- daniel_mmc
- **
- 69 mesaje
- din 17 Aug 2009
- Astra 2001 Z16XE
- Prahova
daniel_mmc
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- goanga1972
- *
- 20 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Meriva 2005 Z17dth
- Dolj
goanga1972
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Meriva 2005 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
coste
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Maine trebe iara sa demontez caseta de directie sa mut axu care vine la volan cu un dinte inapot spre stanga sa stea volanul drept tot atunci cred ca fac si poze sa le pun aici.
coste
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pentru a putea scoate bucsa din caseta trebe scoasa o bucata de stabla care e batuta in caseta dar se poate scoate cu o surubelnita si ciocan dupa ce inpingeti cauciucul de care se prinde pe caroserie mai spre mijlocul casetei sa aveti loc pentru surubelnita. Dupa ce scoateti acea tabla bucsa o sa se scoata cu mana si se inlocuieste cu alta de Dacia nova sau facuta la strung, eu am preferat sa cumpar una de Dania care sa potrivit perfect dupa mici ajustari.
Dupa ce am terminat de reconditionat caseta de directie am testato pe drumuru cu gropi si piatra cubica dar nu mai bate deloc inafara de bord care face putina galagie, inainte sa schimb bucsa cremaliera avea un joc mare de 2-3 mm si batea ingrozitor parca se rupea masina.
Pun si niste poze, am reusit sa infing si o surubelnita drepta in deget care e unflat destul de tare si acuma dar trece el 😊









- mariun nmo
- *
- 49 mesaje
- din 30 Aug 2012
- Astra 2004 y17dt
- Hunedoara
mariun nmo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2004 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2012
- Mesaj Privat
coste
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Dimensiunile bucsi mai sunt scrise aici dar interioru e de 22 mm exteriorul de 28 mm si lungimea parca de 20 mm nu mai stiu sigur, bucsa a costat 5 lei si o sa mai cumpar una sa am de rezerva.
cristea_
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Sibiu
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2008
- Mesaj Privat
Pentru a putea scoate bucsa din caseta trebe scoasa o bucata de stabla care e batuta in caseta dar se poate scoate cu o surubelnita si ciocan dupa ce inpingeti cauciucul de care se prinde pe caroserie mai spre mijlocul casetei sa aveti loc pentru surubelnita. Dupa ce scoateti acea tabla bucsa o sa se scoata cu mana si se inlocuieste cu alta de Dacia nova sau facuta la strung, eu am preferat sa cumpar una de Dania care sa potrivit perfect dupa mici ajustari.
Dupa ce am terminat de reconditionat caseta de directie am testato pe drumuru cu gropi si piatra cubica dar nu mai bate deloc inafara de bord care face putina galagie, inainte sa schimb bucsa cremaliera avea un joc mare de 2-3 mm si batea ingrozitor parca se rupea masina.
Pun si niste poze, am reusit sa infing si o surubelnita drepta in deget care e unflat destul de tare si acuma dar trece el 😊









Se poate schimba bucsa fara sa dai jos caseta?
Doar prin demontarea bieletei dreapta.
Multumesc.
coste
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Poti sa te bagi sub masina sa desfaci colierele de la burduf si sa tragi de cremaliera sus jos sa vezi daca are joc.
daku
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Agila 2000 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2011
- Mesaj Privat
Servo ba functioneaza ba nu functioneaza. Ma gandesc sa nu fie un contact sau o siguranta ceva (sper sa nu fie tot blocul EPS).
Curios ca la mine sub capota la blocul de sigurante mari pe a treia unde e EPS scris nu e nicio siguranta (sunt doar unite lamelele in scurt)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
stefan242
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 978 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 978
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
1) caseta este diferita total fata de corsa? Verificat, da
2) EPS-UL este identic cu cel de corsa?
3) piesa de calibrare exista si la noi?
4) a desfacut cineva cu pitici la fel de mari ca ai mei sa unga eps-ul? Asta ma doare pentru ca am vazut ca inauntru este o roata melcata de plastic care necesita ungere.


