Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
t.p.sensor nu trebuie sa dea tensiune zero la relanti !
mai clar, tps e un potentiometru (exista si varianta t.p.switch, asta e altceva) alimentat la +5V . iesirea lui culege o tensiune intre 0 si 5V. dar la montare cursorul tps trebuie sa culeaga o tensiune putin peste zero (daca infigi tps pe axul clapetei de acceleratie, lasandu-l liber, nu se va potrivi la gaurile suruburilor, trebuie sa-l rotesti putin). aceasta valoare o va considera ecu ca si referinta de 0%.
acest lucru e util atunci cand schimb tps, ca ecu sa-si poata auoadapta pozitia de 0% (tps nu e o piesa ideala, de foarte mare precizie, trebuie sa fie in primul rand fiabila, sa reziste la foarte multe actionari, mult mai mult decat un potentiometru obisnuit)
pentru demonstratie se poate face o proba tinand acceleratia actionata fix (dar sub 10% de care vorbeam) si pornind motorul. dupa cateva oscilatii (trebuie sa regleze aerul, acum intra mai mult) va ajunge sa aiba turatia normala de relanti, nu mai mare, cum ar fi avut daca porneam normal si apoi acceleram.
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ron zici ca ai pus osciloscopul pe sonda.Mai tii minte (sau ai notat) ce ai vazut ?.M-ar interesa amplitudinea semnalului si perioada (ptr relanti).La accelerare ce ai vazut ?
daca pui un voltmetru pe sonda, la pornirea la rece arata 0 tens de ,45-,5v pina intra sonda in regim normal de temp.?

Ai demontata recent TPS-ul ? ai verificat daca da cod 13 sau 44?(dereglarea pozitiei initiele).
poate am pus prea multe intrebari.
Multumesc anticipat ptr raspunsuri
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce mai tin minte pe osciloscop era amplitudinea intre 0 si 1V, si perioada cam 10-20 oscilatii pe secunda. la accelerare semnalul statea mai mult spre 1, dar oricum oscila continuu. dar nu pot pune prea mare baza pe ce am masurat, cred ca mai am eu niste probleme legate de partea din ecu care se ocupa de sonda, sau ceva legaturi imperfecte...
am avut un topic, la care nu prea mi s-a raspuns: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
asha ca la mine nu e totul chiar bine...

chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat, <TPS - Low Voltage>, ceea ce era de asteptat dupa ce am mai scris (de fapt acest cod e o masura de siguranta in plus pentru ecu de a vedea ca tps-ul a iesit de pe pozitie sau i-a sarit mufa...)
asta insa n-are legatura cu codurile 13 <Oxygen Sensor - No Change in voltage/open circuit> sau 44 <Oxygen Sensor - Air/Fuel mixture to lean>. Poate ai alt tip de ecu, si codurile au alta semnificatie.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
O sa masor si eu cit genereaza ecu fara sonda.
mi se pare cam mult 10-20 oscilatii /sec(Hz).din cite am citit eu are perioada intre 0,5-1Hz.

am montat Af metrul.acesta se plimba intre 0.1-0.5v (sonda calda).Cind accelerez urca pina la 0.8V (primul led rosu-care e cam greu de aprins).
Cind intra in frina de motor scade indicatia pina la 0-0,1V(se stinge si primul led).
Ieri seara am observat ceva f ciudat .masuratorile de mai sus le-am facut ziua(fara nici un consumator ,faruri vent etc) .La aprinderea farurilor scade indicatia AF cu 2 leduri.dac dau drumul si la Vent+dezaburire mai scade inca vreo 1-2 leduri.deci daca fara consumator se aprind primele 5 leduri(0-0,45V) cu consumator 1-2 leduri(0-0.2).tensiune pozitiva ptr Af este stabilizata la 9 v, astfel incit orice variatie a tens de alimentare nu modifica indicatia AF.
Am legat AF la masa ,la sasiu ,la rama sigurantelor(sub volan in stinga ).sa fie oare acesta diferenta de masa (cabluri de masa)cea care imi genereaza codul 13 (<0,2v mai multe de 25 sec)?

trebuie sa masor diferentele de tensiune in diferite puncte de pe sasiu ,borne baterie si mufa ECU.
poate dau un raspuns si altui topic care se refera la variatiile de tens la bordul masinii.

cred ca si tu ai parte de legaturi imperfecte .
"chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat"

poate voi incerca sa pun si sonda veche(originala) inapoi si sa vad ce se intimpla dupa.
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cam de 10-20 de oscilatii tin eu minte. cand s-o mai incalzi vremea o sa mai fac un test.
vezi ca AFmetrul tau s-ar putea sa consume cam mult ("se plimba intre 0.1-0.5v (sonda calda)") si sa perturbe sistemul, iar daca ai vreun condensator de integrare pe intrare sa ai slew-rate-ul mic si chiar sa perturbi si semnalul spre ecu.
zic asta pentru ca atunci cand accelerezi urca pana la 0.8V, normal tensiunea trebuie sa stea pe 0.8-0.9 doar in momentul accelerarii, in rest trebuie sa oscileze continuu intre 0.1-.09, nu? cu 0-0.1 in frana de motor sunt intru totul de acord (s-a mai discutat ceva pe forum legat de consumul nul afisat de BC in aceasta situatie).
"fara consumator se aprind primele 5 leduri(0-0,45V) cu consumator 1-2 leduri(0-0.2)" - consumatorii nu ar trebui sa influenteze raportul a/f, decat eventual in regim tranzitoriu. tind si eu sa cred ca exista diferente de potential intre diferitele puncte de masa.
ce vrei sa spui cu:
cred ca si tu ai parte de legaturi imperfecte .
"chiar acum am fost sa dau jos tps-ul, mi-a dat cod de eroare 22 imediat"

mie mi se pare ca asa trebuie sa se intample.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
sa incep cu diferentele de tensiune masurate in diferita locuri pe masina.
am legat un voltmetru digital chiar de borna -sub colierul de prindere a conductorilo de minus.Am pornit motorul(fara consumatori) si am masurat o dif de tensiune intre borna _ si sasiu de 180mv !! Apoi am pornit consumatorii(faruri,dezaburire,ventilato) .Dif de tensiune a crescut la ~0,8V.Caderea de tensiune se producea pe bucata de cablu ce leaga borna _ de sasiu(la astra f-cc 93 e deasupra farului stinga)un surub sub care vin papuci.Am curatat toti papucii(nu era de mirare ca nu mai faceau contact caci erau cam oxidati) iar bucata de cablu dintre borna- si Sasiu am inlocuit-o cu totul,papuci cu prindere sub surub (nu din cei capsati cum erau anterior)si cablu nou.Dupa faza asta am verificat din nou dif de tensiune .Din 180mV (fara consumarori )am masurat doar15mV,iar cu cosumatorii porniti din 800mV am ramas cu doar 88mV.cred ca cu o asemenea masuratoare (usor de facut) poate afla oricine cam cum sta cu oxidarea contactelor la firele de la baterie. sa afli daca .Aceeasi metoda de testare poate fi facuta si pentru "stingarea luminilor la bord si scaderea turatiei la cuplarea unui consumator

ron am masurat cit genereaza ECU fara sonda=0.33V masurat cu voltmetrul(atit arata acum si AF cind pun cheia pe contact fara sa pornesc motorul).Mi se pare OK aceasta tensiune.TIS-ul zice ca ecu genereaza o tensiune de 0,35-0,5V la aparitia codurilor13,44,45

Cred ca codul 13 (<0,2V ptr cel putin 25 sec)a fost generat de dif de tensiune intre borna _ si sasiu . Astfel chiar daca sonda ar fi fost 0,9V(rich) acesta tensiune ajungea la ECU 0,9V-0,8V(in sarcina)=0,1V.

Acum AF arata tensiuni intre 0,2V si ~0,8v(cam ca si in carte).Impedanta de intrare a AF este de 3,3Mohmi si influenteaza f putin tensiune generata de sonda(scade cu citiva milivolti;nesemnificativ .Integratorul este pus dupa un etaj repetor asa ca nu influenteaza sonda.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
am mai facut o verificare .Am pus sonda veche inapoi.sa vad ce arata AF metrul.Am observat ca sonda veche intra in bucla inchisa mai tirziu (la temp mai mare)decit sonda noua.tensiunea generata de sonda veche este mai mica cam cu 0.1V decit sonda noua.
Dupa reparatia la circuitul de minus nu am mai avut semnalizarea de cod 13, sau 44.(Si am umblat cu masina citeva zile.) Laughing
ron tu ti-ai rezolvat problema cu tensiunea generata de ECU(1V).?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nope, pana nu trece zapada nu mai umblu Cool
oricum, daca rezolv ceva o sa scriu... dar te mai intreb o data, de ce/unde crezi ca am legaturi imperfecte doar pentru faptul ca mi-a dat cod de eroare 22 imediat cum am dat tps-ul jos?
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
oricum, daca rezolv ceva o sa scriu... dar te mai intreb o data, de ce/unde crezi ca am legaturi imperfecte doar pentru faptul ca mi-a dat cod de eroare 22 imediat cum am dat tps-ul jos?
[/quote].

Nu ptr ca ai cod 22 fara tps(am gresit eu cind am pus acel text si acele ghilimele aiurea Embarassed ) ci pentru ca ai >1V generat de ecu fara sonda.
tensiunea asta unde ai masurat-o?Unde ai legat bornele ap de masura?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am masurat chiar pe mufa sondei, si apoi aceeasi valoare direct pe pinul corespunzator din ecu (cu contactul pus, fara sa fie motorul pornit). si intr-adevar, am citit apoi in TIS ca e o problema cunoscuta sa ai tensiunea pe sonda 1.08V (asta era valoarea exacta data de ei), cauza fiind un fir de masa imperfecta la ecu. si urmatorul efect, din cand in cand cod de eroare 45 = sonda lambda, amestec prea bogat (bineinteles ca "meseriasii" de la Opel Erebus m-au pus imediat sa schimb sonda, dar asta se intampla acum vreo 3-4 ani, cand eu nu prea stiam nimic despre subiect, si am schimbat-o...)
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai putea sa scoti(cu ajutorul unei agrafe bagate in gaura laterala a lui D7 exista un pinten care blocheaza scoterea contactului in sus) D7 din soclul ECU si sa vezi daca mai ai tensiune pe el.Sa nu ma injuri ptr sfat Rolling Eyes ca si eu m-am chinuit sa desfac D7 ca sa lipesc de el si firul de la AF.Daca te prinzi merge repede .Vezi ca firul D7 e cel mai gros din soclu ptr ca are 2 izolatii.(cel putin la mine).Cred ca ceea ce la mine era diferenta de masa la tine devine Usonda+Upierderi=cod45.Dupa ce ai pus sonda noua nu cumva ti-a aparut mai des cod 45?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Smile pinul D7 l-am scos exact cum ai descris tu, am masurat si acolo, pe ecu ramanea 1.078V iar pe fir spre sonda zero.
la mine diferenta de masa cred ca apare pe un pin de masa al ecu, si practic pe intrarea sondei se insumeaza semnalul util cu tensiunea de pierderi (care ar rezulta 1.078-0.45=0.628). ca remediu ma gandisem sa curat cuplele/papucii de masa, dar nu prea stiam pe unde sunt, si nu mi-a dat prin cap sa masor macar diferentele de potential la masa, sa ma conving ca e de acolo.

cu noua sonda n-am remarcat sa imi apara mai des codul, mai ales ca daca s-a memorat am impresia ca nu mai apare. dar pana la urma sonda oricum e consumabil asa ca duca-se...
Skip ads

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
daca nu ajungi la nici un rezultat cu masuratul de masa la ECU(cum zice TIS-ul ) ai sansa ca ECU sa fie defect.Eventual ia unul cu imprumut si fara sonda cu contactul pus sa masori UD7.sau ai incercat-o si pe asta? Smile
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Smile nu, p-asta n-am incercat-o! si nici nu m-am gandit macar, pentru ca n-am de unde sa iau unu' cu imprumut. m-am gandit ca ar putea fi ecu defect, dar daca e asa, pana nu-si da duhul de tot nu ma agit.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Bai fratilor lamuriti-ma si pe mine Shocked : unde cititi voi codurile astea de eroare? Pe displayul compului de bord?
Si daca da cum faceti sa apara codurile alea
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
e metoda agrafei dupa cum e ea cunoscuta, se scoate mufa ALDL de unde e, se scurtcircuiteaza pinii A si B se pune contactu si se numara succesiv cate blink`uri face becul de engine (ala portocaliu).


ontopic: La calibra, am si eu o asemenea problema, daca ii dau forja, peste 3000 de ture, CATEODATA, se aprinde engine management. Am luat codu, e 13. Dar ideea e ca nu ramane mereu codul in memorie. Uneori dupa ce revin la turatie normala se stinge imediat si in cazu asta nu am avut nici un cod de eroare, alteori sta aprins mai mult timp, iar la urmatorul mers sportiv >3500 rpm se stinge. De notat ca se aprinde numai la turatii mari. Diferenta prea mare la consum nu am vazut, oricum eu sunt obisnuit sa bag bani in benzina ca dracii.. Sa fie tot de la masa de la baterie ?

Asta e singura care arata cam rau, pt ca motorul a fost schimbat, si cablurile de la computer au fost legate foarte bine. Stie cineva, de unde se alimenteaza ECU (+/-) ?
adica de unde de la baterie, asta e sigur, dar care fir e sau in ce mufa.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La mine ECU - Motronic 2.5 se alimenteaza cu + direct la borna bateriei, iar cu - de pe motor, este un surub in chiulasa prin zona injectoarelor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR