- mariano
- ***
- 916 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 916
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Trebuie sa stiti ca daca un astfel de teu, cedeaza, se pierde motorina care iese pe retur (normal! 🙄 ) si apoi dupa ce opresti motorul si o lasi mai mult de cateva minute...PA ! Nu mai o poti porni....ATAT! Nu se detelioreaza nimic, nu se strica pompa, nu se caleaza motorul , nu se impusca garnitura de chiulasa, nu iti sare airbagul, nu iti pornese alarma....asta pentru cei inima la gat, cum ca ar cauza prejudici imense motorului prin deteliorarea unui astfel de teu.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Dar intr-o duminica pe la ora 14, schimband furtunasele de retur, am rupt un T. La ora aia nu mai era mai nimic deschis. Mi-am amintit de topicul colegului nostru si am dat o fuga la Brico... Recunosc, eram sceptic in ce priveste rezistenta materialului la motorina, in timp... Nu la grade... Ca nu vine fiarta pe retur. Dar experienta mi-a aratat ca sunt ok.
Aaa, si inca ceva... Ce sm zis, e doar un sfat. Fiecare cu parerea si experientele lui.
Drumuri bune!
milosav
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2008
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,352 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,352
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
milosav
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2008
- Mesaj Privat
milosav
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2008
- Mesaj Privat
milosav
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2008
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 519 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
milosav
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2008
- Mesaj Privat
- motanel_cristi
- **
- 322 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,352 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,352
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 916 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 916
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Deci!
Concluzie:
Gates, furtunul cauciucat pe exterior este bun, dar schimbat la fiecare an. Asta deoarece se coace se strange la caldura si motorina si devine anevoioasa extragerea resturilor daca se rup.
Mie mi-a luat 40 de minute cu "iglita" facuta dintr-o surubelnita, dar cred ca merge si o croseta de deznodat. Binenteles ca m-am ajutat si de o bricheta cu jet concentrat, incalzind putin restul de furtun rupt, astfel incat sa il inmoi.....
Cu ocazia schimbarii furtunaselor de retur, m-am hotarat sa curat si galeria de admisie de aceea clisa namoloasa de care eram absolut sigur ca voi da cand voi desface capacul galeriei.
Ca sa nu imi rup mainile si dandu-mi seama ca nu am ce pierde, pompa fiind deja dezamorsata, m-am hotarat sa scot si conductele de alimentare a injectoarelor, lucrand astfel fara probleme in zona respectiva.

Si daca tot m-am apucat, m-am hotarat sa schimb si garnitura capacului de la culbutori.

si o imagine cu pompa de motorina:

iata ce mijerie am gasit in galerie:



odata facut acest lucru - am curatat, uns, montat la loc.
Piulitele conductelor de la injectoare, le-am lasat nestranse, astfel ca dand la automat din 2 chei sa imi ajunga motorina la injectoare. Ceea ce s-a si intamplat.
Ca si furtun de retur pentru injectoare - nu am gasit decat din acela cu material textil exterior. Teurile - aducandu-mi aminte de ceeea ce am recomandat pe forum ( caci vorba aia, eu le-am descoperit si promovat pe Club Opel !) - si chiar sunt mandru de acest lucru.....caci este o solutie eleganta la un pret extrem de atractiv, am folosit teurile de la Bricostore.
Masina a pornit practic la a treia cheie, merge perfect fara probleme.
Ca si concluzie, acum dupa 6 ani de zile ca proprietar de Opel Vectra B - motor Y 2,0 DTH pot spune cu certitudine ca:
pentru o pornire fara probleme, usoara si iarna si vara, motoarele Y 2,0 DTH au nevoie de:
furtune de retur si teuri schimbate regulat la 1 sau maxim 2 ani
baterie buna
montaj gen pacalici de bujii ( camera de ardere are nevoie de preincalzire si vara - vezi principiul de functionare al motorului Diesel)
o galerie de admisie curata, clapete in stare curata si functionabile
tratament de curatare a sistemului de injectie de la Winn's - la fiecare 35.000 km efectuati
supliment de ulei 2T in motorina pentru lubrifierea acesteia (reduce semnificativ efortul la pornire, unge pompa, injectoarelor si reduce fumul)
nu in ultimul rand, atentie in exploatare ( nu turati peste 2000 rtm pana nu temperatura apei nu ajunge la 80 de grade)
Cam atat.....
in rest - drum bun!
- mariusapostol87
- ***
- 904 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 916 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 916
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 904 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,352 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,352
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 916 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 916
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Cat priveste webasto - este o idee foarte buna, dar este cam scumput....eu m-am gandit la o alta inventie:
se gasesc pe net - aeroterme la 12 volti - eu cel putin am posibilitatea de a-mi trage un fir de la balcon , pana in parcare, pe care sa il las prins de peretele centralei electrice langa care tin masina. In noptile geroase, a-si putea foarte bine sa strecor firul in masina si sa alimentez aeroterma, avand si posibilitatea de temporizare cu ajutorul unei prize dotate cu temporizator. Cel putin pot creea un confort termic al habitaclului.