Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • tamtaru

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut dragi opelisti. Am o mare problema cu Vectra C, proprietate personala. In oras merge fara nici o problema, in afara instantaneu imi apare martor cu cheita pe bord si motorul ramane fara vlaga neavand posibilitatea sa il turez mai mult de 3.200 rpm. Prima impresie a fost galeria de admisie. Am mers cu aceasta avarie 500 km fiind nevoit de imprejurari. Consumul in mod eroare motor automat este mai mare. Cu ajutorul unui coleg de forum, CristiGTS (pe aceasta cale tin sa ii multumesc) am reusit sa-i dam un scan cu op-com-ul in momentul cand a intrat in acest mod de avarie. Atasez poza din op-com. Am inteles dupa forum ca sunt doua variante: DPF infundat sau ceva futunase crapate. Poate sa ma ajute cineva sa identific acele furtunase? Prima idee este sa scot DPF-ul si sa il anulez din soft, dar anumiti useri sunt impotriva acestui lucru; ce sfaturi aveti pro / contra pentru aceasta operatiune?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
categoric da-l jos si scapi de o multime de probleme.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Unii spun ca DPF-ul se spala, altii spun "Mai taie din el, da-l dracu`". Very Happy
Bafta.
  • tamtaru

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsurile prompte! Am intrebat acest lucru din doua motive:
1. In niste post-uri mai vechi maiandrei nu recomanda anularea lui, dar nu si argumenteaza de ce.
2. Am citi un post al unui coleg din Austria care spunea ca este o lege care te obliga sa ai DPF, chiar si la masina care nu a fost dotata cu asa ceva din fabrica. Aceasta lege ar urma sa vin si in Romania.

Din punct de vedere tehnic e logic ca e mai bine pentru motor, gazele fiind mai evacuate mai facil , la fel si EGR-ul.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pana la urma tot la vorba mea ajungi. Benzina e mult mai simpla si se intretine mult mai usor.

Pentru problema ta ar trebui sa vezi si valorile reale pe DPF.
Oricum solutii ar fi trei:
1 Alt DPF nou sau dezmembrari
2 Curatare DPF cu solutie de curatat aragaze gen Triumf
3 Anulare DPF din soft si fizic.

Primele doua variante cam pica, deoarece ulterior vei avea din nou probleme cu ea.
Ramane varianta anularii, care e cel mai avantajoasa.

Posibil sa ma insel, dar Maiandrei face si operatiuni de anulare DPF undeva la 200-300 E. Probabil ca dealtfel si toti ce au postat in acest topic, insa preturile difera

Masina este E4 si cu DPF dar si fara. La noxe nu se vede ca ai DPF sau nu, totusi, pentru ca nu se stie ce legi vom mai avea, ar fi de preferat sa ramana carcasa de DPF acolo si sa scoti doar ceramica din el, desi am niste dubii ca se va prinde cineva ca ai sau nu DPF indiferent de situatie fara sa intre prin ecu motor.

In principiu, asa cum am mai discutat, cu tot cu volanta si DPF problematice eu inca mai sunt interesat de masina.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
subscriu la ce a spus Angi.

daca dai jos dor filtru si lasi catalizatorul la locul lui, masina va trece normele de polure cu un soft bine facut.
insa poti renunta si la catalizator la fel de bine ca si la Filtru, aici trebuie lucrat un pic mai mult la soft, totul se rezolva.

argumente contra anulare:
- esti un bun ecologist - adica intrunesti normele de CO2 cu brio
- masina este asa cum a facut-o "mama" ei

argumente pro anulare:
- motorul "respira mai usor"
- operatia se face o singura data cu costuri de 10 ori mai mici decat inlocuirea piesei cand a ajuns la saturare 100%
- poti ramane cu masina in drum (cunosc cazuri reale) atunci cand nu te astepti daca filtrul este infundat.

