Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • gabi_eu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Signum 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2012

  • Mesaj Privat
sal tocmai am devenit posesorul unui autovehicul marca opel signum si am o intrebare pt voi: masina mea a
inceput sa faca regenerarea nu mi-am dat seama ce este cu fumul acela alb si consumu ridicat(pana nu am citit pe forum ) nu am putut sa mai merg cu ea pt ca am ajuns la munca si am oprito nu terminase ciclu are ceva? cat ar trebui sa tina un ciclu normal si cum ar trebui sa fac cand nu am posibilitatea sa merg cu ea ?
Skip ads

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu s-a intamplat nimic daca ai oprit motorul in timpul regenerarii. Urmatoarea regenerare va incepe mai repede. Sa fii atent sa nu opresti motorul in timpul regenerarii de 2-3 ori...atunci incep sa apara problemele ( se infunda filtrul ) Alta solutie nu exista: nu opresti motorul pana cand DPF este in regenerare Wink
  • gabi_eu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Signum 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am inteles si cam cat trebe sa tina o regenerare normala ? daca as baga
niste motorina cu aditivi ar ajuta filtru ca mie sa nu fi oprito si fratele meu
nu as vrea sa am probleme
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
In mod normal regenerarea dureaza cca. 12 minute. Nu e nevoie de aditivi, eu alimentez cu motorina de la petrom si nu am probleme cu regenerarea. Daca eventual vei observa in bord ca martorul de la bujii palpaie iesi putin din oras si nu opri motorul pana cand se stinge martorul: atunci s-a incheiat regenerarea Wink
Skip ads

  • gabi_eu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Signum 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ok asa am sa fac sper sa nu se fi infundat ms pt sfaturi . o sa revin cu o
postare dupa ce rezolv sal
  • David_Andrei

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare colegi.La masinuta din semnatura,mers numai prinbucuresti,regenerarea se face in intervalele 380-450 Km.Ultimele regenerari (ultimele 3)au fost facute pe loc,deoarece ajunsesem la destinatie.Teoretic,regenerarea se face si la ralanti dar practic,e mai bine sa fie motorul in sarcina-mers(asta pentru o racire mai eficienta pe timp de vara).Iarna nu se pune problema racirii mai eficiente,va puteti imagina de ce.Vis-a-vis de filtru,el incepe regenerarea la saturatia de 85-90%.(va citez din ceea ce mi-a spus Costel,mecanicul de la radacini-acesta fiind,din cate am inteles,cel mai bun pe tara la diagnoza tech 2.)Cand incepe procesul de regenerare,nu se aprinde spirala in bord,doar creste consumul de combustibil.Spirala se aprinde numai daca DPF-ul este infundat mai mult de 110%.In cazul respectiv,daca s-a oprit motorul in timpul regenerarii,softul masinii comanda automat o noua regenerare.Eu personal,am avut o singura data aceasta problema(cea cu spirala)cand a functionat motorul la ralanti aproximativ 8 H si era in perioada de regenerare.Dupa ceva mers sportiv prin oras,s-a reluat procesul de regenerare si a disparut martorul ''spirala''(sau bujii,cum mai este denumit).Asta primavara,am observat ca in loc de 380-450 Km,regenerarea se facea mult mai des,la aproximativ 150-280 Km,fara sa mi se aprinda vreun martor in bord.Ingrijorat fiind,l-am sunat Costel(nu vreau sa ii fac reclama,a nu se intelege gresit,ci doar relatez ceaa ce mi s-a intamplat)si mi-a spus ca este posibil sa am DPF-ul infundat peste limita.Am mers la el si mi-a facut regenerare fortata,filtrul fiind infundat 156%.Ceea ce am vazut la aceasta operatuine si m-a minunat,a fost ca ,dupa ce tech2 i-a dat comanda sa faca regenerarea,s-a dus in 3500 Rpm si un consum de 6.8/7.2.Va spun colegi ca,de atunci ,de fiecare data cand ajung la destinatie si incepe regenerarea,fac acelasi lucru stand pe loc(acesta a fost defapt sfatul lui)Turata la 3200-3500 si stau cuminte pana termina.
@mylanezu este normal sa se incinga in spate la portbagaj pe partea soferului ,sa scuata fum ,sa se auda ca un tractor,sa trosneasca toba ,cand se face regenerarea.Stai linistit.Cu regenerarile dese la tine,ar fi bine sa verifici cat de infundat este filtrul si sa ii faci o diagnoza la acel senzor sa nu fie cumva defect.
@gabi_eu dupa cum a spus si Edwin,nici eu nu folosesc aditivi la alimentare sau pentru motor.NU ajuta cu nimic daca bagi aditivi,regenerarea o porneste calculatorul in functie de gradul de saturatie al DPF-ului,indiferent ca ai bagat tu motorina x sau y.
Ca o paranteza mica(sper sa nu se considere reclama,daca da rog pe colegul Edwin sa cenzureze-multumesc)eu cand am luat masina am pus un flacon de Dura-Lube pentru combustibil ,aceasta operatiune repetand-o dupa 15.000 Km.Si nu a contat,regenerarea si-o face ,dupa cum am spus mai sus si,dupa cum au enuntat colegii in celelalte posturi,cand DPF-ul este infundat datorita proceselor de regenerare intrerupte sau a motorinei proaste.
Drumuri cat mai line colegi.
  • gabi_eu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Signum 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ms pt sfat tocmai am facut aproape 50 de km si nu a inceput probabil nu si-a facut inca km aia necesari ... si as reinceapa ciclu. daca cumva incepe sa as faca tot mai frecvent regenerare este o problema nu ?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil cand ai oprit motorul regenerarea era deja spre sfarsit si gradul de satutratie a scazut mult. Sigur o sa mergi cateva sute de km inainte de o noua regenerare Wink
Skip ads

