Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Marea problema este motorasu care actioneaza acceleratiea, se gaseste greu al meu provine de pe o omega.
Deci pt cei care nu stiu va trebuie asa: maneta de semnalizare cu functia de pilot automat, butonasul de la ambreiaj si bineinteles piesa rara motorasul care actioneaza acceleratia(verificati masina daca este cablata si cu inst electrica pt pilot automat)
Dati jos carcasa de la volan(nu stiu exact cum ii spune), inlocuiti maneta de semnalizare cu cea noua, sub carcasa volanului trebuie sa gasiti o mufa cu 3 fire care va legati la maneta de semnalizare, deasupra pedalei de la ambreiaj trebuie sa gasiti o mufa alba cu doua fire, acolo v-eti monta switch-ul(butonul).
Partea mai complicata vine la montarea motorasului care actioneaza sufa si anume: trebuie sa demontati moduluil de ABS, exact sub el v-eti gasi o mufa cu mai multe fire care va fi conectata la motoras, motorasul vine prins pe lonjeron exact sub pompa de frana. Dupa ce ati terminat si cu partea asta faceti o bucsa din teva de cupru de 8mm, bagati bucsa pe un holsurub apoi pe bulbu acela de la motoras si apoi le prindeti de roata aceea de plastic care este actionata acceleratia. Intindeti sufa de la motoras si apoi iesiti la drum si faceti proba.
Pilotul intra dupa ce depasiti 30 KM/H. Sper sa intelegeti ceva din ce am scris eu mai sus, daca nu ma sunati ca e mai simplu sa explic prin tel 0741152606 0766840081 Bogdan.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
No offense, dar asta a fost un talmesh-balmesh de explicatii.

Nicio poza, nimic concret inafara faptului ca pilotul intra in actiune incepand cu viteza de 30km/h.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Despre cum se foloseste tempomatul la Vectra B, pentru motorizarile cu acceleratie pe cablu :

http://www.tssduk.webspace....trol/function.htm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am cumparat azi kit-ul de cruise control de pe o Vectra B 2.5 v6, acum mai ramane sa vad daca este complet functional, dupa care la montare o sa-i fac cate poze e nevoie ca sa nu mai fie niciun mister.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca in cazul meu 'intotdeauna' trebuie sa se intample ceva neprevazut care sa-mi puna nervii la incercare si sa ma faca sa muncesc mai mult la orice vreau eu sa fac la masina.

Deci capacul negru (din plastic) de la unitatea ''Control Unit, Cruise Control' ' era crapat pe doua directii, am vrut sa vad daca a intrat apa inauntru ca sa nu cumva sa fie cablajul mancat pe interior, asa ca a trebuit sa desfac suruburile care tin capacul pe unitatea de control si 'ce sa vezi' surpriza surubul al 3-lea s-a rupt de la cap. Deci surubul de metal fiind infiletat in ALUMINIU a fost atat de intepenit ca s-a rupt imediat de la cap. La fel a fost si surubul al 4-lea, dar aici eram deja cu 5min mai destept si da-i cu cu WD40 si inainte-inapoi cam vre-o ora asa ca am putut sa-l scot afara fara sa se rupa capul surubului. Ulterior inca o ora cu WD40 si un patent am tot fortat corpul surubului rupt ca sa se invarta, insa fara rezultat.

Astfel ca va trebui sa apelez la cineva care e specializat in mecanica fina si stie mai bine ca mine cum se scot suruburile rupte in filet, motiv pentru care pozele promise vor intarzia cateva zile.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi m-a ajutat colegul @dorin-b cu surubul rupt in carcasa de la unitatea de CC, am lipit si capacul cu Bison Epoxy din doi componenti, pana maine dupamasa se lipeste si nu mai are pe unde sa-mi intre apa sau mizerie inauntru la electronica sau la servo-motor. Aceasta a fost prima etapa (de reconditionare), a doua va fi de testare a unitatii CC sa vad daca motorasul ia comenzi de la maneta, a treia va fi montarea fizica a unitatii de CC in compartimentul motor iar la final va trebui sa trag firele necesare (nu am nimic cablat pe masina pentru CC) si sa montez restul componentelor (maneta, switch ambreiaj, switch frana).

Maine as vrea sa fac o proba, adica sa-l leg cu ceva fire pana in habitaclu, sa dau o tura si sa vad daca motorasul trage firul din camasa unitatii de CC cand il comand din maneta. Totul va fi pe genunchi sau la mâna fara montare finala, doar de test.

Insa cel putin deocamdata nu as trage un fir din bord (sincer nu-mi prea vine sa demontez ceasurile din bord doar pentru un test) deci rog pe cine cunoaste bine mufa de diagnoza (cea dintre scaune) sa ma ajute cu o informatie : care este pinul din mufa de diagnoza pe care pot citi viteza masinii in mers (daca exista asa ceva in mufa respectiva) ? De acolo vreau sa vin eu temporar cu un fir cu informatia de viteza necesara functionarii unitatii de CC pentru testul de maine.

Pe YouTube am gasit un filmulet cu asta, insa nu am inteles nimic :


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sau mai simplu, daca pot sa trag un fir de test de undeva direct de pe mufa ABS din compartimentul motor ? Stie cineva care este firul respectiv ?

L.E:
Am gasit aici, e de la acelasi autor care a scris si topicul cu Cruise Control pe cablu : http://www.tssduk.webspace....ctronicspeedo.htm

Pot sa iau firul din pinul 19 direct din mufa de la calculatorul de ABS.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am facut si ceva poze cu toate componentele necesare montarii CC pe masinile la care motorul are clapeta de acceleratie pe cablu :

(1) unitatea cu motoras si carcasa exterioara necesara pentru montarea pe lonjeron in cele 3 suruburi :



(2) switch frâna cu 4 contacte :



(3) switch ambreiaj cu 2 contacte :



(4) maneta cu mufa aditionala pentru comanda unitatii CC si butoanele de comanda a acesteia :



Unitatea de CC cu servo-motor si electronica proprie este fabricata de catre Rochester in SUA, aceiasi firma a fabricat pâna in 2003 unitati de comanda cu motoras pentru SAAB, Cadillac, BMW, etc toate arata la fel difera doar lungimea si prinderea din capat a cablului de legatura la clapeta de acceleratie.

Ca si fapt divers, optiunea de CC era optionala pe majoritatea echiparilor Vectra B cu motorizari X18XE, X20XEV, X25XE si costa la achizitie aproximativ 185EUR.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser, cat au costat toate? Mai poti face rost de un set? Wink
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pe mine m-au costat 240 lei toate componentele, nu pun la socoteala drumul Sibiu-Pitesti si retur pentru ca am fost personal pana acolo ca sa vad ce cumpar, sper sa nu fie defect ca ma intorc inapoi cu el.

Ai cumva ideie in mufa neagra de la calculatorul de ABS Kelsey-Hayes 415 (cea cu clema metalica si 26 pini) care este exact pinul de viteza (vehicle speed signal) care duce la vitezometru ? La mine sunt 3 fire albastru cu rosu (asta e culoarea corecta), am vazut ca doua din ele sunt de la senzorii de la roti deci as putea sa le exclud si imi mai ramane pinul 7 ca fiind pinul pe care isi ia vitezometrul din bord informatia cu viteza instantanee (aceasta fiind sincronizata din senzorii de la rotile fata/spate).

Vreau sa fac un test, cat sa verific unitatea cu motoras daca ia comenzi si as fi vrut sa stiu sigur care e pinul respectiv. Azi 5-6ore am periat tot internetul, cu tot cu forumuri de Vauxhall si nici urma de aceasta informatie. In AutoData 2004 nu este, TIS2000 la mine nu-mi da schemele electrice ci imi scoate o eroare.

Daca nu pot nicicum sa le montez la mine, esti primul la care voi apela sa vand componentele (strict la pretul care le-am luat).
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
M-am uitat pe ToleranceData, se pare ca la masina ta sunt 3 echipari ABS,una Bosh si celalalte doua Kelsey Hayes.In cazul cu echipare ABS ECU Bosh,este pin 6 ,cel care merge la ceasuri bord,albastru/rosu.In cazul celorlalte doua,nu duce nici un fir catre ceasuri.(sa aibe vitezometru clasic cu cablu?)

Echiparea ABS Bosh:

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Masina (Vectra B 1.7TD 1997 cod motor X17DT) este cu ABS Kelsey Hayes 415, conform Autodata.

Am mai cautat de nebun cateva ore dar nu pot sa dau de informatia asta.
In AutoData se pare ca singurul fir care se duce de la unitatea ABS la ceasurile din bord este firul 5.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 2:08 am
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la kelsey sunt astea doua



si am mai gasit asta ,doar ca nu specifica ce model este;


si asta:


.


Ai mai putea cauta si la mufa cas-ului,eu cand am montat CC-ul,de acolo mi-am luat Odometer Signal (semnal ABS,tot albastru/rosu),nu stiu ce cauta pe mufa cas-ului,dar este prezent,probabil pentru sculele care maresc/micsoreaza volumul functie de viteza.Vezi,ca apar si in scheme.


La mufa diagnoza nu-ti vine semnal viteza /ABS, ci doar diagnoza ECU-ABS,info asupra starii tehnice a centralei


Ultima modificare facuta de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 2:14 am
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru scheme, maine ma apuc de intepat fire in mufa de la ABS. O sa incep cu pinul 5.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Smile ...Inceput nerecomandat!Bulesti centrala! Fir/pin 5 duce la martorul luminos din bord (beculetul galben cu inscriptia ABS,o sa-ti dea un plus 12v de toata frumusetea... Smile ).Eu zic,conform schemelor color,ultimele,vad ca ambele duc din pin 1 catre CC,vitezometru,audio unit(de unde am luat eu fir),verifica mai bine daca pinul 1 este albastru/rosu la tine.Daca da,l-ai nimerit!Sigur firul albastru/rosu este semnal viteza ABS,eu m-am mai lovit de el si la clima.Si la MID,tot asta este.(de fapt este comun)

Ti-am gasit si CC-ul,asa este,te duci la pin 1 de pe mufa.Diagrama 9 este aia color,ultimele in care pin 1 apare pt CC.



Si eu mi-am montat singur CC-ul,kit-ul este identic,al meu provine tot de pe un Omega B,dar este acelasi cu Vectra B ,Astra G,motorizari benzina fara pedala acceleratie controlata electronic (acceleratii cu cablu) ,si a functionat din prima,fara probleme.Doar sa respecti schema,nu este nevoie de nici o activare suplimentara.


Ultima modificare facuta de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 2:35 am
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stai ca m-ai cam pierdut cu explicatiile, acum incerc sa inteleg ceva din ultima schema pe care mi-ai aratat-o mai sus.
Deci daca intep mufa de la calculatorul de ABS ca sa iau firul de viteza pentru CC, care ar trebui sa fie firul ?

Pot sa zic ca albastru/rosu sunt firele 7, 18, 16 in mufa de la ABS. Maine pun aici o poza.
Pana la urma probabil ajung sa desfac bordul ca sa iau fir din TID (daca este), din mufa de la casetofon (CAR300) sau din mufa din spate la instrumente.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 2:43 am
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Toate schemele sunt extrase de la Vectra B x17DT X17DTL (aceiasi ani de fabricatie,aceleasi echipari in cate 3 variante a centralelor ABS).Doar ca ultimele,alea color,vin din scheme tehnice de conectare,pe care a-si merge.Diferente sunt intre ele,dar vad ca la ambele,firul pe care-l cauti vine(pleaca) de la pinul 1.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
X17DT este motor Isuzu si nu am ECU, X17DTL este motor GM cu ECU. Sigur sunt diferente mari la schemele electrice.

Totusi merg pe ideia ca firul trebuie sa fie albastru cu rosu. Semnalul de viteza este unul pulsatoriu, de maxim 2V, nu ar trebui sa vad pe multimetru in mers ca am o tensiune fluctuanta pe pinul care-l caut ?

Aici pe schema asta zice de pinul 5 din mufa X65, care e defapt mufa X65 ?


  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Si in cazul asta,tot ceva asemanator arata...



Dar cum am mai spus,cel mai indicat cred ca tot de la mufa casetofonului este sa-l iei.Vad ca apare in toate schemele,toate variantele,si este sigur unul singur albastru/rosu pe mufa ISO a casului,standard ISO,nu poate fi altceva.Si oricum ai de trasat cablaraia spre habitaclu,catre alimentare,switch-uri,maneta.

Daca totusi mergi pe tras fir de la mufa ABS,sigur de acolo pleaca 3 fire albastru/rosu,doua catre roti(senzori).Al trei-lea este cel pe care-l cauti tu,ala care nu pleaca catre senzori,doar sa-l depistezi care este...


Cel mai probabil pinul 7 daca zici ca este tot albastru/rosu.Vad ,conform schemei ca intradevar 16 si 18 merg la senzori.


Ultima modificare facuta de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 3:15 am
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru ajutorul acordat, m-am mai luminat un pic.

Maine revin cu o poza cum e mufa ABS la mine, si cu ce am mai facut pentru a reusi sa fac un test la unitatea de CC.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR