apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Mai e un aspect foarte important, mai ales la masinile fara ABS: la o franare puternica, daca nu se calca ambreiajul (e cuplata si o treapta de viteza) faptul ca motorul ramane cuplat ajuta la prevenirea blocarii rotilor. Nu e efectul ABS, dar am patit-o pe pielea mea, cu Corsa (fara ABS) si cand m-am infipt in frana nu ma gandeam decat ca daca incep sa patineze rotile nu mai opresc la timp si nu ar fi fost placut...
Pana la urma, motorul nu este afectat de frana de motor, nici de franatul cu masina in viteza, daca injectia e electronica si se taie alimentarea (pentru frana de motor mai eficienta), motorul functioneaza ca un compresor: aspira (doar) aer si evacueaza aer...
Cu Dacia am patit si eu, am lasat-o pe liber, am rulat asa maxim 300metri si cand am vrut sa o bag iar in viteza (treapta II) a cârâit in ultimul hal, ziceai ca nu am calcat ambreiajul... (era totusi calcat, dar diferenta de rotatii intre arborii din cutie era prea mare).
Pana la urma, motorul nu este afectat de frana de motor, nici de franatul cu masina in viteza, daca injectia e electronica si se taie alimentarea (pentru frana de motor mai eficienta), motorul functioneaza ca un compresor: aspira (doar) aer si evacueaza aer...
Cu Dacia am patit si eu, am lasat-o pe liber, am rulat asa maxim 300metri si cand am vrut sa o bag iar in viteza (treapta II) a cârâit in ultimul hal, ziceai ca nu am calcat ambreiajul... (era totusi calcat, dar diferenta de rotatii intre arborii din cutie era prea mare).
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
apachée a scris:Mai e un aspect foarte important, mai ales la masinile fara ABS: la o franare puternica, daca nu se calca ambreiajul (e cuplata si o treapta de viteza) faptul ca motorul ramane cuplat ajuta la prevenirea blocarii rotilor. Nu e efectul ABS, dar am patit-o pe pielea mea, cu Corsa (fara ABS) .
Pai asta e primul lucru care-l inveti la scoala de soferi, nu? Mai intai calci frana si pe urma, daca e cazul calci ambreiajul
- alex_t
- **
- 244 mesaje
- din 27 Aug 2006
- Calibra 1993 C20LET
- Brasov
alex_t
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Brasov
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2006
- Mesaj Privat
va spun sigur ca in frana de motor consumul este 0. alimentarea este taiata! pompa de ulei functioneaza, asigura ungerea motorului!
cat despre uzura cutiei de viteze cand mergi pe liber....am invatzat si eu un lucru si am mers foarte mult asa... zeci de km de autostrada dintr-un foc........deocamdata nu are nimic, sa vedem mai incolo.
cat despre uzura cutiei de viteze cand mergi pe liber....am invatzat si eu un lucru si am mers foarte mult asa... zeci de km de autostrada dintr-un foc........deocamdata nu are nimic, sa vedem mai incolo.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
alex_t a scris:va spun sigur ca in frana de motor consumul este 0. alimentarea este taiata!!
Cauta pe google si vezi cum functioneaza un motor in 4 timpi si uitate la cele 4 cicluri. AI sa iti schimbi parerea despre ce ai scris mai sus.
LE:am editat sa se inteleaga.
Ultima modificare facuta de florinike la Joi 31 Mai, 2007 10:49 am
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Consumul poate fi zero doar la masinile cu injectie de benzina (nu si la cele cu carburatie, la care aerul admis antreneaza benzina).
Calculatorul de injectie poate taia alimentarea daca masina e intr-o treapta de viteza, in mers, de exemplu daca se coboara o panta (inertia masinii si panta sunt de ajuns cat sa mentina motorul in functiune, la o turatie cel putin egala cu cea de relanti).
Scoasa din viteza va consuma ca la relanti (nu se taie alimentarea pentru ca moare motorul, nu il mai antreneaza rotile), motorul este decuplat de restul transmisiei, masina poate sa stea pe loc sau sa ruleze cu 160km/h, pentru motor e acelasi regim.
Pompa de ulei e antrenata de la arborele cotit, asa ca atata timp cat motorul functioneaza (in orice context, in viteza sau nu) ea va pompa ulei, asa ca ungerea e asigurata intotdeauna.
Calculatorul de injectie poate taia alimentarea daca masina e intr-o treapta de viteza, in mers, de exemplu daca se coboara o panta (inertia masinii si panta sunt de ajuns cat sa mentina motorul in functiune, la o turatie cel putin egala cu cea de relanti).
Scoasa din viteza va consuma ca la relanti (nu se taie alimentarea pentru ca moare motorul, nu il mai antreneaza rotile), motorul este decuplat de restul transmisiei, masina poate sa stea pe loc sau sa ruleze cu 160km/h, pentru motor e acelasi regim.
Pompa de ulei e antrenata de la arborele cotit, asa ca atata timp cat motorul functioneaza (in orice context, in viteza sau nu) ea va pompa ulei, asa ca ungerea e asigurata intotdeauna.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- musicall
- **
- 289 mesaje
- din 02 Sep 2006
- Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Braila
musicall
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2006
- Mesaj Privat
Folositi frana de motor! Pentru cei care nu stiu, asta inseamna apasatul franei fara apasatul ambreiajului (vad foarte multi soferi care fac asta, la viteze mari si fara sa schimbe treapta). Normal, daca esti intr-o treapta mica de viteza n-ai incotro si il apesi, dar ca regula generala, ambreiajul se apasa cand ai putin peste 1000 de ture, si atunci schimbi in treapta inferioara (turatia o sa sara pe la 2000 la diesel, putin mai mult la benzina), dupa care, daca inca mai e cazul sa franezi, iei piciorul de pe ambreiaj si continui franarea.
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
@musicall: Daniel are dreptate... aia e franarea normala asa cum ar trebui ea facuta... frana de motor se petrece atunci cand lasi masina sa mearga din inertie, ea aflandu-se intr-o treapta de viteaza... de asemenea schimband din superior in inferior si lasand iarasi inertia sa-si spuna cuvantul, tot frana de motor se cheama... si mai exista destule variatiuni pe tema data
- vectraph
- **
- 133 mesaje
- din 20 Mar 2006
- Bucuresti
vectraph
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2006
- Mesaj Privat
eu cel putin la coborare pe panta sau ceva o las in frana de motor si consumul pe calculator se duce la 999.9 )
cat tine de franare ceea ce ziceti voi cu apasarea pedalei de frana in timp ce esti in viteza si pe la 1000 si ceva calcat ambreiajul mi se pare perfect normal... si toata lumea as zice ca trebuie sa faca la fel!
totusi mai e ceva pana ma lamuresc cu treaba cu 999.9! hehe
cat tine de franare ceea ce ziceti voi cu apasarea pedalei de frana in timp ce esti in viteza si pe la 1000 si ceva calcat ambreiajul mi se pare perfect normal... si toata lumea as zice ca trebuie sa faca la fel!
totusi mai e ceva pana ma lamuresc cu treaba cu 999.9! hehe
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- vectraph
- **
- 133 mesaje
- din 20 Mar 2006
- Bucuresti
vectraph
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Asa cum a zis si Cyclops, litri la suta e exact pe dos fata de km pe litru. Daca primul tinde spre 0, inversul lui (adica al doilea) tinde spre infinit.
Daca ai fi completat locatia si as fi aflat ca esti din bucuresti, ti-as fi zis ca te pot ajuta cu schimbarea intr-o afisare "normala", de l/100km.
Daca ai fi completat locatia si as fi aflat ca esti din bucuresti, ti-as fi zis ca te pot ajuta cu schimbarea intr-o afisare "normala", de l/100km.
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
danny1ro a scris:pai stai asa... ori ca e litri la suta... ori ca e mile pe galon.. e aproximativ la fel... numai ca el imi zice mie cati km merg pe litru...
totusi nu stiu daca explica treaba cu 999.9
totusi nu stiu daca explica treaba cu 999.9
Deci, s-o luam babeste. Daca vrei consum mic inseamna ~0 litri / km sau ~999.99 km / litru.
(sau daca ai suficiente cifre pe afisaj 99999999999999.99 km / litru)
Nu poate sa scrie infinit, ca la impartirea cu 0 se innegreste ecranul si scrie mare "Error, does not compute".
- vectraph
- **
- 133 mesaje
- din 20 Mar 2006
- Bucuresti
vectraph
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
La deja celebra si mult-apreciata si prea-marita intalnire a opelistilor de la Polivalenta:
https://www.clubopel.com/vie...light=polivalenta
https://www.clubopel.com/vie...light=polivalenta
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Consumul, atunci cand se merge in frana de motor, tinde spre 0, fara a putea sa fie 0 absolut. calculatorul nu poate opri complet alimentarea cu carburant intrucat ar exista riscul ca, atunci cand se apasa pedala de ambreiaj (lucru pe care calculatorul nu-l stie decat dupa schimbarea sarcinii in motor), motorul sa se opreasca. Cantitatea mica de carburant este suficienta pentru generarea a catorva explozii, timp in care calculatorul ajusteaza necesarul real.
Pentru cei care nu inteleg cum reuseste un motor sa functioneze cu o cantitate de carburant care tinde spre 0, le reamintesc faptul ca toate motoarele au un sistem de recirculare a gazelor arse. Daca nu ma insel, la diesel este valva egr iar la benzina este circuitul de mers in gol fortat. Chiar si batranele dacii aveau acele furtune de la galeria de evacuare si capacul culbutorilor care veneau in carburator.
Pentru cei care nu inteleg cum reuseste un motor sa functioneze cu o cantitate de carburant care tinde spre 0, le reamintesc faptul ca toate motoarele au un sistem de recirculare a gazelor arse. Daca nu ma insel, la diesel este valva egr iar la benzina este circuitul de mers in gol fortat. Chiar si batranele dacii aveau acele furtune de la galeria de evacuare si capacul culbutorilor care veneau in carburator.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu am studiat la alte motoare, dar ECU motorului tau (si al meu) stie in orice moment daca pedala de ambreiaj este sau nu apasata, multumita contactului de la pedala, care duce direct la ECU.
Pentru cine nu crede ca este consum 0, sa vina cu masina la Polivalenta si intram cu scula de diagnoza pe ea, vedem exact cate miligrame se injecteaza in frana de motor, de la ce turatie incepe ecu sa injecteze (cand scade spre relanti) si alte experimente de-astea. Putem testa pe orice Opel cu injectie, incepand cu Vectra A, Astra F, Calibra.
Sa lamurim odata aspectul asta ca prea multe povesti cu zane s-au spus.
Pentru cine nu crede ca este consum 0, sa vina cu masina la Polivalenta si intram cu scula de diagnoza pe ea, vedem exact cate miligrame se injecteaza in frana de motor, de la ce turatie incepe ecu sa injecteze (cand scade spre relanti) si alte experimente de-astea. Putem testa pe orice Opel cu injectie, incepand cu Vectra A, Astra F, Calibra.
Sa lamurim odata aspectul asta ca prea multe povesti cu zane s-au spus.
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
asa...deci sama bag si eu in seama si sa scriu...
Scrie clar in manual:
"Overrun
z The fuel supply is automatically shut off
during overrun, e.g. when the vehicle is
being driven down long gradients or
when braking – see page 167.
z To enable the overrun cut-off to come
into action and save fuel, do not
accelerate or declutch during overrun." pag 169 - Saving Fuel
sper ca am fost de ajutor
Scrie clar in manual:
"Overrun
z The fuel supply is automatically shut off
during overrun, e.g. when the vehicle is
being driven down long gradients or
when braking – see page 167.
z To enable the overrun cut-off to come
into action and save fuel, do not
accelerate or declutch during overrun." pag 169 - Saving Fuel
sper ca am fost de ajutor
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
Si eu tot nu inteleg cum se poate ca un motor pornit sa stea asa fara sa consume benzina/motorina... Cand lasi masina pe liber motorul merge la relanti..deci consuma ceva combustibil acolo..Iar cand folosesti frana de motor atunci motorul sta mai turat.. deci automat consuma ceva mai mult combustibil decat la relanti.. Ideea e ca faza asta cu consumul 0 mi se pare o aberatie.. No offence.. Cum sa stea masina pornita fara sa consume combustibil.. Daca are cineva masina din asta sa-mi spuna si mie de unde si cu cat a cumparat-o ca imi iau si eu...