  • gabi_eu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Signum 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2012

  • Mesaj Privat
ok ms sper sa fie asa ... respect
  • mylanezu

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2009

  • Mesaj Privat
revin...am avut ieri o mica problema cu bateria si am schimbat-o (am ramas fara curent ,nu mai mergea nici centralul) dupa care am ramas cu o gramada de erori printre care si ceva legat de EGR (a ramas aprins acel martor ca un robinet, aprins) dar astazi s-a stins dupa ce am facut cativa km...problema ii ca am facut astazi doar 50 km si filtrul s-a regenerat dinou(50 km de la ultima regenerare completa) Regenerarea am facut-o acum mergand special in afara orasului si tinuta la 2500 ture(s-a regenerat destul de repede) am facut rost si de laptop si maine voi reveni cu parametrii ce ii voi citi.
  • dorin1977

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu noi informatii legate de experimentul cu filtrul de particule. Dupa ce am aplicat metoda lui Viorel din Cluj (inlocuirea dpf cu o toba simpla pe modelul Z17DTJ) am obserrvat ca saturatia ajunge de la 0% la 80% in aproximativ 200 km de mers in oras drumuri scurte de 3 km. Asta nu ar fi nici o problema, cu OPCOM schimb din soft dpf si saturatia scade la 0%. Problema este ca apare o eroare P2452-61, iar OPCOM zice ca e "cod necunoscut/unknown DTC". Am mai cautat pe net si se pare ca aceasta eroare apare de la un senzor de presiune de la dpf. Mentionez ca eroarea aceasta nu aparea cand aveam filtrul original pe masina. Mi s-a aprins si martorul de service in bord in timp ce rulam cu viteza 3-a la 2500 ture, dar turand pana in 3500 ture martorul din bord s-a stins. Dar eroarea a ramas, se poate sterge cu OPCOM, dar apare din nou. Mi-e frica sa nu se strice ceva la masina daca merg cu eroarea asta mai mult timp. Totodata am observat ca, in ciuda faptului ca exista aceasta eroare stocata, regenerarea tot ar porni. Ma gandesc ca nu este o problema mare aceasta eroare din moment ce masina vrea sa faca regenerarea chiar daca este stocata aceasta eroare. As ruga colegii mai documentati sau trecuti prin asa ceva sa ma ajute cu un sfat. Singura mea grija este sa nu se strice ceva la masina daca merg cu eroare aceasta mai mult timp. Multumesc anticipat pentru ajutor.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Este normal sa ai o eroare legata de presiunea diferentiala. Fara filtru nu mai e nici presiune si de aici ai eroare. Nu se strica nimic.

Sa dai inlocuire filtru DPF cu un TECH 2 ai incercat? (am scris mai sus de ce)
Skip ads

  • dorin1977

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am reusit sa fac inlocuire dpf cu tech2, nu am avut timp. Dar o sa incerc sa gasesc pe cineva in tm cu tech2 cat de curand. Singura mea grija este sa nu stric ceva la masina. Viorel din Cluj face operatia asta de 2 ani, dar la el nu a aparut aceasta eroare. De asta sunt un pic ingrijorat.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ori toba lui face ceva presiune cat sa nu dea eroare, ori aveti versiuni de soft diferite.
Da acuma ma gandesc tu cum/unde ai conectat furtunasul subtire?
  • mylanezu

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Dorin, iti recomand cu mare incredere sa il contactezi pe CristianTM ca te ajuta 100% in aproape tot ceea ce tine de Tech2.ii din timisoara. Bafta
  • dorin1977

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@Mylanezu
Multumesc de sfat. Deja am luat legatura cu el.

@Nisip
Nu am facut nici o modificare la senzori, am facut o gaura in toba, am sudat o piulita si am infiletat senzorul in toba exact cum era montat in dpf. Nu stiu ce versiune de soft are Viorel, la mine stiu ca e ultima versiune. Dar eroarea care apare (P2452-61) nu impiedica pornirea regenerarii. Regenerarea stiu ca nu porneste daca exista vreo eroare serioasa, dar totusi as vrea sa aflu mai multe despre aceasta eroare.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Astazi masina si-a facut regenerarea dupa 1022km. Am facut doar drumuri scurte..10-15km/pornire. Totul a durat cca. 12 minute. Gradul de saturatie a scazut la 14% Wink
  • andreirs31

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@ EDWIN: Apar pe undeva la masina toate datele astea? De unde stii gradul de saturatie?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Apare pe tester ( Op-Com ). Am prins regenerarea tocmai cand eram aproape de casa si de acea am pus testerul pe masina sa vad informatiile Wink
  • andreirs31

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Aaaam inteles Very Happy . Am crezut ca apare pe undeva prin BC. Mersi.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR