Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Am cautat in tot forumul, am gasit probleme asemanatoare, dar nu in totalitate si ca urmare m-am hotarat sa deschid o discutie.
Prima oara cand s-a intamplat a fost iarna trecuta dupa o noapte cu ger de -33 grade.
Dimineata motorul a murit dupa ce a functionat ~ 10 secunde. Ca sa porneasca a doua oara a trebuit sa dau la automat ~ 40 secunde. Dupa ce a pornit in sfarsit, am observat ca la relanti consumul a crescut pana la valorile de 1,1 - 1,2, iar in mers tot asa ceva mai mari nu mai stiu exact.
Timp de un an de zile m-am confruntat cu aceasta problema. Vara insa se intampla uneori motorul sa nu moara ci numai sa oscileze foarte mult turometru la prima cheie, pana la aproape 15 secunde, dupa care se stabiliza. Asta pana in aceasta iarna cand bateria fiind slabita intr-o dimineata nu a mai pornit deloc. Inlocuind bateria cu una noua, problema a continuat. Timp de un an de zile am observat insa ca motorul moare mai ales cand am sub 30% din rezervor motorina. Cand este mai mult de 1/2 numai oscileaza.
La diagnoza am fost la 2 service-uri opel diferite. Primul mi-a spus ca una din cauze poate fi: pompa de injectie, regularizatorul de presiune de pe rampa sau injectoarele(fiind vb de piese cu valoare mare si nefiind nimic sigur nu am schimbat nimic). La al doilea mi s-a spus ca ar fi sigur defect la clapeta de acceleratie. Aici pe forum mai multe persoane mi-au spus ca daca e defecta clapeta nu pot trece de 3100-3200 turatii ori eu ajung linistit la 4000, deci nu poate fi clapeta. Singura eroare care imi apare la testul cu pedalele este ECN 050074.
Cine a avut aceeasi problema sau cine are vreo idee sigura il rog sa ma sfatuiasca, dar nu va dati cu presupusul ca asta deja au facut-o cei de la service.
Multumesc anticipat!

PS1: am inlocuit filtrul de motorina cu garniturile, am demontat regularizatorul de pe pompa de injectie si pare sa functioneze, verificat conducte de alimentare si retur motorina.
PS2: urmeaza sa verific maine pompa din rezervor si sa verific intregul sistem de alimentare facand o alimentare a motorului dintr-un vas improvizat.


Ultima modificare facuta de redghola la Sam 16 Feb, 2013 8:24 pm
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Cel mai probabil iti trage aer pe la oringurile capacului filtrului de motorina. Ma refer la orificiile in care intra conductele in capac. Daca vei uni conductele cu un furtun cu coliere, dupa ce vei amorsa instalatia, va porni usor.
Sa ne anunti daca se rezolva problema.
P.S. Din cate stiu eu, nu ai nici o pompa in rezervor.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Z17DTH e common rail, in mod normal astea au pompa "in rezervor"
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Salut.
Cel mai probabil iti trage aer pe la oringurile capacului filtrului de motorina. Ma refer la orificiile in care intra conductele in capac. Daca vei uni conductele cu un furtun cu coliere, dupa ce vei amorsa instalatia, va porni usor.
Sa ne anunti daca se rezolva problema.
P.S. Din cate stiu eu, nu ai nici o pompa in rezervor.


Ideea nu e rea, merita incercata, in schimb nu ai dreptate cu pompa. A se vedea imaginea atasata....


Mersi de ideea cu "scurtcircuitarea filtrului". Va tin la curent cu ce voi reusi sa fac in weekend. Daca mai are cineva ideii intre timp e binevenit.
Skip ads

  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Revin cu un update:
am verificat rezervorul prin capacul de vizitare de sub bancheta si am gasit multa mizerie in paharul din rezervor, dar si o surpriza: ceva pilitura de fier....
Daca are cineva vreo idee de unde ar putea proveni, tinand insa cont ca furtunul de retur nu varsa motorina in paharul unde se afla sorbul ci undeva sub el daca am retinut eu bine si ar trebui sa ca pilitura sa ramana pe fundul rezervorului ...
PS: poza postata mai sus se pare ca nu reflecta realitatea si colegul a avut dreptate, nu exista pompa de combustibil in rezervor, mea culpa.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ai vazut ?
Pilitura e de la injectoare, cred.
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu inteleg intrebarea... am spus mai sus ca poza care spune ca Z17dth are pompa in rezervor nu reflecta realitatea, deci nu era, era numai un filtru de plastic in capul unei tevi care statea scufundata in combustibil, iar teava ducea la un furtun care comunica cu tevile circuitului de tur ale alimentarii cu motorina....
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Ai vazut ?
Pilitura e de la injectoare, cred.

Asta m-am gandit si eu initial, dar daca ar fi asa nu ar veni pe retur si ar ramane pe fundul rezervorului...; si inca o idee: daca ar fi totusi de la injectoare nu ar insemna ca sunt prastie si nu ar mai merge normal motorul (injectoare infundate cu acea pilitura sau pilitura in cilindri.....)?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Injectoarele se decalibreaza in timp si pilitura probabil e antrenata in sita din rezervor.
Ai incercat bypass-ul la filtru ? Poti pune un filtru capsulat pt. o perioada, de proba.
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Mi-a venit un mecanic, cu care colaborez f bine, cu o alta idee si am aplicat-o, astept acum maine sa vad cum o sa porneasca. Din pacate nu e destul de frig in noapte asta ca sa vad diferenta mai bine, dar asta este.
Am pus o alimentare dintr-un pet chiar acolo sub capota direct pe conducta care scoate motorina din filtrul de motorina. Motorul se va alimenta acum direct din acel pet si voi vedea daca mai face figuri. Oricum dupa ce a vazut pilitura mecanicul mi-a zis ca ar putea proveni de la pompa de injectie sau inalta presiune si vine inapoi in rezervor atunci cand se dezamorseaza motorina. Asta ar fi si cauza pentru care nu reuseste sa o tina amorsata si/sau nu reuseste sa alimenteze cum trebuie injectoarele.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Buna ideea cu pet-ul, cu conditia sa fie etans pe conducta de tur.
Si pilitura, intr-adevar poate fi din pompa de inalta presiune.
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Etans este, ideea e ca nu stiu ce sa zic in legatura cu ce va urma apoi.
Daca tot face figuri la pornire poate fi pompa sau dumnezeu stie ce altceva altceva...
Daca nu mai face figuri la pornire poate fi pompa si faptul ca motorina este practic deasupra ei in pet o ajuta sau este vorba de tubulatura pana la rezervor(ceea ce este greu de crezut).
Concluzia: oricum as da-o nu sunt sigur unde este problema si piesa care m-ar putea elucida costa o caruta de bani si second...
Nu stiu ce sa mai fac in continuare!

PS: Pompele pot fi reparate? Cat ar putea sa coste?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai amorsat conducta de tur, va porni usor.
Pompa se poate verifica citind presiunea in rampa comuna. S-ar putea sa iesi mai ieftin cu o pompa SH decat sa o repari, la dezmembrari e cam 200 E.
Parerea mea e ca iti trage aer fals pe la capacul filtrului de motorina si de-aia face figuri.
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
In principiu conductele de la filtru se "mufeaza" destul de bine in capac. Ma mai gandeam la o chestie: daca pilitura e de la pompa de inalte inseamna ca in timpul functionarii motorului merg cu motorina in injectoare ducand la o uzura din ce in ce mai mare a motorului....
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Motorul nu are treaba insa injectoarele se strica precis.
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Ideea cu verificatul pompei este ca sa se citeasca presiunea cu improvizatia asta facuta ca daca e sa o las pe normal clar o sa iasa o presiune oscilanta de moment ce turometrul oscileaza.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca vrei poti face o diagnoza aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98958
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Multam mult, retin informatia. Insa cu improvizatia care o am facuta nu pot ajunge acolo, eu fiind din Predeal. O sa vad cum porneste maine si o sa va tin la curent.
Deocamdata, noapte buna!
  • redghola

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Update: avand alimentarea improvizata, la pornire, motorul s-a comportat normal din punctul de vedere al turatiei la relanti, in schimb a sorbit cei 2l de motorina in 30 de secunde. Nu cred ca i-a si consumat, mai degraba a dat pe retur mare parte din ei.
In schimb dupa ce am refacut alimentarea din rezervor problema a reaparut. Azi de dimineata insa mi-a mai rezervat o surpriza: daca pana acum la relanti tinea consumul la 1,1 maxim 1,2, astazi il avea de 1,4-1,6. In ritmul asta ajung sa-i dau cheie si gata rezervorul....
Acum ma gandeam ca pentru maine sa o pregatesc cu un scurt al filtrului de motorina punand un furtun intre cele 2 conducte de tur si retur care intra in paharul de motorina; dupa cum m-a sfatuit colegul iulian.
Aceasta va fi ultima improvizatie si vom trage concluziile...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ai intuit bine. Pe retur motorina ti-o da in Rezervor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR