Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • adrian_cutz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut!

Am urmatoarea problema :

- pierd antigel,nu stiu pe unde (verificat calorifer caldura nu curge pe acolo,dar garniturile acelea sunt cam coapte)
-furtunele dupa mers cu masina sunt intarite chiar foarte intarite
-cand motoru e rece cand accelerez se aude cum circula apa prin conducte ,sunetul e acelasi cu suntetul care il faci cand sufli cu un furtun in butoiul cu varza sau ..parca zici ca stai langa o cascada!

precizez ca aceste probleme le-am observat facand un drum buzau-bucuresti ,cand ajuns in bucuresti mi-a sarit furtunul acela mare din partea stanga de jos a radiatorului,l-am prins cu acelasi colier,m-am intors acasa ,cand am mai facut un drum de bucuresti la fel mi sa intamplat a 2 oara furtunul l-am mai prins cu inca un colier si de atunci nu a mai sarait,dar problema este ca face presiune.!

Ce este de facut ,sa nu mai faca presiune si sa nu mai pierd lichid de racire?

masina are urmatoarele caracteristici:

Opel Astra g 1.6 benzina
cod motor z16se
an 2003
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
adrian_cutz presiunea prea mare in circuitu de racire poate fi de la garnitura de chiulasa ,,,ciupita,,,(inceput de ardere),sau din cauza busonului de la vasu de expansiune(unde pui antigel in motor)
pierderea de antigel poate fi pe la pompa de apa sau intra in cilindri(garnitura chiulasa ciupita)si iese pe esapament
un furtun de apa nu sare decat daca in circuitu de racire se face o presiune peste 3-4 bari,capacu de la vasu de expansiune cred ca descarca la 0,8-1 bari
  • adrian_cutz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2012

  • Mesaj Privat
capacu de la vasu de expansiune am dat comanda astazi si imi vine maine! il voi pune si voi mai face kilometri sa vad ce se va mai intapla si cu capacu acesta..si zici ca pierderea de antigel poate sa fie si pe la pompa de apa? dar e si chestia aceia ca se aude apa ca si cand ai sta langa o cascada,asta oarea sa fie si din cauza ca e presiunea marita?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
posibil,din cauza ,,,,aerului,,,din furtune
Skip ads

  • bodyn

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 1,7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Si la astra h eu am avut probleme cu 3 furtune in aceasta vara ,gaurele cat varful de ac,la presiune mare tasnea si imi pierdea, "paguba" 200 lei toate
  • fanel2006

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Schimband capacul vasului de expansiune, este posibil sa rezolvi problema. Presiunea prea mare forteaza toata instalatia, inclusiv pompa de apa, si apar pierderi pe care nici nu le observi.
Bafta
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Dacã la prima pornire auzi zgomote în habitaclu înseamnã cã ai aer în instalație. Cauza ar putea fi garnitura de chiuloasã dar totuși ar trebui sã identifici cauza pierderi de antigel. Dacã problema e la garnitura de chiuloasã, ar trebui sã scoatã fum alb și sã arunce antigel la bușonul vasului de expansiune.
  • adrian_cutz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2012

  • Mesaj Privat
multumesc pt raspunsuri!

Am schimbat capacul de la vasu de expansiune, am mers doar prin oras si vad ca nu am pierdut pana acum antigel , astept sa fac un drum mai lung sa vad daca mai pierd lichid si sa vad daca se mai umfla furtunele, insa zgomotu "ca de suflat cu un furtun in butoiu cu varza " tot se aude dar daca accelerez 1-2 ori in gol apoi nu se mai aude!
Skip ads

  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu cam acelasi gen de problema dar...
In primavara am schimbat radiatorul si am pus apa in intalatie. De ce am pus apa ? Aveam ceva furtunuri cu probleme. Le-am schimbat. Toata vara am circulat cu apa in sistemul de racire. A venit frigul si am pus antigel. Surpriza ! Antigelul dispare. Unde ? Cat timp am avut apa nu a "disparut" nimic. Dupa ce am pus antigel, pa, dispare. Solutii?
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
solutia este sa schimbi oringurile de la caloriferul din intereior. Pe timpul verii nimeni nu mai da drumul la caldura din cand in cand si ghici ce? se crapa daca nu mai trece antigel pe acolo ca se usuca!
o zi buna
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Spadolini unde este robinetu de calorifer la marca opel,ca masina mea nu are robinet,doar niste voleti care obtureaza caloriferu,apa circula tot timpu prin calorifer
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
nu am vazut pana acum asa ceva la nici o masina cu atat mai putin la opel
daca circula apa prin calorifer tot timpul cand mergi vara ai face pui in masina de la caldura
vezi ca undeva la intrarea in habitaclu pe un furtun de apa este o supapa acctionata vacumatic si aia inchide circuitul sau mai este un model unde are robinet electric la intrarea in calorifer
poate ma insel
respect
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Spadolini nu te supara pe mine dar poate nu ai vazut multe masini,adica instalatia de incalzire/cilmatizare,cam 80%din masini nu mai au robinet de caldura
dar ca sa nu deviem de la problema colegului---h72511--- ,trebuie sa inlocuiasca oringurile(inele de etansare)la calorifer,demonteaza si cu inelele in pungulita,la magazinu de piese auto
  • CV50NIK

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Tigra 1996 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum e la masinile voastre dar la mine la tigra imi curgea antigelul atunci cand dadeam aeroterma pe rece siroaie si a trebuit sa schimb robinetul de caldura, mentionez ca a mea are AC la cele fara AC nu au asa ceva. Va pun si o imagine cu robinetul:
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru solutii. Dar sa le analizam. Daca ar fi defecte "oringurile" garniturile mai pe romaneste asta inseamna ca la pasager ar trbui sa am apa (covoras umed) dar nu e asa. Ce s-a mai schimbat o data cu introducerea antigelului. Cand am schimbat radiatorul am renuntat si la vestitul termoflot. Cat timp am avut apa aceasta era limpede. Dupa ce am introdu antigel e cu cu ulei. De unde il ia atata timp cat in pe joja de ulei nu am spuma ? (Spuma apare atunci cand e apa in ulei)
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am "rezolvat" problema. Am chiuloasa crapata. Sugestii pentru o chiuloasa de Isuzu 1.7 sau un motor ? Multumesc. Am un telefon de contact 0723238047
  • jammin

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
In legatura cu sistemul de racire al motorului, mie anul trecut mi-a cedat un furtun care ducea la caloriferul de la clima, anul asta mi-a cedat furtunul care face legatura intre vas-radiator-pompa apa. Masina mea e din 2004, furtunurile nu au fost inlocuite niciodata! La cat timp trebuiesc inlocuite avand in vedere ca acestea lucreaza mereu sub stres mecanic (presiune) si termic, deci categoric imbatranesc! Ultima data mi-a plesnit acum o saptamana pe o autostrada in Franta, am avut noroc de niste banda adeziva si apa minerala plata daca nu ma usca la tractari!
  • smiley

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu probleme cu furtunele(3 schimbate) si este destul de frustrant avand in vedere ca mi-a pocnit unul intr-un moment mai nepotrivit.Aceste probleme le au in general cei cu modele de dupa 2004 furtunele de apa nemaiavand insertii.

Am rezolvat oarecum problema lasand desfacut busonul la vasul de expansiune astfel nu se mai face presiune deci riscul de a mai sparge vreun furtun scade considerabil.

Problema care am descoperit-o in urma lasarii capacului desfacut a fost cand am urcat Transfagarasanul.Eu ma gandeam ca daca mai fac un popas e bine sa opresc motorul sa se raceasca dar se pare ca dupa ce opream motorul vasul de expansiune se umplea si dadea pe afara curgand bineinteles o cantitate destul de mare de antigel.Asa ca daca o mai lasam putin la relanti si apoi opream motorul totul era ok. Am urmarit si temperatura apei si se mentinea intre 85 90 de grade.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
M-am trezit și eu azi de dimineațã ca vasul de control al lichidului de rãcire era... gol. Am completat cu 2 litri de apã, acum nivelul e ok, însã îmi pierde pe la piesa 3 din imagine.



În plus, cred cã intrã aer pe instalație. Când accelerez, zici cã e un pitic în habitaclu care suflã în butoi... Very Happy Râd eu râd, dar mi-e teamã sã nu fie ceva mai grav (chiuloasã arsã etc.). Am verificat nivelul de ulei, e așa cum trebuie sã fie, fãrã urme de apã.

Caut furtun cod 13 38 753 / GM 93177804, de manoperã nu mai zic... e înghesuialã maximã acolo în zona aia, trebuie sã demontez mai multe furtunuri și poate scap fãrã demontarea termostatului de pe blocul motor.
  • adi39

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,am achizitionat de curand un opel astra h model 2006, am schimbat distributia ,filtre ,dupa care am constatat ca radiatorul era spart ( am inteles ca e o problema a lor datorata trepidatiei intercooler loveste in radiator)acum imi curge antigelul am gasit balta sub masina.as vrea si eu niste sfaturi de la cunoscatori ,ce ar putea fi sau poate-mi recomandati un service corect in Iasi sa-mi rezolv problema, multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR