- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
Asa se zice ca trebuie pilit un pic varful mai gros al boltului sa fie rotunjor (sau mai rotunjor). Sa nu fie colturos, ca sa alunece mai usor pe canal.
Dar eu zic ca nu de acolo, de la bolt agata cheia. Numai asa avem noi senzatia.!
Cheia agata de la verturi, care sunt uzati in mijloc de la atata scos si bagat cheie in contact.
Matrerialul chei este mult mai rezistent ca si al vertului, si vertul se roade si ajungi sa nu ti se mai potriveasca iala la cheie si de acea face figura ca agata si tot trebuie sa mist cheia in contact pana se invare. (ca hoti cu o cheie nepotrivita in iala)
Dar eu zic ca nu de acolo, de la bolt agata cheia. Numai asa avem noi senzatia.!
Cheia agata de la verturi, care sunt uzati in mijloc de la atata scos si bagat cheie in contact.
Matrerialul chei este mult mai rezistent ca si al vertului, si vertul se roade si ajungi sa nu ti se mai potriveasca iala la cheie si de acea face figura ca agata si tot trebuie sa mist cheia in contact pana se invare. (ca hoti cu o cheie nepotrivita in iala)
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Agata si in bolt - crede-ma ca sunt patit - si ca sa ma conving - dupa ce am killarit un butuc- am incercat si far nici un vert in miezul butucului.
Boltul agata si face ca prin actiunea lui subversiva sa se invarta greu butucul.
Pentru cei interesati sa titi ca se poate renunta si la verturi. Puteti pastra doar 5 - verturi. De preferinta cele mai bune si neuzate. Regula este sa le montati pe locul lor sa nu le schimbati pozitia. Asta in cazul ca aveti vreunul mai incapatanat care nu vrea sa se "imprieteneasca " cu pila....
Boltul agata si face ca prin actiunea lui subversiva sa se invarta greu butucul.
Pentru cei interesati sa titi ca se poate renunta si la verturi. Puteti pastra doar 5 - verturi. De preferinta cele mai bune si neuzate. Regula este sa le montati pe locul lor sa nu le schimbati pozitia. Asta in cazul ca aveti vreunul mai incapatanat care nu vrea sa se "imprieteneasca " cu pila....
- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
levi88
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
farkas_jozsef a scris:Eu cand am reparat contactul am pilit toate verturile, unele ierau mai inafara si cu un milimetru. Acum merge ca noua
Si eu la fel. Si tot a trebuit sa scot lamela aia din fata. Poate nu am lustruit eu suficient traseul boltului.
O sa-l schimb oricum ca nu am incredere cu atati catei piliti.
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut, am si eu aceeasi problema cu butucul blocat la un Opel Astra G din 2008. Am urmarit cu atentie tutorialul pus de Bampi si m-am uitat la mine sa vad daca e aceeasi buba. Problema e ca la mine nu se vede nici o lamela cazuta (ca in http://postimage.org/image/q3vloelgp/) si nu am nici o sansa sa invart cheia, plus volanul este blocat. Am incercat sa apas butucul dar nu se clinteste (posilbila cauza?). Cand ma uit in fanta cheii nu vad decat niste dinti usor iesiti (banuiesc ca sunt cateii/verturile)
Orice sugestie e binevenita ...
Orice sugestie e binevenita ...
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Bun!
Fii atent!
Orienteaza-te sa gasesti pe undeva niste folie gen polietilena - dintr-un sac de plastic sau folie de solar.
Trebuie sa fie destul de rezistenta.
Taie din aceasta folie un straif de latimea lamelei - o pamblica de dublu lungimii cheii - poate si mai lunga.
Pune-o cu grija peste lamela astfel incat sa fie si pe fata lamelei si pe spatele acesteia si introdu cheia cu acesta folie usor in butuc.
Folia va trebui sa ridice verturile sa poti invari cheia sa o poti scoate din contact - conform metodei din acet topic.
Am incercat personal aceasta solutie si a mers!
Am recomandat-o si altora si mi-au multumit ca i-am scapat de dureri de cap.....
Fii atent!
Orienteaza-te sa gasesti pe undeva niste folie gen polietilena - dintr-un sac de plastic sau folie de solar.
Trebuie sa fie destul de rezistenta.
Taie din aceasta folie un straif de latimea lamelei - o pamblica de dublu lungimii cheii - poate si mai lunga.
Pune-o cu grija peste lamela astfel incat sa fie si pe fata lamelei si pe spatele acesteia si introdu cheia cu acesta folie usor in butuc.
Folia va trebui sa ridice verturile sa poti invari cheia sa o poti scoate din contact - conform metodei din acet topic.
Am incercat personal aceasta solutie si a mers!
Am recomandat-o si altora si mi-au multumit ca i-am scapat de dureri de cap.....
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
E normal sa vezi dintii de la verturi si nu vei putea impinge butucul daca nu e ridicat pintenul. Poate ar fi necesare mici corectii in tutorial:
- in poza la care faci referire, spuneam ca acea lamela e "cazuta" si ca e vinovata de blocare(asa credeam atunci cand am patit-o ). Partial adevarat. Aceea e pozitia ei si are rolul de a bloca miscarea axiala a butucului. In mod normal lamela de retrage in momentul in care incepe miscarea de rotatie a cheii. In cazul in care blocarea cheii se datoreaza uzurii corpului (de la bolt), apasarea butucului te ajuta sa scapi de zona uzata si sa poti roti cheia.
Daca blocarea se datoreaza uzurii verturilor, ridicarea lamelei si apasarea butucului nu te ajuta.
Daca nu vezi lamela inseamna ca cineva a mai umblat la butuc si a scos lamela sau arcul de la ea e rupt sau lipsa si lamela nu mai lucreaza.
Chiar daca nu se vede incearca cu o surubelnita dreapta subtire sa vezi daca dai de lamela.
- in poza la care faci referire, spuneam ca acea lamela e "cazuta" si ca e vinovata de blocare(asa credeam atunci cand am patit-o ). Partial adevarat. Aceea e pozitia ei si are rolul de a bloca miscarea axiala a butucului. In mod normal lamela de retrage in momentul in care incepe miscarea de rotatie a cheii. In cazul in care blocarea cheii se datoreaza uzurii corpului (de la bolt), apasarea butucului te ajuta sa scapi de zona uzata si sa poti roti cheia.
Daca blocarea se datoreaza uzurii verturilor, ridicarea lamelei si apasarea butucului nu te ajuta.
Daca nu vezi lamela inseamna ca cineva a mai umblat la butuc si a scos lamela sau arcul de la ea e rupt sau lipsa si lamela nu mai lucreaza.
Chiar daca nu se vede incearca cu o surubelnita dreapta subtire sa vezi daca dai de lamela.
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am incercat metoda cu folia ... din pacate a fost facuta franjuri. Am incercat sa fac niste poze cat mai bune ale butucului ... sper sa se inteleaga cat de cat.
Poze butuc si folie dupa incercare
Clarificare: butucul la mine merge impins sa zic 1-1.5 mm
Poze butuc si folie dupa incercare
Clarificare: butucul la mine merge impins sa zic 1-1.5 mm
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
kartum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2012
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Da, corect. E aproape de margine. Varful surubelnitei sau al unui cutter nu intra mai mult de 5-8 mm. Cauti lamela si incerci sa o impingi spre axul butucului. Odata facuta miscarea aceasta, impingi cu degetul butucul si tinand apasat introduci cheia apoi rotesti cheia ( in cazul in care nu e problema de uzura la verturi sau vert blocat)