Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra 1998 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2009

  • Mesaj Privat
dupa o descoperire pe forum am reconditionat si eu canistra de carbuni,mai jos o sa explic ucm am procedat in ideea ca va fi de folos multor colegi de forum

* scule si materiale necesare:
- o laveta de bucatarie
- un cutit cu lama mai lunga si lata
- foarfeca
- un tub de picatura adeziv instant
- silicon pentru etansare garnituri
- banda izolatoare din pvc nu din material textil

1. se ia canistra de carbuni si se desface capacul din partea inferioara,acesta este lipit si are acelas sistem ca si capacul de la cutia de margarina. se baga cutitul intre capac si corpul canistrei si se forteaza incet catre stanga si catre dreapta pana se dezlipeste usor

2. apoi se scoate capacul si in interior se gaseste un gratar care are 3 sigurante pe margine,se inpinge cu o surubelnita subtire una din sigurante si se scoate afara acel gratar
la mine asa arata ,,ciuruit''
la interior in partea de sus si in partea de jos a canistrei se afla cate o foita de burete care in timp datorita vaporilor de benzina se descompune si de aici se datoreaza curgerea carbunelui implicit infundarea conductelor
-buretele din partea inferioara acela cu suportul sita din plastic
-buretele din partea superioara
se observa cat de gaurit este
3. dupa cum se vede si in poza am ajuns la granulele de carbune reactiv care se golesc pe o bucata de ziar urmand ca dupa reconditionare sa fie introduse la loc in canistra

asa arata partea superioara a canistrei pe interior

4. cu ajutorul canistrei se traseaza un cerc pe laveta de bucatarie urmand a se taia din laveta la dimensiunea interioara a canistrei deci din laveta dupa ce trasati se taie putin mai mult adica pe interiorul liniei trasate depinde cat de groasa e laveta eu am folosit laveta mai subtire si am pus-o in 2 straturi deci cate 2 straturi in partea de sus si am inlocuit buretele si 2 straturi de laveta in partea de jos pe acel suport sita din plastic si am inlocuit buretele

5. apoi se toarna granulele de carbune in canistra se pune acea sita cu sigurante din partea inferioara se curata bine marginile canistrei si capacul si se lipeste capacul cu picatura apoi se lasa sa se usuce bine cateva minute si se etansaza cu siliconul pentru etansare garnituri

6. dupa ce se usuca siliconul de izoleaza in cam 2 straturi cu banda izolatoare iar canistra este gata de reutilizat si este ca noua
important: dupa ce se reconditioneaza cansitra trebuie sa se si desfunde valva de purjare si conductele ce vin de la rezervor in canistra si din canistra in valva de purjare
in clipul de mai jos facut dupa ce am reconditionat canistra am intors-o si scuturat-o pe toate partile si numai curgea nicio granula de carbune din ea



succes la treaba
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tutorialul se poate aplica ca idee generala la toate canistrele de vapori, treaba a pornit in cazul lui de la -> https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Manifestarea e ca ai :
- pornire grea la cald
- carbune care blocheaza valva purjare sau gaurica throttle
- presiune sau vid in rezervor
  • M4V3RiCK

  • Mesaje scrise: 229
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
De unde ai luat carbuni? Ma intreb daca merg si aia de BBQ si sfaramati foarte marunt Very Happy
Skip ads

  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra 1998 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nu am luat alti carbuni ci i-am pus tot pe aceeasi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune carbune medicinal daca nu ai originalul.
  • florindz

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare. Stiti cumva daca la vectra b din 1996, x16xel, exista aceasta canistra? Am mers la un magazin de piese auto(dupa ce am observat ca printr-un furtunas de la masina curge carbune) si au spus ca nu exista la vectra asa ceva. Eu din ce am citit aici nu vad de unde din alta parte ar putea curge carbune. Toate bune
  • cristianstefanbucur

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Eu am un opel vectra b din 1998 x16xel si la mine aceasta canistra e situata in partea dreapta a masinii,sub protectia de plastic de sub aripa.Canistra e din plastic si e capsulata.Poti s-o reconditionezi schimband pasla aceea care retine carbunii si cred ca la tine e sparta,nu dureaza mult,e destul de usor si faci si economie(urmareste tutorialul de reconditionare).
Skip ads

  • florindz

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mersi Cristian.Abia astept sa o reconditionez (datorita acestui tutorial - felicitari blackshaddow ) si sa merg la magazinul ala si sa le bat obrazul. Mersi inca o data.
  • florindz

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Astazi mi-am facut curaj si timp si dupa ce am recitit tutorialul lui blackshaddow am mers hotarat la masina si am reusit sa ajung la canistra si sa o desfac. Am scos-o afara si intorcand-o a inceput sa curga carbune. Am golit-o de, am mers la magazinul de piese auto si le-am aratat-o .. dupa ce s-au crucit au cautat un pret....nu mai putin de 365 de lei (cica pretul pentru ei, fara tva si adaos). I-am salutat si am plecat sa reconditionez canistra. Acum tre sa mai dau cu silicon si sa pun banda iar maine o pun pe masina ca noua! Si uite asa am economisit cel putin 600-700 lei multumita forumului si baietilor de treaba care dau solutii si te ajuta. Multumesc inca o data ca existati.
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu am minunata canistra sparta/infundata, vreau sa va intreb poate acea canistra sa influenteze consumu de carburant? Masina merge perfect trage super bine doar ca a un consum ff mare 17% oras 10% afara. Oricum maine ma apuc de desfacut cansitra. Bun tutorial.
  • mackiss

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
azi am citit cartea tehnica la vectra b si rolul acelei canistrea printre altele este de a reduce consumul
deci spor la treaba
Skip ads

  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
TESTO ai rezolvat problema cu canistra?
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Dap sa rezolvat. E ca noua acum. Dar nu am folosit laveta de bucatarie, am folosit filtru de hota.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eram curios daca l-ai facut si ti-a scazut consumul?
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
aha.bun. vad ca ai si tu vectra b cu aceeasi motorizare ca a mea. unde este exact situata canistra? aici doar sa zis ca in partea dreapta sub aripa dar in fata sau spate. eu am combi vectra
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
consumul scazut la 12 in oras supa ce am schimbat injectoarele de la GPL, curatat clapeta acceleratie, iac, egr.
e acceptabil fata de 17%
In schimb cu repararea canistrei am rezolvat alt defect.
Dupa ce oream masina la 2-3 min troznea ceva sub ea si nu stiam ce, mecanicul ma credea nebun ca cina e inposibil asa ceva. Eu aveam vacumurile infundate si imi facea rezervorul presiune si troznea de pornea alarma masinii. Acum sa rezolvat problema asta.
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Aripa dreapra fata. Deasupra la lucasul de semnalizare.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
multumesc TESTO. o so desfac si eu dupa ce se mai incalzeste si revin.
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am un c16nz si am desfacut canistra am pus si laveta dar nu stiu exact acuma trebuie sa ramana un pic de spatiu intre granule si laveta adika prima data cand am dato jos si am scuturato se auzea se auzea granulele inauntru dar acuma vantur bn si nu se mai aude e bn ca nu stiu nici eu ma poate ajuta cn care a mai facuto
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR