Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
De obicei nivelul scadea de la tensiunea mai mare de incarcare prin evaporarea apei , dar nu inteleg nici eu de ce in bateria rombat de 6 ani nu am completat deloc (are banda cu dopuri) iar in varta de un an (fara dopuri) fara intretinere a scazut sau a fost goala dim fabricatie 2 cm sub nivelul placilor.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ksper ce face apa cand se incalzeste?se evapora,asta se antampla si cu electrolitu din baterie,daia se verifica si se completeaza(cand iti aduci aminte)
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ma bucura faptul ca aceste discutii sunt foarte constructive.
Va multumesc pentru sfaturi.
Motorul meu este x20xev si anexele acestuia cam ocupa destul de mult spatiu in campartimentul motor(bineinteles nu ca la un 2.2 l sau 2.5 l), dar este si loc pentru "ventilarea" acestuia. Capota este capitonata, dar nu am scut motor, deci ventilatia motorului ar fi destul de buna , zic eu. Toate acestea facand referire la temperatura ridicata din compartimentul motor, temperatura care ar fi cauzat evaporarea agentului din acumulator(una din cauze).

nicunicu, intradevar ca acum "mi-am adus" aminte, de aceea pe viitor nu v-oi mai neglija.

In alta ordine de idei nu imi ramane decat,...ca dupa montarea pe masina sa fac masuratorile de incarcare iar sa vad, daca atensiune mare de incarcare sau temperatura mare din compartimentul motor a dus la scaderea agentului din acumulator. Sau poate ambele, mai grav. Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florin baltatescu a scris:Ar fi bine sa o incarci pe redresor cca. 12 ore pentru a aduce densitatea electrolitului la 1,28, pentru ca dupa completarea cu apa distilata densitatea scade cam la 1,24 , tinand cont ca la 1,25 se considera incarcata 50% si deh vine sezonul rece.
Electrolitul se gaseste la magazinele de piese auto la 6 lei lt. cu densitate de 1,28 cel putin teoretic. Bafta.
Este incorect sa se recomande o perioada de timp,pentru o incarcare corecta(100%),a unei baterii.Cine o face,arata lipsurile in materie! Starea de incarcare:1,20-50%;1,24-75%;1,28-100%
Skip ads

  • florin baltatescu

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
NU tot omul are acasa densimetru pentru electrolit, iar dupa o completare cu apa necesita cateva ore de incarcare pe redresor pentru a reintra in parametri mai ales acum cand incepe sezonul rece , nu toti santem profesori in domeniu , dar ne descurcam cum putem.
ps. La una capsulata, fara intretinere, cum ii masor densitatea?
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
O desfaci.
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
cele fara intretinere sunt de obicei cele cu gel, problema este ca se scutura pasta de pe elementii negativi
nu toata lumea stie ca electroni negativi sunt cei care se deplaseaza
un curent pleaca de la `-` si se deplaseaza la `+`dar conventional este invers
in anumite cazuri se gasesc masini care au + pe caroserie
sau de ce credeti ca anumite sisteme sau actuatori au comanda pe -
mult mai simplu sa gestionezi - decat +
o zi buna
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
florin baltatescu a scris: nu toti santem profesori in domeniu , dar ne descurcam cum putem.
ps. La una capsulata, fara intretinere, cum ii masor densitatea?
Nu-i corect sa scrii informatii incorecte si apoi sa spui ca "nu toti suntem profesori".Multi iau de -bun-,ce se scrie pe forum.La o baterie capsulata,densitatea se "masoara" cu voltmetru.Exista un tabel de echivalenta intre valoarea tensiunii,la borne(in gol) si valoarea densitatii. @Spadolini,care sunt "elementii negativi"?
Skip ads

  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pilele si acumulatoarele electrice sunt formate din doi electozi ,
unul pozitiv (anod) si unul negativ (catod), o solutie de electrolit
Respect
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ksper a scris:Bornele chiar nu sunt oxidate deloc. Sunt curate.
Exact apa distilata am pus(pentru completare la nivel). Am cumparat un litru. Am demontat capacul superior(cel gri) si am completat in fiecare gaura la nivel.
Bateria nu a fost pusa pe redresor deloc pana acum. Poza este facuta astazi. Din ce am citit ar fi trebuit sa fie pusa din 6 in 6 luni sau nu este aceasta o regula?


Dupa redresare o sa o pun pe masina si o sa verific si daca borna "+" se incinge.
Bateria este LOT 2010. Nu am avut probleme cu ea pana acum.


Revin cu mesajele "restante"
Am montat azi acumulatorul pe masina. Temperatura afara de 9*C, ora 12.00AM.
-baterie stationata de mai bine de 2 ore -12.80v
-pornire -10,60v
-relantiu -14.52v
-relantiu la 80*C -14.27v
-relantiu la 92*C -14.15v
-relantiu cu ventilator radiator racire pornit -13.88v
-turata la 4000rot/min(fara consumatori) -13.93v
-relantiu cu consumatori(faza lunga-aeroterma treapta 5-casetofon) -13,16v

Acestea sunt valorile pas-cu-pas, timp de ridicare temperatura pana la 92*C(deschidere termostat si pornirea ventilator) 26minute.
O chestie ciudata este urmatorul fapt: de ce scade tensiunea de incarcare odata cu ridicarea temperaturii motorului?
Va multumesc.
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sunt aparate de testare baterii unde introduci datele ex:640 A (EN) 75Ah se face test
ex: 80% capacitate de pornire
75% capacitate de scocare a curentului
pentru tensiune mai conteaza si ce rezistenta interna are bateria
Respect
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@Ksper, la pornire bateria a fost solicitata, trebuie reincarcata...pe masura ce motorul se incalzeste, bateria se reincarca si regulatorul scade tensiunea de incarcare la cca. 14.2 V ( valoarea ideala Wink ).
La tine totul e perfect Wink
Skip ads

  • englezu_gt

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut corsarii.Am masina din 05:2012 luata din PASSAU baterie originala opel,culoare gri merge brici .Am cartea masini de service 6 revizii facute la FRANZ HOFBAUER din passau masina este din 01:02:2001 ,nu a fost schimbata niciodata si se pare ca inca ma-i vrea sa munceasca,colegi ma cred mincinos pare greu de crezut ,dar acumulatorul este ok invarte motorul f repede bornele sunt curate na-u depuneri de calamina .Bateria este capsulata nuse poate interveni la ea ochiul magic este coborat jos si verde .Deci o baterie de 11 ani si 9 luni Laughing fara nicio interventie asupra ei .
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
7 ani a tinut un Rombat Calciu pe logan 1.4 MPI... dar parca 12 ani e fantastic deja.

Fosta masina y 20 DTH din 10.2000 am schimbat bateria originala in 12.2007
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Edwin a scris:@Ksper, la pornire bateria a fost solicitata, trebuie reincarcata...pe masura ce motorul se incalzeste, bateria se reincarca si regulatorul scade tensiunea de incarcare la cca. 14.2 V ( valoarea ideala Wink ).
La tine totul e perfect Wink


Multumesc Edwin . Nu-s genul care "sa faca crize" ca nu-i mai functioneaza masina din orice.
Dadea conflict cu ceea ce scrie in manual numai, "turata la 4000rot/min". La mine 13,93v , in manual altceva. ?

Acumulatorul intra in cea de-a treia iarna, nu am nici husa la ea. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ksper a scris:
-relantiu cu consumatori(faza lunga-aeroterma treapta 5-casetofon) -13,16v.
In aceasta situatie,obligatoriu,se face verificarea tensiunii la iesire din alternator si se analizeaza diferenta fata de cea de la bornele bateriei,apoi se iau masurile ce se impun...!
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@ksper, eu stiu una si buna: si la 800rpm( fara consumatori ) trebuie sa ai 14-14.2V. Dupa pornire poti avea un pic mai mult ( se reincarca bateria ) apoi pe masura ce bateria este incarcata se stabilizeaza la valoarea de 14-14.2V. Din ce ai postat tu mai sus se vede ca totul este ok. Si daca ramane asa, nici nu vei avea probleme indiferent ce scrie in "manual" Wink
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In ce scop au fost scrise manualele "Opel",daca indiferent ce scrie acolo,pentru noi nu conteaza?Nu-i bine sa ne consideram mai catolici decit Papa...! O verificare a incarcarii fara consumatori nu este relevanta.Nu uitati ca "cine poate mult,poate si putin"...,invers nu-i posibil!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
ksper a scris:
-relantiu cu consumatori(faza lunga-aeroterma treapta 5-casetofon) -13,16v.
In aceasta situatie,obligatoriu,se face verificarea tensiunii la iesire din alternator si se analizeaza diferenta fata de cea de la bornele bateriei,apoi se iau masurile ce se impun...!


Am facut exact cum ai specificat in acest mesaj.
Cu un DT33C am masurat tensiunea direct la iesirea din alternator in felul urmator:
-alternator Delco Remy 100A cumparat de la un coleg de forum, nou, dar eu cred ca este "reciclat" desi arata ca nou totul.

-am pus firul "rosu" de la aparat de masura la clema 30 de pe alternator si firul "negru" direct pe carcasa metalica a alternatorului si au iesit urmatoarele valori


14.27v -tensiune masurata direct la alternator cu motor functionand la relanti
13.99v-14.02v -tensiune masurata direct la bornele acumulatorului cu motor functionand la relanti

Fac precizarea ca borna "+" este mai "incinsa"(are o temperatura mai ridicata decat minusul) decat borna "-"(care este aproape rece).
Acum astept sfaturile dumneavoastra despre masurile ce se impun a fi luate. Multumesc.

[b]Un moderator sa mute discutia in topic "Alternator" daca nu isi are rostul aici. Cu respect.[/b]
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eficienta masuratorii este oarecum scazuta,dar si asa scoate in evidenta o cadere de tensiune de 0,3v,in gol(fara consumatori.Eu am precizat ca o verificare eficienta se face cu consumatori,la maxim,pentru a scoate in evidenta punctele nevralgice(iar o sa zica unul,ca e termen academic).Verificarea contactelor la borna de (+):motor pornit,consumatori maxim,se masoara cu voltmetru pe borna de plumb a bateriei si pe conductorul gros de cupru(daca nu este loc linga izolatie,se inteapa izolatia) linga borna.In acest fel se verifica contactul intre borna si clema bornei ,si intre conductor si clema borna,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR