Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Tutorialul in mod sigur va ajuta pe cei care nu s-au mai confruntaat cu astfel de probleme.Precizarile aduse ulterior sunt bine punctate.Ar mai fi de mentionat ca scoaterea bornelor ar fi mai bine sa se faca prin folosirea surubelnitei la departarea capetelor bornei,si pe cat posibil in timpul interventiei sa nu lasam cele doua borne(+,-) sa mai faca contact aiurea cu acumulatorul.
Siliconul din video este de fapt vaselina siliconica si este recomandat sa fie aplicata asa cum a aratat StefanTolos,in acest fel apa care ajunge nu va ocupa spatiile neetanse(aceeasi practica se foloseste inclusiv la instalatiile de inalta tensiune-adica intai vaselina si apoi strangere).
Ca o completare pt cei care nu au bone din plumb(originale) si au din cele din bronz,care oxideaza foarte puternic formand un compus verde-albastru se procedeaza astfel:
-dupa demontarea bornelor,se degreseaza,iar cablurile cu bornele se introduc in cate un pahar cu apa pana la disparitia sulfatului format;daca este nevoie se spala si bornele de plumb cu putina apa si mai apoi se urmeaza pasii din video.
Skip ads

  • baietze1u

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2009

  • Mesaj Privat
In speranta ca acest material va fi urmat de multe altele, noi spectatorii acestuia, va dorim tot binele din lume. Baieti, sa o tineti tot asa !
  • maziii

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
mumus a scris:nu am mai apucat sa vad finalul tutorialului...cand ai ajuns la reglat frana de mana(si am vazut cum se face)...am oprit filmul,am coborat jos, am reglat Smile


Smile) Nu esti singura persoana care a facut lucrul asta:))))))

Foarte bun tutorialul ...asteptam cat mai multe in continuare.
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul ................ felicitari .
Skip ads

  • Ady_corsa

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Sunt foarte binevenite tutorialele tale,ieri am facut si eu aceasta operatiune si sunt foarte multumit.Cu aceasta ocazie,am dat jos si bateria pentru a-i curata locasul..era plin de pamant si tot felul de gunoaie.O mica problema a fost ca nu am putut desface surubul care o tinea de suport..se invartea in gol...si am dat-o afara cu tot cu suport.Fortandu-l s-a rupt surubul chiar de sub baterie care tinea suportul..nu am stiut ca mai e si ala.
Se gasesc astfel de suporturi?Momentan nu sunt probleme dar vor fi cand va trebui sa schimb bateria.
Multumesc si toate cele bune!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ti-a fost de folos,cred ca poti gasi la dezmembrari un astfel de suport dar se poate aduce si nou p comnada de la magazinele de specialitate.

Respect!
  • Ady_corsa

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc inca o data...urmeaza zilele acestea sa curat si sabotii iar dupa,daca voi reusi ......voi schimba si odorizantul de la oglinda Very Happy
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
pentru curãțarea bornelor oxidate folosițã apã de la robinet.
lãsați bornele de cupru într-un pahar de apã cca.10 min dupã care stergeți cu o cîrpã, merge bine și cu jet de apã.
dupã curãțarea si montarea bornelor (uscate) se poate aplica un strat subțire de vaselinã siliconicã (are efect antioxidant).
Skip ads

  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul.Exista vre-o posibilitate sa intru in meniul ascununs daca eu nu am radio(original) am unul cumparat asa a venit masina.Multumesc.
  • claudia313

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara! Abia de 2-3 zile am descoperit forumul, am fost toanta ca nu am cautat mai demult Smile)) Excelelnt tutorial, am ramas cu gura cascata la faza cu reglajul franei de mana! Si, ca sa fiu sincera imi recunosc nestiinta si spun ca si faza cu geamurile mi-a fost extrem de utila, habar n-am avut ca acestea 'uita' ce trebuie sa faca atunci cand e decuplata bateria. Mi s-a intamplat de cateva ori sa nu mai mearga automat si intram in panica, gandindu-ma ca s-a defectat ceva...pe urma isi reveneau, acum imi dau seama ca la figurile astea obisnuiam sa le fac cate o cursa completa inchis-deschis si probabil uneori asteptam cateva secunde la finalul cursei, pentru ca in mod miraculos isi reveneau Smile))

Bineinteles ca am fost la masina sa numar dintii la cat prinde frana de mana...la mine e reglata la 8...ce e de facut in cazul acesta? Rolling Eyes
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ai aratat meniul ascuns de la tid.teoretic , daca ai activat bc , poti vedea consumul instant si pe el ? ai spus ceva de consum
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
claudia313 a scris:Buna seara! Abia de 2-3 zile am descoperit forumul, am fost toanta ca nu am cautat mai demult Smile)) Excelelnt tutorial, am ramas cu gura cascata la faza cu reglajul franei de mana! Si, ca sa fiu sincera imi recunosc nestiinta si spun ca si faza cu geamurile mi-a fost extrem de utila, habar n-am avut ca acestea 'uita' ce trebuie sa faca atunci cand e decuplata bateria. Mi s-a intamplat de cateva ori sa nu mai mearga automat si intram in panica, gandindu-ma ca s-a defectat ceva...pe urma isi reveneau, acum imi dau seama ca la figurile astea obisnuiam sa le fac cate o cursa completa inchis-deschis si probabil uneori asteptam cateva secunde la finalul cursei, pentru ca in mod miraculos isi reveneau Smile))

Bineinteles ca am fost la masina sa numar dintii la cat prinde frana de mana...la mine e reglata la 8...ce e de facut in cazul acesta? Rolling Eyes


in cazul tau trebuie data jos partea ce acopera maneta franei de mana si se regleaza la al catelea dinte prinde din surubul acela care este prins de maneta franei. din cate stiu la ITP zice ca trebuie sa inceapa sa prinda frana de mana de la al 3-lea dinte si sa blocheze de la al 5-6 lea. Daca gresesc rog sa ma corectati...
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sapte dinti ,asa spune teoria si eu aplic si in practica, acuma multi nu respecta acest aspect,daca nu mai tine la sapte dinti,inseamna ca ferodourile sunt uzate si trebuiesc schimbate .
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Util tutorial...dar e loc de optimizare. Ma refer la termionologie..la un moment dat, smirgheluirea are rol de a mari rezistenta de contact..cred ca se referea la suprafata de contact. Apoi vaselina siliconica (nu silicon grease) nu izoleaza electric ci micsoreaza rezistenta de contact.
Nu vreau sa par carcotas, pt ca ai nevoie de multa vointa si rabdare pt a realiza astfel de tutoriale...si altruism gratuit avand in vedere ca te trezesti cu aprecieri de 2 lei. ... Observatiile doresc a fi luate ca si observatii constructive.
Multumim Stefan Tolos!

Am o alta nelamurire: am tot auzit pe la mecanicii batrani ca in loc de vaselina lui Stefan se foloseste cu succes miere de albine pentru imbunanatirea contactului electric intre borne și cleme. Poate cineva sa argumenteze sau dimpotriva chestia asta ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa fim seriosi cu mierea si sa o lasam pentru a o pune intr-un ceai,este mult mai benefica ! Very Happy

Da, nu esti carcotas, tot ce ai spus mai sus este ok, exact pentru acele lucruri sunt facute procedurile de la acumulator si DA nu voi veni cu detalii izbitoare niciodata pentru ca mereu sa vor naste discutii.

Daca procedati ca mine veti avea borne curate si ok din punct de vedere electric.Cat despre vaselina lui Stefan, puteti gasi aici specificatiile ei tehnice.

Tutorialele mele nu-si propun sa fie lectii de electrica,electronica,etc, ci sa arat cum se procedeaza corect(considerent bazat pe cunostiintele mele tehnice sau unele lucruri aparute just in time) sau mai bine zis cum fac eu pe masina mea.Este alegerea dumneavoastra daca vreti sa faceti asa, ci nu o impunere.

Cu placere si o seara buna .


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Mie 12 Dec, 2012 8:43 pm, modificat de 3 ori in total
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Scuze de offtopic: mierea nu e intotdeauna buna in ceai. La încalzirea peste 60 de grade C, in miere au loc niste reactii chimice din care rezulta ceva toxine. Daca se doreste adaugarea de miere in ceai este indicat ca ceaiul sa fie lasat sa se raceasca pana la temeratura la care poate fi baut (cam pe acolo sunt 60 grade) si abia apoi adaugata mierea.

PS: Am gresit..cica temperatura limita e 40 grade
http://www.cristelageorgesc...te-toxic/01/2011/
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da cunosc acest lucru foarte bine si oare trebuia sa fac o notare la fraza respectiva cu aspectele astea,oare se respecta acest lucru intotdeauna,este la fel ca in orice procedura tehnica,nu.Si in plus de asta nu am specificat ca este un ceai fierbinte. Smile

Te scuz de offtopic dar consider ca trebuie oprit ,nu-si are rostul in acest subiect. Wink
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ce nu am inteles eu este rolul lasarii masinii pana ajunge masina la temperatura de lucru si porneste termocupla la radiatorul de racire si de ce trebuie facuta cabrarea stanga-dreapta la maxim...
eu cum am diesel Y20DTH ca sa ajunga la temperatura de lucru cred ca stau pe vremea asta 2 ore cu motorul pornit si tot nu e suficient...
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Este cazul motoarelor Otto ,pentru a invata ECU anumiti parametrii si nu am specificat ca trebuie neparat sa porneasca GMV-ul.Calibrarea respectiva se face pentru EPS.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR