- mumus
- ***
- 627 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mumus
- ***
- 627 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mumus
- ***
- 627 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- bogdanapost
- **
- 91 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Vectra 2003 Z18XE
- Brasov
bogdanapost
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Personal cand am adus masina in tara am i-am facut o revizie generala in care s-au inclus si bujiile. Am cumparat NGK Iridium. Sincer va spun ca am simtit o mare diferenta in comportamentul motorului - consumul a scazut iar reactia acestuia la acceleratie s-a marit. In cartea tehnica producatorul spune ca ar trebui sa am un consum mediu de 7,2 iar eu am un consum afisat de BC de 7,0 - consum realizat 40% urban si 60% extraurban, in conditiile in care se spune ca masina consuma cam cu un litru mai mult decat spune producatorul.
As mai adauga ca niciodata nu mi-a crescut mai mult 8,5 (mediu afisat BC) oricat de tare as fi calcat-o.
Respect!
Personal cand am adus masina in tara am i-am facut o revizie generala in care s-au inclus si bujiile. Am cumparat NGK Iridium. Sincer va spun ca am simtit o mare diferenta in comportamentul motorului - consumul a scazut iar reactia acestuia la acceleratie s-a marit. In cartea tehnica producatorul spune ca ar trebui sa am un consum mediu de 7,2 iar eu am un consum afisat de BC de 7,0 - consum realizat 40% urban si 60% extraurban, in conditiile in care se spune ca masina consuma cam cu un litru mai mult decat spune producatorul.
As mai adauga ca niciodata nu mi-a crescut mai mult 8,5 (mediu afisat BC) oricat de tare as fi calcat-o.
Respect!
canti
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 1.4XEP 16V 90CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am 27000Km masina (drumuri scurte. e din 2008) . Si am schimbat bujiile vechi (asa arata bujia veche: : http://imageshack.us/photo/.../716/img135o.jpg/)
Am pus NGK XFR5FIX-11 cu Iridium. Acum parca se accelereaza mai bine, la fel ca atunci cand era noua. Trage in continuu. Inainte parca se tura in gol, nu avea nici o vlaga. Sper sa nu fie doar placebo.
Le-am schimbat ca am aveam la relantiu o mica variatie de turatie pe turometru, dar de asta nu am scapat.
Referitor la noile bujii, nu l-am modificat gap-ul. Le-am comparat cu cele vechi si cu lera si erau la fel. In TIS scrie ca se pun la 0.9 mm la z14xep. Apropo, stiati ca zice in TIS ca se schimba bujiile la 60000 km? Personal, credeam ca la 30000 km.
Si in TIS, asa ca fapt divers scrie ca la anumite motoare turbo (benzina) se schimba la 30000 km si e o steluta acolo la care scrie ca in anumite tari: ROMANIA ALBANIA, MACEDONIA etc se schimba la 15000 din cauza ca benzina nu respecta anumite norme.
Am pus NGK XFR5FIX-11 cu Iridium. Acum parca se accelereaza mai bine, la fel ca atunci cand era noua. Trage in continuu. Inainte parca se tura in gol, nu avea nici o vlaga. Sper sa nu fie doar placebo.
Le-am schimbat ca am aveam la relantiu o mica variatie de turatie pe turometru, dar de asta nu am scapat.
Referitor la noile bujii, nu l-am modificat gap-ul. Le-am comparat cu cele vechi si cu lera si erau la fel. In TIS scrie ca se pun la 0.9 mm la z14xep. Apropo, stiati ca zice in TIS ca se schimba bujiile la 60000 km? Personal, credeam ca la 30000 km.
Si in TIS, asa ca fapt divers scrie ca la anumite motoare turbo (benzina) se schimba la 30000 km si e o steluta acolo la care scrie ca in anumite tari: ROMANIA ALBANIA, MACEDONIA etc se schimba la 15000 din cauza ca benzina nu respecta anumite norme.
- iahimCJ
- **
- 118 mesaje
- din 21 Apr 2009
- Meriva 2009
- Cluj
iahimCJ
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Cluj
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2009
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
cristi16v
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2012
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
Flavius11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2013
- Mesaj Privat
Dar am patit necaz mare de la bujii la un opel de 1,6 benzina un fragment de la bujie a cazut in cap la piston si o rupt o bucatica de supapa cand a fortat a trebuit rectificata chiuloasa si sa reparat ca inainte , dar motorul trage mai bine acuma, ca inainte si sa schimbat doar uleiul si antigelul atat masina m,erge foarte bine acuma dar la 35 de mii sau 40 de mii cred ca ar trebui schimbate sa nu fie nici un risc, a fost destul sa se duca de pe bujie cat varful de la creion si sa distruga supapa 3 merge motorul in 3 pistoane si se aude dupa sunet nu merge rotund si nu are putere, pentru 4 buji si s-a distrus si bobina de inductie din cauza bujiei, cos total 1400 de lei cu manopera, si bobina de inductie cade din cate am auzit dupa un anumit numar de km si trebe schimbata cea veche nu mai da scanteie sau motorul merge in 3, deci la 35 de mii schimbate sa nu fie paguba ca se duce si supapa , si bobina de inductie daca e bai la bujie si se farama in motor in loc de max 100 de lei poti sa ai cheltuioala max 1400- 1500 si sa scapi cu putin noroc sa nu iti mai distruga ceva prin motor sa trebuiasca sa schimbi motorul de tot
nicolae66
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2013
- Mesaj Privat
salutare !
o intrebare ma macina . la turatii intre 1500-2000 masina parca merge in 3 bujii la o acceleratie mai brusca dupa ce trece de 2000 merge ca racheta . acest fenomen se intampla dupa ce apa ajunge la 85 de grade . la rece nu se simte nimic trage ca un armasar .
multumesc anticipat pentru raspuns de la cei ce stiu ce are masina mea
o intrebare ma macina . la turatii intre 1500-2000 masina parca merge in 3 bujii la o acceleratie mai brusca dupa ce trece de 2000 merge ca racheta . acest fenomen se intampla dupa ce apa ajunge la 85 de grade . la rece nu se simte nimic trage ca un armasar .
multumesc anticipat pentru raspuns de la cei ce stiu ce are masina mea
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
Dante66
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2010
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
canti a scris:Apropo, stiati ca zice in TIS ca se schimba bujiile la 60000 km? Personal, credeam ca la 30000 km.
Si in TIS, asa ca fapt divers scrie ca la anumite motoare turbo (benzina) se schimba la 30000 km si e o steluta acolo la care scrie ca in anumite tari: ROMANIA ALBANIA, MACEDONIA etc se schimba la 15000 din cauza ca benzina nu respecta anumite norme.
Si in TIS, asa ca fapt divers scrie ca la anumite motoare turbo (benzina) se schimba la 30000 km si e o steluta acolo la care scrie ca in anumite tari: ROMANIA ALBANIA, MACEDONIA etc se schimba la 15000 din cauza ca benzina nu respecta anumite norme.
Aplicind rationamentul cu injumatatirea intervalului la bujii cu iridiu, ar insemna ca nu tre sa le tin pina la 90000km ci sa le schimb la 45000 , doar pentru ca circul in Romania? Am 64000 si bujii iridiu din fabrica, trage superb, sa-mi fac griji?
Off-topic: unde gasesc TIS Insignia ?
- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat