Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • ph87alm

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2010

  • Mesaj Privat
au fost si modele care nu au avut aceste pre cablari dar foarte putine , eu ma ocup de electric auto si in ceea ce fac eu am vazut multe masini care au acele pre cablari din fabrica
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

Tot cu inchiderea centralizata ma contorsionez si eu... dupa ce (daca) reusesc o sa va povestesc mai multe, acum am o intrebare: ce rol are firul "Trunk release" din modulul de comanda? unde se leaga?
  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am impresia ca e pentru a deschide portbagajul din telecomanda inchiderii centralizate.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@is_33_ion: Nu cred. Mai degraba pentru deblocarea directiei sau pentru alimentarea alarmei.

Am reusit sa montez modulul de inchidere centralizata (Corsa C, 1.2 benzina). Modulul e marca SPACE daca asta e o marca, turcesc. Schema in aceeasi limba, m-am descurcat cumva. Insa firele de actuator inchis/deschis le-am legat numai la usa soferului, mi-a fost frica sa nu ard modulul cu toate patru motorasele. Cum as putea sa stiu daca le pot lega pe toate la modul, sau daca am nevoie de un releu pentru celelalte trei, pe care sa-l leg la firele de comanda de la actuatorul din usa soferului?
Skip ads

  • kng91

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2011

  • Mesaj Privat
aductorul de la sofer are 5 fire, doua pentru el,din usa soferului pleca cate doua fire pentru fiecare aductor nu ai ce sa arzi la el.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da, iar la cele trei fire care ies de la sofer vin legate la un releu de comanda (pentru restul usilor) cu un temporizator pe care nu-l am. Asa ca am cumparat un buton de inchidere de Logan pe care il leg separat pe celelalte usi, ca sa nu-mi ard modulul de comanda cu toate actuatoarele.
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@kng91, se numeste actuator.

@danut32, exista doar comanda pe acele fire, daca ii dai plus pe un fir, ori urca geamul, ori coboara... iar celelalt fir e opusul celuilalt. Daca firul A ridica, atunci firul B coboara.
Fiecare motoras are releul lui si plus permanent pentru a memora traiectoria (capetele) pentru confortul "one touch".
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Inteleg ce spui, insa sunt... foarte incepator in materie de inchideri centralizate, invat pe pielea mea. Ar fi prea frumos sa fie asa cum spui tu, dar o sa verific si asta - mersi deocamdata de informatie.
Nu am treaba cu geamurile, doar cu inchiderea de la usi. La sofer merge cu telecomanda, la restul caut solutii.
Skip ads

  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Scuze, nush ce am avut cu geamurile... la inchidere ma refeream, ma gandeam la pinii de la usa cand e ridicat si coborat, nu la geam Smile)
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce actuatoare am in usi, insa fiecare are doua fire, pe care daca pui +/- merge intr-un sens, daca pui firele invers merge invers. Nu au masa sau plus comune de nici o culoare - deci solutia simpla nu e valabila. Ca de obicei, la mine...
Acum caut in intrerupator de Logan, de la geamuri sau de la usi sa vad daca se potriveste. Adica daca exista vreunul care imi da polaritate inversa pe aceleasi doua fire - acum iau aparatul de masura si merg la magazin. Pe urma la service. Pe urma... probabil imi fac seppuku...
  • ph87alm

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2010

  • Mesaj Privat
daca ai drum la brasov te pot ajuta eu
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mersi de oferta, nu stiu... as avea nevoie de un releu, pentru pus pe firele de comanda de la actuatorul din usa soferului, ca sa se deschida toate din cheie sau telecomanda. In actuator bag plus sau minus (cum e nevoie), iar actuatorul imi da contact pe cate unul din cele doua fire de iesire; astea ar intra in releu, iar la iesire am nevoie de comanda +/- sau -/+ pe aceleasi doua fire, pentru 3 actuatoare + portbagaj. Cam 800mA cred ca consuma fiecare motoras. Sau s-ar putea cu 2 relee de far?
Am gasit un intrerupator de la Logan pentru geamurile electrice, se poate folosi, am sa-l pun undeva in bord si va comanda manual restul de actuatoare.
Skip ads

  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
va complicati inutil cu acel buton de logan.puteti folosi cu succes o inchidere centralizata aftermarket,nu-i scumpa.montata corect va tine pana duceti masina la remat.butonul de logan este redundant,inchiderea va actiona cand actionati actuatorul de la driver.Trunk Release este deblocare (nu deschidere) portbagaj.obligatoriu prin releu,suporta max 200ma,suficient pt releu,insuficient pt actuator.
acuma am vazut ce dilema aveti.in modulul respectiv sunt doua relee cu doua perechi de contacte,una normal inchis,una normal deschis.permanent se aplica masa pe ambele fire cand nu este actionat actuatorul cu 5 fire.in momentul actionarii releul desface contactul normal inchis si face legatura pe contactul normal deschis,aplicand plus la actuator.pe celalat fir aveti deja masa de la releu care nu este actionat.in acest moment motorassul va actiona in sensul dorit.problema dvs se reduce la acomanda pe rand un releu sau altul.daca luati cum va spuneam o inchidere cu 4 actuatoare contine acest modul si veti remarca faptul ca atingand pe rand la masa firul alb sau cel maro motorasele se vor misca in sensul dorit.modulul mai are si functia de a limita impulsul la 0,4 secunde,timpul necesar efectuarii cursei maxime.altfel motorasele din actuatoare se ard foarte repede,fiind in mediu inchis nu pot disipa caldura.
succes!
ps:pozitionarea lor este foarte delicata,cereti sfatul cuiva cu oarece experienta.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@electronistul21: inteleg cum spui ca se leaga firele de comanda de la actuatorul din usa soferului, dar momentan nu am releul de comanda asa ca am pus un buton de Logan pentru usile spate. Cam incomod, dar macar functioneaza.
Modulul de comanda aftermarket cred ca a fost conceput pentru un singur actuator, sau pentru un releu - pe care ziceam ca nu il am, fiindca daca pun toate actuatoarele pe el le duce la 4-5 inchideri/deschideri, dar firele de la mufa modulului si pana la bifurcatia spre actuatoare se incalzesc periculos, asa ca am pus numai actuatoarele de la usile fata pe el. Merge de vreo saptamana, dar am o neclaritate cu temporizarea: modulul are un switch in spate, l-am pus pe durata de temporizare cea mai mica (0.6 secunde daca tin minte bine) dar parca decupleaza cam greu, tine actuatoarele in sarcina vreo doua secunde. O fi normal, n-o fi? nu stiu. Modulul de comanda e marca SPACE, turcesc.
Am intrebat pe la magazine de releu de comanda, n-au auzit baietii de asa ceva. Cica modulul are el releul lui si duce tot, etc. etc. Inca n-am gasit un electronist, asa ca m-am descurcat cum am putut. Sa caut relee la dezmembrari? Sau pe unde as putea gasi? Pe Net am cautat, pauza.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Turcesc,chinezesc,cam toate modulele after de pe piata,lucreaza pe acelasi principiu.Si cam toate arata la fel...Actuatorul cu 5 fire este cel de comanda,in unele kit-uri dau unul singur,pentru usa sofer,in altele dau doua,pentru ambele usi fata.Kit-urile se invart la pret in jurul a 60 ron,sunt destul de accesibile.Actuatorul cu 5 fire despre care vorbeam mai inainte,are 2 fire de alimentare polarizata direct sau inversat functie de comanda data.Celelalte 3 fire sunt efectiv pentru a transmite centralei comanda,mai exact in interiorul actuatorului la capatul celor 3 fire,este un microswitch care in functie de pozitia actuatorului inchid circuitul 1-2 sau 2-3,comandand centralei(modulului) functia de inchidere/deschidere spre a o transmite celorlalti actuatori,2 sau 3,functie de numarul de slave din kit.Mai exact,cand rotesti cheia in butucul portierei,ridici/cobori mecanic actuatorul master,implicit inchizi circuitul prin microswitch-ul intern,centrala primeste comanda si alimenteaza restul actuatorilor cu polaritatea specifica comenzii primite,respectiv inchis/deschis.Ceilalti actuatori,slave,cu fire unul verde,celalalt albastru,sunt legati in paralel,inclusiv cel de la trunk release,care deblocheaza inchiderea portbagajului,si sunt comandati de centrala(modul inchidere),care are incorporate releele de alimentare,nefiind necesare relee aditionale.Releele interne nu fac altceva decat sa-ti alimenteze motorasele actuatorilor,deci daca firele tale se incalzesc excesiv,asta se datoreaza suprasolicitarii lor(ai specificat ca ai repetat de 4-5 ori..)Si la cele din fabrica exista o protectie in acest sens,tocmai pentru a evita suprasolicitarea,daca comanzi in mod repetat si insistent inchiderea,se "blocheaza" centrala pentru cateva minute... Deobicei aceste kit-uri vin in completarea sistemelor de alarma.Alarmele au comenzi de doua tipuri pentru centralizare.Unele se leaga la comanda celor 3 fire din 5 mai sus amintite ,de pe actuatorul usa sofer,(master)altele direct pe firele alimentare(verde si albastru) al actuatorului (master).Abea atunci ai completata functia de inchidere centralizata "by remote".Tot alarmele respective mai au functii ca trunk release,care prin comanda separata celei de blocare/deblocare inchidere portiere,actioneaza actuatorul bortbagajului la deschidere(sau doar deblocare,dupa preferinta).Am montat astfel de kit-uri la diferite masini,incepand cu batrana Dacie,Opel Kadett,Vectra A,Ascona,Astra F,Omega A,Fiat Uno,Ford Escort,chiar si la un BMW(au mai fost si din astea ... "chele") si nu au aparut probleme ulterioare.Adevarat lucrul ca te tin pana cade tabla de pe masina.Singura problema ar fi trecerea firelor dintre caroserie si portiere.Firele se trec prin mansonul dintre stalp si usa, pentru difuzoare,dar mai sunt si echipari ...fara difuzoare in portierele spate...Montajul unui astfel de kit(fara alarma) dureaza cam trei-patru ore(demontat fete,pozitionat actuatorul,conectarea parghiei actuatorului cu parghia sigurantei blocare/deblocare inchidere portiera,pozarea firelor,trecera lor in habitaclu,trecerea spre usa pasager,pozarea prin praguri catre portierele spate , montarea centralei si conectarea ei la actuatori,sursa de alimentare,verificare functionare ,apoi montare fete usi).Kit-urile vin pre-mufate,nu se taie nimic,cablurile sunt destul de lungi.
Cam asta este povestea kit-ului after.Este de preferat montarii celui original,unde oricum ai de trasat instalatia electrica prin usi,trebuiesc achizitionate centralele(care sunt cam la minim acelasi pret ),apoi actuatorii cu mecanismul de inchidere...Pretul pe total,cel putin dublu,daca nu ,triplu...Ori,actuatorii originali,au o mecanica interna mai complexa,dar tot SH raman,vechi si ..fara nici o garantie.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@micky001: incep sa inteleg cum functioneaza de fapt instalatia asta, mersi. Insa tot mi-e frica sa leg toate actuatoarele pe modul, e SH si turcesc. Ma mai gandesc eu...
As mai avea câteva intrebari, dar mai bine revin cu niste poze - doar pe povesti e mai dificil.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
baga fara frica alimentarea in paralel a celor 4 actuatori (fire :verde si albastru) si ai sa vezi ca-i "lucreaza" pe toti.Eventual,pentru o protectie suplimentara,daca tot insisti,la iesirea din centrala a respectivelor fire,intre ea si actuatori,pune fuzibile de 10Ah.Categoric,chiar si la punere in scurt,se vor arde numai fuzibilele,nu si cablajul.(putin probabil insa,pentru ca primele care ar ceda,ar fi infasurarile bobinajului motorase servo...)
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
micky,cedeaza la punere in scurt siguranta modulului.daca te incapatanezi si pui siguranta mai mare se duc releele din interior.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
La pariu ca se arde mai intai siguranta de 10Ah ?( vorba de relee..) Smile Daca insisti ,pot sa-ti fac si o video/demonstratie.Si releele,de-aia sunt relee,pentru a face o conexiune de forta ,printr-o comanda de mica putere.Am intalnit o groaza de cabluri in scurt la improvizatii de pe Dacii.Tot la inchideri centralizate,si toate centralele au functionat fara probleme dupa refacerea cablajului.Am un cumnat care m-a disperat cu cablurile retezate la MaibDacia lui.Modulul ala,chinezesc/turcesc nu are protectia in interior,ci direct pe plusul de alimentare,si are una tot de 10Ah,minim.Si releele de pe halogene sunt protejate cu fuzibila,ori nu ai sa auzi de releu ars ca ti-a pus halogenul la ardere instalatia-n scurt.Pur si simplu arde protectia fuzibila.Nu mai are rost sa vorbim despre rezistenta cablajului functie de diametru/tip,lungime,mono sau multifilar,etc.Si inca o chestie ,care m-a amuzat...Intr-un circuit inchis alimentat si protejat cu o siguranta fuzibila de o anumita valoare,in orice loc ai pune inca o siguranta fuzibila dupa prima,de o rezistenta mai mare ,la punerea in scurt a respectivului circuit,se va arde absolut ...prima.Asa ca povestea cu leleul...,ramane poveste,sau doar subiect de discutie ,asa,ca sa ne treaca vremea.Acum 20 de ani am manufacturizat o inchidere centralizata folosindu-ma de BC107 ca switch de comanda releu,temporizare actionare si.... electro/mecanica de la niste masinute jucarii.Descuiam la cheie,dar faceam senzatie cand vedeau curiosii cum sar inapoi sigurantele la usi.Nu prea se gaseau actuatori pe piata,si ...internetul era" fictiune".Reviste Tehnium si ambitie.Ori a functionat si asa am dat Dacia "straina" Smile prin '94,ori m-am mai intalnit cu respectivul tip care a luat-o ,si nu a reclamat nici un incendiu sau alta problema.Asa ca,daca vrei sa stam la barfa,stam,dar lovim alte subiecte. Smile
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Daca firele instalatiei (hand-made...) nu sunt cositorite ci legate asa, muncitoreste, poate sa-mi manânce mai mult curent pe actuatori?
O sa ma apuc si de cositorit, deocamdata am facut rost de furtune de perfuzie pentru zona usilor, acum caut termocontractabile pentru izolatii.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR