- Red_dog
- ****
- 1,100 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,100
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,648 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,648
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,100 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,100
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat

- M4V3RiCK
- **
- 224 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat


- Red_dog
- ****
- 1,100 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,100
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
eddyb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
ma inscriu si eu in discutie ref la CIM. problema e urmatoarea: am o Vectra C Y20DTH la care am o problema cu recunoasterea cheii. imi apare marorul cu lacatel si nu mai vrea sa porneasca decat dupa mai multe incercari. uneori e nevoie de 5-6 incercari, uneori trebuie sa stau si 15 min, uneori o ia din prima iar uneori(e cazul acum) nu mai vrea sub nici o forma.
am fost cu ea la Marius la service, erorile erau legate de CIM si de immo(nu le mai stiu exact); am schimbat CIM-ul si a fost OK. cand am fost sa ridic masina cu noul CIM am dat din nou de eroare. am pus vechiul CIM pe ea, si sa vezi surpriza, nici o eroare, a luat-o din prima. am ramas cu CIM-ul meu si am stabilit ca este bine sa fac o cheie noua(nu am decat una) sa eliminam si varianta asta.
mentionez ca nu am alte erori, gen ABS, ESP sau indicatoarele sa moara.
acum ma mai gandeam la o varianta, respectiv pe ebay sun multe CIM-uri cu tot cu chei; vanzatorii sustin ca sunt resetate de pe masinile donatoare, deci in principiu ar trebui sa mearga: http://www.ebay.co.uk/itm/V...h=item27c6771610.
am urmatoarele nelamuriri si sper sa ma puteti ajuta.
1.ce probleme as putea avea cu o asa piesa(problema de incompatibilitate cu alte componente sau lipsa coduri)?
2.ce alte componente in afara de CIM si cheie ar putea sa imi dea eroare?
3.ce ar trebui sa intreb astfel incat sa nu am probleme cu o piesa de pe ebay(seria, anul de fabricatie, dotarile masii etc)?
Multumesc pt eventuale solutii
eddyb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
- catalin382
- *
- 7 mesaje
- din 11 Mai 2012
- Vectra 2006 Z-C DL11
- Bucuresti
catalin382
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z-C DL11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2012
- Mesaj Privat
Sunt membru nou si vreau sa imi cer scuze daca am scris gresit sau am scris unde nu trebuie.Am o problema cu masina(opel vectra c 2006 1.9cdti diesel Z-C DL11 88pw 120cp) si anume:
in dimineata aceasta cand am plecat cu masina la servici am observat ca nu imi mai merge claxonul in sensul ca atunci cand vreau sa claxonez se da ma tare volumul la radio, dar se da mai tare treptat.Celalalte comenzi de pe volan functioneaza perfect.Mi s-a mai intamplat asta acum vreo 4-5 luni si si-a revenit singur.Va rog sa ma ajutati si pe mine daca stiti vreo solutie.Nu as vrea sa schimb CIM-ul deocamdata.Va multumesc si ma scuzati pentru neplaceri.
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
- catalin382
- *
- 7 mesaje
- din 11 Mai 2012
- Vectra 2006 Z-C DL11
- Bucuresti
catalin382
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z-C DL11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2012
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Am un Astra H SW - 2009 1.3CDTI 37.000km.(nu am garantie, luat SH in 2011)
Probleme: claxon nefunctional(mai mergea din cand in cand dar dupa montarea clemei la reprezentanta opel nu a mai mers deloc) + comenzi volan care mergeau total aiurea(clasica problema incercai sa claxonezi si se dadea mai tare sau mai incet volumul la radio).
REZOLVAREA(in cazul meu a fost urmatoarea):
Am desfacut cochilia volanului, am identificat magnificul CIM si am inceput sa trag de mufa cu fire si de plasticele cimului in timp ce incercam sa claxonez intermitent. Am observat ca din cand in cand claxona in timp ce trageam de coltul stanga jos al CIM-ului(coltul unde se monteaza clema aia la reprezentante). Prin incercari repetate am identificat locul din CIM al problemei, si anume capacelul acela in forma de "t" in care intra pamblica. Nu am reusit sa il scot(nu stiu daca se scoate), nu l-am fortat.
Am luat un spray de contacte electrice(atentie cu continut de ulei in el, am incercat inainte unul uscat si nu a mers) si am pulverizat din abundenta acolo unde intra pamblica aia alba sub capacelul ala, si pe unde am mai avut loc ca sa intre sub capacel(am dat juma de spray fara mila). In aprox 5-10 minute se pare ca lichidul din spray a ajuns unde trebuie, MINUNE, a inceput sa functioneze claxonul si comenzile de pe volan. I-am mai dat iar cu spray(asa ca sa fiu eu sigur ca are destul).
MINUNEA functioneaza perfect si acum la aprox o luna dupa aplicare.
Se pare ca in cazul meu (si cred ca a multor posesori de OPEL cu problema asemanatoare) problema este oxidarea unor contacte electrice.
Clema aia care se monteaza in reprezentante chiar tine fix coltul acela al cimului unde apare problema(eu am montat-o la loc dupa ce i-am dat cu spray).
Spar sa fie de ajutor postarea mea si colegilor cu probleme asemanatoare.
Claxonare placuta!

De data asta am procedat la demontarea CIM-ului si identificarea problemei.
Se pare ca in coltul unde se monteaza clema "magica" pe cim exista o mufa mama-tata care face legatura intre placa electronica a cimului si pamblica ce duce la comenzile de pe volan. Pinii acestei mufe oxideaza si nemaifacand contact de aici si toate problemele.
Am curatat acesti pini cu spray de contact(in poze se vad unde sunt oxidati) le-am dat cu putina vaselina de contacte electrice si am montat totul la loc iar acum functioneaza din nou.
Recalibrarea senzorului unghi volan am facut-o cu OP COM.
Sa vedem cat dureaza minunea!
PROBLEME INTAMPINATE:
Am demontat de doua ori CIM-ul de pe masina pt ca prima data dupa remontare nu mai revenea semnalizarea iar calibrarea senzorului unghi volan nu vroia sa o accepte de nici un fel(nici cu TECH 2 la reprezentanta).
Am desfacut si repozitionat rotita mica din interiorul CIM-ului si de data asta a mers semnalizarea cum trebuie si a acceptat si recalibrarea cu OP-COM.
Attach poze (este incercuita cu rosu zona cu problema).




- Red_dog
- ****
- 1,100 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,100
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
* un pik of topic: cine cunoaste problema la Logan: atunci cand apesi frana se aprinde si semnalizarea in stopurile spate - aceesi problema a unei mufe(asemanatoare dar de dimensiuni putin mai mari) care oxideaza si nu mai face contact cum trebuie.
CLAXONARE FUNCTIONALA!
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Se pare ca acea rotita mica are o anumita pozitie de "zero" din care trebuie sa plece!
Daca nu este pozitionata la fel ca inainte nu se va putea recalibra SAS-ul(senzorul unghi volan) iar semnalizarea nu o sa se decupleze cand iei invers de volan.