Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru unele probleme te pot ajuta eu, depinde ce ai la masina.
Skip ads

  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:1. nu ai tensiune pe senzor 2 pedala acceleratieuia, trebuia sa ai 0,48-0,49 si la tine e 0;
2. timpul de injectie este mare, rezulta un consum marit de benzina.


Care ar fi timpul de injecþie ideal?
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La inceput cat timp era motorul rece aveam ambele tensiuni de 5 volti, cand se incalzea disparea una. Dupa ce am verificat si curatat ce am scris mai sus am observat ca dispare o tensiune de 5 volti chiar si cu motorul rece cateodata. Va multumesc pentru raspuns, dumneavoastra ce ati recomanda sa fac mai departe.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
reparat sau inlocuit ECU motor, dupa ce in prealabil s-a verificat functionarea corecta a pedalei de acceleratie.
timpul de injectie difera, in functie de temperatura apei.La temperatura normala de aproximativ 85-90 grade timpul de injectie trebuie sa fie in jur de 23 ms, la z16xe.
Skip ads

  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc, tare nu am vrut sa ajung la reparat/inlocuit ECU. Am sa probez/inlocuiesc pedala acceleratie si sistemul cu clapeta, daca nici asa nu merge execut misiunea reparat sau inlocuit ECU. Eu sunt din Mangalia si nu am gasit pe cineva sa repare ECU. Am sa iau legatura cu cei de pe forum pentru reparat. Acum nu dispun de finantele necesare. Cat de grav este sa merg in continuare cu aceasta problema? Am o bebiþã de 3 saptamani si toate finantele se duc acolo. Am mare nevoie de masina pentru a ma deplasa prin oras, la doctor, vizite medicale. Va tin la curent cu tot ce am facut. Va multumesc, COSTEL
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu repari ecu o sa ramai cu masina in drum , o sa ii dai la chei de o sa innebunesti electromotorul si nu o sa fi in stare sa mergi mai mult de 10 km pana nu se reproduce iar.

Atentie ce ecu cumperi,sa aibe codul disponibil , tre sa verifici compatibilitatea si e posibil ca ecu ul sa necesite programare., cauta posturile mele ca sa vezi ce fel s a petrecut la.mine.

Cred ca timpul de injectie e mare - frecventa mica reduce consumul si are scopul sa protejeze motorul ( limp mode ) . Eu cand aveam activ limp.mode abia abia o mai miscam din loc din ambreiaj.

Facand un calcul grosolan, 800 rpm -> 13 rotatii pe secunda.

Inpartim 1000 ms la 13 rotatii -> 77 ms pt o rotatie.

Impartim 77 la 4 ( 4 timpi ) rezulta 19.25 ms. Voi aici ati zis 23 pt ca mai depinde si de alti fqctori.
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am onoarea sa va salut. Azi am continuat cu alte verificari: am verificat bateria si spre uimirea mea cred ca ma lasa in iarna asta, avea 13,02 volti iar dupa 3 porniri a ajuns la 12,08, binenteles masina nu a mai pornit. Am pus alta baterie si am continuat verificarile. Am trecut la pedala de acceleratie, am demontato de pe masina si am masurat fiecare pin conform schemei. Iata ce valori am gasit: intre pinii 1-5=1,83 kohm, 2-4=1,056kohm, CU PEDALA LIBERA : pinii 6-5= 1,106, 3-4= 1,086, 1-6= 2,59, 2-3= 1,727, toate masuratorile in kohm, CU PEDALA APASATA : pinii 6-5= 1,613, 3-4= 1,670, 1-6= 2,09, 2-3= 1,162, cu pedala apasata cursiv valorile au crescut/scazut fara intreruperi. Va rog frumos sa-mi spuneti daca valorile sunt bune. Maine voi monta PC in masina si voi face toate testele cu ajutorul OPCOMului atat stationar cat si cu motorul pornit, cand voi face rost si de laptop voi face si din mers. Cu respect, o seara buna tuturor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masuratorile nu spun mare lucru, doar proba de cateva zile cu alta pedala sau alt ECU. Defectul apare cand vrea el nu cand vrei tu.
Din pacate 99% este defect ECU si mai rar pedala. Eu am prins doar una defecta si pe forum doar unul a mai patit asta.
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu dupa ce am schimbat ecu pe langa problema cu pedala am scapat si de alte probleme, cum ar fi p1530 ( aer conditional ) , temp exterioara arata ok acum, de fuel pomp low voltage am scapat partial ( aveam pompa legata pe direct cand puneam contactul si acum e legata normal prin releu comandata de ecu - asta pt ca ecu vechi avea stricat pinul de comanda releu pompa benzina si probabil cine a reparat o i s a parut mai simplu sa traga un fir( macar era gros) decat sa vada ecu ). Am zis partial ca a mai aparut odata eroarea asta p0230 dupa ce am schimbat ecu. Dar macar acum nu mai aud pompa mergand aiurea cand pun contactu.

Concluzia este ca ecu urile la z16xe chiar se strica.

La mine cel mai bine se reproduce problema cu pedala cand era motorul cald si ii dadeam un pic forja. Mi s a intamplat sa ma lase de 2 ori in exact acelasi loc - dupa o urcare, la exact aceeasi distanta de casa si la aproximativ acelaso timp de cand pornisem motorul rece.
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Azi am montat PCul in masina, am tras un prelungitor lung si am inceput testele cu OPCOM ul

DATE CU MOTORUL OPRIT
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

Data ºi ora,22/09/2012. 13:5156

Date atelier>

costel42kos


Modelul ales>,2002,Astra-G,Motor,Z 16 XE

Modul de comandã:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF3522035312
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE

Identificare: 1593

Data de fabricatie: P0201A07

Valori reale:

Tensiune baterie,11.8 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Inactiv
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.90 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.12 V
Poziþie clapetã - calculatã,14 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,0 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),4.83 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),101 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.87 V
Temperaturã lichid rãcire,21 °C
Temperatura aer admisie,3.75 V
Temperatura aer admisie,20 °C
Senzor rezervor,0.41 V
Senzor rezervor,13 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.39 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Inactiv
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),455 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Inactiv
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),451 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Deschis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-2 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Presiune micã
Indicator defecte(MI),Conectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,0 RPM
Turaþie prescrisã,1.387 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,2.7 ms
Timp de injecþie,0 ms
Unghi de aprindere,6.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv

DATE CU MOTORUL PORNIT
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

Data ºi ora,22/09/2012. 16:011

Date atelier>




Modelul ales>,2002,Astra-G,Motor,Z 16 XE

Modul de comandã:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

Numãr ºasiu VIN: W0L0TGF3522035312
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353489 BE
systemSupplierECUSoftwareNumber: DMKP
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE

Identificare: 1593

Data de fabricatie: P0201A07

Valori reale:

Tensiune baterie,14.2 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.45 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.65 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.35 V
Poziþie clapetã - calculatã,8 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,783 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.13 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),31 kPa
Temperaturã lichid rãcire,2.90 V
Temperaturã lichid rãcire,67 °C
Temperatura aer admisie,3.69 V
Temperatura aer admisie,21 °C
Senzor rezervor,3.98 V
Senzor rezervor,11 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,360 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.39 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),69 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),160 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),-1 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Conectat
Turaþie motor,783 RPM
Turaþie prescrisã,787 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,1.9 ms
Timp de injecþie,27 ms
Unghi de aprindere,6.7 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Putere redusã
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv


Am sa continui cu testele si am sa izolez termic ECU. Celelalte teste aici:
http://fisierulmeu.ro/54ZAO...E-TOTALA-rar.html
  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut tuturor,ma bag si eu cu P1122,P1150 de cateva zile.Martorul "masina cu cheita" se aprinde doar dupa ce se incinge putin motorul, cu figurile de rigoare in Limp mode, pedala slaba, etc.insa la o repornire dispare.Nu stiu cat ar mai tine ca drumurile ce le-am facut pana acuma erau f scurte.Urmarind discutiile pe aici am inceput cu o curatare a clapetei de acceleratie,insa nu prea am avut ce curata pt ca era curata(curat EGR si clapeta la fiecare schimb de ulei),urmeaza sa dau cu un spray de contacte pe mufa de intrare si iesire din ECU. ECU defect nici acum nu am aflat ce inseamna pt ca nimeni nu mentioneaza cum il repara si e normal, insa inclin sa cred ca e vorba totusi de celebrele"lipituri reci".Anul trecut am avut o problema asemanatoare,tot asa la temperaturi mari se oprea brusc motorul si nu mai pornea pana nu se racea aproape complet.P0230 https://www.clubopel.com/vie...25&highlight= si am rezolvat-o. Sper sa fie cam aceeasi treaba,poate ma insel.Oricum revin cand o sa-i dau de capat. Idea
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am onoarea sa va salut, am resetat codurile cu opcomul si cu ajutorul bateriei decuplate, dupa aceste activitati la mine se aude un piuit lung nu zgomotul motorasului de la throttle.
Am sa incerc cu tubulatura de admisie aer demontata pana la intrarea in throttle sa vad daca se misca clapeta. Va tin la curent. Cu respect Costel
Skip ads

  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Iata ca am revenit. Azi am verificat exact cum am scris mai sus. Am demontat tubulatura de admisie aer pana la clapeta de acceleratie. Am lasat cuplat firul de la senzorul de aer admis. Am decuplat din circuitul de alimentare acumulatorul masinii, dupa care am decuplat din mufa clapeta de acceleratie. Apoi am masurat din nou valorile dispozitivului clapetei de acceleratie conform schemei din Autodata. Singura valoare neconforma a fost la throttle motor pinii E si F unde valoarea masurata era intre 5 si 7 ohmi, in loc de 2,5 ohmi. Am trecut mai departe cu verificarile, sa conectat clapeta la mufa, acumulatorul. Am pus contactul pe pozitia1, apoi 2 si am iesit repede din masina sa vad ce se intampla. Spre uimirea mea piuitul era la locul lui iar dupa terminarea lui am asteptat mult si bine sa se miste clapeta pentru sincronizare. A dat sa se miste cred ca un milimetru si atat, imediat a aparut in bord imaginea urata a masinutei cu cheita buclucasa. Asta a fost pentru ziua de azi, atat timp am avut. Va rog frumos sa-mi spuneti daca si la voi a fost la fel cand ati avut aceasta problema. Urmeaza sa desfac capacul de la clapeta, al meu este sertizat. Am sa fac si poze cu tot ce voi gasi la demontare. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Costel
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am uitat ceva, am gasit la magazin un silicon VIKY 100B 1600 GRADE CELSIUS NERO. Cine a lucrat cu asa ceva va rog sa-mi spuneti sub ce forma ramane dupa uscare, cauciucat sau ca cimentul si daca este bun la garnituri auto precum si la resigilarea ECU-lui Idea Smile Nu vreau sa-l cumpar degeaba. Va multumesc.Costel
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara. Azi am continuat cu rezolvarea problemei. Azi am demontat si desertizat clapeta de acceleratie. Am ramas uimit ce am gasit. Una dintre conexiunile de alimentare ale motorasului facea contact cand vroia ea. Dupa verificari amanuntite am gasit-o si am refacut lipitura cu aliaj de argint si cositor (conexiunile la motoras sunt lipite la cald electric prin presare) sper sa ma tina, am verificat si a tinut lipitura. Am curatat si senzorii (potentiometrele). Dar spre ghinionul meu tot nu am rezolvat problema. A mai ramas sa schimb pedala cu cineva sa vad daca mai intra in modul de siguranta. Acum merge throttlul, l-am verificat. Daca nici dupa asta nu merge trec la lupta corp la corp cu ECU, Am sa-l trimit la reparat. Am pus si pozele facute azi aici, urmeaza si 4 filmari:
http://imageshack.us/g/1/9797640/
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri, am sa revin. Costel
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
si alte poze
http://imageshack.us/g/1/9797127/
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
aici sunt si filmuletele cu verificarea clapetei





Azi am incercat si modul de executare a unui strap la firele cu tensiunea de 5 volti. Merge perfect, nu mai se aprinde martorul problema. Am legat firul cu tensiunea de 5 volti de cel la care disparea dupa intrarea in modul de siguranta, Nu sunt impacat cu aceste modificari. Daca a facut cineva asa ceva il rog sa-mi spuna daca merge, in timp, si daca influenteaza negativ bunul mers al masinii. Cu respect Costel.
  • z3r00c001

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am un opel astra gtc motor 2.0 benzina si nu se mai accelereaza. pedala de accelereatie slaba, nu se tureaza mai mult de 2500 de ture si sta masina cu cheita aprinsa. am facut testul si imi da erroare ecn 112008, am citit pe forum si zice ca e pedala de acceleratie dar si ECU. daca poate cineva sa ma ajute cu mai multe detalii.

Multumesc!
  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Asa cum am promis,revin cu solutionarea problemei P1122,1120,1550 in cazul meu
Multumiri pe aceasta cale moderatorilor care au postat schemele electrice sau au descris semnificatia erorilor si cauzele posibile
Simptome:
-cat timp motorul si ECU erau reci, functionare normala, fara probleme
-dupa ce se incalzea motorul,martor cheita cu masinuta ramane aprins in bord,pedala slaba, timp de acceleratie aproape dublu fata de normal si foarte lin si lent
-dupa racire completa, iarasi functionare normala
Experiment:
AM deconectat bateria, declupat mufele de pe ECU,scos ECU de pe pozitie si pus pe o bucata de "marsit"(azbest)iar acesta pe capacul de plastic al motorului,dus un fir de la ECU la "masa".Pus la loc mufele,cuplat bateria,pornit motorul,lasat sa mearga la relanti, functionare normala pana in momentul in care a cuplat ventilatorul radiatorului si a suflat aer cald peste ECU, automat s-a aprins martorul in bord fara sa accelerez fara sa fac nimic.Am asteptat sa se raceasca, am pus un paravan in fata ECU si am adus un ventilator de camera care a suflat aer rece tot timpul peste ECU.Am repornit masina, a mers mult timp,fara sa se mai aprinda martorul deloc, am pus mana pe ECU, era rece.
Concluzie:
La cea mai mica incalzire a ECU-lui unele dintre sarmulitele ce fac legatura intre pinii mufelor si placa cu componente, care nu stau foarte bine lipite; banuiesc ca se dilata si nu mai fac contact perfect.Nu sunt foarte sigur daca nu cumva si gelul care le acopera are un coeficient de dilatare termica ridicat,s-ar putea sa ma insel
Remediu
Am desfacut ECU, am mers exact la locul cu pricina, asa cu arata fotografia lui StefanTolos in pagina 4 si am gasit doua lipituri cu problema K20 si inca una din apropiere(sarmulitele se miscau) am incercuit in foto cu verde zona respectiva
sarmulitele cu rosu sunt de la o interventie anterioara de acu 2 ani cu eroarea P0203, la fel erau niste lipituri reci care s-au refacut.Se pare ca este o problema generala la motoarele Z16XE si am mai vazut pe aici si la Z16SE,cativa au incercat sa mute ECU putin mai departe de motor dar nu cred ca asta e solutia,proiectantii stiu ei de ce l-au pus acolo, insa sunt unele probleme totusi,ramane de studiat.
NU RECOMAND a se desface ECU acasa in bucatarie sau cu vecinul sau altcineva,e treaba serioasa,foarte migaloasa, necesita cunostinte de electronica,scule profesionale, apelati cu incredere la un specialist de aici care vi se pare mai aproape de zona voastra.Eu am avut norocul sa am un prieten electronist cu aceste scule si recunosc ca am riscat putin.Nu dati cu piciorul la aproape 1000 de Euro!!!
Cu ingaduinta moderatorului mai pun si fotografia lui (StefanTolos) cu precizarea ca notatiile de pe schema sunt asa: A=M si B=K

daca o sa lamureasca suplimentar pe cineva ceea ce am prezentat si eu, ma bucur!
Oricum am reusit toate cele prezentate si multe altele numai cu ajutorul celor care stiu ce spun si sunt siguri in ceea ce fac pe acest site.
Sper sa devina asa cu spunea cineva"cel mai tare site de profil din EUROPA" si sa fiu mandru ca marca OPEL este la degetul mic al romanilor. Cool
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Corect, poza care ai pus o arata pinii posibil afectati ai pedalei, in general e afectat doar unu si acela ori e masa ori alimentarea. Ceilalti nu apuca sa fie afectati.

Nu vad rostu ca gelul sa aibe coeficient de dilatatie mare.

Eu cred ca se strica mai multi pini la mufa k dar problema cu pedala e mai evidenta decat faptul ca nu a fost cuplat compresorul imediat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR