Ai uitat parola?


  • mariano

  • Mesaje scrise: 1,740
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cureaua patineaza doar daca compresorul este gripat. Daca poti invarti fulia cu un deget usor este bine, daca merge greu trebuie de desfacut buson ulei si inlocuit (PAG46 sau 100) si rotit la mana, in timp isi da drumul de obicei si mai faci doar inca un schimb ulei. La fiecare schimb ulei se pierde putin freon, trebuie completat.


Intrebare: unde se afla acest buson de ulei? este cumva cel din poza: eu am vazut acest dop cand m-am bagat sub masina sa schimb cureaua de accesorii.


Scuze daca am postat imaginea de doua ori...
Deci - bobina se poate extrage si cu compresorul pe masina, se demonteaza fulia compresorului si se extrage bobina?
Intreb toate acestea deoarece anul trecut cand cuplam clima, se auzea ca un fel de tacanit, insotit binenteles de usoara modificare a turatiei si crestera consumului afisat pe BC.
Acum nu mai aud acel tacanit dar compresorul cupleaza, aer rece baga, se modifica consumul.
Mentionez ca nu folosesc excesiv aerul conditionat, iar cand il pornesc il pornesc numai la relanti sau in mers apas pedala de ambreiaj astept sa scada turatia la 700-800 si atunci apas butonul....logic este bine sa pornest compresorul la o turatie cat mai mica pentru nu a forta ambreiajul acestuia.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
tacanitul ar trebui sa se auda si acum daca nu vezi sa nu ai depunere de mizerie intre fulie si platanul care joaca rol de ambreiaj...
  • tr_05_dey

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Corsa z12xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
stie cineva ce dioda imi trebuie pt bobina de la compresorul de aer-conditionat la o corsa c? plsssssssssss
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
dioda este una normala de 1A parca... vezi ca este scris in discutia mare despre clima si parca si in tutorialul meu este trecuta...
  • lenovor60

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
ai nevoie de bobina /sau tot kit-ul ? cred ca mai am ramas pe acasa un kit complet decand am stricat eu compresorul meu.
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Problema similara : brusc, in mers, mi-a "decedat" AC. Am verificat situatia in compartimentul motor : fulia se invarte , ambreiajul compresorului nu face nimic, tensiune la bornele care duc spre compresor, OK, rezistenta bobinei, 1714 ohmi.
Am citit cate ceva despre faptul ca s-ar arde siguranta termica si/sau dioda antiparalela, dar nu stiu cum sa imi dau seama ce e defect pe baza rezistentei bobinei.
Se gasesc protectiile de schimb, sau, daca ele sunt de bai, sa merg pe varianta suntarii?

Corsa C, Z12XE, compresor Delphi tip 2918.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
nu stiu la ce protectii de schimb te referi tu... cat despre rezistenta mare care o ai tu sa nu cumva sa ti se fi desprins spirele bobinei si sa nu mai faca campul cum trebuie desi eu tind sa cred ca iti este arsa siguranta termica daca ai tensiunea de 12V la mufa unde se leaga bobina compresorului...
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Problema remediata la d-l Adam Opel. Concluzie :
1) Razvane, nu mai cupla AC la turatii mari ca patineaza ambreiajul electromagnetic si se supraincalzeste.
2) se pare ca la Corsa nu se monteaza si protectii, bobina compresorului fiind legata pe direct. (cel putin la mine s-a verificat teoria, nici urma de dioda sau siguranta si cateva spire arse)
3) am avut bobina arsa, s-a schimbat, aveam si freon f putin (doar 235g), acum totul functioneaza ca un frigider imens si dardai de frig in masina. Uraaaa!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
problema a fost si de la faptul ca nu aveai destul freon in instalatie...
  • razvan_cj

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Are legatura? Nu ar trebui, pur si simplu, sa nu raceasca suficient, fara alte implicatii, in caz de nivel scazut de freon ? (De lipsa ulei de ungere nu mi-au zis baietii, deci cred ca aveam suficient).
Cert este ca zilele trecute, la temperaturi de 25-26 grade, am inceput sa folosesc AC, si functioneaza bine, in sensul ca dupa 1-2 min devine scandalos de rece in masinuta. Am o singura problema, minora, anume rulmentul uzat, ceea ce inseamna ca zuruie putin compresorul cand navighez prin traficul clujean si scot dracii afara din motorul de 75CP Smile)
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ai grija cu acel rulment ca daca se caleaza rupi si cureaua de accesorii si strici si compresorul. sfatul meu este sa iti schimbi cat mai repede acel rulment. nu este o avere... daca nu sti cum ia legatura cu LDivora de pe forum si iti da detalii...
  • delfinut1981

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa z10xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2009

  • Garaj Mesaj Privat
am si eu o intrebare pentru cei ce au ajuns la o bobina pt compresor AC DELPHI cod 24427685 de pe corsa C
am ajuns la bobina in cauza, din pacate se intunecase asa ca am pus compresorul in batista pt a continua alta data

in poza se vede ceea ce probabil este dioda in paralel insa vreau sa stiu daca imi poate spune cineva cu siguranta unde exact se afla rezistenta termica pentur a nu strica degeaba protectia bobinei.
multumesc anticipat
  • delfinut1981

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa z10xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2009

  • Garaj Mesaj Privat
greseala mea, m-am uitat mai bine, ce se vede in poza este chiar siguranta termica Embarassed deci nu trebuie sa fac sapaturi Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
trebuie doar sa verifici/schimbi acea siguranta daca este stricata si gata. cauta o siguranta cat mai mica posibil sa intre acolo in locas...
  • flaviand

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am un Zafira 1.8 benzina din 2001 la care a picat bobina compresorului AC. La service mi-au pus alta second care nu a rezistat mai mult de o saptamana, desi am dat 300 RON pe ea cu tot cu montaj. M-am apucat de cautat pe forum si am vazut ca as putea sa o reconditionez pe cea originala.

As dori si eu ceva informatii despre repararea bobinei AC prin schimbarea sigurantei de temperatura. M-ati putea ajuta cu gasirea topicului ? Am cautat in sectiunea Cum Sa .. atat cu search cat si manual dar n-am gasit tutorialul cu pricina.

Multumesc

P.S. Intre timp am mai frunzarit cateva topice pe tema AC si am gasit si tutorialul mult dorit.

Pentru doritori: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16493
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,126
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
sa faci si poze poate ajuta pe cineva daca sunt pozele diferite decat ceea ce am pus eu...
  • marysecarica

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
salut
am si eu problema cu bobina cica este in scurt
am schimbat calculatorul ca numai pornea compresorul
a pornit a mers de 2 ori si acum cica am scurt pe compresor adica bobina imi arde siguranta nr 40 astra g
problema este ca daca pun una mai mare merge si nu o arde
am fost la electrica si sa uitat,masurat schimbat singuranta si a mers
acum doar ce pun contact sau cind o pornesc se arde instant deci fara sa pornesc ac
am facut proba fara compresor am decuplat mufa de la el si vad ca numai arde deci este bobina pina la urma sau este altceva ca vad ca se zice de diode,relee etc
multumesc
  • marysecarica

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
sal
cred ca am rasp in alta parte
poti sa imi spui unde este dioda de sub capacel ca nu o vad
siguranta termica am gasito dupa ce am frecat de ma dor mainile si este buna
acum nu stiu ce sa mai fac
multumesc
  • fireman31

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut am si eu o problema cu corsa mea. am oprit masina cu a.c cuplat si ventilator pe treapta 2....cand am pornit masina cu cele 2 cuplate (ac si ventilator) am obs ca aerul nu mai mergea , am ridicat capota si am obs. ca compresorul nu mai cupla.
nota-aerul functiona cand am oprit masina.
am un opel corsa c -cod motor x12xe
  • Naikkon

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra ze16se din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Aug 2014

  • Garaj Mesaj Privat
salutare , probleme cu AC-ul am si eu , adica merge cand vrea, am schimbat filtrul dezumidificator si supapa restrictoare , incarcat cu freon . a mers bine .
azi am plecat la padure (gratar) si la intoarcere nu mai baga aer rece deloc. compresorul se auzea cum cupla . aer de la aeroterma baga deloc rece.
posibil ca nivelul de freon sa fie scazut ? altceva nu cred ca poate avea.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata