- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Interesant este ca se rupe cu precadere la Astra G, Zafira A si Vectra C cu PSG 16. Prea putin la PSG 5. Uzual totul se pune pe seama unui defect de fabricatie ce sta ascuns minim 250.000 km. Eu sunt de parere ca problemele apar din cauza volantei la PSG16 care e cu masa dubla. Inca nu fac legatura la PSG 5
si daca il inlocuim cu un vibrochen de 2,2 ? care teoretic e identic, insa nu stiu ( si aici intram prea adanc in detalii...) daca tratamentul de calire, materialul din care e turnat raman identice... eu nu am auzit de motoare de 2200 cmc diesel care sa fi avut vibrochen rupt ?
beculetzu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
y22dth, vibrochen rupt in dreptul pistonului 2 la 252.000 km.
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
Liv68
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut !
Privind discutia cu vibrochenul, vreau sa reamintesc ca eu am auzit un mic zgomot anormal inca cu 3-4 sute de kilometri inainte (parea sa fie la un piston/cuzinet - dupa cate am eu habar). In momentul critic, acel zgomot s-a accentuat brusc, apoi s-a mai rotit de cateva secunde si - trosc - motorul s-a oprit. Aveam cam 100 pe ora in viteza 5-a si o calcasem moderat, fiind in depasire.
La cat ma pricep eu, pare sa fie cum zice colegul "Geo89", cuzinetul de la biela 2 - sau pe-acolo, o problema de ungere.
Ca sa inchid discutia din postul meu de pe pagina precedenta privind problema cu joja care nu ajunge la ulei dupa schimbarea motorului- am fost la Opel (RM. Valcea) si intr-adevar nu statea bine teava care intra in baie - desi prima oara au zis ca era la semn ! Intai au incercat s-o traga afara, dar n-au reusit decat partial, asa ca au decis s-o puna la loc. Asa au constat ca problema s-a remediat. Deci daca schimbati motorul, aveti in vedere problema cu teava jojei !
Privind discutia cu vibrochenul, vreau sa reamintesc ca eu am auzit un mic zgomot anormal inca cu 3-4 sute de kilometri inainte (parea sa fie la un piston/cuzinet - dupa cate am eu habar). In momentul critic, acel zgomot s-a accentuat brusc, apoi s-a mai rotit de cateva secunde si - trosc - motorul s-a oprit. Aveam cam 100 pe ora in viteza 5-a si o calcasem moderat, fiind in depasire.
La cat ma pricep eu, pare sa fie cum zice colegul "Geo89", cuzinetul de la biela 2 - sau pe-acolo, o problema de ungere.
Ca sa inchid discutia din postul meu de pe pagina precedenta privind problema cu joja care nu ajunge la ulei dupa schimbarea motorului- am fost la Opel (RM. Valcea) si intr-adevar nu statea bine teava care intra in baie - desi prima oara au zis ca era la semn ! Intai au incercat s-o traga afara, dar n-au reusit decat partial, asa ca au decis s-o puna la loc. Asa au constat ca problema s-a remediat. Deci daca schimbati motorul, aveti in vedere problema cu teava jojei !
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
beculetzu a scris:y22dth, vibrochen rupt in dreptul pistonului 2 la 252.000 km.
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
sa inteleg ca la omega B ? si chestia cu ebonita in baia de ulei s-a intamplat si la mine insa nu aceasta era cauza ci vina mea, alta cauza pt care am schimbat motorul, insa ebonita aceea provine de la patina de la balancer-shaft care se roade dupa anumiti km ( 200k, 250k sau chiar mai mult) al meu avea 252k pe bord insa la service Maiandrei si baieti au cazut de acord, ca si mine de altfel ca avea peste 350k... ok, la tine la 2,2 s-a rupt dupa ce ai schimbat doar distributia sau si ambreiajul ? da mai multe detalii!
Deci se poate si la 2.2. Partea si mai interesanta este ca s-a rupt in timp de masina statea pe loc cu motorul la ralanti.
O posibila cauza, (cel putin la mine singura explicatie care am putut-o gasi) ar fi distributia. Chiar atunci dusesem masina sa imi schimbe distributia dupa ce la schimbarea baii de ulei am gasit bucatele de ebonita de pe patine.
Partea "buna" a fost ca s-a rupt chiar in usa service-ului.
beculetzu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
Da, Omega B.
La mine s-a rupt inainte sa schimb distributia.
Cand am dus masina la service sa schimb distributia s-a rupt. Acum am schimbat motorul, am pus distributia noua si astept sa vad daca se mai intampla ceva. Ce-i drept, in pompa de ulei mai erau bucatele de ebonita si probabil de acolo a pornit totul.
La mine s-a rupt inainte sa schimb distributia.
Cand am dus masina la service sa schimb distributia s-a rupt. Acum am schimbat motorul, am pus distributia noua si astept sa vad daca se mai intampla ceva. Ce-i drept, in pompa de ulei mai erau bucatele de ebonita si probabil de acolo a pornit totul.
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Deci ca sa facem o lista si pe parcurs ( sa speram ca nu o vom mai ingrosa...)
1- raul_alexandru -vectra B, 2000, Y20dth, 215k km, piston2
2- rusu aurel - astra g, 2004, y20dth, km parcursi probabil in jurul valorii de 200k
3- gezu_ka - astra g, 2004, y20dth, 215k km, p2
4- Z.adrian - zafira a, 2004, y20dth, km parcursi prob.tot pe la 200k
5- cosmin stiuca - zafira a, 2004, y20dth, km ?
6- Toma Grabriel - astra g, 2003, y20dth, 241k km, p2
7- crystyxcw - vectra c, 2003, y20dth, km ?
8- Liv68 - vectra c, 2003, y20dth, 243k km, p2
9- Beculetzu - OMEGA B, 2001, Y22DTH, 252k km, p2 ( am scris mare omega B deoarece aceasta problema la omega nu am auzit-o nicaieri inclusiv in alte tari, desi omega e o masina mare si grea-1730 kg goala)
9- BV19MAX - astra g, y17dt, km ?
P.S.- nu pot edita textul sub forma de lista ( nu stiu cum)
BV19MAX: Am editat eu
1- raul_alexandru -vectra B, 2000, Y20dth, 215k km, piston2
2- rusu aurel - astra g, 2004, y20dth, km parcursi probabil in jurul valorii de 200k
3- gezu_ka - astra g, 2004, y20dth, 215k km, p2
4- Z.adrian - zafira a, 2004, y20dth, km parcursi prob.tot pe la 200k
5- cosmin stiuca - zafira a, 2004, y20dth, km ?
6- Toma Grabriel - astra g, 2003, y20dth, 241k km, p2
7- crystyxcw - vectra c, 2003, y20dth, km ?
8- Liv68 - vectra c, 2003, y20dth, 243k km, p2
9- Beculetzu - OMEGA B, 2001, Y22DTH, 252k km, p2 ( am scris mare omega B deoarece aceasta problema la omega nu am auzit-o nicaieri inclusiv in alte tari, desi omega e o masina mare si grea-1730 kg goala)
9- BV19MAX - astra g, y17dt, km ?
P.S.- nu pot edita textul sub forma de lista ( nu stiu cum)
BV19MAX: Am editat eu
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pt ajutor BV10MAX, acum ma intreb oare( gandindu-ma la mine) omega y22dth, are sau nu volanta masa dubla ? parerile despre vibrochen rupt, desi putine, sunt impartite. sunt 9-10 cazuri in 3 ani raportat la... cate zeci de mii de x/y20dth,y22dth or fi in Romania ! inca tind sa cred si sa incerc sa nu ma sperii ca tine de modul de folosire al masinii.
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
beculetzu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,665 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,665
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Tine de schimbul de ulei. Se duce unul sau mai multi cuzineti si de aici pana la arborele rupt tine de noroc
La orice bataie motor care se aude dinspre baie ar trebui demontata baia si schimbati cuzinetii.
Nu costa o avere, iar cu ocazia asta se vede imediat daca vibrochenul are uzuri mari. Daca are, poate va trebui schimbat si motorul... dar macar stii cum stai... oricum iti ramane chiuloasa cu injectoarele si pompa de injectie de pe vechiul motor. Cumperi doar bloc motor si il verifici inainte de a da banii pe el.
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,665 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,665
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Revin... M-am intalnit zilele astea cu un baiat cu vectra B sa ii fac farurile, avea y20dth, combi si am ramas un pic uimit, masine mergea foarte bine, am uitat sa ii fac poza la kilometraj... avea 385.000 km ! reali ! avea masina de la 140.000 si mi-a spus ca la el uleiul si filtrele nu apuca 10.000 de km si le schimba! deci inca o dovada ca sunt fiabile si ca se poate!
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Otomega25 a scris:Revin... M-am intalnit zilele astea cu un baiat cu vectra B sa ii fac farurile, avea y20dth, combi si am ramas un pic uimit, masine mergea foarte bine, am uitat sa ii fac poza la kilometraj... avea 385.000 km ! reali ! avea masina de la 140.000 si mi-a spus ca la el uleiul si filtrele nu apuca 10.000 de km si le schimba! deci inca o dovada ca sunt fiabile si ca se poate!
Cu siguranta vibrochenul nu se rupe din cauza ca schimbi uleiul la 15.000 si nu la 10.000
Si sa stii ca mai e si chestie de noroc.