5) avem sansa sa patim asa ceva daca nu ne bagam nasul? http://www.youtube.com/watch?v=vwTVNu3ICms
Multumesc frumos
Rezumat: cand aveti probleme cu eps:
1) verificati bateria
2) rezumati ce ati schimbat pe fata (caseta, capete de bara, etc)
3) luati in calcul o lovitura in roata care nu a parut interesanta la momentul respectiv
4) reglati senzorul - a se intreba sau verifica la sectiunea eps corsa
5) alte cauze: unghiuri, kilometraj, roti inegale, probleme electrice, etc
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Privitor la capitolul eps ul se distruge din cauza pneurilor late, ramane in aer pana gasim ceva concret, un studiu facut de catre o firma de renume. Masini cu liniute si in care nu intra bani deloc am vazut destule. Precum si vaicareli de genul aoleu ce masina proasta am. Pana atunci, banuiesc ca nenea asta nu de nebun a pus coloana si eps Corsa b pe bijuteria asta cu roti foarte late din cate se oserva.
http://retrorides.proboards...&thread=74470
Iata ce afirma el: manta steering is always really heavy( honestly it can be a 2 hand job just to turn and that leaves no hands for stirring the box :-X) on a lowered car so I added corsa b column power steering
In general am observat ca eps ul nu difera ca marime intre atv, masini de curse sau masini gen corsa.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Un autoturism echipat cu pneuri avand latimea de 155 mm si inca unul identic,
echipat cu pneuri late de 250 mm, ambele avand directie mecanica (fara servodirectie).
Cu unul din cele doua autoturisme, parcat, viram rotile stanga-dreapta pana la bracaj
iar apoi repetam acelasi lucru cu celalalt autoturism.
Eu sunt convins ca este nevoie de o forta mult mai mare necesara pt. a roti volanul
la autoturismul cu pneuri late.
Poate ca EPS-ul rezista d.p.d.v. al rezistentei mecanice sa se "descurce" cu pneurile
late, dar asta nu inseamna si un consum mai ridicat de curent ? Vom avea cazul unui
electromotor de c.c. in suprasarcina, suprasarcina ce va fi transferata electric modului
redresor-regulator al alternatorului.
Se intampla sa se strapunga/intrerupa diode din redresorul alternatorului si in conditii
normale de functionare (de batranete, vicii de fabricatie, in anumite circumstante de
functionare, etc.), oare nu vom grabi sfarsitul lor folosind pneuri mai late decat cele din
specificatia autoturismului ?
Exista situatii in care circulam cu un pneu (sau amandoua) insuficient umflate, ce se
intampla (relativ la ce discutam acum) daca pe autoturism avem montate pneuri late
iar acestea au presiunea insuficienta ?
- 2kappa
- ***
- 978 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 978
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Deocamdata, din cate am citit, plus sau minus 3% dimensiune este data de producator.
La tuv nu iti impune sa schimbi ceva la directie atunci cand montezi nus ce pneuri
Unghiurile nu sunt afectate
Cativa renoisti si vw se plang ca si-au pus in loc de 195, 220 si le-au cazut servo
Concret, nimeni de la corsa nu s-a plans de eps cazut din cauza pneurilor
Singurii afectati sunt cei care schimba rulmentii
Chiar daca fizica zice treaba asta eu zic ca producatorul nu a construit masina din plastilina si daca si la noi s-ar introduce sub sanctiune penala publicitatea oricarei interventii la sistemul de directie atunci s-ar schimba numarul plangaciosilor. Sa fim seriosi, in service sau pe remorci vedem din ce in ce mai des masini cu fata de o culoare si spatele de alta culoare. In 2 saptamani, culorile se contopesc si cauta fraieri prin nus ce targuri. Am atasat imagini cu urmarile unui derapaj zic eu infim. A sarit pana si airbagul lateral atat de tare a fost impactul dar dupa cum se observa daunele sunt minore. In schimb, caseta a fost afectata. Sunt curios cate derapaje au luat masinile celor cu probleme, stiute sau nestiute.


- 2kappa
- ***
- 978 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 978
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
1) piesa din plastic, eps worm gear, se produce in general prin China de catre firme cu traditie, sunt facute din material special fara porozitati, se poate confectiona si din metal dar nu se stie ce viata poate avea dar cu siguranta o sa fie mult zgomot in jur, ungerea se face cu vaselina siliconica si costa la angro intre 2 si 8 dolari.


http://yiweili.en.alibaba.c...lier_for_eps.html
2) sarcina electrica consumata este mai mare in parcare decat in mers dar nu mai mare decat capacitatea acumulatorului, nu prea ma pricep asa tare dar cred ca asta inseamna ca nu se apeleaza la alternator deci riscul de impuscare a unei piese este redus.

3) nu numai ca este mai eficienta dar este si mai puternica decat batrana hidraulica.
4) atunci cand aveti probleme si aveti indoieli in privinta directiei e bine sa masurati totusi ansamblul, asa zic ei
http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=4667
5) astept raspuns oficial in privinta unor pneuri mai mari
6) astept raspuns oficial in privinta rotii melcate sparte
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
acumulatorului"
Am vazut ca la 0 km/h curentul consumat de motorul EPS-ului este de 45A. Un acumulator incarcat si in stare
buna de functionare debiteaza fara probleme respectivul curent, in plus, este ajutat de alternatorul masinii
(la 0 km/h suplimentul este totusi mic, presupunand ca turatia motorului este redusa).
Ce ne facem cu situatiile limita posibil sa se intample simultan: acumulator descarcat, pneu mai lat, pneu
cu presiune redusa, alti consumatori electrici porniti etc. ?
Eu nu sunt partizanul montarii unui pneu mai lat de 165 mm pe Agila si asta nu numai din temerea exprimata
mai sus.
De exemplu: daca vreau sa montez un pneu lat de 175 mm, pt a pastra diametrul corect al anvelopei, ar
trebui sa aleg 175/55 R14 - sunt convins ca este dificil de gasit si totodata foarte scump.
Folosesc anvelope de vara 165/65 R14 un bun compromis vis a vis de 165/60 R14 si fara diferente notabile
de comportament.
In rest, privitor la mentenanta EPS-ului, sunt extrem de interesat, am zgomote ce apar pe drumurile cu
mici denivelari ce provin din acea zona, am suspectat cuplajul cu cele doua cruci cardanice pe care l-am
demontat si "zgaltait" in fel si chip - parca nu ar fi el de vina (cuplajul).
Cred ca ar fi buna si vaselina siliconica folosita la ungerea rotilor dintate din zona fuser-ului imprimantelor
laser dar, EPS-ul fiind un sistem a carui proasta functionare poate da nastere la tragedii, as fi interesat de
produsul special destinat.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 978 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 978
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Fisa tehnica a materialului albastru
Sustamid ® nylon PA 46 extrudat
SUSTAMID ® PA46 extrudate din Stanyl ® 46 rãșinã fabricat de DSM, este o poliamidã cãldurã rezistent la hidrocarburi alifatice utilizate în principal în aplicații solicitante din electrice / electronice și industria de autovehicule.
Deși existã asemãnãri între PA46 PA66, și structura moleculara mai simetrice lanț în SUSTAMID ® PA46 duce la o temperaturã de topire mai mare (295 ° C), o cristalinitate mai mare și mai rapid de cristalizare. Acest lucru înseamnã o mai mare temperaturã de deformare la cald de 170 ° C.
SUSTAMID ® PA46 (Stanyl ®) este un distinctiv de culoare Rust.
PA 46 poate fi caracterizat prin urmãtoarele proprietãți:
• Excelenta rezistenta pe termen scurt și pe termen lung de cãldurã
• Rigiditate mare la temperaturi ridicate
• Rezistențã ridicatã la fluaj, în special la temperaturi ridicate
• Remarcabil tenacitate
• Excelent oboseala comportament
• Rezistențã bunã la substanțe chimice
• O mare PV de rating
• Foarte bine co-eficient de frecare
• Excelent rezistențã la abraziune
• Excelente proprietati de izolare electrice


