Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu
Skip ads

  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pentru x20 dtl stie cineva care este pinul cu pricina de la ecu?
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Se poate sa fie PIN 29(culoare maro-negru) asta la y20dth dar a mers si la mine la x20 dth, (x sau y,z, specifica norma euro) ma gandesc ca diferentele dintre dtl si dth sunt doar la turbina din cate stiu.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
x20dth si y20dth au acelasi ecu

LE: si x20dtl si x17dtl tot psg5 au


Ultima modificare facuta de Kay la Dum 18 Nov, 2012 12:03 am
Skip ads

  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc Kay pentru clarificare, deci poate sa treaca la treaba.
  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
multumesc baieti, de treaba inca nu ma pot apuca, am achizitionat cele necesare dar mai trebuie sa ajung acasa, mid-ul e in tara si eu in it. prin decembrie daca nu e prea frig sper sa reusesc sa am si eu mid.
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Buna am si eu un vectra b x1.8xe am TID cu mufa galbena 26 pini vreau sa imi pun MID pot cumpara un MID cu 26 de pini si sa il montez pentru ca astazi am demontat TID-ul si am observat ca are toate firele in mufa aia de 26 de pini sunt toti mai am si mufa pentru maneta trasa la volan am pus si poze cu am si vreau sa stiu daca ar merge fara a mai trage fire de la ecu sau de pe undeva? Multumesc


  • sorin_bms

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
de informatia asta sint si eu interesat
Skip ads

  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
am reusit in sfarsit sa montez si eu mid-ul pe masina Very Happy mai e o problema, reprogramarea, acum are cod 009 si dupa parerea mea trebuie cod 019, am dreptate? motor x 20 dtl an 98. si o alta intrebare, stie cineva cine ar putea programa in italia?
  • Razvan1987

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 w
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:multam, asta e idea, voi face un tutorial imediat cum termin.

azi l'am montat in bord si aproape am terminat. mai imi lipseste sa conectez un modul care testeaza becurile masinii (Check Control). Merge si fara, dar tre resetata o eroare de fiecrare data cand pornesc.




salut scuze de interventie OFF TOPIC....
care ii faza cu "check" mai exact k imi apare si mie dar nu am martor aprins in bord?
Multumesc anticipat
  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pai poate sa depinda de mai multi factori, poate nivel ulei, poate nivel lichid parbriz, poate nivel antigel, poate bec ars daca e pus de fabrica si nu de tine, sunt cam multe cauzele din cauza carora poate sa iti apara check, de fapt atunci cand pui contactul prima data iti zice si cauza, tradu cu google daca nu te descurci, bafta
  • Razvan1987

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 w
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Mersi aurel01. Toata stima
Skip ads

  • easybebe

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2012

  • Mesaj Privat
vreau si eu sa am mid da nu cred ca ma voi descurca vreodata.mentionez ca acum am display tid care nici ala nu indica decat cand e foarte frig afara,vectra b din 96,motor 1.6 si sunt din timisoara.ma intereseaza si la ce cost ajung cu el montat si cinstea de rigoare.multumesc si rog moderatori sa ma inteleaga deoarece sunt nou pe forum.
  • vectra_b

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16 V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Va rog si eu mult..am cautat pe topic-urile de montare mid pe vectra b si nu am gasit o schema pe mid cu mufa galbena de 26 pini.
Eu am o vectra b z18xe din 2001 si am gasit un mid cu 26 pini exact de pe o vectra b cu acelasi motor de 1.8 si nu gasesc o schema de mufare a pinilor in mufa, tin sa mentionez ca masina nu are mufa sub volan pentru maneta mid, decat pentru cruise control. Va multumesc
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 653
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mihaiadrian a scris:@Ghimpe200 : poti sa apelezi la flores_astra ca sa iti monteze MID-ul, pretul cerut e ok, daca eram din Bucuresti nu ma mai apucam singur, chiar si acum cand m-am apucat singur realizez ca era mai bine sa apelez la cineva Smile

La z16xe, am inteles ca se mai trag urmatoarele fire:
ECU pin 55 - MID pin 31
ECU pin 47 - MID pin 27
ECU pin 5 - MID pin 15


Ce se intampla daca nu trag pinul 31 la mid la z16xe ? (mufa de MID care o am nu are fir pt pinul 31)

Am desfacut bordul si mi-am dat seama ca mufa adaptoare de la 26 la 32 am facut-o invers si trebuie refacuta. Sad

Am totusi niste indoieli: in tutorial se vorbeste de o mufa IDE/floppy (probabil taiata pt ca cea de floppy are 34 de pini iar mid-ul are 32) , firele din mufa IDE sunt destul de subtiri si 2 dintre ele se folosesc pe post de alimentare. Daca se masoara grosimea firelor de alimentare din mufa MID/TID, e muuult mai groasa, chiar si decat cea a celorlalte fire, mi se pare totusi un risc sa fie folosita panglica IDE/floppy. Eu ma gandeam la un sunt intre firele de alimentare de la mufa TID si mufa MID, dar asta doar daca aveti mufa MID.

Apoi, nu imi dau seama cum sa trec firele din bord(de la MID) pana la ECU. Pe unde ?


Salut.
Pana la urma a trebuit sa iti legi PIN-u 15 si 31 la ECU? Dupa schema lui Robitza remake after Thanatos si maiandrei Pin-ul 31 ar fi neconectat si PIN 15 nu mai stiu exact pt ce este, ca sa poate comunica TECH 2 cu Mid-ul?
Eu din cate mai imi aduc aminte la fosta vectra b, PIN 15 de la MID l-am conectact la un Pin de la mufa TID si comunica cu Tech 2, doar ca nu mai stiu ce PIN l-am legat atunci.
  • claudiuopel

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salutare! recent am achizitionat un MID cu 26 pini si vreau sa-l montez pe vectra b X16XEL 1998. rog mult daca ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pt acest tip. mentionez ca,pe TID am mufa cu 26 pini. Multumesc anticipat.
Cu respect!
  • mogoscatalin

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut colegi as vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva care este diferenta intre mid si tid ...... pe amandoua se afiseaza data luna anu + ceasu + temperatura ce are in plus tidu de toata lumea isi pune pe masina astept niste raspunsuri .... va rog
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
MID-ul afiseaza in plus fata de TID, consum instant, consum mediu, cat ai consumat de la ultima resetare, cat mai mergi cu ce ai in rezervor...
  • claudiuopel

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:Upgrade de la TID la MID valabil pentru Vectra B sau Omega B


Acest ghid descrie procedeul de instalare a unei unitati MID (Multi.Info.Display) exclusiv in scopul monitorizarii consumului. Funtionaliatea de indicare a alertelor tip ‘CheckControl’ este extrem de greu de instalat pe o masina care nu a fost echipata din fabrica in acest scop, si nu face subiectul acestui ghid.

Ce este necesar:

  • MID (preferabil provenind de pe un donor cu aceeasi motorizare)
  • Clapeta de stergator cu butoanele pt control MID
  • Diverse scule pentru montare/demontare bord, pistol de lipit, fire si mufe IDE
  • Diagrama electrica pt vectra B (~28 mb)



In prima faza trebuie sa identificati ce aveti deja montat pe masina. Pentru asta trebuie sa demontati bordul pentru a analiza mufa si firele cu care este echipata unitatea TID.


mufa originala cu masca galbena

Mufa TID:
Unitatea TID (Tripe Info Display) este echipata cu o mufa de 26Pini, din care numai 13Pini sunt utilizati. In cele mai multe cazuri doar firele care sunt folosite de TID sunt trase, dar am auzit de cazuri in care mufa de 26Pini este cablata cu toate firele necesare pt MID. Daca acesta este si cazul vostru, nu mai trebuie decat sa montati un MID(26Pini) pe mufa originala si totul este functional.


Mufa de TID fara masca galbena

Cel mai probabil mufa de TID va avea doar cele 13 fire montate din fabrica si atunci trebuie sa trageti voi restul firelor. Asta implica sa folositi niste ‘piniMama’ similari cu cei originali care sa intre in mufa de plastic si sa conectati firele necesare la ECU, bord, etc, procedeu descris mai jos.


Clapeta de stergator:
Trebuie demontata carcasa din spatele volanului sa vedeti daca aveti deja trase firele pt butoanele de MID.
Nu e nici o tragedie daca nu sunt, e vorba doar de 3 fire (masa, reset si select) si se trag repede.

Instalarea MID
Dupa ce indentificati cablarea existenta, trebuie sa va orientati catre un MID.
Sunt mai multe modele de MID, diferentele constau in anul de fabricatie, mufa de conecare si firmware’ul instalat. Daca ati gasit un MID care provine de pe un donor cu aceeasi motorizare, atunci datele indicate sunt corecte. Daca nu, unitatea MID trebuie reprogramata, ceea ce se face la serviceOpel cu tech2 si costa.


MID vectraB 2000 X18XE1





Mufa MID:
Spre deosebire de TID, unitatea MID se gaseste in 2 variante. Una echipata cu mufa de 26Pini (galbena) la fel ca cea de TID si una de 32Pini (gri) folosita si de GID (Graphical.Info.display) si de CID (Color.Info.Display). Mai exista si a 3.a varianta, cu posibiliatea conectarii unei mufe auxiliare, cu 12Pini (XC20), pentru afisajul celularului integrat. Cel mai simplu este sa gasiti un MID cu mufa de 26Pini, dar daca nu se poate (sunt destul de rare) si MIDul achizitionat este echipat cu o mufa de 32Pini, atunci se poate face o adaptare.

Adaptarea de la 26Pini la 32Pini:
Puteti cumpara o mufa cu 32Pini (XC19) care costa cca. 24 € si pe care sa o montati direct pe masina, inlocuind mufa originala de 26Pini. Daca nu vreti sa cheltuiti banii si pe mufa aceasta, puteti sa folositi mufa de la un cablu IDE, care are aceeasi distanta intre pini si merge usor adaptata. Solutia optima este sa construiti un adaptor in care sa intre mufa de 26Pini originala iar in partea opusa sa fie prevazut cu mufa de 32Pini. In felul acesta se usureaza semnificativ munca in interiorul masinii, adaptorul putand fi construit mai atent in casa. Adaptorul de construieste conform configuratiei descrisa in “Maparea de la mufa de 26Pini la mufa de 32Pini”.



Mufa de 32Pini se “populeaza” cu firele pt MID conform cu diagrama electrica.


Cele 13 fire originale de connecteaza pe o mufa tip IDE (soclu) in care va intra mufa originala a masinii. Restul firelor raman in “aer” si se vor conecta direct pe masina.



Adaptorul in varianta finala.



Adaptorul montat pe masina

Maparea de la mufa de 26Pini la mufa de 32Pini

1 Battery positive (terminal 30) -> 5
2 Ground (terminal 31) -> 1
3 Ambient temperature sensor (ground) -> 2
4 Ambient temperature sensor -> 3
5 Ignition ON (terminal 15) -> 4
6 Engine speed signal-> 6
7 Terminal 58 (illumination) -> 7
8 Terminal AA (radio "ON")-> 8
9 SCL (Serial Clock Line) -> 9
10 MRQ (Master Request Line) -> 10
11 SDA (Serial Data Line) -> 11
12 Odometer signal -> 12
13 Oil residue sensor-> 13
14 Diagnostic lead -> 14
15 Brake lamp switch->15
16 Brake lamp fuse-> 16
17 Driving lamps/rear lamps sensor->17
18 Brake lamp sensor->18
19 Brake lining wear sensor ->19
20 Coolant residue sensor -> 31
21 Reset button ->23
22 Function selection button->24
23 Malfunction in automatic transmission->21
24 Fuel supply sensor ->26
25 Fuel consumption signal ->27
26 Washer fluid residue sensor->22

*pini folositi de TID, deja montati in mufa de 26

Pinii necesari pt MID, in afara de cei 13 de la TID:

Rezervor:
Pin24 (Fuel supply sensor) se conecteza la firul care indica nivelul din rezervor. Firul se afla in mufa din spatele bordului pe pozitia 1, are diametrul .35mm si culoarea albastra/negra


mufa din spatele bordului in pozitia originala


conectarea firului pt Pin24 in spatele mufei




RPM:
Pin6 (Engine speed signal) se conecteaza la firul care indica RPM. Firul se afla in mufa din spatele bordului pe pozitia 3, are diametrul .75mm si culoarea verde. Firul se conecteaza la fel ca la rezervor.

Consum:
Pin25(Fuel consumption signal) trebuie conectat la pinul corestunzator al ECU care indica consumul. Acesta depinde de motorizare si trebuie indentificat folosind diagrama electrica specifica fiecarui model. In cazul X18XE-1 acesta este pinB5 iar la X18X este pin21. Daca ECU este montat pe motor (la motoarele mai noi) mufele sunt foarte bine facute si extrem de greu de desfacut si chiar mai greu de reansamblat. In aceasta mufa trebuie introdus un pinMama pe pozitia indentificata.


mufa ECU pt Simtec70 (engine-mounted)

CheckControl:
Pentru a ignora semnalele de eroare Pin13,19,20,26 se leaga la masa, iar Pin16,17,18 la plus. Ramane Pin15 (Brake lamp switch) care se conecteaza la contactul pedalei de frana, sau la oricare din stopurile de frana. Acest Pin asteapta un plus cand pedala este apasata si pana il primeste va indica o alerta in display.

Butoanele de control:
Pin21 si 22 de conecteaza la firele rosu si respectiv alb al clapetei de stergator. Al 3.lea fir se conecteaza la masa.

Cam asta este tot. E ceva de munca, dar nu e imposibil. Stau la dispozitie pentru intrebari concrete.

era putin cimpleta descrierea si de ajutor 100% daca adaugai culorile tuturor pinilor. multam fain Very Happy Very Happy
  • harabagiuionut81

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2002 2.0tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
vad ca va pricepeti mie nu mi se aprinde compiuteru de bord,daca stai atent si te uiti se vede putin ,ma puteti ajuta va rog Confused
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR