este numai benzina pura ca s-ar usca cu motorul cald imediat deci este benzina cu ulei. Mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie un simering de la vreo supapa sau garnitura de la chiulasa arsa (ciudat e ca nu-mi dispare antigelul sau sa se faca presiune pe instalatie). Cred ca am sa cumpar 2 litri de benzina sa torn pe ea si apoi cu tigara si se rezolva .... ca efectiv nu merita reparata pentru ca mai mult consta manopera.(distributie jos , dat chiulasa jos , simeringuri supape noi , garnitura chiulasa noua , verificat planeitate chiulasa (eventual alezata) , pus chiulasa inapoi si pusa distributia) => niste costuri imense.
Viitoare masina sigur nu va mai fi un opel.
Viitoare masina sigur nu va mai fi un opel.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
RaDuCu_CostEL m-am uitat putin prin mesajele tale. X16XEL e un motor silentios dar cu bube din fabrica. Dupa manifestare as miza pe supape gripate. Costurile sunt mari, facut motor bucati, chiulasa la specialist sa refaca scaun supape, sa schimbe abligatoriu ghiduri si simeringuri, tu sa schimbi segmenti si sa cureti calamina... Daca te pricepi merita de facut, in rest dupa buzunar.
Ca Opel e prost si nu mai cumperi e cam aiurea, toti producatorii au unele modele cu probleme. Cand vrei sa cumperi te interesezi dupa care scoti banul, cumperi una care sa tina cu buzunarul.
Ca Opel e prost si nu mai cumperi e cam aiurea, toti producatorii au unele modele cu probleme. Cand vrei sa cumperi te interesezi dupa care scoti banul, cumperi una care sa tina cu buzunarul.
- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat