Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • mirco_pludi

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Cum pot sa scot si eu un prezon rupt exact de la fata?Zilele trecute am constatat o mica trepidatie la volan care s-a accentuat din ce in ce mai mult si cand am oprit sa vad despre ce era vorba am constatat ca aveam 2prezoane slabite,1 lipsasi1 rupt,asta dupa o vizita acum vreo 2 saptamani la vulcanizare.Bineinteles ca m-am dus si am vorbit foarte amical cu baietiii Twisted Evil iar acestia au inceput sa nege ca nu am fost niciodata la ei.De fapt asta si sper sa nu ma mai duc niciodata la ei...
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cu un flex cu cel mai mic disc (uzat ca sa fie mic in diametru) faci o mica incizie in el si bagi o surubelnita. Daca e rupt iese foarte usor, nu e strans. Daca totusi se incapatzaneaza, lovesti usor intr-o margine a lui cu o dalta mica si un ciocan in sensul desfacerii si isi da drumul. Merge garantat.

Succes!
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu exista metoda care sa mearga sigur 100%. Eu zic ca metoda cu daltita si ciocanul e cea mai buna avand in vedere ca ai si spatiu de manevra. Mai dai si cu WD40 din greu pe acolo si roaga-te sa mearga.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
haideti mai terminati cu "nu exista metoda, bla-bla-bla"
Avem un fel al nostru de a ne contra, nu poate sa vina cineva cu un sfat ca imediat se gaseste viteazaul care sa spuna " nuuuuuu e bine asa."
Lucrez cu metalul de cand am facut ochi si stiu ce merge si ce nu. Omul are destul spatiu de manevra ca nu ii cere nimeni sa lucreze cu roata pusa pe masina, daca da roata jos se expune toata suprafata in care intra suruburile. Ce il impiedica sa puna discul de flex pe capul surubului si sa faca o mica fanta de 1 milimetru adancime?
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai nu-l impiedica nimic sa puna flexul ...dar cine-i garanteaza ca va si desface asa prezonul, poate dvs. n-ati mai vazut, dar eu am vazut si cazuri cand surubelnita trecea teste marginile taiate cu flexul si surubul rupt nu se desfacea si in plus va si deteriora putin filetul cat sa-i fie si mai greu dupa aia sa scoata prezonul prin alte metode...asta chiar daca n-am experienta dvs in munca cu metalul. In alt ordine de idei, daca exista metoda care merge 100% pentru tipul asta de probleme statea si ea scrisa intr-o carte, asa, face fiecare cum poate sau crede ca-i mai bine.
PS eu zic ca am fost de acord cu dvs. ca daltita si ciocanul ar merge in situatia data...da', ma rog...era nevoie de putin show
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sau se poate achizitiona un extractor de prezoane, cu pretul de 120 ron. Nu e reclama Very Happy! E un set de tubulare cu filet invers pe interior (mi se pare ca sunt 7 la numar) speciale pt asa ceva. Numele firmei e Lincos.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
foarte bune astea , le stiu si eu dar nu se pot folosi in cazul asta pentru ca nu au de ce sa apuce, colegul nostru zice ca surubul s-a rupt de la fatza discului.
Despre astea vorbesti?
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
In armata am scus foarte multe dand gaura in prezon, dupa care cu un patrat (otel) ascutit , indot la 90*, batut usor cu ciocanul si se desface fara probleme. Am mai scos acasa si cu o piulita sudata in interiorul ei de prezonul rupt, dupa care se desfileteaza cu cheia.
Skip ads

  • mirco_pludi

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:foarte bune astea , le stiu si eu dar nu se pot folosi in cazul asta pentru ca nu au de ce sa apuce, colegul nostru zice ca surubul s-a rupt de la fatza discului.
Despre astea vorbesti?
Exact e rupt exact de la fatasi nici o panza de flex indiferent cat de mica e nu il atinge prea bine .M-am gandit la varianta cu gauritul dar am observat ca primul disc este prins cu un surub de fuzet. eEu ma gandeam ca daca scot discul si etrierul poate am acces la un capat de prezon?????? Oare?
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Eu am patit asta acum patru ani dupa ce niste baieti de "plaiuri mioritice" de la vulcanizare au strans prezoanele de parca ar fi fost ultima oara cand ar fi trebuit stranse si nu ar mai fi trebuit desfacute niciodata. Asta a facut ca atunci cand am vrut sa le desfac, unul din prezoane s-a torsionat si s-a rupt.
Am rezolvat dupa ce am cumparat un burghiu de calitate pentru metal (destul de subtire, dar nu mai imi amintesc de cat, poate de 4 sau 5 mm) si cu multa rabdare am dat o gaurica in prezon. Spun gaurica pentru ca nu poti sa dai o gaura de 2 cm adancime acasa cu o bormasina de mana electrica pentru ca prezonul e din metal nenorocit aliat si calit si dracu' mai stie cum, ca a fost chinul de pe lume. Gaura am dat-o cu o turatie foarte mica a bormasinii pentru ca inainte de asta mai stricasem doua burghie folosind turatie mare si in prezon lasasem o urma de nici 1mm. In gaurica astfel facuta care cred ca nu era mai adanca de 7mm, dar ca sa ma laud zic ca poate avea 1cm, am infiletat un extractor de metal (un fel de surub conic cu filetul pe invers care pe masura ce il infiletezi se agata din ce in ce mai bine) si asa am reusit sa scot prezonul strans de "mioritic". Inainte sa pun burghiul pe prezon am "punctat" centrul prezonului cu un punctator pentru ca altfel burghiul aluneca in toate partile.
Iti spun din experienta proprie ca nu a fost simplu! Spor la treaba!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,489
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mirco_pludi a scris:Exact e rupt exact de la fatasi nici o panza de flex indiferent cat de mica e nu il atinge prea bine .M-am gandit la varianta cu gauritul dar am observat ca primul disc este prins cu un surub de fuzet. eEu ma gandeam ca daca scot discul si etrierul poate am acces la un capat de prezon?????? Oare?

Asta mi se pare solutia optima, dar singura persoana care stie cum e bine este cea care va rezolva problema.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Gaura in prezon si ectractor.
http://www.emagazinuldescul...-buc_YT-0590.html

Asa cum s-a mai spus, punctat in mijlocul surubului, dat gaura cu burghiu pentru metal de calitate, nu prostii care se rup, apoi bagat extractor.

Alta data nu mai lasati toti oligofrenii sa stranga rotile.
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@Bunicu - da, ceva de genul, doar ca la alea era mai mic pasul de la filet, iar materialul din care erau facute tubularele alea parea dintr-un material dur, ca tubularele alea negre pentru pistolul cu aer de compresor.
  • valeriu_48

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 y 17 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pune o piulitã mai mare in capul prezonului rupt si d-ai sudurã electricã in interiorul piulitei o lasi un pic sã se rãceasca, bati usor in ea rotesti usor stg. dr.si gata.O spun din experienta.Spor
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
bravo! Asta mi se pare una dintre cele mai "profi" solutii.
Practic reconstruiesti capul surubului.
Respect colegule!
Respect!
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si dupa ce se rupe din sudura piulita de surub de 3-4 ori dai gaura si scoti cu extractorul Smile
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu are niciun motiv sa se rupa. surubul nu este strans acolo, este doar insurubat. Oricum, de cand dezbatem noi aici surubul a fost scos deja. (nu stiu, doar banuiesc) Smile
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Suruburile se rup cand sunt stranse prosteste, nu cand sunt lasate slabe. Daca sunt slabe se desurubeaza si troncane roata inainte sa o pierzi de zici ca se rupe masina. Alea stranse pana se rup sunt deformate si ies foarte greu.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
A fost strans prosteste dar daca s-a rupt capul, acum s-a eliberat din stransoare si sta acolo doar pentru ca nu poate sa iasa singur.

...iar topicul asta este un bun exemplu pentru rubrica "De cati forumisti este nevoie ca sa fie scos un surub"
(adaptare dupa "de cati politisti este nevoie ca sa fie schimbat un bec")

Smile
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
La mine a fost strans bine, mi-a fost frica sa nu rup si extractorul. Numai ca nici extractorul nu-i chiar din fier mort!
Mie mi-a fost teama sa-i sudez o piulita in cap, mi-a fost frica sa nu se incalzeasca butucul si rulmentul prea tare, sa se mai topeasca si vaselina si cine mai stie peste ce sa mai dau.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR