Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut, am rezolvat problema, azi am dat torpedoul jos, am avut clapeta blocata pe recirculare, initial scosesem mufa motorului care actioneaza miscarea bratului clapetei, asa cum mi-a spus colegul @sorindf2000, am verificat si curatat contactele, am montat mufa si bratul inapoi, si acum merge, nu se mai abureste inauntru.(am schimbat si filtrul de polen cu ocazia asta)
Multumesc mult pt ajutor!
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
moroshanu a scris:[...]Dacã demontezi torpedoul poți anula recircularea aerului blocând capeta de recirculare pe închis, adicã clapeta semi-sfericã sã fie închisã astfel încât din habitaclu aerul sã nu poatã ajunge în ventilator.

intrebare intrebatoare: pana la urma, clapeta asta cum trebuie sa functioneze? si la mine vad ca incepe sa faca figuri motorasul (uneori functioneaza cand apas butonul de recirculare, uneori "isi da drumu" daca-l ciocanesc)... problema e alta: din ce-am citit, cand e apasat butonul de recirculare, trebuie sa "deschida" clapeta, adica sa pot introbaga degetele la ventilator (a nu se incerca varianta asta cu ventilatorul pornit), iar cand opresc recircularea, clapeta (sfera) sa acopere tot ventilatorul... cel putin eu asta am inteles... buba la mine, e ca se intampla invers ... cand apas, clapeta acopera tot ventilatorul, cand opresc recircularea, sfera se misca si pot baga degetele la ventilator
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Logic gandind...masina, nu conteaza tipul, Corsa, Astra F/G/H, Vectra, Zafira...etc., nu conteaza, cu climatronic, AC manual sau fara, primeste aer din exterior prin intermediul "unui tub", conducta...sau cum s-o chema. La capatul acestui tub se afla un ventilator de aer. Intre ventilatorul de aer si exterior, pe tubul de care vorbim se afla interpusa aceasta "clapeta de recirculare". Aceasta clapeta se afla montata in iteriorul unei carcase, de plastic...binenteles, cu 3 intrari/iesiri...fiecare cum vrea sa le interpreteze. Eu le voi zice in felul urmator: 1. intrare aer din exterior; 2. intrarea aer ventilator; 3. iesire spre filtru polen/aeratoare masina. Clapeta este actionata in interiorul acestei carcase de un motoras si ea obtureaza pe rand cele 2 intrari de aer, deci, ori aerul din masina, permitand doar aerul din exterior sa circule ori aerul din exterior, permitand doar "recircularea" aerului din masina. Logic ca, iesirea carcasei clapetei, spre masina nu este niciodata obturata de clapeta. Acum, cum zic eu ca sunt butoanele si ce trebuie sa se vada din dispozitivul ventilator+carcasa clapeta+clapeta:
1 pozitie) sa zicem pozitia clapetei "neactionata", deci motorasul care actioneaza clapeta nu este alimentat cu tensiune, butonul de "recirculare aer" din bord nu este apasat, ledul acestui buton este stins. In aceasta pozitie nu trebuie sa se vada ventilatorul de aer ci doar clapeta pentru ca, clapeta permite ventilatorului de aer sa primeasca aer doar din exterior si pe care acesta, ventilatorul, prin intermediul tubulaturi masinii, "impinge" aerul catre filtrul de polen, daca masina are, si de acolo mai departe spre calorifer si aeratoarele masini.
2 pozitie) adica, pozitia "actionata", motorasul care actioneaza clapeta este alimentat cu tensiune, butonul din bord este apasat, ledul acestui buton este aprins. In aceasta pozitie ventilatorul este vizibil pentru ca, clapeta de recirculare permite ventilatorului de aer sa primeasca aer doar din interiorul masini, calea de exterior este blocata de clapeta, aceasta practic inchide tubul care vine din exterior. Deci, ventilatorul in aceasta situatie va circula in interiorul masini nu aer provenit din exterior ci va "recircula" aerul din interior pe aceleas trasee ca mai sus.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
si atunci explicatia care e de la mine se intampla invers? Smile) ma gandeam ca motorasul are polaritate si a fost introdusa mufa invers (nu credeam, dar am zis totusi sa incerc)... nu se poate introduce mufa invers in motoras...
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ceva este invers...modificare polaritatii face ca motorasul care actioneaza clapeta sa o inchida sau deschida sau altfel spus, ca sa nu ne mai incurcam, sa functioneze pe aer din exterior sau sa functioneze pe aer din interior, adica pe recirculare. Acum, la Astra H, de exemplu pentru sistemul Delphi, motorasul care actioneaza clapeta este montat pe carcasa clapetei si actioneaza clapeta direct printr-un cuplaj, fara alte tije sau piese intermediare...la Astra G, cum este sau la masina ta?
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat

am luat o poza de pe net... dar asta e principiul la G ... cel incercuit in poza e motorasul... si tija aia de plastic deschide sau inchide clapeta...
la mufa care alimenteaza motorasul nu pare a se fi umblat, iar invers nu se poate baga mufa in motoras (ca sa zic ca s-ar fi inversat polaritatea si ar functiona "pe invers")
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu prea se vede bine...insa pare similar cu sistemul de la stergatoarele de parbriz...nu e mufa in motoras invers...eu zic ca sunt montate gresit tija aia lunga si mai groasa fata de tija aia mica care vine pe motoras. Desfa-le din articulatia aia de unde ai incercuit, suceste tija mica de pe motoras in felul urmator: eu acum iti explic la ce ma gandesc privind poza ta: deci, in poza pusa de tine, tija mica este orientata spre coltul din fata/jos al motorasului, tu, suceste aceasta tija mica, dupa ce ai desfacut-o de tija mare spre coltul invers fata de cum o ai acum pe masina sau, luand ca referinta poza de model tija mica sa fie orientata spre coltul spate/jos insa, tine cont ca tu nu ai la fel pe masina, eu cred ca ai exact gresit montat, exact invers, poate de altcineva care a umblat pe acolo si n-a mai stiut cum erau acele tije...nu stiu daca ma intelegi? Practic, tu pune cele 2 tije la masina ta in asa fel incat tot acest ansamblu sa-ti tina clapeta in astfel incat tu sa n-ai acces la ventilator, sa nu-l vezi din partea cu torpedoul, asta cu butonul stins/oprit pe masina
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
sorindf2000 a scris:„ suceste tija mica de pe motoras„
și așa vei rupe tija sau vei distruge mecanismul. N-ai cum sã inversezi vreo tjã. Eu cred cã ori este montat mecanismul (cutiuța) invers , adicã cu susul în jos (nu știu dacã se poate) sau poate a fost înlocuitã cu una din dezmembrãri din anglia.
Dacã nu ai chef de investigații, inverseazã firele simplu și românește Idea
Skip ads

  • tm44gam

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2009

  • Mesaj Privat
@cipiotul - aceeasi problema am avut-o si eu, am inversat pinii din mufa si degeaba. Dupa multi nervi si evitarea unui accident la limita am cumparat al motoras.
Sfatul meu(om patit care era sa pice cu masina de pe un pod in reparatii si nesemnalizat) pentru siguranta ta si nu numai ori cumperi al motoras ori blochezi clapeta pe deschis.
O zi buna.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
momentan am pus clapeta pe "aer de afara" si am scos mufa de la motoras... altul nou, am vazut pe autoa la 291 lei Shocked de mers cu parbrizul/geamurile fata aburite nici nu se pune problema... dau cu carpa daca e nevoie, dar nu merg cu ele asa... sau deschid geamul de-mi clantane dintii in gura...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
da asa este, si eu am ramas mirat cand am cautat un motoras pentru aeroterma si am renuntat; pentru acele 2-3 utilizari ale recircularii pe timpul anului nu merita aceasta investitie
  • ionelbj

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Poate clapeta care inchide aerul de afara pentru recirculare este rupta pe inchis si astfel ventilarea functioneaza ca si cand ai avea activata recircularea aerului
Asa am acut eu si am dezactivat definitiv acel buton dupa ce am blocat clapeta pe deschis-adica aerdoar de afara
La acticarea AC geamul se dezabureste cu robinetul de incalzire pe cald nu pe rece
Skip ads

  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
cel mai repede se dezabureste actionand butonul AC,maxim la caldura,maxim la ventilatie! asa rezolv eu iarna problema!bafta!
  • geocgc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sall. Si eu am avut probleme cu aburirea geamurilor si am rezolvat-o prin schimbarea colierelor de la radiatorul ce incalzeste spatiul interior al masinii.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR