Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Ady1989

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Caut sfatul unui mecanic de pe acest forum. care se pricepe la Tigra.
Tigra in cauza are motor 1.4 16V este din 1995, injectie multipunct si are o problema la care nu reusesc sa ii dau de cap.
Dimineata la prima pornire trebuie sa ii dau la automat de 10+ ori ca sa porneasca, dupa ce merge cateva secunde si o opresc porneste impecabil.
Am verificat urmatoarele: Compresie: 13 la toate pistoanele, injectoarele nu curg, bujii schimbate in urma cu aprox. 2 luni, distributia la semne, Am scanat ECU cu Texa TXC, nici o eroare, presiune in rampa 2,7.
Am constatat totusi ca atunci cand nu vrea sa porneasca scanteie este foarte slaba, am inlocuit bobina dar tot asa, mentionez ca scanteia isi revine dupa prima pornire, si ca daca dau jos filtru de aer si infund admisia cu mana are o tendinta de a porni mai usor.
Exista sansa ca senzorul de depresiune de pe admisie sa influenteze scanteia sau pornirea? daca da exista sansa sa nu dea eroare?
Mai mentionez ca am dat jos admisia era cu mult ulei in ea, am curatat-o pentru ca imi uda bujiile la prima cheie si am crezut ca e de la uleiul din admisie dar simtoma ramane, acel ulei era de la recuperatorul de gaze carter.
Eu cred ca daca as scapa de problema cu scanteie foarte slaba la prima cheie ar merge masina, ce poate influenta scanteia inafara de Bujii, Fise si Bobina?
Question
Va multumesc si o zi buna in continuare
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi da jos senzorul MAP si vezi daca nu-i infundat
timpii de injectie sunt calculati de ECU si infunctie de presiunea din admisie.. s-ar parea ca se uda bujiile la primele incercari de pornire dar odata pornita sa sa-si revina...
se poate ca scanteie slaba sa fie de la o pierdere de curent la una din fise ... verifica functionarea motorului pe intuneric ....
  • Ady1989

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mersi de sfat! tocmai am inlocuit MAP senzorul cu unu de pe o alta masina care merge, are aceeasi simtoma, scanteaua foarte slaba, am verificat eventuale scapari de scanteie dar nici nu se vede nici nu se aude, in schimb ce am uitat sa precizez e ca motorul de la injectia de aer suplimentara (sau cum io zice) nu functioneaza, nu cred sa aiba mare importanta dar e bine de zis Smile
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu stiam ca la masinile astea este circuit de aer secundar (de obicei se punea la masinile cu motoare mai mari 1.8, 2 l..) pompa de aer secundar functioneaza pana se incalzeste motorul (recircula o parte din gazele de evacuare).. si e foarte importanta la pornire cand motoru' e rece..
Vezi ca trebuie sa fie si o supapa .. care e comandata vacuumatic...
incearca sa pui pe direct pompa (adica leaga de la baterie .. caci are doua contacte in mufa) si vezi cum porneste
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ady1989 a scris:
Eu cred ca daca as scapa de problema cu scanteie foarte slaba la prima cheie ar merge masina, ce poate influenta scanteia inafara de Bujii, Fise si Bobina
Atit pompa de aer secundar cit si supapa(solenoid),sunt comandate de calculator.Bobina de inductie are plus,minus si doua fire de semnal(comanda),controlate de calculatorul motorului.Aceste doua fire,nu pot fi verificate cu un instrument de masura obisnuit,cel mai recomandat fiind osciloscopul.Verificarea se va face la prima pornire(scinteie anemica) si la o pornire normala(scinteie puternica).Se va avea in vedere,asigurarea parametrilor functionali ai calculatorului(alimentare permanenta,prin contact,masa,etc),in special la prima pornire.
  • Ady1989

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2013

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:nu stiam ca la masinile astea este circuit de aer secundar (de obicei se punea la masinile cu motoare mai mari 1.8, 2 l..) pompa de aer secundar functioneaza pana se incalzeste motorul (recircula o parte din gazele de evacuare).. si e foarte importanta la pornire cand motoru' e rece..
Vezi ca trebuie sa fie si o supapa .. care e comandata vacuumatic...
incearca sa pui pe direct pompa (adica leaga de la baterie .. caci are doua contacte in mufa) si vezi cum porneste


Exact asa am verificat-o direct pe baterie si nu merge, semnal de forta primeste, maine o sa o schimb si sper sa se amelioreze situatia.
Mersi de raspunsuri!

big_electro61 a scris:Atit pompa de aer secundar cit si supapa(solenoid),sunt comandate de calculator.Bobina de inductie are plus,minus si doua fire de semnal(comanda),controlate de calculatorul motorului.Aceste doua fire,nu pot fi verificate cu un instrument de masura obisnuit,cel mai recomandat fiind osciloscopul.Verificarea se va face la prima pornire(scinteie anemica) si la o pornire normala(scinteie puternica).Se va avea in vedere,asigurarea parametrilor functionali ai calculatorului(alimentare permanenta,prin contact,masa,etc),in special la prima pornire.


Plusul de la bobina are cu aproximatie aceeasi valoare ca si la bornele bateriei, si da intradevar, osciloscop nu am Smile
Mersi de raspunsuri!

Ceea ce ma nedumereste pe mine este lipsa totala de erori. Ceva acolo oricat de neinsemnat, macar e un punct de plecare Cool
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Conform anului de fabricatie,nu te astepta la o supraveghere,aproape totala a managementului motor.
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Scoate clapeta de acceleratie si curata senzorul clapetei + IAC. Ambele sunt montate pe corpul clapetei. Eu cred ca nu functioneaza socul la pornirea motorului cand e rece, fiindca se blocheaza din cauza calaminei. Sper sa se rezolve, este oarecum simplu de curatat cu decarbosolv. Succes!
  • lord_fulger

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
O fi usor de demontat IAC dar nu la tigra iar parerea mea e ca e pompa de aer secundar iar tigrele au la amandoua tipuri de motorizari 1.4 si 1.6 daca schimbi pompa si nu vrea nici atunci revino si vom mai cauta
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai rezolvat-o, te rog sa scrii aici, poate ajutam si pe altcineva.
  • Ady1989

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2013

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat problema!
Cand proprietaru masinii mia aduso la reparat mia zis ca in urma cu aprox un an a schimbat distributia la ceva service si ca de atunci masina nu mai merge ca si inainte, pana a ajuns la faza ca aproape nu o mai putea porni. Eu din prostia mea mam luat dupa ce zice omu, mam apucat sa verific distribtie, senzori, presiuni, cam tot ce am putut si am stiut cum, dupa toate astea am renuntat, am montat-o inapoi si iam predat-o, dupa 2 zile ma suna gagiu si imi zice ca o fost in alta parte cu ea si aia or descoperit motorina in rezervor............. Shocked

Va multumesc pentru sfaturi si interes, O zi buna tuturor Wink
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cei ce au gasit motorina in rezervor(in loc de benzina),merita felicitari pentru fler si pentru faptul ca vad dincolo de virful nasului...!Sunt meseriasi,pentru ei,sus palaria!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR