Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Daca nu pot nicicum sa le montez la mine, esti primul la care voi apela sa vand componentele (strict la pretul care le-am luat).

Sper sa poti sa le montezi. Daca nu dai un MP.
Uita-te pe mail. Fiind plecat mai mult de atat nu te pot ajuta.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am demontat bordul, am scos casetofonul si iata cum stau lucrurile :

(1) mufa de la calculatorul de ABS (Kelsey Hayes 415) si cablurile din conector (pinul 7 albastru cu rosu este firul VSS, vehicle speed signal) :



(2) instrumente bord (mufa conectare ceasuri bord, in connectorul gri i randul de sus se vede, de la dreapta la stanga, firul VSS vare e al 4-lea fir tot albastru cu rosu) :



(3) mufa galbena TID (are un fir albastru cu rosu care este VSS si este ultimul fir de pe partea stanga-sus a mufei in pozitia ei de fixare in TID) :



(4) mufa ISO de conectare a casetofonului auto (este al doilea pin de sus in prima poza, de la stanga la dreapta si are culoare tot albastru cu rosu) :



Cum am testat : am deconectat bornele bateriei, am luat un multimetru l-am pus pe buzzer si am verificat pe rand :
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la pinul 7 din conectorul calculatorului de ABS (are aceiasi culoare, este conectat)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa gri pinul 12 a instrumentelor din bord (este conectat si are exact aceiasi culoare)
- daca pinul 12 odometer signal din TID e conectat la mufa ISO, aici se pare ca firul este cel din pozele de mai sus (de aici voi tr4age firul pentru unitatea CC cu motoras)
- toate firele verificate au culoarea albastru cu rosu (se pare ca aceasta este culoarea firului VSS la Vectra B, inclusiv a firului care intra in unitatea de CC cu motoras la pinul 'K') :



Acum ca tot am desfacut tot pe mine personal nu ma mai ajuta informatia asta cu pinul 7 ca fiind pin vss in conectorul de ABS, insa probabil îi va ajuta pe colegii care vor achizitiona unitatea CC cu motoras direct de la vanzator la fata locului, ei vor putea testa de fata cu vanzatorul daca unitatea cu motoras primeste comenzi de la maneta tragand un fir din conettorul calculatorului de ABS deci nu vor mai fi nevoiti sa cumpere pe incredere ca mine (mie vanzatorul mi-a zis ca e functional, nu am putut testa asa ca a trebuit sa merg pe incredere).

Daca stiam care e firul VSS puteam iesi in proba ca sa vad pe loc daca unitatea cu motoras e functionala (in cazul in care toate componentele necesare pentru Cruise Control au fost demontate de pe aceiasi masina).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cateva poze cu tabla exterioara (in care se fixeaza initial unitatea cu motoras) aceasta se prinde cu doua sau trei saibe pe suruburile existente in lonjeronul de pe partea soferului (aceste suruburi sunt existente pe toate caroseriile de Vectra B) :



In poza a 5-a se vede (desi e cam neclara) ca tabla de fixare este destul de aproape de burduful articulatiei stanga a casetei de directie, va trebui verificat dupa montarea finala daca nu atinge de burduf in vreuna din pozitiile cand roata vireaza lateral.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 3:53 pm
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Deci a fost cum am banuit pana la urma,pin 7,comun cu restul, si cea mai apropiata mufa ISO a cass-ului.Ei,asta este,te-ai descurcat!De aici este floare la ureche.Succes!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Merci de urari, acum sunt cu toate demontate prin masina si ma chinui sa scot afara pinul vss din mufa ISO. De la el voi trage maine firul de test si asa va ramane ca fiind firul vss necesar pentru mufa unitatii CC cu motoras.

Ai ideie pe ce parte sunt urechiusele care nu permit extragerea pinilor din mufa ISO ? Nu vrea sa iasa, am tot tras de el si nimic...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu am scos pinul.Doar am desfacut o portune din izolatia aia buretata,cat sa am acces la fire,l-am localizat pe "albastru/rosu", ars cu bricheta izolatia si indepartata pe aprox. 1 cm,legat firul imprejurul firului dezizolat,izolat la loc,apoi refacut bandajul buretat.Firul apoi l-am mai prins din loc in loc cu soricei-clips pe traseu.
Off topic
Am urmarit topicul cu intalnirea de la Cumpana.Posibil sa ajungem si noi.Sa vedem insa,ca pe 19 am un examen cam naspa,dar 90% cred ca venim.Chit ca o sa stam la cort.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Hei, pai asta e o veste buna, pentru ca eu unul nu cred ca ajung sa montez unitatea CC pana atunci.

Daca iau la mine un prelungitor de 20m, un pistol de lipit, varnis termocontractibil si niste fire, ma ajuti sa tragem firele din habitaclu pana in compartimentul motor ?

On-topic : eu am scos afara papucul dupa aproximativ o ora in care la un moment dat s-a rupt firul si a trebuit sa maltratez papucul original ca sa-l scot ca nu iesea nicicum. L-am scos cu un patent-crocodil. As vrea sa pun un papuc acolo ca sa pastrez functionalitatea initiala, cea cu volumul casetofonului legat de viteza de deplasare.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 9:00 pm, modificat de 2 ori in total
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ha,ha ha,...pai eu am tot timpul in portbagaj prelungitor,trusa electrice,tester,diagnoza,etc,gentuta speciala Smile Bineanteles,nici nu se discuta!

Banuiesc,nu o sa stai tu cu mufa ISO pana atunci...Ca aveam o mufa ISO pe care puteam sa o aduc,sa o maltratezi pana scoti un papuc intreg! Smile
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
imi pare rau ca nu am vazut discutia mai devreme.
confirm 100% ca cel mai accesibil fir cu semnal de la vss se afla in mufa unitatii audio.culoare albastru cu dunga rosie.localizare:mufa de alimentare in diagonala cu firul de masa(maro in cazul opel). ca idee la toate marcile care se gaseste in acelasi loc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vesti proaste deocamdata, am iesit in teste si nimik unitatea de CC nu ia nicio comanda.

@marian_sro, te rog tare mult daca se poate sa ma ajuti si pe mine cu o informatie : la a ta (cea cu CC pe cablu) ai switch frâna cu 2 sau cu 4 picioare ?

Cand am cumparat kit-ul switch-ul de frana avea 2 picioare, eu am citit pe undeva ca trebuia sa fie unul cu 4 picioare asa ca am luat unul de pe alta dezmembrata deja, cred ca era diesel (?) si are contactul albastru :



Daca ai cu 2 picioare, se poate o poza ? In schema asta de montare reiese ca este intradevar cu 2 picioare :



Daca e cu 4 picioare, unde naiba se duce firul negru cu rosu ?!?!


  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Aia cu 4 pini este pentru masini cu cutie automata.Tu nu ai nevoie sa schimbi,doar te legi de firul care pleaca spre lumini(ala care la tester nu-ti da plus decat daca apesi pedala franei).
Conditie in functionarea sistemului este si switch-ul ambreiaj,care este invers,permanent inchis.Primeste un plus,si-l intoarce catre modul.Daca nu este montat,nu-ti activeaza sistemul.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intr-un final, dupa mai multe incercari in care mi-a pus nervii la incercare am reusit sa leg corect unitatea cu motoras, nu se initializeaza corect pana nu legi 8 fire in mufa, mai exact firele A, B, C D, E, F, G, K din poza de mai jos :



Eu greseam pentru ca nu legam si firul galben-negru din mufa 'G' la firul galben-negru din switch-ul de frana, cel care pleaca spre lumini.
Dar m-a ajutat mult postul asta de pe VxON : http://www.vauxhallownersne...nal.178135/page-2 , mai exact partea de testare a firelor din mufa unitatii de CC, citez :

"If you are sure you have a speed signal, then you need to check the other wires with a test lamp.
Disconnect the cruise motor, turn the ignition on and connect a lamp (say 5W) between :
- E & F , lamp should light
- G & F , lamp should light
- D & E , lamp should light
- A & E , lamp should light
- B & E , lamp should light when 'I' button is pressed

My notes on fitting an Omega system to a Cavalier.
Letters are the letters on the Omega cruise motor :

A - black/red, stalk, 'OFF' switch, grey
B - black/yellow, stalk, 'I' switch, green
C - black/brown, stalk, 'R' switch, blue (red switch wire to ignition)
D - black/blue, clutch switch (other clutch switch wire to ignition)
E - brown, earth
F - black, ignition, must connect to the black wire at the brake pedal switch
G - black/yellow, brake lights, must connect to the black/yellow wire on the brake light switch
H - not connected
J - not connected
K - blue/red, km/h on dash connector"

Am luat un multimetru, am verificat daca am tensiune pe firele respective, conditia 'G & F lamp should light' nu era satisfacuta asa ca l-am legat unde trebuia, am iesit la drum si de la 25km/h se pot folosi butoanele de control de la maneta.

Astea fiind zise etapa de testare s-a incheiat, urmeaza sa montez fizic unitatea cu motoras in compartimentul motor si sa dau gaura sa pot fixa camasa exterioara a celui de-al doilea cablu tot in urechea in care este prinsa camasa cablului de acceleratie original de pe pompa de injectie.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hmm,firul de care vorbeam mai sus... "care pleaca spre lumini"... Laughing Bine ca i-ai dat de cap! Acum o sa-ti fie mai usor,nici nu o sa mai ai nevoie de schema,o s-o montezi "cu ochii inchisi",la cat de mult ai ... descusut-o! Laughing Brava la tine!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
felicitari. la mine ambele masini sunt automate.switch-ul de frana face si altceva.
experienta ta va fi folositoare pt multi altii.felicitari din nou.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc colegilor pentru ajutorul acordat dar si pentru incurajarile primite.

La un moment dat eram pe punctul sa cedez, ma tot gandeam ca unitatea de Cruise Control avand carcasa exterioara putin crapata o fi intrat ceva apa/condens si poate era ceva defect in partea electrica. Imi tot venea prin cap ideia sa o desfac si sa-i alimentez motorasul intern pe direct, ca sa vad daca e ars sau nu. Dar pe de alta parte imi reaminteam atitudinea colegului @upgrader (caci de la el am cumparat tot kit-ul) care era foarte calm si serios cand mi-a spus ca el a testat unitatea de CC pe masina inainte sa o dezmembreze si ca la el a mers. Gandul asta imi linistea mintea/nervii si-mi dadea un imbold sa mai incerc inca odata.

Am vazut ieri in teste ca motorasul e puternic, este unul pas cu pas si am ramas chiar impresionant sa-l simt la mana cum lucreaza, are forta suficienta sa traga de orice clapeta de acceleratie. Si actioneaza foarte repede cand franezi sau accelerezi.

O sa fac si un tutorial-ceva cand o sa-l montez la mine pe motor, azi o sa incerc sa demontez de pe corpul pompei de injectie contrapiesa in care se sprijina camasa cablului de acceleratie si va trebui sa intru imediat sub ea cu camasa unitatii CC cu motoras. Sper sa fiu norocos si sa se potriveasca acolo inclusiv ca si lungime camasa-prindere clapeta de acceleratie.

O sa fac si cateva poze.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am reusit ieri montarea fizica a unitatii CC pe masina, am demontat initial urechea in care se opreste camasa cablului de acceleratie (are 2 suruburi, unul cu cap hexagonal si unul cu cap imbus la care din pacate nu ajungi fara sa scoti protectia de pe reglajul de turatie maxima al pompei de injectie ) :



Personal nu am demontat nimic de pe masina (rezervor ulei pompa servo-directie, filtru motorina, admisie), deci a fost al naibii de greu sa scot surubul cu imbus, dar dupa ce l-am scos mi-am spus ca daca am reusit sa fac asta... atunci cu siguranta 'Dumnezeu ma iubeste'. Cu o bormasina am dat mai multe gauri si cu o pila am largit gaura pe dimensiunile camasii de la unitatea de CC, apoi mi s-a taiat elanul cand am vazut ca nu pot scoate ce a ramas din agrafa de siguranta montata in capul sferic al cablului de acceleratie. Am tot fortat de aceasta pana l-am scos intr-un final cu chiu cu vai, insa s-a deformat un pic :



Un alt aspect demoralizant a fost montarea unitatii de CC in suruburile existente pe lonjeronul masinii de pe partea soferului. Nu am demontat centrala de ABS si la mine in zona sunt o gramada de conducte avand A/C pe masina. Deci nu poti sa bagi unitatea de CC montata pe tabla exterioara de prindere a acesteia in jos pana pe lonjeron ca nu e loc, eu am bagat tabla pe sus si unitatea de CC ulterior pe langa planetara stanga pe undeva lateral-jos, apoi mi-a luat o ora numai sa prind cu suruburi unitatea de CC pe tabla de prindere si apoi tot ansamblul pe lonjeron in 3 suruburi zincate cu saiba proprie. Fixarea pe lonjeron se face orbeste, nu vezi nimic, doar pe pipaite, nu ai ce cauta fara scule ca nu se poate fara tubulare si prelungitoarele de rigoare.

O ultima piedica a fost sa bag un ac de siguranta pe post de agrafa in capul sferic pentru ca acesta sa nu-mi sara afara de pe clapeta de acceleratie atunci cand actionez pedala de acceleratie din habitaclu, asta dupa ce am montat dedesupt inelul de prindere al cablului unitatii de CC.

E munca, munca si iar munca, partea de montare a unitatii de CC am facut-o pe parcursul a 2 zile, 5-6 ore bune pe zi.

Urmeaza ultima etapa, cablarea firelor necesare (8buc) ca sa alimentez cu curent unitatea de CC, switch ambreiaj, switch frana si firele de la maneta.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Brava la tine!Esti de apreciat!Oricum,cu cat este mai grea rezolvarea ,cu atat satisfactia implinirii este mai mare!Este acum ca si rezolvata!Inca o data,de apreciat!Succes pe mai departe!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi m-am dus la masina cu cele 8 fire, pistol de lipit, varnish termocontractibil, etc... dar nu am gasit niciun loc pe unde sa pot trage firele din habitaclu in compartimentul motor. Prin manunchiul principal (cel gros, care trece pe langa coloana de directie) nu am nicio sansa sa trag fire ca e plin iar prin cel care vine pe langa semiaripa stanga ar parea ca s-ar mai putea trage fire, dar nu stiu cum sa-l scot. Am mai vazut in partea de jos o teava de plastic negru ce pare goala, pozitionata jos in compartimentul motor undeva pe la mijlocul masinii (ce sa fie, evacuare condens A/C ?) dar care nu pare a fi dop din plastic/cauciuc pe care sa-l scoti si sa tragi fire pe acolo.

Pe Internet am gasit mai multe idei pe unde ar trebui sa trag firele, de exemplu :
- pe langa cablul Bowden de deschidere al capotei
- pe la garniturile de cauciuc de deasupra pedalelor
- in jurul conductelor interne de încãlzire habitaclu
- pe langa parghiile de ghidaj intre cutie si maneta schimbatorului de viteze

Rog pe cineva care la Vectra B a mai tras fire aditionale din habitaclu pana in compartimentul motor 'sa ma lumineze' si pe mine unde este o gaura suplimentara lasata de fabricant (daca exista una) pe unde pot veni cu 8 fire subtiri pana in compartimentul motor, pentru unitatea de Cruise Control ? Daca nu exista o astfel de gaura cu dop, care din cele 4 optiuni de mai sus e cea mai la indemâna ?

Culmea ar fi acum sa apelez la un electrician ca sa-mi traga firele, asta dupa ce m-am documentat si am testat tot ce tine de Cruise Control zile intregi pâna am ajuns in pasul asta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am decis sa dau o gaura cu o masina de gaurit cu acumulator, direct prin camasa manusii conice de cauciuc in care stau firele principale.
Apoi am tot largit-o cu burghie cât mai mari pâna am putut sa trag 7 fire (al 8-lea fir, cel de masa m-am hotarat sa-l iau direct de pe baterie).

De la ora 15.00' si pâna la ora 22.00', m-a prins noaptea si tot nu am terminat... inca mi-a mai ramas sa pun un papuc pe minusul de la baterie si acesta nu l-am avut cumparat asa ca o sa-l iau maine. Multa-multa chinuiala, migaleala, fiecare fir lipit cu pistolul de lipit si izolat cu varnish, camasa exterioara din plastic pentru firele de la unitatea CC, apoi trase firele in bord prin canalul de cablu de sub volan, etc, etc.

E o pozitie absolut nenonocita sa tragi si sa lipesti firele sub bord, nu ai loc de pedale, de coloana de directie, nu vezi mai nimic, esti cu capul in jos si transpiri la greu apoi te ia ameteala, etc, etc . Sincer va spun ca asa de rau ma dor mainile si degetele ca mi-e greu si sa scriu de la tastatura. Pâna maine insa sper sa-mi revin complet si sa finalizez lucrarea.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
iar am vazut tarziu.ai loc pe unde sa tragi firele in interior.scoti plasticul de la stergatoare si in coltul din stanga al masinii ai un dop de cauciuc rotund cu diametru de vreo 3 cm.il scoti pe ala si mai e unu in interior in zona manerului de deschis capota(trebuie demontat triunghiul de plastic).e cam lung traseul dar era mai usor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR