Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,sunt posesorul unui vectra B din 97' 1.6 16v(x16xel),307.000km pe bord si am urmatoarele probleme : prima ar fi ca sunt momente (uneori) cand plec de pe loc si pana prin 2000rpm merge usor si odata izbucneste ca nebuna si merge normal;a doua este si cea mai enervanta ca merg cu masina de exemplu cu 70km/h si daca calc ambreiajul si o las pe liber turometru scade brusc in 500rpm dupa care isi revine;a treia este ca daca merg de exemplu cu o viteza fixa de 40km/h mi se aprinde becul portocalliu si daca o accelerez se stinge singur si daca merg din nou cu 75km/h mi se aprinde iar,deci in concluzie face la orice viteza fixa;am veerificat personal fisele,bujiile,pompa de vapori(cea de sub aripa dreapta),pompa de benzina,filtru de aer este curat,bateria este ok deci ce sa ii mai fac ? As putea sa ma duc la un service sa puna calculatorul pe ea dar sunt in Germania iar la astia nu se prea repara ci doar se schiimba si mi-ar cam fi teama de treaba asta ? este posibil cumva sa fie Egr-ul ? In rest nu am treaba are demaraj bun precizez ca zilele trecute i-am dat maxim cat putea 190km/h dar aceasta problema este cam de doua luni;ulei consuma ca orice opel cam 8-900 grame la mia de kilometri deci chiar numai am ideii ce sa ii mai fac. Rolling Eyes .astept pareri si sfaturi de la oameni care au intalnit una din aceste probleme sau chiar pe toate sa imi spuna si mie solutia.multumesc anticipat ! ! !
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
corp clapeta de acceleratie murdar,sau trage aer fals pe la furtunele de vacuum
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este corpul clapetei de acceleratie murdar deoarece a fost curatat anu asta in iarna(am scos un pumn de mizerie din ea) iar aer fals iar nu cred deoarece ar trebui sa am o acceleratie marita ceea ce eu nu am probleme cu acceleratia marita la relanti ci doar cand debraiez scade turometru brusc in 500rpm si revine la normal si oscileaza uneori f putin intre 800 si 950rpm in relanti,atat.Iar faza cu aprinsul becului portocaliu am zis mai sus se aprinde numai cand merg cu o viteza fixa cam 30 de secunde dupa care se aprinde imediat si cand iar daca iau piciorul de pe acceleratie sau o calc mai adanc se stinge imediat.... de la ce ar putea fi cauza ? astept raspuns,va multumesc !
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cauta pe forum metoda "pseudoagrafa" ptr. citirea erorilor si posteaz-o
pana una alta poti demonta, curata si verifica EGR-ul..
Skip ads

  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
iac, clapeta, egr de curatat , consum de 8-900grame la mia de km este cam mult.In fine apucate de curatat ce am zis .Merge testul agrafa la x16xel
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Girleanu a scris:......ulei consuma ca orice opel cam 8-900 grame la mia de kilometri......

eventual ca orice opel neintretinut....
GM da un consum maxim de 0.6l/1000km, si si ala e mare.
Verifica compresia, eu zic ca se lasa cu reconditionare motor (segmentare and stuff). In plus, din cauza cantitatilor industriale de ulei ars care a ajuns in evacuare, sonda lambda e foarte posibil sa fie praf.
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Am sa imi iau inima in dinti si o sa ma apuc de demontat ptr a verifica clapeta,egr,si iacul ma mai uit si pe la furtune;testul pseudoagrafa l-am incercat de nenumarate ori dar degeaba Confused; Je vreau sa iti zic urmatoarele:am folosit ulei GM 10w40 vreo 30.000 km si e f prost am folosit si castrol si la fel,acuma folosesc MObil 1 si parca este o usoara schimbare dar tot mananca ulei si apropo de opel neintretinut vreau sa iti fac o propunere dami opelu tau aici sa merg cu el o singura luna si mai vorbim dupa.....si sa iti explic de ce ? ptr ca in tara mai rar mergi cu 130km/h si aia cel mult un minut la ce strazi avem in schimb aici daca merg zi de zi pe autostrazi e normal ca viteza de 130km/h si fie o viteza normala...deci ce sa mai incolo si incoace 80%din opeluri(x16xel)baga ulei la greu....la mers in regim de autobanda,acasa nici mie nu prea imi consuma dar aici se schimba povestea,in fine ce sa zic fara suparare sa iti fie si am sa va tin la curent cu rezultatele care le voi obtine in urma curatari pieselor specificate mai sus.Multumesc frumos,o zi placuta ! ! !
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare am revenit cu informatii privind rezultatele in urma demotari Egr-ului,corp clapeta,Iac: tin sa va spun ca tot la fel merge Sad si mai rau ca se aude un sunet metalic cine stie poate Egr-u e pe duca de tot,becul portocaliu la bord tot la fel se aprinde,turatia tot la fel scade si urca in urma debraierai ambreiajului,am incercat asa zisa metoda pseudoagrafa si este o prostie ptr ca nu merge si am tot incercat pana sa facut pedala de frana f tare.Ce ma sfatuiti sa ii mai fac?Pomap de benzina e buna ptr ca am verificat-o daca da benzina in rampa si are presiunea f buna,ce pot sa ii mai fac? Am observat ca dimineata am o pornire mai greoaie iar asa cand e motorul cald o ia sfert;Bujiile tin sa precizez ca sunt bune.Degeaba am curatat cele precizate mai sus ca tot asa face :O:O:O ! O zi buna !
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca ai pedala de acceleratie cu cablu nu mere metoda "pseudoagrafa" ci metoda "agrafa".. scuze.. cauta pe forum..
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
am zis eu de testul agrafa mai sus.....Trebuie neaparat un cod de eroare daca nu ai gasit nimic la curatarea celor mentionate
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am patit si eu ceva asemanator dar s-a rezolvat prin curatarea IAC-ului. Te poti uita pe topicul meu pentru info. Daca IAC-ul e curat si in stare buna inseamna ca primeste semnal eronat. Aici te poate ajuta cineva mai priceput. Cum a fost in cazul meu marian_sro.
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare am revenit sa va informez ca am rezolvat problema cu sunetul metalic care mi se auzea,era de la Egr-ul al vechi dar problemele cu oscilatia turatiei la relanti si aprinderea becului galben la mersul cu viteze fixe tot a ramas;as avea o intrebare,este normal ca temperatura la apa sa imi stea putin peste 80grade? tin sa precizez ca in oras unde traficul este mare creste temparatura pana intra termocupla(92grade) dar asa la drum intins imi sta la 82 de grade?Pompa de apa a fost schimbata odata cu distributia deci este noua,termostatul a fost schimbat anul trecut! Salutare
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Girleanu a scris:....si apropo de opel neintretinut vreau sa iti fac o propunere dami opelu tau aici sa merg cu el o singura luna si mai vorbim dupa.....si sa iti explic de ce ? ptr ca in tara mai rar mergi cu 130km/h si aia cel mult un minut la ce strazi avem in schimb aici daca merg zi de zi pe autostrazi e normal ca viteza de 130km/h si fie o viteza normala...


Nu am inteles ce legatura are consumul de ulei cu autostrada. Vede masina ca sunt verzi indicatoarele si se ataca?
In concediu am facut 3800 km, Germania, autostrada, viteza, etc, masina nu a consumat ulei. In tara circul mult pe Cj-Bv, europeana, drum OK, viteza de croaziera pe la 120 in afara si 80 in localitate. Fac treaba asta de 2 ani, masina nu papa ulei
Primele 2 motive (cel putin la benzinare) pentru care masina papa ulei sunt semeringurile de supape obosite sau segmentii de ungere ancrasati. Pai in momentul in care ai simptome, si nu te ocpui sa le rezolvi, nu se cheama ca masina e neintretinuta?


x16xel e un motor nitel mai sensibil, dar, daca il pui la punct, NU MANANCA ULEI!
Chestia cu temperatura e OK, e normal sa se intample asa, la drum intins radiatorul e foarte bine ventilat, de aia temperatura iti sta cam pe unde incepe sa deschida termostatul....

Becul galben inseamna ca ai eroare, ne-o impartasesti?
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
NU stiu ce eroare are crede-ma ca ti-as zice,dar referitor la oscilatia turometrului la relanti , si scaderea brusca a turometrului in 500rpm cand calc ambreiajul dupa care isi revine imi poti da alte ideii ce sa ii mai fac ? Deja m-am saturat de ea ce sa mai zic de cand am luat-o doar 2 luni a mers bine dupa care a urmat o groaznica investitie de aproximativ 8000ron :O:O:O:O(fragile masini) si o am de un an si jumate cam asa ceva ! Merci frumos,salutare ! ! !
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai, o masina pe benzina, la modul simplist, are nevoie ca sa functioneze de benzina, aer si scanteie, asa erau masinile acum 100 de ani, astea mai noi, mai au nevoie si de o gramada de senzori, calculatoare si alte chestii, toate inventate pentru confortul nostru Smile, dar, lasand lucrurile complicate la o parte, incepe si tu cu lucrurile simple si verifica, starea bujiilor, eventual inlocuieste-le ca nu costa o avere nici chiar in Germania, inlocuieste filtrele de aer si benzina, verifica vizual starea furtunaselor de vacum, inlocuieste-le de asemenea pe cele crapate sau imbatranite, verifica clapeta de acceleratie, merita sa o cureti ca nu e mare inginerie, in general verifica tot ceea ce poti vedea si chiar incearca sa cureti tot ceea ce poti ajunge, citesti pe forum, vezi altii care au motorul tau, daca au simptome asemanatoare si cum au rezolvat,toate astea pot fi facute fara mare cheltuiala doar citind putin pe forum ce si cum se face. Daca in continuare nu observi nici o imbunatatire in mersul masini, mergi la service si faci o diagnoza, eventual ceri o estimare de pret a reparatiilor si ce anume au descoperit ei defect, in functie de cat costa si ce anume e defect, decizi daca, repari singur, vinzi masina sau o faci in service, luand in calcul avantajele si/sau dezavantajele variantelor...eu unul asa as proceda.

P.S 1 : consumul de ulei la masina ta este enorm, fara suparare dar nu tine doar de mersul cu viteza pe autostrada si consumul asta de ulei ar putea fi una dintre cauzele problemelor tale, citeste pe forum si ai sa vezi si de ce
P.S 2 : cu 8000 de RON, cumparai alta masina in Germania
P.S 3 : daca nu poti rezolva singur nimic din ce ti-am scris mai sus, macar incearca sa postezi ce erori sunt prezente pe masina si...spor la schimbat piese la intamplare, unii vor zice ca e una defecta, altii vor avea alta parere si tot asa...
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,mai baieti am si eu o nedumerire:astazi cand am desfacut capota ptr a completa cu solutie de parbriz la o privire mai amanuntita am observat o mufa scoasa care intra doi pini in ea,problema este ca nu am gasit unde vine bagata,eu pe acolo nu am umblat niciodata.Aceasta mufa este situata cum de uiti la motor in dreapta sus langa flansa de la amortizor cu o dunga albastru cu alb,langa mufa aceea cu multi dinti (32 parca) si nu am gasit unde vine conectata.Specific motorul este x16xel 16valve din 1997.
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ma scuzati ca postez din nou dar am facut poze clare :
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
nu vine conectata , daca desfaci grilaju ala care acopera motorasul de stergatoare o sa mai gasesti una si vei intelege pentru ce e mufa.Cert e ca nu trebuie conectata la motorul tau x16xel.
L.E - nu cred ca vei intelege asa ca acolo ai mufa pentru senzorul de capota ,folosit de alarma originala si arata asa https://www.clubopel.com:808...629_knv1nwm6i.jpg
sub grila de la stergatoare, jos sub motorul stergatoarelor o sa gasesti si mufa pentru goarna alarmei, iti mai trebuie modulul de inchidere cu alarma,alte telecomenzi, plafoniera cu senzori si buton avarie cu led si ai alarma OEM functionala
  • Girleanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Merci Frumos Andrei,iti raman dator ! Inca odata merci !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR