- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
Ieri am schimbat becurile la bord la o Vectra din '97. Nu aveam cumparate becuri pentru ca nu stiam de care, dar desfacand soclurile (doua la numar) becurile sunt la fel ca dimensiune cu cele din pozitia din far, doar puterea fiind diferita. Neavand becuri de 2W am pus cele de 5W exact cum a pus si Sergiu. Iata rezultatul In saptamanile care urmeaza le-as schimba cu smd albe sau albastre iar daca acestea nu lumineaza suficient si pe toata suprafata cadranelor sa le inlocuiesc cu becuri pozitie de la Philips Blue Vision de 5W
edward23
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,415 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,415
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
edward23
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 980 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
edward23
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
edward23
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,415 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,415
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
edward23
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
viki2000
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu daca te ajuta sau daca macar e acelasi tip de defect, insa iata o intamplare de acum 2-3 ani:
- opelul meu din 98. Uneori, fie vara, fie iarna se intampla ca sa imi apara brusc lampa cu semnul de motor aprinsa si motorul se oprea. In special se oprea cand deceleram, cand luam piciorul de pe pedala de acceleratie inainte de stop.
- Cei de la service mi-au zis ca e din cauza „supapei de acceleratie”, „throttle valve”, „drossellkalppe”. Mi-au zis ca e cam 380 de euro noua, fara manopera. Am zis sa incerce altceva. Au curatat-o cu un spray special, dar m-au avertizat ca se poate intampla din nou foarte curand sa am probleme si ca de obicei trebuie schimbata.
- Ghinon, au avut drepatate, in 2 sapatamani a aparut problema din nou si in mod repetat. Se oprea motorul cand luma piciorul de pe acceleratie si cand intra in relanti. M-am dus la un magazin auto si mi-am cumparat un spray special de curatat supapa, pt. ca imi ziceam ca nu au curatat-o bine cei de la service, ca sa imi poata lua banii mai incolo pe o supapa noua.
- Intr-o dupa-masa am demonat supapa si am curatat-o bine cu sprayul respectiv. Multa rugina a iestit din ea.
- Apoi am demontat-o in parti de tot, ca sa vad de unde vine rugina.
- Am descoperit ca are un motoras care merge la relanti si alimenteaza probabil cu minim de benzina mototul.
- Acel motoras avea axul ruginit si nu se invartea usor desi era curatat. Era insa oxidat axul sau.
- M-am uita bine la el, i-am facut poze atat lui cat si supapei din diverse unghiuri. Am si masurat niste dimensiuni.
- Apoi am montat totul la loc in acea zi.
- Masina mergea insa uneori tot se oprea.
- Intre timp m-am uitat online pe net si am gasit de cumparat doar cu 40 de euro un motoras nou pentru supapa mea.
- Aditional am mai luat o garnitura care se pune intre supapa si motor, iar ca sa fiu sigur ca se izoleaza bine am cumparat si un tub de silicon rosu de inalta temperatura.
- In alta zi cand am avut mototasul nou, garnitura si siliconul, m-am apucat de treaba intr-o dupa-masa (era vara) am demontat din nou supapa, am instalat motorasul nou, am pus la loc totul cu garnitura noua si ceva silicon rosu.
- De atunci nu am mai avut nici o problema cu acea supapa sau cu semnul de motor aprins in bord.
- Ceea ce mi-a luat timp a fost sa citesc si sa vad poze ca sa ma asigur ca voi cumpara piesa care trebuie, cat mai ieftin si apoi ca stiu cum sa demontez si sa remontez totul la loc. In principiu am citit seara cate ceva, cam 2 saptamani inainte de a ma apuca de treaba – cace in fond nu e mare scofala cand o faci. Dar prima data intotdeauna pare ceva greu.
- Iti trebuie insa intai diagnosticul de la un service, indiferent care problema ai.
- opelul meu din 98. Uneori, fie vara, fie iarna se intampla ca sa imi apara brusc lampa cu semnul de motor aprinsa si motorul se oprea. In special se oprea cand deceleram, cand luam piciorul de pe pedala de acceleratie inainte de stop.
- Cei de la service mi-au zis ca e din cauza „supapei de acceleratie”, „throttle valve”, „drossellkalppe”. Mi-au zis ca e cam 380 de euro noua, fara manopera. Am zis sa incerce altceva. Au curatat-o cu un spray special, dar m-au avertizat ca se poate intampla din nou foarte curand sa am probleme si ca de obicei trebuie schimbata.
- Ghinon, au avut drepatate, in 2 sapatamani a aparut problema din nou si in mod repetat. Se oprea motorul cand luma piciorul de pe acceleratie si cand intra in relanti. M-am dus la un magazin auto si mi-am cumparat un spray special de curatat supapa, pt. ca imi ziceam ca nu au curatat-o bine cei de la service, ca sa imi poata lua banii mai incolo pe o supapa noua.
- Intr-o dupa-masa am demonat supapa si am curatat-o bine cu sprayul respectiv. Multa rugina a iestit din ea.
- Apoi am demontat-o in parti de tot, ca sa vad de unde vine rugina.
- Am descoperit ca are un motoras care merge la relanti si alimenteaza probabil cu minim de benzina mototul.
- Acel motoras avea axul ruginit si nu se invartea usor desi era curatat. Era insa oxidat axul sau.
- M-am uita bine la el, i-am facut poze atat lui cat si supapei din diverse unghiuri. Am si masurat niste dimensiuni.
- Apoi am montat totul la loc in acea zi.
- Masina mergea insa uneori tot se oprea.
- Intre timp m-am uitat online pe net si am gasit de cumparat doar cu 40 de euro un motoras nou pentru supapa mea.
- Aditional am mai luat o garnitura care se pune intre supapa si motor, iar ca sa fiu sigur ca se izoleaza bine am cumparat si un tub de silicon rosu de inalta temperatura.
- In alta zi cand am avut mototasul nou, garnitura si siliconul, m-am apucat de treaba intr-o dupa-masa (era vara) am demontat din nou supapa, am instalat motorasul nou, am pus la loc totul cu garnitura noua si ceva silicon rosu.
- De atunci nu am mai avut nici o problema cu acea supapa sau cu semnul de motor aprins in bord.
- Ceea ce mi-a luat timp a fost sa citesc si sa vad poze ca sa ma asigur ca voi cumpara piesa care trebuie, cat mai ieftin si apoi ca stiu cum sa demontez si sa remontez totul la loc. In principiu am citit seara cate ceva, cam 2 saptamani inainte de a ma apuca de treaba – cace in fond nu e mare scofala cand o faci. Dar prima data intotdeauna pare ceva greu.
- Iti trebuie insa intai diagnosticul de la un service, indiferent care problema ai.
Luckyan85
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
salutare,, am si eu o problema in legatura cu iluminatul,, am un vectra b din 2002, climatronic si nu mi se vede temperatura si puterea ventilatorului ( fiind digitale) si nu stiu cum as putea sa fac sa le am iluminate,, ziua se vede cat de cat dar noaptea nu pot regla temperatura dorita ca nu vad la ce temperatura am ajuns si la ce treapta de putere se afla ventilatorul,, are cumva vreun bec ceva in spate sau trebuie sa schimb ambele display-uri? va multumesc anticipat
b40pby
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2012
- Mesaj Privat
am avut si eu problema asta.
Trebuie sa demontezi modulul de control al Climatronicului (CCU) si in spate ai cateva becuri (parca t1.2... alea mici subtiri ce se mai gasesc si prin borduri)
Daca ai norocul sa fie becurile arse, le inlocuiesti si gata! daca nu se rezolva prin inlocuire atunci e mai dificil.
Cele doua becuri care ilumineaza displayurile sunt comandate de un mic tranzistor SMD de pe placa de circuite a CCU, care are prostul obicei de a se mai arde... al meu asa a facut!
solutia 1: inlocuiesti CCU
a) cu CCU SH - nu stii cat mai tine tranzistorul in cauza
b) cu CCU nou - o caruta de bani
solutia 2: tragi niste fire de la iluminarea butoanelor CCU si le legi la becurile in cauza (avand grija totusi sa nu pui curent si pe contactele becurilor de
pe placa de circuite)
Eu personal am ales solutia 2 cu o mica "licenta poetica" in loc de becuri am schimbat complet sistemul de iluminare cu leduri albe (luate din brichete chinezesti). Singurul dezavantaj al acestei metode este ca iluminarea displayurilor este strict conditionata de aprinderea pozitiilor (motiv pentru care si merg tot timpul cu ele aprinse).
sper ca ti-a fost de folos!
Stima!
Trebuie sa demontezi modulul de control al Climatronicului (CCU) si in spate ai cateva becuri (parca t1.2... alea mici subtiri ce se mai gasesc si prin borduri)
Daca ai norocul sa fie becurile arse, le inlocuiesti si gata! daca nu se rezolva prin inlocuire atunci e mai dificil.
Cele doua becuri care ilumineaza displayurile sunt comandate de un mic tranzistor SMD de pe placa de circuite a CCU, care are prostul obicei de a se mai arde... al meu asa a facut!
solutia 1: inlocuiesti CCU
a) cu CCU SH - nu stii cat mai tine tranzistorul in cauza
b) cu CCU nou - o caruta de bani
solutia 2: tragi niste fire de la iluminarea butoanelor CCU si le legi la becurile in cauza (avand grija totusi sa nu pui curent si pe contactele becurilor de
pe placa de circuite)
Eu personal am ales solutia 2 cu o mica "licenta poetica" in loc de becuri am schimbat complet sistemul de iluminare cu leduri albe (luate din brichete chinezesti). Singurul dezavantaj al acestei metode este ca iluminarea displayurilor este strict conditionata de aprinderea pozitiilor (motiv pentru care si merg tot timpul cu ele aprinse).
sper ca ti-a fost de folos!
Stima!
Luckyan85
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
MAS19
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
MAS19
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
vasy5000
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2011
- Mesaj Privat
- dudaewvlro
- *
- 34 mesaje
- din 20 Nov 2008
- Vectra
- Valcea
dudaewvlro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dudaewvlro
- *
- 34 mesaje
- din 20 Nov 2008
- Vectra
- Valcea
dudaewvlro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
le-am pus la loc, am lasat doar instrumentele de bord pe albastru, alea sunt ok. apropo, e o vectra b.
nu se scimba greu, trebuie sa sti sa demontazi bordul, cine nu stie sa ma sune: 0767.76.92.17 ii explic prin telefon, sa aiba la el o surubelnita micuta dreapta sa scoatem grilele de la caldura, si o surubelnita potrivita stea.
va salut!
nu se scimba greu, trebuie sa sti sa demontazi bordul, cine nu stie sa ma sune: 0767.76.92.17 ii explic prin telefon, sa aiba la el o surubelnita micuta dreapta sa scoatem grilele de la caldura, si o surubelnita potrivita stea.
va salut!
- oopsCam
- **
- 347 mesaje
- din 04 Jun 2009
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
oopsCam
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2009
- Mesaj Privat
- adisacrieriu
- *
- 21 mesaje
- din 06 Feb 2013
- Vectra 1997 X16XEL
- Botosani
adisacrieriu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat