- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
La Bucuresti , acea ADEVERINTA REFERITOARE LA PLATA TAXEI DE MEDIU o poate scoate doar noul propietar : va cumpara masina la risc sau mergand pe incredere , neputand avea acea adeverinta in mana inainte de a cumpara masina pentru a sti cu certitudine daca masina a avut sau nu taxa platita sau daca a fost recuperata si implicit daca va avea sau nu de plata noul timbru de mediu .
De unde stiu acest lucru ?
Am doua masini cumparate inmatriculate (cu taxe achitate si nerecuperate) , doresc sa le vand si am vrut sa le scot acele adeverinte pentru a clarifica situatia lor (pentru a evita intrebari de genul : "Daca nu a avut taxa achitata ?" , "Daca s-a inmatriculat pe "naspa" ?" sau "Daca taxa a fost platita si a fost ulterior recuperata ?") si totodata pentru a facilita demersurile premergatoare transcrierii masinilor de catre noii propietari .
Pe 30.01.2013 am mers la A.N.A.F. Sector 4 si mi s-a comunicat de catre seful departamentului cu pricina ca doar dupa ce se vinde o masina (vorbim aici de un caz general) noul propietar va merge la A.N.A.F.-ul de care apartine (in baza adresei de domiciliu a acestuia) pentru a depune actele necesare eliberarii adeverintei ce ii clarifica situatia masinii si il scapa de dubii .
Cel putin de bariera aceasta m-am lovit eu la A.N.A.F. Sector 4 , dar la alt sector sau in provincie lucrurile pot sta cu totul diferit .
Va urez cozi cat mai mici , birocratie minima si cati mai putini neuroni "ucisi" celor ce le trec pragul A.N.A.F.-ului si birourilor de inmatriculari vehicule in aceasta perioada !
De unde stiu acest lucru ?
Am doua masini cumparate inmatriculate (cu taxe achitate si nerecuperate) , doresc sa le vand si am vrut sa le scot acele adeverinte pentru a clarifica situatia lor (pentru a evita intrebari de genul : "Daca nu a avut taxa achitata ?" , "Daca s-a inmatriculat pe "naspa" ?" sau "Daca taxa a fost platita si a fost ulterior recuperata ?") si totodata pentru a facilita demersurile premergatoare transcrierii masinilor de catre noii propietari .
Pe 30.01.2013 am mers la A.N.A.F. Sector 4 si mi s-a comunicat de catre seful departamentului cu pricina ca doar dupa ce se vinde o masina (vorbim aici de un caz general) noul propietar va merge la A.N.A.F.-ul de care apartine (in baza adresei de domiciliu a acestuia) pentru a depune actele necesare eliberarii adeverintei ce ii clarifica situatia masinii si il scapa de dubii .
Cel putin de bariera aceasta m-am lovit eu la A.N.A.F. Sector 4 , dar la alt sector sau in provincie lucrurile pot sta cu totul diferit .
Va urez cozi cat mai mici , birocratie minima si cati mai putini neuroni "ucisi" celor ce le trec pragul A.N.A.F.-ului si birourilor de inmatriculari vehicule in aceasta perioada !
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- adrian cobra
- **
- 51 mesaje
- din 16 Oct 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Galati
adrian cobra
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
- adrian cobra
- **
- 51 mesaje
- din 16 Oct 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Galati
adrian cobra
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
andu41
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
mihaixxx89 a scris:alexhaiducu da-mi voie sa te corectez.cand doresti sa achizitionezi o masina si daca vrei sa afli daca taxa nu a fost recuperata , trebuie ca fostul propietar sa depuna o cere la trezorerie, pentru o ADEVERINTA ccare dovedeste ca taxa a fost platita si nu a fost rambursata, accea adeverinta iti trebuie la dosar cand inmatriculezi masina pe numele tau. Eu sunt in sutuatia asta, fostul propietar si-a recuperat taxa iar mie imi trebuie sa mai bag la dosarul meu adeverinta ori taxa de poluare.... chiar daca masina a fost inscrisa in 2009....asa ca aveti mare grija ADEVERINTA DE LA TREZORERIE , se elibereaza in maxim 3 zile
aplica stampila ca el(fostul proprietar) nu are datorii fiscale si ca masina are taxa sau nu platita! la bucuresti adeverinta o primesti de la circa financiara de unde se pune stampila pe fisa de inmatriculare deoarece la bucuresti functioneaza reteaua it intre circa financiara de zona si trezorerie! spun ASTA PENTRU CA AM FACUT EU UN COMISION PENTRU O CUNOSTINTA SI ASTA MI SA INTAMPLAT! CEL DE LA CARE A LUAT MASINA NU RECUPERASE TAXA!si a primit adeverinta de la ministerul de finanye ca masina e purtatoare de taxa in valoae de x lei din data de !
- mariusgmg
- ******
- 4,100 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,100
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Dragosh12
- **
- 346 mesaje
- din 25 Jul 2012
- Vectra 2003 Z18XE
- Dolj
Dragosh12
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
@alexhaiducu La Bucuresti , taxa o platesti la A.N.A.F. , iar la vanzarea unei masini stampila pe fisa de inmatriculare si certificatul de atestare fiscala se obtin de la D.G.I.T.L (Directia Generala de Taxe si Impozite Locale) , institutii total diferite .
Tin sa te contrazic la faza cu comisionul , cel putin din propria experienta de acum 2 zile , propietarul nu poate scoate adeverinta pt ca A.N.A.F. are mult de munca in astfel de situatii si nu accepta sa faca treaba asta asa aiurea (acestea au vost vorbele lor) ; mie cel putin mi-au zis ca poate ma razgandesc sa mai vand masina sau poate nu-mi convine pretul oferit sau poate se schimba legislatia si ei au muncit degeaba pt. o adeverinta ce nu e folositoare nimanui (eu sunt deja propietar in carte si talon !), dar odata ce merge cumparatorul clar ca trebuie sa-i accepte dosarul , acesta urmand sa-si inmatriculeze masina ulterior (in situatia de fata ei nu au motiv sa faca mofturi) .
Tin sa te contrazic la faza cu comisionul , cel putin din propria experienta de acum 2 zile , propietarul nu poate scoate adeverinta pt ca A.N.A.F. are mult de munca in astfel de situatii si nu accepta sa faca treaba asta asa aiurea (acestea au vost vorbele lor) ; mie cel putin mi-au zis ca poate ma razgandesc sa mai vand masina sau poate nu-mi convine pretul oferit sau poate se schimba legislatia si ei au muncit degeaba pt. o adeverinta ce nu e folositoare nimanui (eu sunt deja propietar in carte si talon !), dar odata ce merge cumparatorul clar ca trebuie sa-i accepte dosarul , acesta urmand sa-si inmatriculeze masina ulterior (in situatia de fata ei nu au motiv sa faca mofturi) .
- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
Noul timbru de mediu face mare valva in aceste zile, iar avocatii avertizeaza ca noua varianta ar putea determina o serie de procese, fie pentru ca este incalcat principiul liberei circulatii a bunurilor in UE, fie principiul "poluatorul plateste".
Ananamaria Gheorghi, Senior Associate Dragne & Asociatii prezinta problemele juridice pe care le ridica timbrul de mediu in noua varianta:
Conform recentelor declaratii ale autoritatilor, noul act normativ are drept scop implementarea principiului "poluatorul plateste". Insa prevederile acestui act normativ tind sa demonstreze opusul, cu atat mai mult cu cat, desi se mentioneaza ca taxa este calculata in functie de emisiile de CO2, noua reglementare scade valoarea timbrului de mediu pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro).
Aceste masini se bazeaza pe o tehnologie invechita si, prin urmare, sunt mult mai poluante, dar explicatia autoritatilor a fost ca ar avea o durata mai mica de functionare si ca reprezinta un procent foarte mic din totalul importurilor.
Acest procent mic al masinilor mai vechi se datoreaza faptului ca pana acum taxele de inmatriculare erau foarte mari in raport cu valoarea masinii. Prin urmare, avand in vedere puterea mica de cumparare a celor mai multi dintre romani, este foarte posibil ca importul de masini foarte vechi sa creasca considerabil ca urmare a scaderii aceastei taxe. Astfel, cel mai probabil aceasta taxa va duce, de fapt, la cresterea poluarii datorata masinilor.
Dupa parerea noastra, noua taxa duce la incalcarea liberei circulatii a bunurilor in cadrul Uniunii Europene, intrucat ea este mai mare tocmai la masinile cu tehnologie Euro 3 si Euro 4, care reprezinta, de fapt, procentul cel mai mare din totalul importurilor de masini second hand (in timp ce pentru masinile foarte vechi taxa este mult mai mica).
Sub aceast aspect, subliniem inclusiv faptul ca, potrivit dreptului Uniunii Europene, care are aplicabilitate directa si prioritara in legislatia romana,este interzis statelor membre sa aplice produselor altor state membre impozite internede orice natura,mai mari decat cele care se aplica produselor nationale similare, fiind interzisasi aplicarea unor impozite interne de naturasa protejeze indirect alte sectoare de productie.
Or, avand in vedere ca si acest asa-zis timbru de mediu se va aplica tot la prima inmatriculare a unui autoturism, apare in mod evident natura protectionista din punct de vedere fiscal a acestei taxe. Astfel, consideram ca denumirea de "timbru de mediu" nu va impiedica instantele sa constate ca aceasta taxa nu poate constitui o exceptie - intemeiata pe aspecte ce tin de protectia mediului - de la aplicarea principiului liberei circulatii a bunurilor in cadrul Uniunii Europene. Aceasta cu atat mai mult cu cat, asa cum am aratat mai sus, principiul "poluatorul plateste" ramane tot la stadiu de declaratie, nefiind aplicat concret prin noul act normativ.
Articol realizat de Ananamaria Gavrila (Gheorghiu), Senior Associate Dragne & Asociatii
Sursa : business24.ro
Ananamaria Gheorghi, Senior Associate Dragne & Asociatii prezinta problemele juridice pe care le ridica timbrul de mediu in noua varianta:
Conform recentelor declaratii ale autoritatilor, noul act normativ are drept scop implementarea principiului "poluatorul plateste". Insa prevederile acestui act normativ tind sa demonstreze opusul, cu atat mai mult cu cat, desi se mentioneaza ca taxa este calculata in functie de emisiile de CO2, noua reglementare scade valoarea timbrului de mediu pentru masinile cu tehnologii mai slabe (Euro 2, Euro 1 si non-Euro).
Aceste masini se bazeaza pe o tehnologie invechita si, prin urmare, sunt mult mai poluante, dar explicatia autoritatilor a fost ca ar avea o durata mai mica de functionare si ca reprezinta un procent foarte mic din totalul importurilor.
Acest procent mic al masinilor mai vechi se datoreaza faptului ca pana acum taxele de inmatriculare erau foarte mari in raport cu valoarea masinii. Prin urmare, avand in vedere puterea mica de cumparare a celor mai multi dintre romani, este foarte posibil ca importul de masini foarte vechi sa creasca considerabil ca urmare a scaderii aceastei taxe. Astfel, cel mai probabil aceasta taxa va duce, de fapt, la cresterea poluarii datorata masinilor.
Dupa parerea noastra, noua taxa duce la incalcarea liberei circulatii a bunurilor in cadrul Uniunii Europene, intrucat ea este mai mare tocmai la masinile cu tehnologie Euro 3 si Euro 4, care reprezinta, de fapt, procentul cel mai mare din totalul importurilor de masini second hand (in timp ce pentru masinile foarte vechi taxa este mult mai mica).
Sub aceast aspect, subliniem inclusiv faptul ca, potrivit dreptului Uniunii Europene, care are aplicabilitate directa si prioritara in legislatia romana,este interzis statelor membre sa aplice produselor altor state membre impozite internede orice natura,mai mari decat cele care se aplica produselor nationale similare, fiind interzisasi aplicarea unor impozite interne de naturasa protejeze indirect alte sectoare de productie.
Or, avand in vedere ca si acest asa-zis timbru de mediu se va aplica tot la prima inmatriculare a unui autoturism, apare in mod evident natura protectionista din punct de vedere fiscal a acestei taxe. Astfel, consideram ca denumirea de "timbru de mediu" nu va impiedica instantele sa constate ca aceasta taxa nu poate constitui o exceptie - intemeiata pe aspecte ce tin de protectia mediului - de la aplicarea principiului liberei circulatii a bunurilor in cadrul Uniunii Europene. Aceasta cu atat mai mult cu cat, asa cum am aratat mai sus, principiul "poluatorul plateste" ramane tot la stadiu de declaratie, nefiind aplicat concret prin noul act normativ.
Articol realizat de Ananamaria Gavrila (Gheorghiu), Senior Associate Dragne & Asociatii
Sursa : business24.ro
Adymaster
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 1998 X10
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2013
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,680 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,680
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Adymaster
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 1998 X10
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Christian Irmscher
- **
- 423 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
Christian Irmscher
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
Ady.
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1998 LDK-NA 90
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Stig
- **
- 226 mesaje
- din 03 Oct 2009
- Vectra 2003 Y20DTH
- Timis
Stig
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2009
- Mesaj Privat