- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Eficienta masuratorii este oarecum scazuta,dar si asa scoate in evidenta o cadere de tensiune de 0,3v,in gol(fara consumatori.Eu am precizat ca o verificare eficienta se face cu consumatori,la maxim,pentru a scoate in evidenta punctele nevralgice(iar o sa zica unul,ca e termen academic).Verificarea contactelor la borna de (+):motor pornit,consumatori maxim,se masoara cu voltmetru pe borna de plumb a bateriei si pe conductorul gros de cupru(daca nu este loc linga izolatie,se inteapa izolatia) linga borna.In acest fel se verifica contactul intre borna si clema bornei ,si intre conductor si clema borna,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Am repetat masuratorile direct la alternator cu consumatori.
14.18v cu urmatorii consumatori: -faza lunga, -proiectoare, -climatronic treapta 5, -radiocasetofon, -incalzire scaun sofer, -dezaburire luneta si incalzire oglinzi, -ceata spate.
Am masurat iar la borna "+" cu cablu rosu direct pe borna de plumb si cablul negru am intepat cablul gros care intra sertizat direct in borna de cablaj si mi-a dat -0.36v.
Acum nu mai poti spune ca nu am masurat corect. Am facut de fiecare data exact cum ai specificat.
Acestea sunt masuratorile. Daca ma poti, sau ne poti ajuta(cu siguranta nu sunt singurul) sa ne spui ce este de facut in acest caz. Multumesc.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Daca tensiunea masurata intre borna de plumb si conductorul de cupru era zero,in punctul respectiv era in regula.Faptul ca e 0,36v,mi se pare foarte mare caderea de tensiune pe doua contacte(borna-clema borna si clema borna-conductor).Cu voltmetru vei verifica ,cadera de tensiune pe fiecare contact,si vei interveni pe contactul problema,prin curatare,stringere,pina ce caderea de tensiune va tinde catre zero(0,0xV).O problema e la clema borna turnata pe conductor,caz in care se inlocuieste clema cu una noua,daca nu-i posibila stringerea sau nu da rezultate.Prezentarea a fost facuta doar pentru conexiunea bornei de plus,dar masurarea caderilor de tensiune,este necesara si la borna de minus,la fixarea conductorului de masa pe motor,la fixarea conductorului de plus la alternator.In unele cazuri,este necesar a verifica,caderea de tensiune pe conductorul de plus,intre alternator si baterie deoarece,este posibil sa fie mici probleme la conexiunea electromotorului,conductorul fiind din doua bucati.
- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Sa stii ca imi face o deosebita placere sa avem aceste dicutii constructive in primul rand.
Exact in aceste puncte am masurat. Am "trasat" cu albastru, defapt este cablul negru de la aparat.
Exact acel cablu, care are traseu de laalternator, prin borna de la bobina electromotorului, in vara aceasta l-am gasit "lipit" cu cablul subtire care pleaca din alternator.
O sa masor si borna "-" la fel. si o sa revin cu detalii. Nu imi ramane decat ori sa inlocuiesc tot cablul de plus, ori sa refac sertizarile.
Exact in aceste puncte am masurat. Am "trasat" cu albastru, defapt este cablul negru de la aparat.
Exact acel cablu, care are traseu de laalternator, prin borna de la bobina electromotorului, in vara aceasta l-am gasit "lipit" cu cablul subtire care pleaca din alternator.
O sa masor si borna "-" la fel. si o sa revin cu detalii. Nu imi ramane decat ori sa inlocuiesc tot cablul de plus, ori sa refac sertizarile.
- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
big_electro61 a scris:,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Daca tensiunea masurata intre borna de plumb si conductorul de cupru era zero,in punctul respectiv era in regula.Faptul ca e 0,36v,mi se pare foarte mare caderea de tensiune pe doua contacte(borna-clema borna si clema borna-conductor).Cu voltmetru vei verifica ,cadera de tensiune pe fiecare contact,si vei interveni pe contactul problema,prin curatare,stringere,pina ce caderea de tensiune va tinde catre zero(0,0xV).O problema e la clema borna turnata pe conductor,caz in care se inlocuieste clema cu una noua,daca nu-i posibila stringerea sau nu da rezultate.Prezentarea a fost facuta doar pentru conexiunea bornei de plus,dar masurarea caderilor de tensiune,este necesara si la borna de minus,la fixarea conductorului de masa pe motor,la fixarea conductorului de plus la alternator.In unele cazuri,este necesar a verifica,caderea de tensiune pe conductorul de plus,intre alternator si baterie deoarece,este posibil sa fie mici probleme la conexiunea electromotorului,conductorul fiind din doua bucati.Am curata si restrans(sertizat) cat am putut intrarea cablurilor groase in borne. Sunt destul de greu de resertizat. Am curatat bornele de plumb ale acumulatorului, dar si bornele cablajului. Am montat la loc totul si pierderea acum la o noua verificare(motor la relantiu) este urrmatoarea:
-pe borna "-" ...0.00v
-pe borna "+"...0.19v
Nu am refacut legaturile acestui cablu de la alternator si de la electromotor. Nu l-am demontat de tot. Doar la acumulator am umblat. Daca se face timpul putin mai frumos o sa-l demontez, masor, eventula inlocuiesc.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
salutare.am si eu intrebare..doresc sa inlocuiesc bateria de pe masina(astra g,y20dth) si am gasit una rombat premier,curent de pornire de 750ah si 75 de ah la un pret atractic.singura problema este ca mi se pare cam inalta(190mm)fata de 175.stie cineva daca oare se potriveste?lungimea si latimea sunt aceleasi.multumesc
- ksper
- ****
- 1,723 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,723
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- ****
- 1,356 mesaje
- din 06 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,356
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
- 17_adi
- **
- 222 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2001 Y2.0dti
- Dambovita
17_adi
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 Y2.0dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- alexneb1
- **
- 131 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
salut,tocmai mi-a murit bateria de vreo saptamana tot facea figuri ,acum a decedat de tot si definitiv ,alternatorul incarca ok ,dar bateria nu mai tine curent ,in manual se recomanda baterie de 60 si 70 ah ,am fost pe la niste magazine si vreau sa iau varta silver si dupa catalog apare de 74 ah ca s-ar potrivii masina este opel meriva 1.6 16v z16xe 2003 ,ce risc daca pun baterie de 74ah tinand cont ca manual recomanda maxim 70ah ?
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alexneb1
- **
- 131 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
AndreiV15
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2010 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
A venit vremea sa imi schimb bateria la un Vectra C 1.9 CDTI, 150 CP, si nu ma pot hotara ce sa cumpar? Tind sa cumpar un Varta de 80ah: http://www.autoroyal.ro/lis...48514--Acumulator
Am vazut ca sunt si de 85 ah, credeti ca se merita diferenta de pret?
Am vazut ca sunt si de 85 ah, credeti ca se merita diferenta de pret?
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat