catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-21456
- **
- 106 mesaje
- din 09 Aug 2008
deleted-21456
- Mesaje scrise: 106
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
user2000
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
Vlady.- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2012
- Mesaj Privat
romeo-alex- Suspendat
- 5 mesaje
- din 28 Feb 2012
- Vaslui
romeo-alex- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
cum poti afirma niste lucruri pe care nu le cunosti/stapanesti?
cand apesi pe acceleratie bagi amestec de aer/ combustibil in motor ;la evacuare vei avea noxe intotdeauna mai bogate sau mai putin bogate in anumite substante
@vlady cand vei vedea un logan 2 tunat prin barlad sa ''fugi '' cu opelul tau de el 😂
user2000
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
@dumitru: temperatura mai mare de ardere nu se obtine din imbogatirea amestecului cu aer, mai mult aer duce la scaderea consumului de carburant, implicit la scaderea puterii motorului, astea sunt asa numitele eco-tuning, [ON]
PS: cu toata caldura iti recomand sa mai citesti o carte 😊
Vlady.- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2012
- Mesaj Privat
romeo-alex- Suspendat
- 5 mesaje
- din 28 Feb 2012
- Vaslui
romeo-alex- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,022 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,022
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Din ce am vazut eu pe masina mea, ea poseda aceasta sonda.
Revenind la subiectul in cauza, remaparea,in opinia mea este o mare teapa, pe care multa lume in cautare de senzatii tari si-o ,,fura'' de la asa numiti ,,tunneri cu experienta'' fara ca ei sa-si dea seama ca fac mai mult rau motorului decat bine. Trebuie sa fi cel putin mai mult decat naiv sa nu-ti dai seama ca prin acest procedeu motorul tau v-a suferi si durata medie de functionare este mult diminuata.
In general cele mai des remapate masini sunt cele cu turbo, iar procedeul in sine consta in marirea presiunii in turbo=> automat o imbatrinire mai pronuntata a suflantei si nu in ultimul rand a angrenajului biela-manivela. Acesta este motivul pentru care puteti beneficia de ,,cresteri ale puterii cu pana la 25-30% mai mult'' in comparatie cu un motor aspirant care doar din modificarea hartii de avans si obligarea proprietarului sa mearga numai cu kerosen sau super diesel cresterea de putere este de max 8%. Un amic care l-a mancat rau, s-a dus si si-a facut remap la 1.3 cdti care stock avea 90cp cand era in plina forma si tinerete. La 190k cat avea motorul la momentul interventiei, dupa ce i-a facut remapare, omul curios, si-a dorit sa-si inventarieze herghelia si din 115 calauti asternuti frumos pe hartie cand a pus-o pe dyno i-au mai ramas numai 85 cp.
Sfatul meu este sa investiti banii in lucruri mai folositoare gen o toba cu zurgalai, o evacuare cu serpisori cromata, in general chestii care sa incante ochiul si auzul.
Tunningul adevarat costa si in principal consta in modificarea fizica si mecanica a motorului si abia apoi se intervine pe partea de electronica cu multe teste si reglaje facute pe dyno. Eu personal am vazut decat un singur opel, un gtc opc lucrat cap coada si in care s-au bagat peste 40k de euro conform spuselor proprietarului.
Bafta
romeo-alex- Suspendat
- 5 mesaje
- din 28 Feb 2012
- Vaslui
romeo-alex- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
- total de acord cu tine , multa lume nu stie concret si probabil au fluturi la cap care cred ca jinjinerii de la o ''marca de masina'' is dusi cu pluta cand proiecteaza si scot un motor care sa faca atat cat este nevoie iar noi suntem destul de naivi sa halim o modificare simpla de soft si gata avem jdemii de cai din 2 clicuri;
-eu nu recomand serpisorii ca concret mai rau faci decat ce a facut fabrica ,toba e foarte galagioasa la mers la drumuri lungi in special ,filtrul de aer asa zis sport nu da decat un ''zvac 'de micare si raspuns al motorului ca deh e si normal ca e mai putin dens decat cel de fabrica mai era aia cu modificarea axei cu came care se dovedeste alta miscare proasta la capitolul tuning mioritic;
-un motor normal pe o masina normala nu e gandit din start(fabrica) sa suporte tuning mioritic
----------aaa pt colegul cu sonda de oxigen: toate masinile cu injectie au acea sonda indiferent daca e diesel sau benzinara ca doar aia da info la ecu sa calculeze si regleze noxele
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
user2000
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Brasov1936- Suspendat
- 15 mesaje
- din 15 Nov 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Brasov
Brasov1936- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2012
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- maryannasro
- *
- 3 mesaje
- din 16 Dec 2012
- Bucuresti
maryannasro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2012
- Mesaj Privat
user2000
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Al meu cu chip tuning a scos 0.95 opacitatea.
Domnilor, diferenta intre diesel si benzinar este ca la diesel poti face un eco-tuning prin micsorarea cantitatii de combustibil. Daca faci asta la benzinare risti sa spargi pistoanele, pentru ca un amestec mai sarac este mult mai inflamabil decat unul bogat. Tocmai pentru asta la masinile performante, ce folosesc AFR mare si lambda foarte mic (mult aer, putin combustibil) se recomanda folosirea unei benzine cu cifra octanica cat mai mare, adica benzina ce se autoaprinde GREU.
Depinde foarte mult si de tipul de ECU. Unele sunt torque based, altele nu. Cele torque based stiu ca in functie de X parametrii si pozitia pedalei de acceleratie in acel moment are nevoie de Y cuplu care il obtine prin parametrii Z. Astea sunt motoarele cu acceleratie electronica, asa-zisele "driven by wire".
In general chip tuning in RO inseamna sa iei o mapa si sa o arunci in flash-ul ECU-ului, ceea ce nu este ok.
Chip tuning (remapare) ca la carte presupune ca tunerul sa posede un stand dyno, sa faca cel putin o rulare si citire de parametrii inainte de tuning si mai apoi sa inceapa sa modifice parametrii. Sunt modele (Ex. motronic ME7.5 de la VAG) la care pentru un chip tuning corect se modifica ~40 de harti de injectie.
Asa-zisul eco tuning nu este altceva decat micsorarea cantitatii default de combustibil injectata la o anumita turatie, evident, cu scaderea puterii in acest sens.
Si ca sa spulberam odata pentru totdeauna miturile.
1. La DIESEL Turbo, printr-un chip tuning facut ca la carte consumul POATE scadea cu pana la 1L DOAR DACA se mentine acelasi stil de mers ca inainte de chip tuning. Asta datorita optimizarii parametrilor in functie de uzura actuala a masinii si a componentelor existente pe motor la momentul "cipuirii".
2. La BENZINAR Turbo se poate scadea consumul cu riscul de a ajunge mai des in zona de knock, lucru care se evita prin folosirea unor benzine mai bune (de 98 sau 100).
3. La benzinar aspirat castigul este de 5-10% in functie de puterea initiala. Daca se face eco tuning se poate ajunge si la acestea in zona de knock, zona destul de pericoloasa pentru motor (lambda < 0.8 ).
CHIP TUNING-ul normal (pana la 25% crestere de putere) NU SCURTEAZA VIATA MOTORULUI.
Peste 25% (Stage 2, Stage 3, etc) in general necesita modificari interne (pistoane forjate, alt arbore, alte biele/bolturi, supape cu arcuri mai tari, axe cu came) sau externe (ambreiaj, planetare, turbina, injectoare, pompa benzina/motorina).
P.S. Nu va mai luati dupa toti tunerii ca o sa ramaneti si cu banii dati si cu masina`n plop (Tocmai mi-am amintit de unu pe care l-am intrebat cat ma costa o harta pentru audi si mi-a zis ca 200 de euro. Cand l-am intrebat daca o face custom a zis ca nu, ca o ia de la cineva. De astia sa va feriti...).
Toate cele bune si Sarbatori Fericite.
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat