- vyo81_speed
- **
- 276 mesaje
- din 16 Feb 2007
- Vectra 1992 C20NE
- Vrancea
vyo81_speed
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
prin convectie ce pressiune are?kiar si asa tot fara rost k motorul nu functioneaza iar instalatia de racire are rol de a raci componentele motorului care in timpul functionari degaja temperaturi mari.faza e k azi m-am contrazis cu citiva colegi de munka pe tema asta vreo 2 ore ,si alta faza dak afara e 35 de grade si arunci cu apa fiarta la 100 de grade nu pornrste termoventilatorul?io vad asta o timpenie la motoarele care au racirea cu aer turbina ar insemna sa functioneze la o temp a aerului de 35 de grade inca o ora dupa ce sa oprit motorul.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Este normal ca termocupla sa mai mearga dupa ce opresti motorul; nu de alta dar chiar daca sursa de caldura (motorul) este oprit, apare fenomenul de inertie sau ambalare termica (se mai incalzeste putin dupa ce s-a oprit). Numai la unele masini frantuzesti am vazut ca termocupla decupleaza la luarea contactului indiferent de temperatura ceea ce nu e OK.
Iar in legatura cu circulatia apei, sunt de acord cu Idivora.
Iar in legatura cu circulatia apei, sunt de acord cu Idivora.
- Dr.Opel
- **
- 233 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Acum cateva zile am avut si eu probleme cu termocupla. Stateam de citeva zeci de minute la o coada pe centura si cind am scapat din coloana am observat ca indicatorul temp apei urcase spre jumatatea dintre ultima liniuta si linia rosie, iar ventilatorul nimic. Am oprit citeva minute pe dreapta pina s-a mai racit apoi am pornit si temp a mai scazut datorita curentului de aer. Ca sa se raceasca mai bine, am dat drumul la caldura (clapeta de aer lasa aerul sa treaca prin radiatorul mic) si am dat drumul si la ventilatorul din bord ca sa se raceasca apa prin circuitul de incalzire interior. Asta este o solutie de avarie cind nu ai la indemana fire sa le tragi inauntru sau n-ai timp sa mesteresti un buton cu care sa dai drumul din interior la ventilatorul mare. Cind am ajuns intr-o parcare am probat daca termocupla este sau nu de vina, punand contactul si o surubelnita pe cei doi papuci de la ventilator; a pornit imediat, asa ca de vina era termocupla. Cumparat alta (Febi pe care scrie ca deschide la 100 si inchide la 95), scurs apa, spalat instalatia cu radiator flush +alti 10 litri de apa distilata ca sa se spale bine, pus alt antigel +apa de rigoare, lasat sa iasa aerul din instalatie etc. Nici asta nu mergea! De fapt, problema erau contactele foarte oxidate si pina n-am strins bine papucii pe cei ai termocuplei, n-a luat-o. Am verificat in prealabil cu o bricheta daca functioneaza ca sa nu mai dau iar toata apa jos! Se pun contactele pe termocupla, iar aceasta se incalzeste indelung cu bricheta, cu grija sa nu va dati singuri foc la masina! - cam 10 min - dupa care se pune contactul. Daca tot circuitul e ok, porneste ventilatorul si se opreste cind termocupla se raceste.
- Zaheyu
- **
- 173 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Rm Valcea
Zaheyu
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Rm Valcea
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 233 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
- vyo81_speed
- **
- 276 mesaje
- din 16 Feb 2007
- Vectra 1992 C20NE
- Vrancea
vyo81_speed
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
KOSTIN
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 233 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Sistemul este conceput astfel incit ventilatorul sa porneasca cu mult inainte ca temperatura sa ajunga la valoarea critica. Datorita presurizarii, apa din circuit fierbe pe la 115 (cel putin parca asa e trecut in cartea de service valoarea zonei rosii). Prin urmare, ventilatorul porneste pe la 100-105 sa zicem, si tu opresti imediat ce ala a pornit. Apa nu mai ajunge la temp de fierbere pt ca nu mai exista sursa de caldura (exploziile din cilindri), deci nu are ce sa-i dauneze. Sigur, daca vezi ca de abia a pornit ventilatorul, o mai lasi si tu citeva minute pina incepe sa scada acul si apoi opresti motorul.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Dr.Opel a scris: Apa nu mai ajunge la temp de fierbere pt ca nu mai exista sursa de caldura (exploziile din cilindri), deci nu are ce sa-i dauneze. Sigur, daca vezi ca de abia a pornit ventilatorul, o mai lasi si tu citeva minute pina incepe sa scada acul si apoi opresti motorul.
Aici te contrazic; dupa ce opresti motorul apa se mai incalzeste pt. ca:
1. Exista inertie termica (termodinamica tata-am facut si laboratoare pe tema asta)
2. Viteza de circulare a apei scade (dar nu se opreste instant pt. ca termostatul e inca deschis iar apa vine in radiator)
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:2. Viteza de circulare a apei scade (dar nu se opreste instant pt. ca termostatul e inca deschis iar apa vine in radiator)
Banuiesc ca te referi la circulatia "caldurii" prin mediul fluid
... ca fara pompa de apa, apa sta (si doar pietrele sunt trecatoare )
Parca a spus si ldivora mai sus ceva de convectie, dar nu l-au inteles
- Dr.Opel
- **
- 233 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
cip_ri
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Calibra 1994 V6 C25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Da, corect, insa nu cred ca 5 l de lichid, cu motorul oprit mai pot sa ajunga de la 105 la 115 ca sa mai fiarba...
Daca constructorul a proiectat astfel instalatia de racire, nu cred ca a facut'o degeaba. La motorul meu (V6 C25XE), am o pompa secundara si electrica de apa, care porneste impreuna cu ventilatorul la cateva secunde de la oprirea motorului. Deci... eu zic ca nu s'au kinuit fara motiv sa monteze o pompa secundara care sa porneasca dupa oprirea motorului.
- Ioani
- **
- 125 mesaje
- din 14 Nov 2007
- Astra 1992 C18NZ
- Cluj
Ioani
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Dupa manualul Haynes, la 94-97 grade.
Termostatul deschide la 92 grade.
Faptul ca era la 90 grade si urca, inseamna ca se pregatea sa deschida,asa ca nu aveai de ce sa te ingrijorezi.
In plus, prin oprirea motorului nu ai ajutat la racire, ci dimpotriva. Era mai bine sa-l lasi sa functioneze in continuare.
Termostatul deschide la 92 grade.
Faptul ca era la 90 grade si urca, inseamna ca se pregatea sa deschida,asa ca nu aveai de ce sa te ingrijorezi.
In plus, prin oprirea motorului nu ai ajutat la racire, ci dimpotriva. Era mai bine sa-l lasi sa functioneze in continuare.
- MARYAN_1967
- *
- 12 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Astra 1992 C16NZ
- Giurgiu
MARYAN_1967
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- MARYAN_1967
- *
- 12 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Astra 1992 C16NZ
- Giurgiu
MARYAN_1967
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,277 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,277
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,680 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,680
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
@Marian1967-Nu mai posta separat de citat,poti face amandoua lucrurile odata...(nu e @cosmino pe receptie,ca se lua de tine pana acum..)
@ovidiucro-nu e bine sa opresti motorul daca nu pleaca ventilatorul...in cel mai rau caz,daca se apropie prea mult de rosu,dai caldura si ventilatia la max.,pana mai scade,cat de cat.Asta daca nu poti pune termocupla pe direct.
@ovidiucro-nu e bine sa opresti motorul daca nu pleaca ventilatorul...in cel mai rau caz,daca se apropie prea mult de rosu,dai caldura si ventilatia la max.,pana mai scade,cat de cat.Asta daca nu poti pune termocupla pe direct.