Joi 14 Feb, 2013 8:48 pm
Va salut domnilor,si imi cer scuze ca scriu aici,am tot citit si am tot cautat pe tot forumul,dar topicul asta mi se pare cel mai potrivit, zic eu,pentru problema mea.
Daca am gresit scriind aici imi cer scuze,nu este din cauza ca imi este lene sa caut pe forum,pur si simplu aici mi sa parut mie ca ar fi locul unde ar fi mai nimerit sa expun problema mea,deasemenea imi cer scuze si daca voi folosi termeni sau denumiri ciudate,este din cauza ca traiesc in alta tara de foarte multi ani,si nu cunosc termenii corecti in romaneste.
Deci,am un Opel Astra Caravan fabricat in 2001, Y20DTH motor de 2000(cred ca asta inseamna y20).
Masina are 280.000 km si pina acum nu am facut nici un fel de reparatii importante la ea,un parbriz,telescoapele de la usa din spate,un stop pe spate,cauciucuri,chestii minore.
Incepind de aproximativ 1 an,din cauza crizei,masina a stat mai mult pe loc.Intr-una din zile am fost la pescuit si am lasat masina parcata pe un teren inclinat,cu botul in sus.
Cind am vrut sa o pornesc nu a mai vrut cu nici-un chip.De bine de rau am rugat pe cineva sa ma ajute cu o baterie ca sa-i dau mai mult la automat,si in final a pornit.
De atunci tot am probleme de genul asta,si am tot incercat tot ce am citit pe internet,atit in romaneste cit si prin Europa in alte limbi.
Ok,deci masina imi tot facea probleme cu pornirea,uneori daca o lasam 3..4 ore nepornita,alteori nu facea cu saptamanile,dar defectul nu a disparut niciodata.
Acum vreo luna,in timp ce mergeam,mi sa aprins becul ,,Baterie" si am ramas fara servo directie,dar am reusit sa ajung acasa.Am citit pe internet,am cumparat un alternator de secondhand (65eur) si l-am montat.
Daca tot am avut masina cu alternatorul defect (regulatorul de tensiune banuiesc,pentru ca diodele,statorul si rotorul sint ok) am zis sa curat si admisia cu valvula EGR,asa ca m-am apucat de treaba.
Am curatat exact cum se descrie si in topicul asta,dupa care am montat la loc totul.Am schimbat furtunele cele mici care vin de la injectoare cu altele noi,am pus si ,,T"-uri noi,cele 3 din plastic (32 eur total),am montat si o pompa manuala din cele de cauciuc ca sa amorsez pompa,si i-am dat cheie.
De aici incepe calvarul,nu vrea si pace.Am adus pe cineva cu masina ca sa imi dea curent si i-am tot dat la automat pina m-am plictist.
De 2 zile tot incerc si nimic.
Am rugat un amic sa-i dea la automat si eu i-am slabit piulitele de la injectoare ca sa vad daca ajunge motorina,si da ajunge,dar nu stiu cit de mult trebuie sa las sa curga pe acolo.
Am scos furtunele din filtrul de motorina,si le-am pus pe direct cu un tub transparent,adica din rezervor motorina intra direct in pompa,nu mai trece prin filtru,pentru ca am mai facut asa odata si am reusit sa o pornesc,crezind ca am capacul de la filtru fisurat.
In acelasi timp,am pus un furtun transparent si pe retur,adica pe tubul care vine de la pompa de injectie,si merge catre rezervor.
Din toate incercarile am observat ceva care nu stiu cum sa-l interpretez,banuiesc ca pe tur,nu trebuie sa existe aer deloc,numai ca in timp ce-i dadeam la automat,tubul transparent care intra in pompa de injectie,pus de mine,se umple cu motorina,dar daca nu mai dau la automat,imediat se umple cu aer.
Indiferent ce-i fac,daca motorul nu invirte,revine aer in tubul de alimentare cu motorina.Rezervorul este la jumatate plin,si masina inclinata spre fata.
Am scris un roman,dar caut sa ma fac cit mai inteles,sper sa nu fie cu suparare.Acum intrebarile si nelamuririle mele.Inainte de toate mentionez ca nu am de moment OPCOM,si banuiesc cumva pompa,ca de altfel si ,,bujiile" parca au alt nume,pe care nu le-am schimbat niciodata,dar parca am citit ca astea servesc doar cind este frig,in fine,nu sint sigur.
Intrebari:
-Cit de mult trebuie dat la automat ca sa iasa aerul din circuit,si mai ales cum verific acest lucru,presupunind ca nu as avea furtunul transparent?
-Daca tot circuitul este inchis,rezervor,pompa de injectie,retur,rezervor,si nu am pierderi vizibile pe linga,adica nu curge motorina pe unde ia atita aer incit se vede cu multa usurinta?
-Daca circuitul este etans,pot presupune ca pe acel furtun transparent nu trebuie sa apara niciodata aer si sa fie vizibil,sau daca sta mai mult timp motorina se scurge oricum inapoi in rezervor datorita diferentei de nivel?
Ufff,am nevoie de ajutor,ca sa concretez,eu banuiesc ca nu porneste din cauza aerului,dar ma gindesc si la pompa,cu toate ca a mers pina am desfacut admisia,asa ca ce ma sfatuiti sa fac ca sa tuseasca macar chiar daca nu porneste,si pe urma o sa-i pun si pompa electrica si chestia aia ca sa nu se duca motorina inapoi in rezervor.
Va multumesc pentru rabdare daca ati citit tot,si pentru eventualele sfaturi,cu stima!
ps:
Dupa cum am spus tocmai am schimbat alternatorul,dar nu stiu daca functioneaza,nu il pot proba pina nu porneste motorul,asa ca intreb,este posibil daca nu baga tensiune sa nu porneasca chiar si cind pun prin cabluri a doua baterie de la o masina pornita?