Ca si operatii pentru anularea filtrului:
1. anulare fizic - recomand scoaterea doar a filtrului din cutie nu inlocuirea cu teava, timp de lucru ~1ora
2. citirea/ modificarea/ scrirea softului modificat, timp de lucru ~ maxim 1 ora (in cazul in care se doreste si anularea catalizatorului).

spor

spor
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
un prieten de al meu a avut aceleasi simtome ca si tine , el are o zafira
cand apasa pe acceleratie , scoate mult fum
a dus masina la un service si ia zis ca turbina e blocata , a dat o jos a curatat o si acum merge mai bine ,dar trebuie sa duca dpf ul la curatat

dpf ul se poate curata

a vorbit la o reprezentanta opel ,a zis sa duca masina la ei , ii curata dpf ul cu solutia respectiva ,curata traseele si ii schimba si softul ca sa faca regenerarea mai repede , la mai putini km
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
DPF-ul nu se infunda de nebun. Mai devreme sau mai tarziu, iese la iveala si cauza.
Mie imi place sa gasesc cauza si sa o elimin.
Insa uneori e mai ieftin sa elimini filtrul de particule decat sa elimini cauza (caz in care sunt pro-dezactivare).
Bineinteles, daca omul cere direct dezactivarea nu-l refuz - unii chiar nu vor sa mai aiba grija regenerarilor DPF-ului si ii cam inteleg.

Si daca tot suntem la capitolul "si eu dezactivez DPF", adaug ca sunt printre putinii (sau singurul?) care dezactiveaza orice DPF de 1.9 CDTI prin mufa de diagnoza OBD, deci nu mai este desfacut calculatorul, nu mai exista riscuri sau suspiciuni legate de interventia fizica in ECU motor.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu esti singurul...Smile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Smile Eram la capitolul "sa ne alintam un pic"
  • tamtaru

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
munteanu a scris:un prieten de al meu a avut aceleasi simtome ca si tine , el are o zafira
cand apasa pe acceleratie , scoate mult fum
a dus masina la un service si ia zis ca turbina e blocata , a dat o jos a curatat o si acum merge mai bine ,dar trebuie sa duca dpf ul la curatat

dpf ul se poate curata

a vorbit la o reprezentanta opel ,a zis sa duca masina la ei , ii curata dpf ul cu solutia respectiva ,curata traseele si ii schimba si softul ca sa faca regenerarea mai repede , la mai putini km


Nu cred ca are legatura cu turbina. Aceste probleme apar doar in cazul in care ies in afara orasului, la mers mediul propice pentru regenerare. Daca merg in oras oricat de mult merge fara nici o problema. Am mai incercat acum ceva vreme o regenerare fortata din pedala, fara succes aparand "cheita" si limitandu-ma cu turatia la 3.200.
Momentan am rezolvat aceasta problema: am achizitionat de curand un OP-COM (de la user-ul DB77AAA; sper sa nu se considere reclama!), si i-am dat aseara o regenerare din soft. A fost efectuata, am mai scanat o data cu succes fara erori. Am purces la o proba de 20-25 km pe centura, mers constant si minune: nu mai am nici o problema! In acest week-end voi mai efectua teste si voi reveni cu noutati.

@maiandrei: sunt de acord cu tine, renuntarea la DPF este ultima varianta, dar in acelasi timp imi dau seama ca o data scos motorul respira mai usor, consumul scade putin. Cauza o intuiesc care ar fi:
1. Am curatat de 2-3 ori in 24.000 km EGR cu un spray de curatare EGR, admisie etc. foarte util de altfel! Tatal meu il foloseste pentru Astra H 1.7 CDTI 101 cp fara DPF. Problema este urmatoarea: se curata EGR si galeria de admisie de calamina, dar aceasta ajunge in motor si dupa.... in DPF!
2. Am un powerbox de la racechip.de care modifica parametri de alimentare. Automat ca si ce iese din motor este modificat!

Ma gandesc ca ar putea fi una din aceste doua cauze sau cumulate! Va voi tine la curent! Deocamdata prefer sa aman renuntarea la DPF. O sa incerc regenerari mai dese.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR