- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutari,
Sunt mai nou pe forum; din martie anul curent am o Corsa din 2002, Z12XE cu 94.000 km reali la bord.
Am curatat clapeta accceleratiei - se simte enorm. Pe urma, am curatat si valva EGR exact asa cum spunea Dan Cuciureanu ceva mai inainte si totul a fost exact asa cum a zis el. Urmeaza proba de teren ca acuma ploua dar dupa cum se simte motorul la accelerat cred ca n-o sa-si mai dea sufletul la turatii mari.
Mi-a curs cam 1.5 litri de antigel, daca aveam cap puneam o sticla de plastic sub stutul care iese din EGR si nu mai murdaream nimic, degeaba am pus la cârpe ca tot am murdarit cutia. La mine carcasa bobinei era cam ruginita si am vopsit-o cu spray pentru etriere, am tinut motorul pornit pana a cuplat ventilatorul si vopseaua n-a avut nimic deci banuiesc ca va rezista.
Sunt mai nou pe forum; din martie anul curent am o Corsa din 2002, Z12XE cu 94.000 km reali la bord.
Am curatat clapeta accceleratiei - se simte enorm. Pe urma, am curatat si valva EGR exact asa cum spunea Dan Cuciureanu ceva mai inainte si totul a fost exact asa cum a zis el. Urmeaza proba de teren ca acuma ploua dar dupa cum se simte motorul la accelerat cred ca n-o sa-si mai dea sufletul la turatii mari.
Mi-a curs cam 1.5 litri de antigel, daca aveam cap puneam o sticla de plastic sub stutul care iese din EGR si nu mai murdaream nimic, degeaba am pus la cârpe ca tot am murdarit cutia. La mine carcasa bobinei era cam ruginita si am vopsit-o cu spray pentru etriere, am tinut motorul pornit pana a cuplat ventilatorul si vopseaua n-a avut nimic deci banuiesc ca va rezista.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
PS: pentru suruburile de la EGR nu trebuie neaparat cheie stelata de 10 (mai greu de procurat uneori), merge foarte bine cu tubulara hexagonala de 8, si e chiar foarte bine daca aveti si o cheie inelara de 8 cu care se poate desface elegant surubul acela idiot de lânga filtrul de ulei. Eu am lucrat numai cu inelara.
Am facut proba de teren dupa curatarea EGR, in sfarsit motorul merge asa cum cred eu ca ar trebui. Inainte de curatare avea un tacanit de diesel numai la relanti, cu motorul cald (adica ceva intre un tractor stricat si o masina de cusut zgomotoasa). Acum, dupa ce am curatat valva, nu mai tacane...
Am facut proba de teren dupa curatarea EGR, in sfarsit motorul merge asa cum cred eu ca ar trebui. Inainte de curatare avea un tacanit de diesel numai la relanti, cu motorul cald (adica ceva intre un tractor stricat si o masina de cusut zgomotoasa). Acum, dupa ce am curatat valva, nu mai tacane...
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Nu-ti spun asta, fiindca nu stiu sigur cine si din ce cauza tacanea. Zgomotul da, se auzea ca cel de distributie slabita.
Normal ca lantul n-are nici o treaba cu bobina, dar ma intreb, nu cumva tacanea bobina si am crezut eu ca e distributia? Oare ar fi posibil ca pistonasul de la EGR sa fi fost semi-blocat in vreun fel, asa incat potentiometrul sa nu stie care e pozitia lui de fapt si sa incerce tot timpul, la relanti, ba sa deschida, ba sa inchida? si daca acceleram nitel, stia ca trebe deschis. Valva de purjare vapori benzina nu era ea de vina, am verificat.
Normal ca lantul n-are nici o treaba cu bobina, dar ma intreb, nu cumva tacanea bobina si am crezut eu ca e distributia? Oare ar fi posibil ca pistonasul de la EGR sa fi fost semi-blocat in vreun fel, asa incat potentiometrul sa nu stie care e pozitia lui de fapt si sa incerce tot timpul, la relanti, ba sa deschida, ba sa inchida? si daca acceleram nitel, stia ca trebe deschis. Valva de purjare vapori benzina nu era ea de vina, am verificat.
- OPEL-BRI
- **
- 179 mesaje
- din 14 Mar 2010
- Astra 2006 z14xep
- Mures
OPEL-BRI
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
danut32 a scris: Oare ar fi posibil ca pistonasul de la EGR sa fi fost semi-blocat in vreun fel, asa incat potentiometrul sa nu stie care e pozitia lui de fapt si sa incerce tot timpul, la relanti, ba sa deschida, ba sa inchida? .
Pai in acest caz, nu ar fi trebuit sa-ti arda beculetul cu motoras in bord? Ba mai mult trebuia sa iti mearga motorul rau de tot.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
@Lotg: nu stiu daca trebuia sa se aprinda beculetul sau nu; se aprinde doar cand pun contactul, cu toate celelalte becuri (deci functioneaza), in mers nu m-a speriat niciodata. Inca. Iar motorul merge binisor. Nu vreau sa spun ca fix asa s-a întâmplat cum zic eu, spun doar ce observ si incerc sa-mi explic ceea ce vad.
O sa-i mai dau inca un raliu astazi si mai verific inca o data tacanitul acela de crocodil suparat.
O sa-i mai dau inca un raliu astazi si mai verific inca o data tacanitul acela de crocodil suparat.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Revin; am mai dat si astazi ture prin oras vreo jumatate de ora, si intr-adevar tacanitul ca de diesel de la relanti a disparut. Deci nu lantul sau distributia clantaneau, ci valva EGR - nu stiu exact din ce motive. Nu stiu nici cât de frecvent poate fi fenomenul, dar as recomanda (ca un incepator ce sunt) celor la care le mai tacane asa sa-si verifice si valva EGR inainte de a schimba lantul.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
ECU se defecteaza foarte usor cel putin la mine .A mai fost reparat odata.Contacte imperfecte nu am , spun asta pentru ca am scos din TIS schema instaltiei electrice a motorului si am facut masuratoare continuitatii firelor de la senzorii la care am erori.Cablajul e ok.
Care manual il al cel din 98?
Care manual il al cel din 98?
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- lucci
- **
- 236 mesaje
- din 04 Aug 2009
- Agila 2003 z10xe
- Galati
lucci
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2009
- Mesaj Privat
rzv02
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2000 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
- lucci
- **
- 236 mesaje
- din 04 Aug 2009
- Agila 2003 z10xe
- Galati
lucci
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2009
- Mesaj Privat
- georgelhrd
- *
- 27 mesaje
- din 16 Oct 2011
- Corsa 2002
- Braila
georgelhrd
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2011
- Mesaj Privat
buna ziua...am si eu un opel corsa z14xe din 2002...si din ce am citit aici e posibil sa am probleme cu egr-ul...spun asta pentru ca, consumul pe care il am e undeva in jur de 10,5%(in constanta-mers normal)...masina are vlaga , nu trepideaza sau altceva..doar ca ma sperie consumul...iar egr-ul este plin de rugina(la exterior)
ce vreau sa intreb este daca asta e posibil sa fie cauza consumului, si daca egr-ul este ruginit mai are rost sa-l curart sau trebuie neaparat sa-l scimb?
va multumesc!
ce vreau sa intreb este daca asta e posibil sa fie cauza consumului, si daca egr-ul este ruginit mai are rost sa-l curart sau trebuie neaparat sa-l scimb?
va multumesc!
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat