Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nubira are distributie variabila si fulii defazoare? Despre ce vorbim? E vorba de motoarele XER nu de twinport sau de nubira aici.
Skip ads

  • bluecristian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:Salutare,

Am sa va spun patania varului meu in ideea ca poate pentru unii dintre voi v-a fii folsitoare. Are un gtc luat de nou de la Di-Bas 2008 Z 18 XER. Primele semne pe care le-a avut au fost acele batai din zona distributiei si aprinderea martorului pe bord motorul avand 52k. Din spusele lui motorul nu mai tragea cum tebuie si isi marise consumul de carburant destul de consistent. S-a dus cu ea in service, i-au scimbat electrovalva de la distributie si problema a fost rezolvata fix un drum Bucuresti Constanta. Cand a vrut sa plece a doua zi, electromotorul n-a vrut sa mai invarta deloc motorul. Se auzea un clant si se stingeau becurile in bord ca si cum n-ar mai fi avut baterie. Cum bateria era noua ne-am gandit ca de vine e electromotorul si am chemat un electrician. A demonta piesa de pe masina si cand i-a facut proba STUPUOARE era perfect functional. A verificat cablajele si la fel. Totul functional. Dupa mai multe ore de invarteala pe langa masina a venit si verdictul MOTOR GRIPAT. Ce este de retinut, e faptul ca nu i s-a aprins martorul de presiune de ulei pe bord in timpul mersului sau ralanti. ,,Norocul lui,, daca se poate spune, a fost ca are cutie automata si nu a incercat s-o porneasca impinsa! .........Di-Bas-ul a trimis platforma de la Buc. au luat masina si au desfacut motorul. Problema era pompa de ulei care se blocase. De vina ar fii materialul din care a fost facuta, ulterior am aflat ca exista o nota de la GM prin care ii atentionau ca s-ar putea sa existe ceva probleme cu aceste pompe si implicit cu acele valve electro-hidraulice de pe axele cu came din cauza lipsei de presiune de ulei si implicit lubrifiere. Asadar nu mai blamati uleiul GM ca nu are nici o treaba. Motorul era foarte curat in interior toate piesele erau aurii si nu erau nici un fel de depuneri. Ce vreau sa subliniez, a fost faptul, ca desi masina era iesita din garanti de 1 an de zile, cei din service, pentru ca era client fidel si avea toate reviziile facute la ei, au suportat toate costurile cu platforma, manopera si inlocuirea pompei de ulei(piesa care nu e deloc ieftina). Impresia care mi-au facut-o a fost una deosebita si nu pot decat sa-i felicit pentru schimbarea de atitudine.
De atunci si pana acum a trecut aproape 1 an si a facut aproximativ 10k si nu are nici un fel de probleme cu masina.

Bafta



Salutare domnilor si bine v-am gasit pe ClubOpel.com Smile
De la inceput sa va spun ca si eu sunt mandrul posesor al unui Opel Astra H Z16XER.

Ceea ce descrie Tiaz mai sus este exact ceea ce am patit si eu pana acum si anume:
1. Zgomot de diesel intalnit din cand in cand, mai ales in oras si mai pregnant la relanti
2. Pierdere de putere, am simtit de cateva ori ca motorul nu poate trage la capacitate maxima.
3. Aparitia martorului indicand nivelul uleiului scazut. Aici este discutabil daca el se refera la beculetul de presiune sau la cel de nivel. Concret, este cel din imediata apropiere a indicatorului pentru faza scurta. Deci din cate stiu acel indicator se refera la nivel si nu la presiune.
4. Mi s-a intamplat de curand sa nu mai invarta electromotorul avand aceeasi simptoma ca atunci cand ramai fara baterie. In orice caz bateria are 4 ani si o voi schimba in scurt timp.
5. Nestiind despre ce e vorba am plecat cu masina impinsa. Credeam ca am ramas doar fara baterie, ceea ce nu ar fi fost exclus. Am ajuns in fine la destinatie.
5. Am facut un test cu bateria unui prieten si stupoare: motorul nu pornea, se auzea acel clant despre care vorbea si Tiaz. Ma intreb totusi daca nu cumva ar fi electromotorul.

Acum, daca ceea ce spune Tiaz se aplica si la mine, curiozitatea mea este cum a reusit sa ajunga masina la destinatie dupa ce a fost impinsa (in conditiile in care pompa de ulei se blocase). In orice caz, ma voi adresa imediat unui service autorizat Opel si o sa vad exact despre ce e vorba. Evident, ma gandesc sa nu o pornesc impinsa din nou, mai cu seama dupa ce am citit de patania descrisa de Tiaz. Blocarea pompei de ulei poate duce la distrugerea motorului. Asa ca va voi tine la curent. Nu sunt vesti bune, sper totusi sa revin cu unele mai imbucuratoare.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu pornirea de cateva ori. E alta poveste fata de cea cu zgomotele. S-a dovedit a fi un contact imperfect unde e cablul care vine de la motor sertizat in borna minus. Am dat o gaura in borna si am pus fludor si pasta decapanta in ea. Am incalzit borna si s-a topit fludorul lipind cablul de borna. Sa fiu mai sigur am mai tras un cablu de masa de pe cutia de viteze pe caroserie. Pe cutie, in partea din fata sunt 3 gauri filetate.
Electromotorul se alimenteaza prin cele 2 cabluri groase care vin de la baterie. Restul instalatiei electrice se alimenteaza separat.
Se poate verifica daca e contact imperfect masurand caderea de tensiune pe cabluri cu consumatori porniti, de preferat dupa un drum, ca la rece face contact mai bine. Se si incalzeste acolo unde nu face bine contact. La mine frigea borna de minus dupa cateva minute.
Ar putea fi legat si de CIM problema cu pornirea, dar daca tacanea probabil era doar contact imperfect. Daca era blocat ceva in motor nu pornea nici impinsa.
In legatura cu zgomotele de la distributie, scoate cu incredere sitele alea. E treaba de cateva minute.
  • adi_iacob

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@cristidb
De acord cu tine, Nubira era tehnologie invechita de cand a aparut pe piata ca doar era furatura coreeana, dar vroiam sa subliniez fiabilitatea ei. Daca distributia variabila si fuliile defazoare introduc mai multe sanse de aparitie a erorilor decat la un simplu twinport ma intreb daca merita upgrade-ul pentru cei 10 cai putere in plus si 5 Nm.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai nu fuliile sunt problema, rahaturile alea de site care se rup sunt cauza. Se intampla si la case mai mari. Eu cred ca merita. E o imbunatatire fata de twinport.
  • bluecristian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
@cristidb
Multumesc pentru sugestii, intr-adevar problema la mine era cauzata pur si simplu de lipsa de curent, ce-i drept nu din cauza unui contact imperfect.
Spre norocul meu a fost doar bateria, care ramasese fara viata. Acum totul e ok cu pornirea.
Foarte interesanta totusi coincidenta cu cazul descris de @Tiaz mai sus.

Revenind la zgomotul de diesel, desi poate functioneaza metoda cu scoaterea sitelor de la electrovalve, mi se pare neadecvata in conditiile in care ele au fost proiectate totusi cu un scop anume. Ca sa sintetitez, ce am notat eu pana acum ar fi asa:

1. Scoaterea sitelor functioneaza pe o perioada relativ scurta de timp, userul @Rachim mentionand ca si el a efectuat aceasta operatiune si zgomotul a reaparut.
2. https://www.clubopel.com/lin...index.php?id=3028
In linkul de mai sus, postat anterior de @cristidb, se precizeaza urmatoarele:
2.1 "Check both filter elements with a blunt tool see picture I, arrows"
2.2 "At a solenoid with a broken filter element the filter element has to be removed only. The filter element is not required after the run-in period."
Deci procedura este aceasta: se verifica daca este vorba despre valva din spate sau cea din fata (nu se exclude varianta de a fi amandoua). Acum, cum fiecare valva dispune de 2 site fiecare (se precizeaza in text "check both filter elements"), evident ca se va scoate doar sita rupta (iarasi daca nu cumva sunt amandoua). In principiu logica este sa scoti sita/sitele rupte pentru valva/valvele care declanseaza zgomotul acesta.
Dupa care se mentioneaza ca aceste site sunt folosite doar in perioada rodajului. Interesant este faptul ca daca totusi cumperi noul model de electrovalva (a postat userul @Rachim modelul) veti observa ca el arata similar din punctul de vedere al sitelor. Ele sunt prezente acolo...Aici mi se pare curios faptul ca daca totusi sitele nu sunt necesare decat in perioada de rodaj, iar eu sa zicem am deja 50.000 km parcursi, la comanda noua primesc electrovalvele cu sitele aferente. Pare o scapare majora, plus ambiguitatea ca se scot doar sitele rupte, cand ele oricum nu sunt necesare decat in perioada rodajului. Pai atunci domnilor, propun sa scoatem toate sitele, de vreme ce masina a trecut de rodaj. Logica mea este serios faultata de aceasta abordare din textul venit de la GM...Doar daca nu cumva este veritabila propunerea mea de a scoate toate sitele !


Ultima modificare facuta de bluecristian la Mar 25 Sep, 2012 1:06 pm
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Logica mea e faultata de rolul acelor site, chiar si in rodaj.
Fiecare face cum crede ca e mai bine.
  • mariusfilip

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Va salut! Am o Astra G z16xep din 2003 si ma confrunt cu zgomotul de diesel al motorului. Am facut comparatia cu unul identic ca al meu,parca nici nu era pornita masina cealalta pe langa a mea,are (cica) 126000 km adusa din Germania in 12/2012. De la inceput facea asa,i-am schimbat distributia(fara pompa de apa si curea accesorii ca am citit ca pompa nu e pe cureaua de distributie la tipul asta de motor- a verificat-o mecanicul care mi-a facut distributia si pompa nu are joc),facut schimb de ulei 5w-40 cu o curatare in prealabil a motorului cu un alt tip de ulei foarte subtire,uleiul e la nivel si are culoare potrivita.Zgomotul nu e de la tacheti,e de o frecventa mai joasa.
Garnitura de la capac culbutori e imbibata cu ulei cu toate ca a fost schimbata,dar nu se prelinge pe motor ,
am observat ca mai iese cate un firicel de fum pe la sonda lambda 1 (nu stiu daca e normal-mecanicul a zis ca da,de cand a fost schimbata face asa)
si cureaua de la accesorii pare sa aiba un mic fasait(dupa ce i-am spus mecanicului a dat cu un spray pe ea si nu se mai auzea dar...tot se aude) . A fost pusa pe tester nu am erori si toate par sa functioneze in parametri normali, ECU a fost reconditionat la domnul Mihai si am vazut ca trebui schimbat senzorul de la axul cu came(nu era de la ECU).
Dupa ce am citit postarile voastre m-am gandit sa va intreb daca ar putea sa fie din cauza curelei de accesorii sau a rolei intinzatoare, de la fulie alternator sau de la uzura simeringuri. Sincer nu prea ma pricep...tot ce am invatat stiu mai mult teoretic si nu stiu cum arata cele 3 descrise mai sus. Sunt din Bucuresti,poate aveti idee ce sa-i mai fac,o cauza tre sa aiba Very Happy .Multumesc pentru efortul de a citi zapacenia mea Smile
Skip ads

  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
tot z16 xep am si eu cu acelasi sunet diesel de 3 ani, distributie schimbata, ulei schimbat la timp . solutii pt acest motor?
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Remedy: 2219 Subject: Engine Z16XE/XEP/YNG - Rattling noise
Models: Engines: Option:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2005,Zafira 2004...2005 Z16XE| Z16XEP| Z16YNG,Z16XEP,Z16XEP| Z16YNG
Complaint: Rattling noise from cylinder head area. The noise becomes louder with increasing number of revolutions independent of load. During idle nearly not audible.
Cause: Vibration/rattle noise due to of loosen parts inside of the air intake manifold.
Production: Improved intake manifolds have been introduced in produktion (May 2005) as of engineno.: 20FG2871.

Remedy:
In case of customer complaint exchange the intake manifold according Service Information document "Replace intake manifold". FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 14 - Noises or Vibratio
  • mariusfilip

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ms pentru raspuns dar la mine si la ralanti se aude cam urat si nu cred ca e de la admisie, poate ajung sambata viitoare la intalnire,sunt curios sa ascult mai multe motoare z16xep Wink
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si la mn la fel f urat la relanti , nici dacia 1310 nu se aude asa naspa:-((( ajutati ne:-) sunt tachetii sau tabla aia din galerie. La prima vedere/ auzit par tachetii
Skip ads

  • mariusfilip

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la mine sigur nu sunt tachetii si nici tabla...nu zornaie...nici de la tampoanele de la motor,doar are un zgomot ca de diesel,tachetii stiu ca se aud mai pe inalte
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
daca rezolvi ceva sa ne spui.poate te ajuta la intalnire cu niste sfaturi
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am fost la un service mi a dat galeria jos ,clapetele alea sunt de vina, defapt o tija care le inchide si deschide.o sa rezolv problema curand
  • mariusfilip

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salut george,vroiam sa te intreb,daca e vorba de galeria de admisie, eu sunt mai in pom Rolling Eyes , daca ai putea sa ma lamuresti,nu stiu despre ce clapete e vorba,stiu ca e doar una pe la furtunul care vine de la filtrul de aer, de alta nu mai stiu....daca ai putea sa pui un link ceva cu o poza aseamanatoare,ms mult
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
eu vb de sistemu twinport pe care se prinde galeria
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2005 1.6twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
clapetele alea bat la relanti de imi termina sanatatea:-d
  • mariusfilip

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am inteles,ms mult
  • Catalin Dancuta

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
buna tuturor,
am si eu un vectra c z18xer, si de vreo jumatate de an am acelasi zgomot, dar numai la pornire (indiferent motor rece/cald) cam de 3-4 sec.
azi am fost la mecanic ca nu mai puteam de nervi (in rest motorul functioneaza normal, fara zgomot, fara nimic cu probleme) si i-am propos sa dam aceste electrovalve jos si sa le inversam intre ele (ne-am uitat in program si au acelasi cod) ptr ca nu vad sa fie vreo problema.
zis si facut.
intradevar el nu avea timp (trebuia sa predea o masina de urgenta) asa ca m-am apucat eu (el fiind in zona, daca ar fi aparut ceva probleme), am dat jos electrovalvele si le-am curatat cu un sprey de curatat, dupa care le-am lasat vreo 20 min sa se usuce, apoi le-am inversat intre ele, numai ca la montaj, din ceva neatentie la una dintre ele mi-a cazut o sita marou, care nu a mai fost de gasit, asa ca am luat decizia sa dau jos si perechea ei si sa o montez la loc.
asa ca acum am una cu doua site una numai cu o sita.....!?
ideea e ca a disparut zgomotul....nu stiu pana cand dar mai studiez aceasta problema.
din pacate nu am stiut pana acum de aceasta discutie, ptr ca altfel le dadeam jos pe ambele.

numa bine
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR