big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
am citit ce ai scris si mi se pare ireal... si sa iti spun de ce:
turbina are doua randuri de palete care se invart in acelasi timp dar in camere separate si sunt antrenate prin intermediul unui ax. gazele care iasa din motor invart o paleta (cea care este pe evacuare) care transmite miscarea prin intermediul axului la cealalta paleta. axul care face legatura intre cele doua roti cu palete se invarte intr-un lagar, care este cu toleranta foarte mica (adica intre ax si bucsa ce formeaza acel lagar) atat de mica incat doar uleiul (care vine pe o teava subtire sub presiune de la pompa de ulei din baie) poate patrunde in acel spatiu si in acest fel axul respectiv se invarte de fapt pe o pelicula e ulei foarte subtire ceea ce ii permite sa se invarta cu turatii de aproape 100.000 rotatii/minut (este valoarea corecta). ce se poate intampla (si este singurul loc din care poate sa apara pilitura de la turbina in ulei) grav este in cazul in care uleiul nu mai ajunge sa faca acea pelicula si atunci axul respectiv se invarte cu turatie foarte mare direct pe acel lagar si din frecare rezulta span foarte fin care se antreneaza pe teava de retur de ulei de la turbina (are 2 tevi de ulei: una de tur pe care este presiune de la pompa de ulei si una de retur pe care se scurge uleiul inapoi in baia de ueli). nu are nici o sansa ca palele chiar si daca se rup sa ajunga inbaia de ulei pentru ca daca se rup cele de pe evacuare ajung in catalizator iar cele de pe admisie ajung in intercooler (o parte se opresc acolo in fagurele acestuia) sau daca trec mai departe depinde cat de mici sunt ajung in admisie prin supape si atunci e grav ca se pot bloca acolo si iti rupe motorul sau se topesc si sunt lovite puternic de cilindrii.
asa ca daca mai scrieti informatii macar documentati-va corect in prealabil sa nu scriem prostii si sa invatam pe altii gresit.
pentru orice alte intrebari tehnice va stau la dispozitie.
cat despre masina cu probleme de viteza sunt multe variabile care pot aparea asa ca trebuie luate pe rand pornind cu circuitul de vacum apoi joc la turbina si respectiv debitmetru si EGR. succes
- tirnaveni
- ***
- 551 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 551
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Dayro10
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2012
- Mesaj Privat
- stfan
- **
- 299 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- florian 17
- *
- 27 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Vectra 2004 Y22DTR
- Ilfov
florian 17
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Emyl91
- **
- 320 mesaje
- din 28 Dec 2010
- Vectra 1999 x20dth
- Dolj
Emyl91
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2010
- Mesaj Privat
"Taci" odata ca spui numai prostii.I-ai mai recomandat mai inainte sa schimbe filtrele ca de-aia nu sare de 130. =))
- tase
- ****
- 1,938 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,938
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Emyl91
- **
- 320 mesaje
- din 28 Dec 2010
- Vectra 1999 x20dth
- Dolj
Emyl91
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1999 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2010
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,938 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,938
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,508 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,508
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
1. Turbina TREBUIE sa aiva joc. Micut, gen 0.5mm joc total sus-jos, fata-spate si 0 stanga dreapta (cum te uiti la masina din fata). Pe baza acelui joc se centreaza axul in timpul functionarii motorului.
2. Daca se rupe axum turbinei paletele nu se duc nicaieri, poate doar bucati mici din palete care lovesc carcasa turbinei sa ajunga in evacuare sau in intercooler.
3. Dupa turbo fail intercooler-ul SE CURATA, nu se inlocuieste decat daca-i spart.
4. Cand crapa turbina SCOATE FUM MULT.
5. Spanul nu poate ajunge in baia de ulei pentru ca nu are cum. Chiar si spanul din lagare care se face in timpul functionarii defectuase a turbinei se duce in admisie/evacuare pentru ca in cealalta parte presiunea de ulei este prea mare pentru a "cadea" spanul in baie.
6. Pompa de ulei nu se strica de la atata lucru.
7. Imi este mila de mustele alea care-ti patineaza pe creier.
@Dayro10:
Mai intai spune daca masina se accelereaza si totusi nu prinde viteza -> cauza ambreiajul de cele mai multe ori.
Daca intepeneste la o anumita turatie, atunci incepi prin:
- Schimbat filtre.
- Verificat circuit de vacuum (la motorul de 2L in general sunt probleme la electrovalvele de langa baterie).
- Verificat parametrii turbo.
Dupa ce faci astia primii 3 pasi, daca nu rezolvi problema trebuie investigat mai departe.
@mickyboy ti-a dat informatii destul de utile.
Dayro10
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2012
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,045 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,045
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat